Werk & Studie alle pijlers

Ik wil de zorg uit!

25-02-2020 14:08 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat staat als een paal boven water. Ik werk al jaren (28) in de zorg, veel weekenden en natuurlijk de feestdagen. Als je bij ons de feestdagen niet werkt heb je bereikbaarheidsdienst. Helaas verandert er in dit bedrijf niets, kan ook niet.
Ik wil er nu al twee jaar uit maar durf de stap niet te nemen.
Ik zou graag een functie door de weeks willen, uren en overwerken geen probleem, maar gewoon regelmaat!.

Wie heeft deze stap wel durven en kunnen nemen?. Heeft iemand tips voor mij.
En een ander bedrijf zoeken? Andere tak?
Je hebt dit nu al 28 jaar gedaan en weet wat je voor de toekomst kunt verwachten.
Je kunt ook het avontuur aangaan en daarbij zien wat er gebeurt, in ieder geval iets nieuws. Mocht het nieuws niet zijn wat je ervan had gewenst, dan kan je altijd nog terug naar de zorg, moet geen punt zijn met dat gigantische personeelstekort.
Start eens met je opties;
Welke mogelijkheden bood je opleiding van toen?
Kun je evt. de administratie van de zorg in (van werkvloer naar backoffice)?
Is ZZP met zelf in te delen uren een mogelijkheid?
Intramuraal vs extramuraal?
Is er een ander bedrijf dat staat te springen om mensen waarbij je kunt eisen dat je vaste werktijden hebt?
Alle reacties Link kopieren
Is bijvoorbeeld de dagbehandeling in het ziekenhuis nog een optie? Doktersassistente? Consultatiebureau, GGD, reizigersverpleegkundige, etc. Of echt weg van de patiënt/client?
Les geven op scholen, afstudeerbegeleider?
Alle reacties Link kopieren
Werken in de zorg staat niet synoniem aan onregelmatigheid. Wil je de zorg uit (en zo ja, wat wil je dan en wat is je achtergrond?) of wil je de onregelmatigheid uit?
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt meer alsof je andere werkgever wil dan dat je de zorg uit wil. Ook in de zorg zijn er banen die beter bij jouw wensen passen!
Alle reacties Link kopieren