Geld & Recht alle pijlers

Hoezo geldzorgen?

09-08-2022 23:30 804 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik door de drukke winkelstraten loop, langs volle terrassen, restaurants vol, lange rijen in pretparken, drukte op Schiphol en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dan vraag ik mij toch wel af waar iedereen het van doet en zijn er wel zoveel mensen met geldzorgen…..??
Je kan echt niet zelf bedenken dat er ook mensen zijn die dat niet hebben? Geldproblemen?

Maar dat dat niets afdoet aan de best redelijk forse groep die wel geldproblemen hebben of gaan krijgen als dit allemaal zo doorgaat?

Lijkt me heel naar als je zo beperkt bent in het leven.
Wauw.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee joh, dat je in die propaganda van de MSM trapt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap je gedachtengang wel een beetje, op vrijdagavond een tafeltje scoren in de stad is niet te doen. Maar ja, de mensen met geldzorgen zie je dus niét op die terrassen en al helemaal niet op Schiphol!

Ik maak me grote zorgen om komende winter. Ik denk dat er heel veel gezinnen in de problemen komen..... :|
...
Alle reacties Link kopieren Quote
De mensen met de geldzorgen lopen daar dus niet hè...
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuurlijk besef ik mij dat er veel mensen zijn die het financieel zwaar hebben. Ben zelf ook gewoon standaard en maak mij ook zorgen over de energieprijzen maar het beeld wat ik al 10 / 20 jaar zie blijft hetzelfde Sterker….de horeca wordt alleen maar drukker
gewooniemand wijzigde dit bericht op 09-08-2022 23:44
9.94% gewijzigd
Op die manier denken, is net zoiets als mensen die over iemand met een ernstig beperkend gezondheidsprobleem zeggen: 'Kijk, in de tuin werken/uitgaan/vul-in kan hij wel, maar betaald werken ho maar.' Je ziet zo iemand alleen als het even goed gaat. En je ziet niet wat hij ervoor moet laten, vooraf of achteraf.

Ik gebruik dan altijd een zelfbedachte metafoor, die ook op de OP van toepassing is: dikke vrouw met een HEMA-worst. Uitleg: Als men een dikke vrouw op straat een HEMA-worst ziet eten, wordt ook vaak gedacht 'dat moet ze maar goed doen, ze is niet voor niets dik'.

Maar je weet niet of ze niet toevallig al 50 kilo kwijt is en zichzelf nu, na een jaar gezond leven, trakteert op iets lekkers.

Kortom: je kunt aan de buitenkant niet zien of de winkelende mensen geldzorgen hebben of niet.
Gewooniemand schreef:
09-08-2022 23:41
Tuurlijk besef ik mij dat er veel mensen zijn die het financieel zwaar hebben. Ben zelf ook gewoon standaard en maak mij ook zorgen over de energieprijzen maar het beeld wat ik al 10 / 20 jaar zie blijft hetzelfde Sterker….de horeca wordt alleen maar drukker

Dan zal de invulling van dat beeld misschien al 10/20 jaar niet kloppen... :idee:
Alle reacties Link kopieren Quote
De meeste mensen hebben er nu nog niet direct zoveel last van natuurlijk. Die hoor je wel klagen dat alles onbetaalbaar wordt, maar die trekken het nog wel. En misschien gaan ze al maar 1x per maand wat eten in plaats van elke week. Je weet het niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jan Modaal begint het nu lastig te krijgen bij het betalen van huur/hypotheek. Dat zegt meer dan volle winkelstraten en terrassen. Daar lopen wellicht allemaal mensen die een paar jaar geleden geld hadden om een dure, verre reis te maken. Ofzo.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet iedereen heeft geldzorgen.

En ook met geldzorgen kun je op een terras zitten. Het leven stopt niet ineens zodra je je zorgen gaat maken om geld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb me dat ook wel eens afgevraagd hoor, zeker als mensen klagen als de VVD weer de grootste werd. Volgens mij hebben de meeste mensen het gewoon goed in Nederland, neemt niet weg dat diegene die het al moeilijk hadden het nu nog moeilijker hebben...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat een gedeelte van de mensen nog door is blijven leven als voorheen. Het maandbudget van de energie laag heeft laten staan en nog geen maatregelen neemt. Het duurt altijd even voordat de economie reageert en ook voordat consumenten uitgaven omlaag gaan. En inderdaad, wie weet gaan deze mensen normaal gesproken wel op vakantie. Daarnaast wonen er ook wel heel veel mensen in Nederland tegenwoordig, ik kom tegenwoordig zelden op plekken in de horeca waar het rustig is.
Ik denk dat door corona nu iedereen massaal weg wil en het op de koop toe neemt dat het de rest van het jaar wordt beknibbelen.
Mijn man en ik leven/zijn modaal maar ik houd nu echt de hand op de knip en ga nergens drinken en eten. Kan het echt niet betalen.
Maar ik snap dat mensen los willen gaan na 2 beroerde jaren. Ik verwacht nog meer ellende dus houd me in.
anoniem_64989bb158d94 wijzigde dit bericht op 10-08-2022 00:05
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Diegenen die het écht moeilijk hebben zie je natuurlijk niet op die terrassen zitten.

Bovendien heb ik qua reizen begrepen dat er nog veel vouchers van vorige jaren in omloop zijn die op moeten.
wissewis wijzigde dit bericht op 10-08-2022 00:05
4.53% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is nu nog zomervakantie. Reizen waren al geboekt of zijn uitgestelde coronatickets. Ik was gisteren in het dorp en heb boodschappen gedaan en op het terras gezeten. Ik hoorde op het terras veel accenten die uit andere regio's komen. Ik vond het gezellig druk voor een maandag.

En je kunt zorgen hebben maar dat wil niet zeggen dat niemand meer wat kan of wil doen. Of was het eerst lunch of koffie met vlaai en nu alleen wat drinken. Je ziet het wél heel zwartwit.
Weet jij veel waar die mensen op bezuinigen. De een koopt geen kleding meer, de ander eet/drinkt niet meer in de horeca. Maar beiden zie je in de stad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sommige mensen hebben echt geldzorgen. Andere hebben geldzorgen door eigen uitgavenpatroon. Gaan op vakantie terwijl ze geen geld hebben, kopen een hond.

Ik ken een stel dat eerst een bescheiden inkomen had. Geen spaargeld. Beide verdienen nu meer en ipv dat ze spaten hebben ze een nieuwe keuken, nieuwe vloer, tuin aangepast etc. Maar nog steeds geen cent gespaard. En dan klagen over de energierekening.

Er is armoede in Nederland maar voor sommigen zou een inzicht in het uitgavenpatroon al heel wat helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet ook steeds meer puzzelen om een beetje uit te komen mer mijn geld maar ik liep vandaag ook in een drukke winkelstraat. Ik moest toch echt even naar de Kruidvat om tandpasta te kopen. :-D

Maar goed ik ken een heleboel mensen die behoorlijk veel geld hebben en die gaan inderdaad nog regelmatig op vakantie en kopen nog regelmatig nieuwe duurdere kleren.

Daarentegen kom ik in mijn werk steeds meer mensen tegen die financiële problemen hebben. En dat worden er steeds meer. :( Ik maak me daar best zorgen om.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren Quote
“Ik liep laatst rond in de AH en niemand was ziek of had medische hulp nodig.
Toch blijven ziekenhuizen volhouden het ‘zo druk’ te hebben. Hoe dan?!”

😁
Ik loop regelmatig door een winkelstraat zonder ook maar iets te kopen. Vandaag moest ik een pakketje wegbrengen en ik dacht laat ik eens bij wat winkels gaan kijken. En ik wandel er regelmatig doorheen als de winkels gesloten zijn en ik geen zin heb om naar het park ofzo te lopen voor mijn avond wandeling. Dat doen best veel mensen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De energierekening zal toch meer dan 3000 euro hoger uitpakken. Dacht ik te horen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
09-08-2022 23:40
Ik snap je gedachtengang wel een beetje, op vrijdagavond een tafeltje scoren in de stad is niet te doen. Maar ja, de mensen met geldzorgen zie je dus niét op die terrassen en al helemaal niet op Schiphol!

Ik maak me grote zorgen om komende winter. Ik denk dat er heel veel gezinnen in de problemen komen..... :|
Maar die hebben dan wel hun leuke uitjes gehad.
Je kan altijd nog wel hout gaan sprokkelen voor je houtkachel. Dat is gratis. Je moet dat wel in een schuur bewaren anders lopen de torretjes door je huis.

Ik bedenk ineens dat Hans en Grietje en Kleinduimpje dan wel arm waren, maar ze hadden geen energierekeningen. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tja, er zijn nu eenmaal veel mensen op de wereld.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven