Heimwee na nieuwe start

17-04-2024 20:44 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allen,

Na een tijdje niet meer geüpdatet te hebben, wil ik mijn vervolg verhaal kwijt.
Ondertussen was het uit met mijn ex en heb ik mijn huis overgenomen. Maanden later kwamen we weer in contact en besloten toch weer verder te gaan samen. Later hebben we samen besloten om een nieuwe huis te kopen. We hebben twee huizen bezichtigingen ingepland. 1 dichtbij zijn omgeving en 1 dichtbij mijn ouders. Uiteindelijk heeft hij ervoor gekozen om dichtbij mijn ouders te wonen omdat hij de woning super mooi vindt in vergelijking met de huis waar hij vandaan kwam.

Na 1 week nadat we gingen wonen had hij weer heimwee en hij vond het heel erg dat we dit huis hebben gekocht terwijl dat hij van mij mag kiezen want mij maakt het niet uit zolang ik maar een woning heb, vind ik alles prima.

Het is nu half jaar verder en het is zo erg geworden dat we naar de dokter moeten maar dat levert niks op.

Ik wil ook niet zo leven met onzekerheden want ik wil graag investeren in mijn huis maar ik ben zo bang dat ik weer mijn huis moet overnemen.

Ik leef zo in onzekerheden het is echt niet fijn.

Vorige week zijn we samen op vakantie geweest en ik heb de meeste betaald. Hij voelde echt super goed maar nu is het weer raak. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Ik wil niet zo leven voor de rest van mijn leven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan maak je volgende keer niet de keuze om met een twijfel-ex opnieuw een huis te kopen. Zeker niet zo snel weer.

Je kiest zelf voor deze onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap het niet helemaal hoe het zit met de relatie. Gaat het nu wel of niet goed tussen jullie?

Als het wel goed gaat tussen jullie, dan zou ik kiezen voor een plek waarbij jullie je allebei fijn voelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb even geloept. Maar er is dus eigenlijk niks veranderd ten opzichte van de vorige keer? Ik denk dat je vriend even goed voor zichzelf moet beslissen wat hij juist wil, want op deze manier gaan jullie wel heel erg van de ene kant naar de andere. Aangezien je spreekt over de dokter, gaat het nu dus ook al ten koste van jullie gezondheid, dat kan niet de bedoeling zijn.

Je zei vorige keer ook dat jullie een heel andere manier hebben van doen en laten. Kunnen jullie hiermee nu beter om?
potvolkoffie wijzigde dit bericht op 17-04-2024 21:07
Reden: Aanvulling
32.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Because schreef:
17-04-2024 20:58
Ik snap het niet helemaal hoe het zit met de relatie. Gaat het nu wel of niet goed tussen jullie?

Als het wel goed gaat tussen jullie, dan zou ik kiezen voor een plek waarbij jullie je allebei fijn voelen.
Precies. Als het verder goed zit tussen jullie dan nog 1 keer verhuizen naar zijn oude omgeving.

Ik ben ooit ook verhuisd voor de liefde naar de andere kant van het land en ik heb me daar jaren ongelukkig gevoeld.
lila01 wijzigde dit bericht op 17-04-2024 21:07
16.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Because schreef:
17-04-2024 20:58
Ik snap het niet helemaal hoe het zit met de relatie. Gaat het nu wel of niet goed tussen jullie?

Als het wel goed gaat tussen jullie, dan zou ik kiezen voor een plek waarbij jullie je allebei fijn voelen.
Ze hebben het huis al gekocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
17-04-2024 21:06
Ze hebben het huis al gekocht.
Dat lees ik ook, maar als je er niet fijn woont, dan zou ik verkassen. Maar, dan moet de relatie dit wel waard zijn natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Een ezel stoot zich over het algemeen niet 2x aan dezelfde steen.

Jij wel.

Nu heb je WEER een huis met dezelfde vent en opnieuw hommeles erover.

Gaat hij nu opnieuw weg, hou hem dan weg. Koop hem maar weer uit en wees niet de stomkop om voor de derde keer in zijn mooie praatjes te trappen.

Gelukkig woon je dichtbij je ouders. Hoef je nu niet meer te verhuizen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Because schreef:
17-04-2024 20:58
Ik snap het niet helemaal hoe het zit met de relatie. Gaat het nu wel of niet goed tussen jullie?

Als het wel goed gaat tussen jullie, dan zou ik kiezen voor een plek waarbij jullie je allebei fijn voelen.
Jaa het is daarna weer goed tussen ons. Hij had de keuze om in zijn oude woonplaats te kopen maar die huis moet veel investeren en om die reden hebben we een huis gekocht dichtbij mijn ouders omdat die nieuwer is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar waarom weer een huis kopen? 2 jaar terug zat je met zelfde probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent volledig overgeleverd aan de grillen van je vriend. Vervelend dat de heimwee nu zo uit de klauwen loopt dat hij naar de dokter moet, maar hij is volwassen en jullie wonen daar nu. Het is niet anders. Hij zal er voorlopig mee moeten leren leven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi TO,
Ik heb ook even je vorige topic gelezen.
Ik vroeg me af, waarom zijn jij en je vriend weer bij elkaar gekomen nadat jullie relatie over was?
Je vertelde dat jij en je vriend best verschillende mensen zijn met andere interesses.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je klinkt alsof het kopen en verkopen van een huis even makkelijk gaat als het kopen van een worstenbroodje.

Ik weet niet wat jullie inkomen is, maar voor de kosten van koop en verkoop van een gemiddelde woning kun je een leuke vakantie (of drie) hebben.

Daar knapt je relatie pas van op.

Waarom heb jij trouwens jullie vakantie betaald? Heeft hij geen cent te makken? Of is hij gierig?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het eigenlijk enorm verwend overkomen in deze huizenmarkt. Ik ken heel veel mensen waaronder ikzelf die niet blij zijn met hun woonsituatie maar die vast zitten. Je vriend kiest 2 keer voor een huis en 2 keer is het het niet. Dan is er echt wat anders aan de hand en moet ie gewoon even kijken naar wat ie heeft denk ik. De huisarts kan er ook niks aan doen.
Ik zou hier enorm op afknappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dus hij kan geen vakantie betalen, maar je geeft hem wel weer zijn naam op de eigendomspapieren van het huis?

Voor de 2e keer?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bb11bb schreef:
17-04-2024 21:56
Jaa het is daarna weer goed tussen ons. Hij had de keuze om in zijn oude woonplaats te kopen maar die huis moet veel investeren en om die reden hebben we een huis gekocht dichtbij mijn ouders omdat die nieuwer is.
nee dus

jullie communiceren als kartonnen dozen
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe ver wonen jullie van zijn ouders af dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
18-04-2024 10:35
nee dus

jullie communiceren als kartonnen dozen
;-)
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
18-04-2024 10:54
Hoe ver wonen jullie van zijn ouders af dan?
3 kwartier met de auto dus 35 km ongeveer
Alle reacties Link kopieren Quote
Bb11bb schreef:
18-04-2024 13:23
3 kwartier met de auto dus 35 km ongeveer
Rijd die auto op slakkenbenzine?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
18-04-2024 13:24
Rijd die auto op slakkenbenzine?
:lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Bb11bb schreef:
18-04-2024 13:23
3 kwartier met de auto dus 35 km ongeveer
3 kwartier. Ik zou hem definitief terug sturen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven