Lijf & Lijn alle pijlers

Is een dun/slank lijf voor iedereen haalbaar?

18-08-2022 20:20 438 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De topic-titel zegt het al: is een dun of slank lijf voor iedereen haalbaar? Ik vraag dit omdat ik zelf 2,5 jaar geleden fanatiek ben gaan sporten (high intensity) en daarmee toen 15 kilo ben afgevallen (ik ben 1m75 en van 80 naar 65 kilo gegaan). Tegelijkertijd heb ik nog steeds qua kleding vaak maat L of maat 40 aan, omdat mijn borstkas, heupen en bekken niet in een klein maatje passen (hangt wel beetje van het merk af). Ik heb op zich wel gespierde benen, billen en een plattere buik gekregen, maar echt geen sixpack. En als ik een skinny jeans aan doe, dan hangt er vaak echt nog wel wat vel over de rand, net zoals er altijd nog een hardnekkig laagje vet op m’n buik zit.

Ik heb een poosje echt minder calorieën gegeten (1.700 bij een verbruik van 2.200 tot 2.500 calorieën), maar dat leek niet echt verschil te maken. Ik werd er hooguit heel moe en lamlendig van, dus ik eet nu weer meer (en daar kom ik gelukkig niet van aan). Ook qua voortgang zie ik hooguit mijn lijf gespierder worden, maar niet dunner.

Herkent iemand dit? Want als ik Instagram moet geloven dan lijkt een dun / slank lijf voor iedereen haalbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja natuurlijk moet je instagram geloven, duh
Lorem Ipsum
Maat 40 is slank! Laat je niet gek maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
snug schreef:
18-08-2022 20:25
Maat 40 is slank! Laat je niet gek maken.
Oké, anders geformuleerd: is maat 36 of XS voor iedereen haalbaar?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ten eerste: nee, uiteraard moet je Instagram niet geloven. Er is geen enkele wereld zo nep als de wereld op Instagram.
Je slankste zelf zijn is haalbaar, maar hoe dat eruit ziet en hoeveel moeite je daarvoor moet doen is voor iedereen anders. Uiteraard heeft niet iedereen dezelfde basis bouw.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beelden op Instagram liegen niet.
Vooral niet met Photoshop.
Of course your opinion matters. Just not to me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga eens andere mensen volgen op Insta

meganjaynecrabbe
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
snug schreef:
18-08-2022 20:25
Maat 40 is slank! Laat je niet gek maken.
Dat hangt helemaal af van je lengte, je kunt ook echt veel te zwaar zijn met maat 40.

En ik denk wel dat het voor veel mensen haalbaar is maar tegen welke prijs?
Alle reacties Link kopieren Quote
LauraRoar schreef:
18-08-2022 20:26
Oké, anders geformuleerd: is maat 36 of XS voor iedereen haalbaar?
Dan is mijn antwoord: nee. Ik ben 1,73 en weeg nu 70 kilo. Toen ik jong was, woog ik een kilo of tien minder. Ik had echt een heel mooi figuur, heel slank (jammer dat ik dat pas achteraf zag) maar had geen maat 36 of XS.
65 kilo bij jouw lengte vind ik heel slank hoor! Ik ben rond de 1.71 en 68 kg. Oog redelijk slank. Zou graag 65 kg willen wegen, maar anderzijds ook weinig zin om er iets voor te doen :rofl: .
Dus in mijn ogen ben jij al super slank. Niks meer aan doen. Prachtig gewicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suaimhneas schreef:
18-08-2022 20:27
Dat hangt helemaal af van je lengte, je kunt ook echt veel te zwaar zijn met maat 40.

En ik denk wel dat het voor veel mensen haalbaar is maar tegen welke prijs?
Ook dat ligt dan toch ook aan je lengte? Zelfs toen ik hyperslank was had ik geen maat XS. Dat is eigenlijk voornamelijk haalbaar als je ook kleiner bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
LauraRoar schreef:
18-08-2022 20:26
Oké, anders geformuleerd: is maat 36 of XS voor iedereen haalbaar?

Ik (v) ben 1.92m.
Ik ben slank, maar als ik ooit maat 36 krijg mag ik opgenomen worden wegens ondervoeding denk ik.


Wat maakt het uit of een slank lijf voor iedereen haalbaar is? Lekker in je vel zitten en daarnaast (enigzins) gezond leven (al interpreteert iedereen dat anders) is het belangrijkst.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik volg deze supersportieve vrouwen. Beiden geven ook les en coaching. Helaas zou ik ervoor naar Austin of New York moeten.


Ginger Snaps Burlesque. Trapeze artieste.

Roz the Diva. Paaldanseres.
shero wijzigde dit bericht op 18-08-2022 20:33
28.10% gewijzigd
Of course your opinion matters. Just not to me.
Ik heb 55 kilo gewogen bij 1.76 en ik paste net in maat 38.
Alle reacties Link kopieren Quote
Explorista schreef:
18-08-2022 20:27
Ga eens andere mensen volgen op Insta

meganjaynecrabbe
Mooie vrouw! En leuk haar!
Of course your opinion matters. Just not to me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is trouwens ook ontzettend kort door de bocht om alleen maat 36 of XS als slank te beschouwen. Onwaar bovendien.
Een vrouw van 1,52 met maat 36 kan best minder slank ogen/zijn dan een vrouw van 1,78 met maat 38
jufjoke wijzigde dit bericht op 18-08-2022 20:37
30.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee. Heeft met je bouw ook deels te maken. En zwangerschappen en en. Ik kan sporten wat ik wil. Ik raak wat gestroomlijnde, maar dat opgerekte buikje van zwangerschappen blijft
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee niet iedereen past als je maar slank genoeg bent in 36 of xs.
Als je breed gebouwd bent dan gaat dat nooit lukken.
Ik heb dat zelf ook, toen ik jonger was woog ik op een gegeven moment 65 kilo bij 1.73, maar broeken heb ik nooit onder de maat 38 gehad en shirtjes nooit onder m

Maar misschien had ik dan nog 10 kilo moeten afvallen 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Moet je je afvragen of het haalbaar is, of misschien of je er gelukkig bij kan zijn?

Als je consistent erg weinig eet en veel beweegt zal iedereen super slank worden. Maar leef je dan nog fijn? Voor veel mensen hoort lekker eten bij een gelukkig leven. Dus voor hen zal het een soort van legerregime vereisen. Niet fijn, maar wel haalbaar, strikt genomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Shero schreef:
18-08-2022 20:30
Ik volg deze supersportieve vrouwen.


Ginger Snaps Burlesque. Trapeze artieste.

Roz the Diva. Paaldanseres.
Ja, ik volg ook vrouwen als Fleur East. Super sportief, maar niet size zero.

Af en toe denk ik wel eens dat ik in vergelijking met vroeger een veel meer vertekend zelfbeeld heb gekregen. Ik ben begonnen met sporten omdat ik de eerste lockdown psychisch heel zwaar vond (zeker met twee kleine kinderen) en afleiding nodig had. Meteen vond ik het heel lekker en de kilo’s verdwenen ook redelijk snel. En ja, ik weet dat je je niet moet vergelijken met gephotoshopte vreemden van het internet :mrgreen: , maar ik heb doorlopend het idee dat ik iets fout doe. Heb dus onlangs twee maanden minder gegeten maar dat vond ik geen succes, zeker toen ik daarna nog steeds niet echt noemenswaardig resultaat zag.
Alle reacties Link kopieren Quote
redhead70 schreef:
18-08-2022 20:33
Nee. Heeft met je bouw ook deels te maken. En zwangerschappen en en. Ik kan sporten wat ik wil. Ik raak wat gestroomlijnde, maar dat opgerekte buikje van zwangerschappen blijft
Ja zo’n buikje heb ik ook :-?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee natuurlijk niet. Maar XS staat ook niet perse gelijk aan slank.

Ik ben zelf 1.83m en heb een vrij brede bouw. XS ga ik nooit van m'n leven passen, al weeg ik 60kg.
Op mijn slankst paste ik in maat 40 (soms 38) en zelfs toen woog ik geen 60kg ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee. Absoluut niet.

Voor mezelf waarschijnlijk wel, ik heb geen rare stofwisseling en ik als ik niks anders te doen had en full blown zou sporten, ja. Maar betere dingen te doen dan zo’n dagtaak en tevreden met m’n BMI van 23-24 en maat 40.

Maar voor zoveel anderen: oh nee. Zat mensen van wie ik zeker weet dat ze veel bewegen en perfect gezond eten, en tóch flink overgewicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mwhe, ik denk eigenlijk dat het echt je bouw moet zijn. Ik was al een mager/tenger kind. Ik vind dat je het overal terug ziet in mijn lijf; hele kleine handjes, kleine oren, fijn gezicht, kleine voeten, kleine cup maat. Al ben ik wel 1.73, ik ben echt slank gebouwd dus maat XS/S.
Ik heb deze bouw van mijn moeder, terwijl al haar zussen al vanaf jong erg breed zijn, het “frame” is al breder, zelfs wanneer ze super slank zijn met weinig vet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iedereen heeft een bandbreedte van wat haalbaar is qua gewicht. Heeft te maken met de bouw van de je frame en genen qua spieropbouw. In de basis is er bijna altijd veel meer mogelijk dan je denkt, maar het is hard werken.

De modellen op instagram hebben vaak heel erg goede genen, een goede fotograaf, goede belichting en gebruiken soms ook weleens wat verboden supplementen. Daarnaast is een foto altijd een momentopname, en dat pakt op instagram natuurlijk niet onvoordelig uit.
Dat als doel hebben is niet reeel voor de meeste mensen. Bij een structureel calorietekort zou je trouwens wel moeten afvallen. Aan je sypmtonen te lezen was je tekort alleen iets te groot. Neemt niet weg dat je vaak op een punt komt dat je vetpercentage dusdanig laag is dat je je gewoon slecht gaat voelen en je minder krachtig bent. Waar dat punt ligt verschilt ook per persoon.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven