Parijs maar anders
zaterdag 23 mei 2026 om 07:28
In het najaar willen mijn partner en ik naar Parijs voor een sportwedstrijd. Ik ben al meerdere keren in Parijs geweest en ken het best goed. Hij is ooit 1 keer geweest en niet onder de indruk. Hij is niet perse van cultuur musea etc en ik dus net wel.
Zijn er in Parijs apartere musea? Dus niet de standaard kunstmusea. Ik was al aan de catacomben aan het denken maar ik loop een beetje vast wat ik hem kan laten zien. Iets wat we beide leuk en interessant vinden.
Zijn er in Parijs apartere musea? Dus niet de standaard kunstmusea. Ik was al aan de catacomben aan het denken maar ik loop een beetje vast wat ik hem kan laten zien. Iets wat we beide leuk en interessant vinden.
zaterdag 23 mei 2026 om 07:56
zaterdag 23 mei 2026 om 08:05
De mesopotamische collectie in het Louvre
https://www.louvre.fr/en/explore/the-pa ... -sargon-ii
Echt wat anders dan de Mona Lisa
https://www.louvre.fr/en/explore/the-pa ... -sargon-ii
Echt wat anders dan de Mona Lisa
zaterdag 23 mei 2026 om 08:35
Ik vond zelf het mineralenmuseum heel erg leuk. Het is onderdeel van botanische tuinen en daar is nog veel meer te doen, o.a. een kleine dierentuin.
https://www.jardindesplantesdeparis.fr/ ... ineralogie
Het zeeaquarium vond ik erg mooi. Ze hebben een collectie lichtgevende kwallen, heel bijzonder.
Op Rue de Martys zitten superauthentieke bakker, slager, kaaswinkel, groenteboer, etc. Ik vond het heel leuk om daar zo Frans mogelijk boodschappen te doen.
Les Catacombes is heel erg mooi. En als je dan toch met de doden bezig bent is Père Lachaise ook wel een aanrader. Een heel mooi kerkhof met veel bekende doden.
Wat voor interesses heeft je partner? Wellicht schiet me nog iets te binnen.
https://www.jardindesplantesdeparis.fr/ ... ineralogie
Het zeeaquarium vond ik erg mooi. Ze hebben een collectie lichtgevende kwallen, heel bijzonder.
Op Rue de Martys zitten superauthentieke bakker, slager, kaaswinkel, groenteboer, etc. Ik vond het heel leuk om daar zo Frans mogelijk boodschappen te doen.
Les Catacombes is heel erg mooi. En als je dan toch met de doden bezig bent is Père Lachaise ook wel een aanrader. Een heel mooi kerkhof met veel bekende doden.
Wat voor interesses heeft je partner? Wellicht schiet me nog iets te binnen.
zaterdag 23 mei 2026 om 09:24
Een stukje buiten parijs, bij Le Bourget: vliegtuigen museum
https://www.museeairespace.fr/en
https://www.museeairespace.fr/en
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
zaterdag 23 mei 2026 om 09:58
Dan zou ik lekker het parcours van de slotetappe van de Tour gaan wandelen. Dan pak je stiekem de Champs-Élysées, Tuileries, Louvre, Place de la Concorde, en de Arc de Triomphe mee. En volgens mij les Catacombes ook.
"Leuk hè schat, hier zie je de renners altijd langskomen op tv. Zullen we ook maar even binnen kijken nu we er toch zijn?"
Zoiets?
zaterdag 23 mei 2026 om 10:44
Gewoon een beetje in de rondte slenteren en in elke leuk bakkerijtje dat je ziet koffie en taart, in elk café wijn en hapjes en voor de avond een bistro zoeken is dan toch wat het is lijkt mij.
Of erheen, wedstrijd, slapen en met gierende banden terug. Dat zou mijn lijn zijn als ik op stap was met iemand die het allemaal niet boeit.
Of erheen, wedstrijd, slapen en met gierende banden terug. Dat zou mijn lijn zijn als ik op stap was met iemand die het allemaal niet boeit.
zaterdag 23 mei 2026 om 10:45
En dan even afsnijden door het park (Tuileries) want daar wandel je fijner dan langs een drukke weg.angelfish666 schreef: ↑23-05-2026 09:58Dan zou ik lekker het parcours van de slotetappe van de Tour gaan wandelen. Dan pak je stiekem de Champs-Élysées, Tuileries, Louvre, Place de la Concorde, en de Arc de Triomphe mee. En volgens mij les Catacombes ook.
"Leuk hè schat, hier zie je de renners altijd langskomen op tv. Zullen we ook maar even binnen kijken nu we er toch zijn?"
Zoiets?
zaterdag 23 mei 2026 om 12:42
zaterdag 23 mei 2026 om 13:26
En de volgende keer gewoon naar Mont Ventoux tijdens de Tour, of naar de Amstel Gold Race, of Zandvoort tijdens de Grand Prix.Mabel schreef: ↑23-05-2026 10:44Gewoon een beetje in de rondte slenteren en in elke leuk bakkerijtje dat je ziet koffie en taart, in elk café wijn en hapjes en voor de avond een bistro zoeken is dan toch wat het is lijkt mij.
zaterdag 23 mei 2026 om 16:18
zaterdag 23 mei 2026 om 19:00
Met een rondvaartboot naar de Jardin des Plantes over de Seine. Je komt langs de Eiffeltoren en de Notre dame die weer open is. Dan door naar de Moskee waar een fijne theetuin is.
Verder vind ik zelf het Musee d’art decorative erg leuk, heeft vooral grafische vormgeving, posters e.d., zit links naast het Louvre.
Verder vind ik zelf het Musee d’art decorative erg leuk, heeft vooral grafische vormgeving, posters e.d., zit links naast het Louvre.
zaterdag 23 mei 2026 om 23:36
Catacombes
Égouts de Paris
Atelier de Lumières
Paradox museum
Rondleiding in de colonne du 14 juillet
Rondleiding bij unesco
Père Lachaise
Mineraal museum
Bourse de commerces
Kasteel van Vincennes, kasteel van champs sur Marne, kasteel van Rambouillet
Kaasmuseum op île saint Louis