Zwanger worden - zomer 2022 (incl tabel)

25-08-2022 21:59 683 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames,
Even een nieuw 'zomer 2022' topic, incl tabel.
Zal m'n best doen 'm bij te houden. Willen jullie dingen voor de tabel even duidelijk maken, bijv dikgedrukt oid?
naamleeftijdNODbijzonderheden
hazel36?1e kindje


Stuur gerust een berichtje, met je info, als je in de tabel wilt.

zwanger! :heart: :cheer:
naamuitgerekende datumecho'sJ/M/O
Blueitisfebr. '23 - bevallen! verrassing!
Zanzaramaart '23 - bevallen!
Regenboogblauwapril '23
Mappie888 april' 23M
krulala20 mei' 23
knofje21 mei' 23M
mms10 juni '23M
saaraa aug '23
misscleo aug '23?
Girafjes12 okt '23verrassing
Vamke30 dec '23
Aprilmaart '24
Dropmaanmei '24
Kikixmei '24
:hug: norainnoflowers

Link naar originele topic: list_message/33941261
girafjes wijzigde dit bericht op 11-09-2023 17:46
52.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks Girafjes! Mijn NOD staat op 10/9. Volgens Flo is mijn ovulatie morgen, hoewel ik eerder deze week al meerdere signalen had. We zitten nu in ieder geval niet meer op een camping dus ik denk dat we de eerste ronde wel kunnen benutten. ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Top dankjewel Girafjes!
Mijn NOD staat nu op 4/9. Maar de kans acht ik zeer klein deze ronde ivm maar één keer actief 5 dagen voor eisprong. Dus voor mij is het alweer op naar de volgende ☺️
Maar ik zet hem voor de zekerheid hier even neer.

(zit trouwens elke keer te bedenken hoe ik het ga noemen hier.. “het gedaan” “actief zijn”, “vrijen”) haha iemand leuke suggesties?
Alle reacties Link kopieren Quote
Krulala spannend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha herkenbaar! Kans benutten noem ik het maar, of inderdaad actief zijn. ‘Klussen’ krijg ik een beetje jeuk van :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor het aanmaken! 21 september is mijn NOD.

Misscleo, "copuleren" of "the dance without a pants". 🤓 haha je hebt er eigenlijk ook veel synoniemen voor. Ik heb even gegoogled:

vrijen, bedvogelen, beminnen, bibberen, bijslapen, bonken, bonzen, cohabiteren, coïteren, de geslachtsdaad verrichten, dreutelen, emmeren, figuurzagen, flensen, fleppen, flikflooien, fokken, geslachtsgemeenschap hebben, ketsen, kezen, kieren, knuffelen, kroelen, liefhebben, liefkozen, minnekozen, minnen, naaien, nemen, neuken, pakken, palen, pezen, poepen, pompen, rammen, rampetampen, rollebollen, seks hebben, seksen, soppen, tortelen, vogelen, vozen, wippen

Genoeg om uit te kiezen in ieder geval 😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Misscleo schreef:
25-08-2022 22:42
Top dankjewel Girafjes!
Mijn NOD staat nu op 4/9. Maar de kans acht ik zeer klein deze ronde ivm maar één keer actief 5 dagen voor eisprong. Dus voor mij is het alweer op naar de volgende ☺️
Maar ik zet hem voor de zekerheid hier even neer.

(zit trouwens elke keer te bedenken hoe ik het ga noemen hier.. “het gedaan” “actief zijn”, “vrijen”) haha iemand leuke suggesties?
In het topic waar ik bij de eerdere zwangerschappen heb meegeschreven hadden we het over “sporten” haha.

Mijn NOD is 7 september! Slechts 1x gedaan ivm drukke agenda, maar wel op de dag dat de ovulatietest positief was. Dus wie weet
Alle reacties Link kopieren Quote
Top girafjes dat jeeen nieuw topic hebt aangemaakt. Ik had deze ronde een hele rare cyclus (menstruatie van 9 dagen en op dag 19 pas eisprong). Ik ga er dus vanuit dat mijn NOD niet 28 augustus maar 3 september is.

Dus voor t eerst gebruik gemaakt van ovulatietesten en mijn ei in ieder geval benut, maar vanwege de afwijkende cyclus verwacht ik er niks van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga denk ik voor synoniem bijslapen. Haha nee grapje maar (echt) 'bijslapen' klinkt wel heerlijk😂 ik schrijf meestal vrijen, 'het gedaan' of ik heb het over of we de kans benut hebben.

Mms jammer van je bijzondere cyclus! Ik hwb meestal pas dag 19 a 21 mn ovulatie dus deze ronde zou je opzich wel zwanger kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt Girafjes! Ik was ook de NOD's een beetje kwijt, vooral omdat ik jullie niet kan bijhouden :-D

April 1x kan genoeg zijn, anders stond ik nu niet in de andere tabel ;)
Mms Als je je ovulatie gevonden hebt en benut, zou een wat afwijkende cyclus op zich niet zoveel uit moeten maken. Ik ga duimen voor je.

Dan ook eindelijk..... een update van mij. Ik wilde anderhalve week al iets schrijven, maar dat leek toen heel gepast onder een naar bericht.
Maar hier gaat het goed. Baby groeit goed, ik ben zelfs 6 dagen vooruit gezet met de termijnecho! Ook de NIPT en de 13w echo waren helemaal zoals het hoort. Volgende week heb ik weer een 'gewone' afspraak bij de verloskundige, 16 weken dan alweer.
Helaas betekende einde eerste trimester niet meteen dat ik van alle kwaaltje af ben. Ik ben nog steeds misselijk en moe. Bij mijn vorige zwangerschap duurde de misselijkheid ook 22 weken, dus ik heb nog even te gaan ben ik bang. Het is voor een goed doel!

Voor de tabel: mijn 20w echo is op 27 september. En aangezien wij het geslacht niet willen weten, mag daar een verrassing komen te staan ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen allemaal!

Gezellig dat ik dit topic tegenkwam, zo gezellig dat ik een account heb aangemaakt :)

Ik heb jullie berichten globaal al een beetje gelezen, zal er zo wat uitgebreider voor gaan zitten. Wat leuk dat zo'n grote groep rond dezelfde tijd dezelfde wens heeft. Wij sluiten ons hierbij aan, mijn reden om óók mee te schrijven.

Wij hebben sinds onze zomervakantie besloten de anticonceptie overboord te gooien. Ik ben 28 jaar en wij gaan voor onze eerste :heart: Een aantal goede vrienden weet ervan, familie niet (expliciet).

NOD is volgens Flo vrijdag 9 september. Precies tussen -April- en Krulala in!

Ik hoop dat ik met jullie mag meeschrijven. Uiteraard mag je mij toevoegen aan de tabel, Girafjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kiki hahaha genoeg om uit te kiezen dus 😂 ik ga voor dreutelen of bedvogelen

April sporten is ook wel creatief bedacht! Ik vind het iig beter klinken dan ‘klussen’

Fijn om te lezen dat het met de baby goed gaat blueitis! Wel vervelend dat je nog zo misselijk bent. Hadden jullie er bij jullie eerste kindje ook voor gekozen om niet al van te voren het geslacht te weten?

Gezellig dat je mee komt schrijven knofje! Welkom!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je Misscleo! Zie wel wat overeenkomsten bij ons, als ik jouw berichten zo teruglees. Wij hebben heel bewust de wens, maar gebruiken geen ovulatietesten ed. Mijn cyclus is behoorlijk regelmatig en ik merk aan mijn lichaam wanneer de eisprong ongeveer is. Staan er allebei relaxt in, het komt wanneer het komt. :)

Voor Blueitis, Zanzara en Regenboogblauw: gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een mooie berichten Blueitis :heart: schiet al aardig op voor jou dus. Hoop dat die misselijkheid snel afneemt voor je! Ook leuk dat jullie voor een verrassing gaan. Vermoed dat ik mijn nieuwsgierigheid niet zo kunnen bedwingen tegen die tijd haha. Hoe heb je het naasten verteld?

Leuk dat je komt meeschrijven Knofje! Spannend dat je NOD ook al snel is. Zijn er al meerdere in je omgeving met kinderen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Knofje!

Blueitis Wat gaat het, voor mij als ik zo mee lees, snel! 20 wekenecho alweer bijna. Fijn dat alles goed gaat! Vervelend dat je je nog zo misselijk voelt.. Hopelijk trekt dat gauw weg!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor de welkomswensen Krulala en Girafjes!

Krulala: in de familie en vriendenkring al veel mensen met kinderen, erg leuk vinden we dat allebei. :) Nu dus tijd om zelf aan de slag te gaan. We hopen dat het allemaal mag lukken, merken om ons heen ook dat het lang niet altijd vanzelfsprekend is. Hoeveelste 'ronde' is dit voor jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Knofje weten jullie in ieder geval waar jullie aan beginnen haha! Dit is dan ronde 1 voor jullie?

Dit is pas net onze eerste ronde, mega spannend vind ik het wel. We hebben de ronde uiteindelijk nog vrij goed kunnen benutten denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Krulala klopt, ook ronde 1! Precies hetzelfde: volgens mij goed benut en heel spannend :) Hebben jullie ook al veel kinderen in de omgeving?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb maar 1 vriendin die een kindje heeft en momenteel zwanger is van de tweede. Verder in de familie zijn we ook de eerste! Extra spannend dus haha
Alle reacties Link kopieren Quote
Knofje zo staan wij er inderdaad ook wel in! Voor ons begint de eerste echte ronde half september. We hebben de afgelopen keer niet echt dichtbij de eisprong gezeten (en dus maar 1x), dus deze tel ik niet mee als ronde😌

Ook spannend voor jullie dus Krulala!

We beginnen er nu wel echt naartoe te leven hoor! Ook omdat in onze omgeving steeds meer baby’s komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha Girafjes, wat goed, een nieuw topic! Ik was wel wat aan het meeschrijven in de vorige en zou graag in de tabel willen :) Eerstvolgende NOD is 1 september (maar ga er vanuit dat het deze maand niks wordt, net als misscleo niet heel actief geweest en precies rond eisprong niet. Op zijn vroegst de 3e testen als het uitblijft, want ben op vakantie!).

Nou hier dus wat chaos geweest, vandaar ook mijn weinige reacties. Na een paar maanden weinig te doen op werk wegens een aflopend project en politiek gesteggel daarover in de bestuurslaag werd ik op de dag voor mijn vakantie ineens gebeld met een nieuw project. En de mededeling dat de start daarvan tijdens mijn vakantie zou zijn... Was niet ideaal, op mijn eerste vrije dag alsnog aan de slag geweest om een paar zaken te regelen (zou ik anders half september bij terugkomst echt last van hebben gehad). Dus dat begon al goed.

Heerlijke eerste paar dagen gehad, maar vandaag is vriendlief onhandig uitgegleden. Grote snee op zijn voet en we zijn in de bergen, veel wandelplannen - dus we moeten even bedenken wat we nu de komende dagen gaan doen... Best kans dat we hier over een paar dagen met zijn twee zitten te mopperen: hij met een pijnlijke voet en ik ongesteld! Ik heb nu al medelijden met mezelf en ons :P :P

Wel supermooi hier en ik ontspan ook helemaal zo in de bergen dus dat nemen we dan maar mee.

Welkom ook Knofje! Herkenbaar wat jij en Misscleo schrijven, steeds meer er naar toe leven. Wij hebben laatst ook opgepast bij vrienden. Was best hilarisch; vriendlief had niet eerder opgepast en wilde de oudste " want die kan praten". Dus ik zat heerlijk relaxed met een slapende baby van 4 maanden die alleen een plasluier heeft verzorgd tijdens de sessie, en hij had een stampvoetende peuter met woede uitbarstingen. :popcorn: Was helemaal moe toen we thuiskwamen!

Merk dat het hier ook wel in onze gesprekken speelt; " O dit is leuk als je wat oudere kinderen hebt" etc. Wel ook lastig omdat we nu pas echt wat gerichter beginnen - het er naar toe leven is al wel in volle gang.

Familie weet bij ons wel dat er een kinderwens is, maar ik denk dat ze het pas volgend jaar / het jaar erna verwachten omdat we pas net iets meer dan een jaar samen zijn. We staan ook allebei wel bekend als vrij weloverwogen en rationeel dus dat we er dan op gevoel snel mee aan de slag gaan komt denk ik als een verrassing. Maar ja, ik ben 32 en vriend 36 dus we willen simpelweg niet te lang meer wachten met de eerste. Mijn moeder kijkt er wel echt naar uit om oma te worden en probeert dat vooral niet te laten doorschemeren, ook heel schattig.

En intussen hoor ik ergens de komende dagen ook nog wat over een sollicitatie naar een baan waar ik had verwacht nog niet voor in aanmerking te komen maar nu via via misschien toch in de rondes meegenomen ga worden... Oftewel, CHAOS!

Tot snel, ik ga vriend hier van een drankje voorzien en eens kijken wat voor alternatieve plannen we morgen kunnen maken...
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom knofje! Leuk dat jullie voor een eerste gaan, spannend zo de eerste ronde op het wachtbankje.

Verder dames al aan het symptoomspotten of valt het mee? Want volgens mij komen er bij een aantal de NODs eraan.

Blueitis super fijn dat het zo goed gaat! Heb nog vaak aan je gedacht, gelukkig is alles goed. En zelfs de nipt etc. Ook al, zo fijn!

Norainnoflowers :hug: hopelijk geen lange nasleep… iig een dikke knuffel want jullie hebben een hoop voor kiezen zo…

Hier is mijn totale cyclus inderdaad verlengd. Ik dacht geen kans te maken omdat de luteale fase dan te kort zou zijn, maar dat is dus niet zo (gelukkig) alles is dus wat later, dus even wachten tot de 3e maar gelukkig zijn we lekker op vakantie dus vliegt de tijd. Dus een relax wachtbankje
Alle reacties Link kopieren Quote
Mms wel fijn dat dan je hele cyclus verlengd is want dan is je luteale fase in elk geval lang genoeg. Spannend!

Dropmaan oefff dat een chaos en pech haha. Hopelijk gauw wat meer rust! Spannend ook met je werk, maar wel een mooie kans misschien?!

Hier ben echt in mn hoofd bezig met het hele proces van zwanger worden
Stiekem ben ik gewoon 'bang' dat het niet gaat lukken. Vorige keer stonden we op t randje van een ziekenhuistraject maar bleek ik daarvoor net zwanger.
Moet ook echt meer op mn eten letten vind ikzelf. Mn bmi is 'hoog', maar wel gezond. Ik ben zooo benieuwd hoe het proces gaat :daisy:
Deze ronde is onze spekenbonen maand. Volgende maand gaan we er officieel voor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankje Girafjes voor het nieuwe topic.

Blueitis: fijn dat de NIPT en echo goed waren, maar vervelend van je misselijkheid en vermoeidheid. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt.

Hier weinig bijzonders. Vandaag is mijn NOD. Geen ongesteldheid, maar wel een negatieve test helaas gisteren.
Ik heb afgelopen cyclus gemerkt dat mijn ovulatie volgens mij veel later is als dat ik denk (althans de 'normale' cyclus en en heb daardoor dus een korte luteale fase). Dat had ik bij de eerste ronde ook, maar toen dus geen probleem. Ik twijfel om komende maand ovulatietesten te gebruiken, maar vind het ook een beetje teveel druk op de ketel leggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal.

Wat een leuk topic! Mag ik er nog bij?

Wij willen het ook gaan proberen.
Ik ben 37 en mijn vriend 40, maar we zijn pas 2 jaar samen. We hadden eerder al voorzichtig wat plannen, maar dat moest vanwege persoonlijke omstandigheden uitgesteld worden. Nu vanavond m’n laatste pil en dan maar afwachten hoe snel m’n cyclus op gang komt. Ben 20 jaar aan de pil geweest, dus heb echt geen flauw idee wat ik kan verwachten. Vind het best spannend, aangezien we nog niet zo heel lang samenwonen, en ik net verhuisd ben naar een compleet nieuwe omgeving met veel reistijd naar m’n werk. En m’n vriend is steeds een week thuis en dan een week weg voor z’n werk, dus hoe gaat dat vallen met de vruchtbare dagen? Dus al een boel dingen waar ik me druk om kan maken. Gelukkig ben ik niet de enige als ik het zo bij jullie lees.

Voor de zwangeren gefeliciteerd! En de rest hopelijk snel een positieve test

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven