LinkedIn inlogprobleem

25-12-2025 21:08 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan niet meer in mijn LinkedIn account. Omdat ik ongeveer 9 jaar geleden voor het laatst gebruik heb gemaakt van het account, weet ik mijn wachtwoord niet meer.
Via de link “Wachtwoord vergeten” krijg ik een code, maar als ik die code gebruik staat er dat het account geblokkeerd is en dat ik een scan moet maken van mijn ID/rijbewijs.

Ik vind eigenlijk dat LinkedIn die persoonlijke informatie niet hoeft te hebben, maar het alternatief is een document dat ik bij een notaris moet laten tekenen.

Heeft iemand nog een ander alternatief? LinkedIn is niet telefonisch of überhaupt buiten je account om te bereiken, vandaar mijn vraag hier.

Mijn account is al 10 jaar ofzo niet aangepast, en ik wil het graag updaten (want er klopt nu niet meer van zag ik vandaag) of nog liever beëindigen. Dus als iemand daar een oplossing voor weet dan hoor ik dat ook graag.

(En is Persona, die deze check doet, betrouwbaar genoeg. Heeft iemand daar ervaring mee?)
Geen ervaring met blokkade. Maar als je een veilige kopie wil maken van je rijbewijs kun je deze app gebruiken.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eitsbewijs

Ik heb die enkele keren gebruikt, werkt heel handig en geen kans dat je rijbewijs misbruikt wordt. Misschien stelt dat je gerust.
toulouse_74 wijzigde dit bericht op 25-12-2025 21:35
1.88% gewijzigd
Je account beëindigen kan alleen vanuit je account, maar daar moet je dus eerst in zien te komen. https://www.linkedin.com/help/linkedin/ ... en?lang=nl

Lees dit artikel door over de verificatie van je identiteit https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a1342692
Ik denk dat je er niet aan ontkomt om je id te delen (met de veilige kopie optie zoals hierboven staat). Ik snap wel dat LinkedIn wil weten met wie ze te maken hebben. Je wilt niet dat een vreemde toegang krijgt tot een account.
Carola_456 schreef:
25-12-2025 21:34
Je account beëindigen kan alleen vanuit je account, maar daar moet je dus eerst in zien te komen. https://www.linkedin.com/help/linkedin/ ... en?lang=nl

Lees dit artikel door over de verificatie van je identiteit https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a1342692
Dit artikel had ik inderdaad al gelezen, en ik had ook wat linkjes doorgeklikt, maar je mag geen gegevens weglaten of zwart maken want je moet de NFC chip scannen. Daar staan al je gegevens op zoals naam, geboortedatum en BSN. En dat vind ik niet oké.

Ook had ik een artikel van de consumentenbond gevonden (Bijgewerkt: 26 september 2025), waarin staat dat online ID checks van onder andere LinkedIn niet nodig zijn en dat er veel gegevens na de check bewaard blijven, zodat dit niet veilig is.
Er staat ook in dit artikel dat het een vrijwillige verificatie is, maar bij mij is dat dus verplicht de enige optie om er weer in te komen.
Ook staat er: “Je gegevens delen met een Amerikaans bedrijf is een risico op zich”.

Dus ik ben daar niet happig op, en daarom hoop ik op een alternatief.
Appletje schreef:
25-12-2025 21:44
Ik denk dat je er niet aan ontkomt om je id te delen (met de veilige kopie optie zoals hierboven staat). Ik snap wel dat LinkedIn wil weten met wie ze te maken hebben. Je wilt niet dat een vreemde toegang krijgt tot een account.
Ik ben bang dat je inderdaad gelijk hebt, maar je kunt in dit geval geen gebruik maken van de veilige kopie optie, omdat je je chip moet scannen.

De link die Toulouse_74 stuurt (dank voor je reactie 👍🏻), gebruik ik altijd, maar nu gaat het om het uitlezen van de chip.
Als je het formulier van LinkedIn bekijkt zie je dat je je handtekening/identiteit ook op het gemeentehuis kunt laten legaliseren. Stuk goedkoper dan bij de notaris denk ik? Als je per se je NFC niet bij Persona wilt laten registreren, dan hoeft dat dus niet.
Zarah schreef:
25-12-2025 22:29
Als je het formulier van LinkedIn bekijkt zie je dat je je handtekening/identiteit ook op het gemeentehuis kunt laten legaliseren. Stuk goedkoper dan bij de notaris denk ik? Als je per se je NFC niet bij Persona wilt laten registreren, dan hoeft dat dus niet.

Bij de uitleg staat alleen dat je bij een notaris moet laten tekenen.
Maar dan nog zal ik moeten betalen om weer op LinkedIn te komen, als ze het zelf al accepteren dat is ook nog de vraag. Alleen om mijn account af te sluiten.
Bovendien denk ik ook niet dat de gemeente van mijn woonplaats dit formulier gaat invullen en stempelen.

Ik heb beëdigde verklaring even opgezocht en dus dan zou ik een eed moeten afleggen bij een ambtenaar toegekend door de burgemeester etc. Dus dan hoef je niet met dit formuliertje van LinkedIn aan te komen. En ik weet niet eens of dat in dit geval wel kan.

Echt belachelijk dit.
loulou39 wijzigde dit bericht op 25-12-2025 22:47
17.52% gewijzigd
Ik vind het vanuit Linkedin wel vergezocht dat ze niet akkoord gaan met een gewone kopie. Het is geen bank of officiële instantie.
Tuurlijk moeten ze weten aan wie ze het account vrijgeven, aan de andere kant kan ik me zo met een nieuw account registreren zonder ID te uploaden.
NFC scan vind ik ook ver gaan.

Overigens als ik op de link hierboven klik, staat er niets over een NFC chip, alleen foto maken van je rijbewijs.
loulou39 schreef:
25-12-2025 22:41
Bij de uitleg staat alleen dat je bij een notaris moet laten tekenen.
Maar dan nog zal ik moeten betalen om weer op LinkedIn te komen, als ze het zelf al accepteren dat is ook nog de vraag. Alleen om mijn account af te sluiten.
Bovendien denk ik ook niet dat de gemeente van mijn woonplaats dit formulier gaat invullen en stempelen.
Waarom zouden ze dat niet accepteren? Het staat op het formulier zelf?
En waarom zou jouw gemeente dat niet doen? Het legaliseren van identiteiten/documenten is gewoon werk voor een gemeente. Zo kun je bijvoorbeeld ook je volmacht voor een notaris bij de gemeente laten legaliseren.

Ik vind het op zich niet zo gek dat ze dit heel officieel maken. Want anders kan iedereen er zo met het account van een ander vandoor gaan....Dat lijkt me ook niet echt wenselijk.
toulouse_74 schreef:
25-12-2025 22:42
Ik vind het vanuit Linkedin wel vergezocht dat ze niet akkoord gaan met een gewone kopie. Het is geen bank of officiële instantie.
Tuurlijk moeten ze weten aan wie ze het account vrijgeven, aan de andere kant kan ik me zo met een nieuw account registreren zonder ID te uploaden.
NFC scan vind ik ook ver gaan.

Overigens als ik op de link hierboven klik, staat er niets over een NFC chip, alleen foto maken van je rijbewijs.
Helemaal met je eens.

Eerst moet je je ID scannen en daarna de NFC chip (https://www.consumentenbond.nl/acties-c ... ak-onnodig).
Ik vind ID scannen eigenlijk al overbodig (plus dat die gegevens niet veilig zijn en lang bewaard worden). Ze mailen me al jaren op hetzelfde mailadres over mijn account. Inlogcodes sturen ze daar wel naar toe, maar ik mag geen nieuw wachtwoord aanmaken op die manier. Ik wil alleen maar mijn account stoppen.
loulou39 schreef:
25-12-2025 22:41
Ik heb beëdigde verklaring even opgezocht en dus dan zou ik een eed moeten afleggen bij een ambtenaar toegekend door de burgemeester etc. Dus dan hoef je niet met dit formuliertje van LinkedIn aan te komen. En ik weet niet eens of dat in dit geval wel kan.

Echt belachelijk dit.
Wel nee. Je hebt geen beëdigde verklaring nodig. Je wilt een legalisatie van je handtekening (oftewel een officiële instantie die bevestigt dat jij bent wie je zegt te zijn).

Even een voorbeeld van een grote stad: https://www.denhaag.nl/nl/akten-en-verk ... galiseren/
Zarah schreef:
25-12-2025 22:49
Waarom zouden ze dat niet accepteren? Het staat op het formulier zelf?
En waarom zou jouw gemeente dat niet doen? Het legaliseren van identiteiten/documenten is gewoon werk voor een gemeente. Zo kun je bijvoorbeeld ook je volmacht voor een notaris bij de gemeente laten legaliseren.

Ik vind het op zich niet zo gek dat ze dit heel officieel maken. Want anders kan iedereen er zo met het account van een ander vandoor gaan....Dat lijkt me ook niet echt wenselijk.
Ik ben het er mee eens dat het veilig moet zijn, maar ik ga geen eed afleggen op het gemeentehuis hiervoor of mijn ID scannen.

Ik dacht dat ik net het idee zag staan om een nieuw profiel aan te maken, dat heb ik ook overwogen, maar eigenlijk wil ik er gewoon van af…
Zarah schreef:
25-12-2025 22:52
Wel nee. Je hebt geen beëdigde verklaring nodig. Je wilt een legalisatie van je handtekening (oftewel een officiële instantie die bevestigt dat jij bent wie je zegt te zijn).

Even een voorbeeld van een grote stad: https://www.denhaag.nl/nl/akten-en-verk ... galiseren/
Dank je voor de link, dat maakt het wel een stuk duidelijker.

Ik ga dit nog maar eens overwegen, al is voor mij €17,70 wel veel…
Dank je wel voor het meezoeken, heel fijn!,
loulou39 schreef:
25-12-2025 22:52
Helemaal met je eens.

Eerst moet je je ID scannen en daarna de NFC chip (https://www.consumentenbond.nl/acties-c ... ak-onnodig).
Ik vind ID scannen eigenlijk al overbodig (plus dat die gegevens niet veilig zijn en lang bewaard worden). Ze mailen me al jaren op hetzelfde mailadres over mijn account. Inlogcodes sturen ze daar wel naar toe, maar ik mag geen nieuw wachtwoord aanmaken op die manier. Ik wil alleen maar mijn account stoppen.
Je beschikt dus nog wel over het mailadres waarmee je je bij LinkedIn hebt geregistreerd? Zoek eens het mailadres van hun Data Privacy Officer (of zoiets dergelijks) en stuur (met dit adres) eens een mail en vraag om verwijdering van je account. Heb je dat al geprobeerd? En vermeld dan ook even dat je EU ingezetene bent.
Zarah schreef:
25-12-2025 22:57
Je beschikt dus nog wel over het mailadres waarmee je je bij LinkedIn hebt geregistreerd? Zoek eens het mailadres van hun Data Privacy Officer (of zoiets dergelijks) en stuur (met dit adres) eens een mail en vraag om verwijdering van je account. Heb je dat al geprobeerd? En vermeld dan ook even dat je EU ingezetene bent.
Ja klopt.

Nee dat heb ik niet geprobeerd. Ik ga morgen even kijken of ik een mailadres kan vinden (zonder dat ik in hoef te loggen in mijn account).
Geeft weer wat meer hoop dit..
loulou39 schreef:
25-12-2025 23:00
Ja klopt.

Nee dat heb ik niet geprobeerd. Ik ga morgen even kijken of ik een mailadres kan vinden (zonder dat ik in hoef te loggen in mijn account).
Geeft weer wat meer hoop dit..
https://www.linkedin.com/help/linkedin/ask/TSO-DPO
Hahaha, jij bent goed!!

Dank je wel!!
Dubbel

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven