Ibiza off season

23-03-2023 09:55 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort ga ik met mijn zoontje (5) een paar dagen naar Ibiza.
We verblijven in Sant Antonio en ik heb een auto gehuurd.

Op de planning staat nu:
Sant Antonio zelf en het aquarium daar
Eivissa stad, lekker slenteren en hapjes eten / drinken
De Salinas in het zuiden
Het strand met uitzicht op Es Vedra

Ik wilde graag een boottochtje maken, dat zou zoontje ook te gek vinden, maar ik kan tot nu toe geen operators vinden die varen in april op de dagen dat wij er zijn. Maar misschien weet iemand hier er wel eentje?
Een kleine simpele ferry ergens heen en terug zou ook perfect zijn. Ik zag dat er een hoop watertaxi's in de zomer zijn, maar niet begin april.
Ik zag ook de grote ferry naar Formentera, maar dat is heen en terug alweer aardig aan de prijs en lijkt ook wel weer een heel grote trip voor de korte tijd wat we er zijn.

We zijn er niet op de dagen dat de grote hippiemarkt is, maar wel op de dag dat de markt in Sant Antonio is. Is die de moeite waard?

Hoor graag leuke tips en bijzondere plekjes!
Echt typische kinderdingen / speelparadijzen / waterparken ben ik niet naar op zoek. Zoontje draait altijd heerlijk mee in steden en op natuurtrips, is gek op lekker uit eten en dingetjes kiezen, museumpje pakken, een busritje of boottochtje, dat soort dingen. Dat vinden we allebei het leukst.
We kijken er echt naar uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ruine Festival club.

Leuk om gezien te hebben. Stevige schoenen aan doen.
Denk door de vele kleuren (graffiti) dat je zoontje dat ook wel kan waarderen.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
23-03-2023 10:18
Ruine Festival club.

Leuk om gezien te hebben. Stevige schoenen aan doen.
Denk door de vele kleuren (graffiti) dat je zoontje dat ook wel kan waarderen.
Oo dat ziet er leuk uit! Ik ga zelf eind september naar Ibiza, dus kan ook ervaringen/ideeën gebruiken (maar ik ga met een groep vriendinnen dus iets anders dan TO :D )
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat aquarium zou ik van je lijstje halen. Stelde echt zo teleur! Paar bakken met vissen in een grot, niet de moeite waard.

Wat we wel heel leuk vonden is lunchen bij La Paloma (in boomgaard met speeltuin, in laagseizoen heel relaxt) en de markt op zondag in San Juan (maar weet niet of je er dan bent)

In Eivissa kan je met trappen op de stadsmuren klimmen, waar je een heel mooi uitzicht hebt en dan via steegjes terug de stad in lopen, dit vinden mijn kinderen ook altijd erg leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poesmetlaarzen, dat ziet er avontuurlijk uit, leuk!

Macaw, wat een lekker vooruitzicht. In september is de zee lekker opgewarmd, ideaal! Heb je al wat geboekt qua hotel of huisje?

blyce, wat goed om te weten, van dat aquarium. Dankjewel voor de lunchtip! Ik zoek 'm op. We zijn er helaas niet op zondag.
Ja, Eivissa lijkt me prachtig om doorheen te klimmen/slenteren. Leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
In Sant Antonio vind ik vooral eten/lunchen bij Rita's cantina een feestje.

Lekker relaxte tent.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
En de zonsondergang in Sant Antonio is er ook eentje om mee te maken.

Het strand voor Café del Mar en Café Mambo loopt vol mensen die daar met een drankje in de hand relaxt staan te wachten tot het zo ver is.

Afbeelding

In de zomer beredruk maar vorig jaar waren we in mei en toen was het gezellig en niet te vol.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben in het voor seizoen geweest. Vond de boottocht naar Formentera echt gaaf.
En daar even rond kijken.

De hippie markt was waardeloos haha niet speciaal hoor. Gewoon soort grote braderie.

Het aquarium is heel klein maar wel tof! Ik zou als ik jou was ook gewoon lekker naar de strandjes gaan met je zoontje. Er zwemmen veel kleine visjes met een schepnet en emmertje spelen is al super leuk! Daar vermaken ze zich uren mee hoor.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk, Ibizia is off season is top! Wat goed is om te weten is dat Ibiza-stad off season nog erg rustig is. De bekende kraampjes en volle winkelstraatjes zijn er nog niet. Misschien dat dit in april wat op begin te komen, maar mijn ervaring is dat er dan niet zo heel veel leven in de brouwerij is, althans in Ibiza-stad dus. Je hebt een heel lekker ijszaakje zitten op het pleintje Passeig de Vara de Rey, geen idee of deze nu open is. Wat een heel leuk dorpje is, is Santa Gertrudis, daar kun je het hele jaar door terecht en heerlijk ontbijten of lunchen bij Can Musset. Ook is Santa Eularia gezellig om langs de "boulevard" te lopen. Tussen aanhalingstekens, omdat het geen boulevard is zoals je vaak ziet in Spanje.
Wat ook een leuke ervaring voor je zoontje kan zijn is eten bij The Boat House, mooi en lekker restaurant!
Wat ik kan aanraden is vooral lekker de auto pakken en het eiland rondrijden, dit is zo leuk om te doen. Bij bijna elke afslag is een Cala (strandje) te vinden, de een nog mooier dan de ander.
Heel veel plezier en ga genieten van dit mooie eiland!
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een vraag voor volgend jaar...

Wanneer is het precies off season en lekker rustig op Ibiza?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben in maart, in april en in mei wel eens geweest. Allemaal lekker, niet té druk en niet te rustig. Het kan wel fris zijn en niet altijd zeezwemweer.
Ook september nog een prima maand om wat na te warmen.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat een goede tips! Dankjulliewel.

Lattematte, jij klinkt alsof je het eiland kent. Fijne tips! De boat house ziet er superleuk uit! Dankjewel.
Ijsjes vind ik heerlijk, maar ik heb het enige kind ter wereld dat geen friet en geen ijs lust :D

Skawa, dank je! Nog even de ferry gecheckt naar Formentera maar die valt voor ons deze keer toch af. Prijzig voor 1 dagje op en neer en we zijn er toch ook een beetje kort voor. Als het goed bevalt doen we dat een volgende keer want het lijkt me prachtig!

Dus toch het aquarium? Beetje rommelen met water en visjes vinden we leuk, het hoeft geen oceanografic aquarium te zijn perse hoor.

Wat ziet die zonsondergang er gezellig uit Poesmet laarzen!

We gaan er idd niet vanuit dat we kunnen zwemmen, wel een beetje klooien op een strandje, voeten in het water en lekker relaxen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik volg even mee. Wij gaan begin mei met 2 kids, maar wel 10 dagen, dus genoeg tijd om alles te doen. Ben heel benieuwd, nog nooit geweest.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven