ADD en rijbewijs halen

25-02-2020 15:47 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben zo gefrustreerd! Zoveel geld uitgegeven en het lukt maar niet! Denk dat ik minstens 100 lessen gehad heb. Nog nooit op examen geweest. Theorie 3 keer gezakt en na een theoriecurcus wel gehaald.( inmiddels verlopen) Neem lange pauzes omdat ik gefrustreerd raak en stel het dan weer uit. Helpt ook niet

Volgens mijn rijinstructeur is mijn reactievermogen te traag! En het concentreren natuurlijk. Ik heb Add dus dat zal daar wel door komen.

Heb altijd medicatie geweigerd maar twijfel nu. Wil echt mijn rijbewijs.

Mensen met add ( of niet) die dit herkennen? Wat heeft jou geholpen om toch je rijbewijs te halen?
verliefdopiemand wijzigde dit bericht op 25-02-2020 15:47
Reden: Fout
1.89% gewijzigd
Blijven oefenen en juist niet opgeven. En uiteindelijk in een automaat gaan rijden. Dat rijbewijs haalde ik in 1x.
Niet meer hoeven schakelen geeft je meer tijd om te kijken ,remmen en sturen.

(Theorie overigens 3x gedaan waarvan 2x foutloos, maar telkens weer verlopen.)
Je concentratie en reactiesnelheid zijn onvoldoende? Dat lijkt me wel lastig tijdens het rijden, ja. Herken je wat je instructeur zegt?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je bij een andere rijschool eenmalig een second opinion aanvragen? Of ben je het wel eens met wat je rijinstructeur zegt?

Als je je rijbewijs haalt dmv medicijnen moet je die natuurlijk wel altijd blijven nemen anders is het onverantwoord om te rijden. Dat lijkt me wel iets waar je rekening mee moet houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ASS met ook kenmerken van ADD. Rijbewijs halen is wel gelukt, maar heeft me toch minstens 80 lessen gekost. Trager reactievermogen en moeite met inschatten. Ik slikte geen medicatie, had toen nog geen diagnose. Maar had het geluk dat ik een enorm geduldige rij instructeur had. Geen lespakket van X aantal lessen, maar hij keek per persoon hoever zij/zij was. Hij had ervaring met mensen die moeilijk lesten, zowel theorie en praktijk. Ik ben met beide in 1 keer geslaagd.
Alle reacties Link kopieren
Als je die medicijnen neemt, heb je dan ook dat je je bij het CBR moeten laten keuren?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ADD, maar geen enkele moeite met autorijden. Theorie gelijk gehaald en praktijk na een gemiddeld aantal lessen en de tweede keer examen doen.
Zit je al die tijd al bij dezelfde rij-instructeur? Is het een optie om te wisselen? Soms kan een nieuw gezicht net even het zetje zijn wat je nodig hebt.
Zoals al gezegd kan het helpen om te wisselen van rijschool. Andere inzichten kunnen je goed doen. Probeer het ook voor jezelf door te zetten, steeds periodes ertussen uit zijn doet namelijk niet veel goeds.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
25-02-2020 15:52
Je concentratie en reactiesnelheid zijn onvoldoende? Dat lijkt me wel lastig tijdens het rijden, ja. Herken je wat je instructeur zegt?

Niet alleen lastig, maar zelfs ook gevaarlijk?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn man heeft ADD, heeft toen ook een psychiatrische keuring en rijtest moeten doen voordat hij examen mocht doen. Heb je wel aangegeven dat je ADD hebt? Of hoeven die keuringen niet meer?

Man rijdt prima en heeft over de praktijk niet lang gedaan, wel de theorie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven