Hulp bij miskoop wasmachine

16-05-2024 11:29 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi meiden!

Dus, ik woon nu al een jaartje op mezelf en ik heb destijds een wasmachine gekocht, eentje van Whirlpool die ook kan drogen. Maar serieus, wat een teleurstelling! Mijn kleren komen er altijd uit alsof ze een oorlog hebben meegemaakt, en ik kan maar geen fatsoenlijk programma vinden.

Ik gebruik van die Ariel pods en wasverzachter, maar het lijkt niet te helpen. Nu denk ik erover om een nieuwe wasmachine te halen, eentje zonder droogfunctie deze keer, omdat ik die toch nooit gebruik.

Hebben jullie misschien tips over welk merk betrouwbaar is? Ik zat te denken aan Samsung. En hoe voorkom ik dat ik weer zo’n miskoop doe?

Alvast bedankt voor jullie input!

Liefs
Alle reacties Link kopieren Quote
Ten eerste

Die pods zit veel te veel spul in. Je kunt veel beter afwisselen tussen poeder (in het laatje) en vloeibaar (in een wasbol in de trommel)
Ten tweede , wat bedoel je met oorlog die je kleding meemaakt? Worden ze niet schoon?
Ten derde, was ook regelmatig eens een kookwas (90 of 100 graden programma, bijvoorbeeld met handdoeken en poetsdoeken) dan blijft je machine schoner.

Verder ben ik benieuwd naar het type en model want ik vrees een beetje dat jouw waskunsten wel een beetje bijscholing kunnen gebruiken :hug:
Denk graag verder met je mee als je reageert op bovenstaande!
hobbeltverder wijzigde dit bericht op 18-05-2024 14:32
0.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan meerdere dingen doen:

1. Verdiepen in hoe je wasmachine het beste werkt. Waarschijnlijk minder was en minder wasmiddel, zoals HobbeltVerder zegt.

2. Besluiten dat dit niet jouw wasmachine is en een nieuwe zoeken. In dat geval; Miele is erg goed maar nieuwe is duur (tweedehands kan ook goed), evenals Bosch. Je zou je combiwasmachine weer op Marktplaats kunnen verkopen.

Als je een miskoop wilt voorkomen; check de testen via de Consumentenbond (als je geen abbo hebt misschien via bekenden even inloggen). Maak van tevoren ook even een lijstje met dingen die je belangrijk vindt aan een wasmachine (bijv, hoeveel toeren, welke programma's, hoe snel, hoeveel energieverbruik, prijs, decibel, gemiddelde levensduur).
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat verwacht je van de machine en wat gaat er mis? Heb ook een Whirlpool combi, misschien heb ik tips voor je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij zit er (minimaal) 2 jaar garantie op een wasmachine, als je echt een machine hebt waar iets mis mee is, kun je contact opnemen met verkoper/fabrikant over een reparatie of nieuw exemplaar.

Ik ben ook geneigd om eerder te kijken naar je waskunsten dan je wasmachine: heb je het filter al gecontroleerd en schoongemaakt? Als daar een verstopping zit, spoelt het vuile water niet lekker weg en word je was niet schoon. Je kunt ook wasmachinereiniger gebruiken en kijken of dat helpt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gooi je niet gewoon veel te veel meuk in je wasmachine? Die rare pods en dan ook nog wasverzachter erbij.
Volgens mij wordt aangeraden gewoon poeder te gebruiken en verder niks. Heb je dat al eens geprobeerd?

Ik snap ook niet zo goed wat je bedoelt met dat je kleren eruit komen alsof ze oorlogsgebied hebben meegemaakt.
Vuil? Kreukelig? Stuk?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons witgoed-mannetje zei ooit over Miele:
Super als je een gezin hebt en veel wast.
Voor een 1- of 2- persoons huishouden is het alsof je een 4x4 terreinwagen koopt om boodschappen in de binnenstad van Amsterdam te gaan doen. Zonde van het geld en het vermogen.


Verder geen verstand van wasdroogcombinaties, maar hebben al meerdere whirlpools gehad en zijn daar tevreden over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pods mogen NIET in een wasdroogcombinatie. Dat schijnt niet goed te zijn voor de het drogersysteem van het apparaat. Het is tenslotte toch een ander soort apparaat dan een wasmachine die alleen kan wassen.

Gebruik alleen poeder of een vloeibaar wasmiddel via het laatje. Niet in een wasbol. En niet teveel.

Niet alle kleding kan in de droger. Wat wel kan op een kort programma drogen. Ik laat kleding gewoon op een hanger drogen.

Wassen van kleding kan ook op 20 tot 30 graden. 60 is voor echt vuile was.

Wasverzachter is als je de droogfunctie na het wassen gebruikt niet nodig. Door het drogen word de was al zacht.

Maak na elke droogbeurt het deurtje en de rubberen ring goed schoon van pluizen, dit kan met een vochtig doekje en laat het deurtje daarna een stukje open staan.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, ik heb een Bosch wasmachine.
Hij is al heel oud, 21 jaar en doet het nog steeds goed!
Nooit enige probleem mee gehad en heeft nooit reparaties nodig gehad.
Ik had toendertijd ook een van de eenvoudigste modellen gekocht want dat vind ik prettig werken. Voor een prima prijs
Alle reacties Link kopieren Quote
Verbinder schreef:
19-05-2024 07:12
Hoi, ik heb een Bosch wasmachine.
Hij is al heel oud, 21 jaar en doet het nog steeds goed!
Nooit enige probleem mee gehad en heeft nooit reparaties nodig gehad.
Ik had toendertijd ook een van de eenvoudigste modellen gekocht want dat vind ik prettig werken. Voor een prima prijs
Nou dat is een reactie waar TO iets mee kan! :hyper:


TO??? Heb je iets aan de gegeven tips?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven