Gezondheid alle pijlers

Steunkous en zwemmen

18-10-2017 23:17 9 berichten
Ik ben dol op zwemmen. Al is het al een hele tijd geleden sinds ik voor het gezwommen heb.
Een vriendin van me heeft me meegevraagd voor een dagje zwemparadijs met ook een stel kinderen erbij. Kortom, dan ben je echt de hele tijd bezig. Nu draag ik aan 1 been een steunkous tot op de knie vanwege lymfoedeem. Ik moet de steunkous dragen van het moment van opstaan tot het moment van naar bed gaan. Enkel met douchen doe ik hem iets eerder af, maar die 10 minuten maakt niet veel uit.

Afijn, hoe moet ik dat doen met zwemmen? De hele dag af is een heel slecht idee, maar een steunkous aanhouden in het zwembad, is dat niet raar? En, kan de kous daartegen (chloor). Ik heb er twee dus ik kan in principe na het zwemmen de natte kous uitdoen, afdrogen en dan de droge kous weer aan. Echter twijfel ik toch of ik mee zal gaan. Het lijkt me heel leuk maar ik heb ook geen zin in vragen en opmerkingen van mensen om heel eerlijk te zijn.

Zijn hier andere mensen met een steunkous? Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Een cliënt zwemt er mee en soms doet ze hem ook af maar nooit te lang. Uurtje oid. Zij heeft ook lymfoedeem.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
`Vraag het daar waar je ze vandaan hebt? Gewoon ff bellen.
Alle reacties Link kopieren
Of ie tegen chloor kan moet je even navragen. Maar voor de rest is dat ding min of meer huidkleurig. Ik zou hem gewoon aanhouden. In het water ziet dat geen mens en buiten het water zou ik er een losse sportbroek overheen aantrekken. Zo´n joga ding ofzo. Geen dikke trainingsbroek want dat is waarschijnlijk te warm.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe hem tijdens het zwemmen altijd af. Ga zelden een hele dag naar een zwemparadijs , maar die ene keer laat in het uit. In die klamme , warme , vochtige lucht krijg ik de kous niet aan. Daarbij zit het dan echt zo onprettig.
Ik zorg er wel voor dat ik, zoveel mogelijk, mijn been hoog leg wanneer ik uit het water ben. Dus een extra stoel er bij.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
18-10-2017 23:27
Of ie tegen chloor kan moet je even navragen. Maar voor de rest is dat ding min of meer huidkleurig. Ik zou hem gewoon aanhouden. In het water ziet dat geen mens en buiten het water zou ik er een losse sportbroek overheen aantrekken. Zo´n joga ding ofzo. Geen dikke trainingsbroek want dat is waarschijnlijk te warm.
Ik zou lekker uit het water een sarong omknopen. Lekker luchtig, in een broek lopen in het zwembad valt pas echt op.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik vond nog deze informatie trouwens:

Kan ik met mijn kousen aan gaan zwemmen?
Nee, dat mag niet, maar hoeft ook niet. Het materiaal van uw elastische kousen is niet tegen zee- of chloorwater bestand. U kunt echter gerust zonder kousen gaan zwemmen, omdat de uitwendige druk van het water op de benen de druk van de kousen vervangt. Na het zwemmen trekt u de kousen dan direct weer aan.


http://www.vrijhoeven.nl/pages/vragen-e ... kousen.php
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook lymfoedeem en draag een steunkous aan mijn linkerbeen met een broekje aan om ze goed op te houden.
Ik doe mijn steunkous altijd uit tijdens het zwemmen, het is niet handig om met een natte steunkous rond te lopen achteraf en het chloorwater is niet goed voor de duurzaamheid van je steunkous. Wat je wel zou kunnen doen, is een "versleten" steunkous dragen, dan heb je toch wat extra steun en moet je je geen zorgen maken over het chloorwater...

Ikzelf verberg mijn steunkous niet onder een sarong of een losse broek.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zie nu dat je geen zin hebt in vragen/opmerkingen: dat maakt gaan zwemmen wel heel moeilijk natuurlijk.
Bij mij zie je zelfs zonder steunkous dat er wel iets "scheelt" (linkerbeen is wit en dik, rechterbeen mooi gebruind en veel slanker).

Ikzelf heb er ondertussen vrede mee dat mensen af en toe raar kijken als ze mijn dikke been met/zonder steunkous zien. Ik trek er mij lekker niets van aan: aan iedereen mankeert wel iets, bij mij is het alleen heel zichtbaar...
En in de zomer loop ik toch gewoon lekker in shortjes, rokjes en kleedjes rond !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven