Gezondheid alle pijlers

Zo moe

19-05-2024 21:19 88 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De laatste tijd ben ik zo moe.
Als ik tegenwoordig even in de stad ben maximaal 3 uurtjes ben ik doodmoe en moet ik serieus bijkomen ervan ,
Werken is helemaal drama ,
Ben kapot na dag werken en, iedere dag echt mijn best doen om te gaan en te werken .
Nooit zo extreem gehad heb het ook savonds ijskoud en krijg het niet warm .
Ben nog geen 50 en best actief .krijg iedere jaar complete check up vanwege erfelijke hartziekte. Kwam niks uit
Ik slaap slecht altijd al maar de laatste tijd al helemaal .
Ik vraag me af of het in mijn hoofd zit ,?
Is er herkenning voor iemand en wellicht goede tips heeft .
Alle reacties Link kopieren Quote
De overgang is het eerste waar ik aan denk. Dit kan er allemaal bij horen volgens mij qua symptomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je al in de overgang?
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, zelfde gedachte
Alle reacties Link kopieren Quote
Vooral dat slechte slapen is heel bekend bij de overgang, maar het kan natuurlijk ook aan iets anders liggen. Druk gehad? Veel stress?
Alle reacties Link kopieren Quote
Stippestaartje schreef:
19-05-2024 21:20
De overgang is het eerste waar ik aan denk. Dit kan er allemaal bij horen volgens mij qua symptomen.
Dat vroeg ik mij eigenlijk al af
Voor volgens huisarts ,was dat nog te vroeg
Ben 40 plus
Alle reacties Link kopieren Quote
lila01 schreef:
19-05-2024 21:22
Vooral dat slechte slapen is heel bekend bij de overgang, maar het kan natuurlijk ook aan iets anders liggen. Druk gehad? Veel stress?
Mmm slecht slapen heb ik al jaren
Veel nachtmerries ,omdat mijn verwerking van dingen overdag vaak niet goed loopt en als ik ga slapen wil mijn.hoofd dat gaan verwerken .
Maar lijkt wel erger te worden.
Druk ? Geen idee eigenlijk,
Rat race van het leven wellicht
Alle reacties Link kopieren Quote
Getest op epstein barr virus? Dat bleek bij mij het geval. Ijzertekort, vitamine D en B12 is al nagegaan met je bloedtest neem ik aan.
Overgang kan ook zeker of stress.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent 's nachts dus nogal hard aan het werk ( met verwerken). Logisch dat je daar overdag moe van bent.

Maar je kunt natuurlijk altijd langs je huisarts gaan om te checken of je niet iets onder de leden hebt. Zou ik toch even doen.
lila01 wijzigde dit bericht op 19-05-2024 21:30
6.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Creachick36 schreef:
19-05-2024 21:23
Dat vroeg ik mij eigenlijk al af
Voor volgens huisarts ,was dat nog te vroeg
Ben 40 plus
Er zijn echt heel veel vrouwen die begin 40 in de overgang komen. Ik bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
lila01 schreef:
19-05-2024 21:28
Je bent 's nachts dus nogal hard aan het werk ( met verwerken). Logisch dat je daar overdag moe van bent.

Maar je kunt natuurlijk altijd langs je huisarts gaan om te checken of je niet iets onder de leden hebt. Zou ik toch even forn.
Ja al gedaan maar niks te vinden .
Mijn man gaf aan dat het wellicht kan dat omdat wij thuis vaak geluid tv hebben uitstaan geen muziek luisteren .
En maar met zijn twee zijn ,prikkels van buiten externe invloeden ook bij mij daardoor wat harder binnen komen en ik daardoor ook moe kan zijn .
Maar ik vind het wel typisch ondanks ik altijd wel prikkel gevoelig was ,het toen paar jaar geleden nog kon filteren , lijkt ik het nu niet meer te kunnen ,en ben ik echt zo snel moe /overprikkeld.
Ik had wel al van iemand gehoord dat door de overgang prikkels ook harder binnen komen en je daardoor moe kan zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
19-05-2024 21:29
Er zijn echt heel veel vrouwen die begin 40 in de overgang komen. Ik bijvoorbeeld.
Ja dat had ik gelezen ,maar mijn huisarts dacht daar niet aan , vond ze te vroeg
Alle reacties Link kopieren Quote
Wijndruifje schreef:
19-05-2024 21:27
Getest op epstein barr virus? Dat bleek bij mij het geval. Ijzertekort, vitamine D en B12 is al nagegaan met je bloedtest neem ik aan.
Overgang kan ook zeker of stress.
Nee zo ver ik weet niet ik zal nog eens vragen ervoor bij de huisarts
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan je bloeduitslagen toch zelf inzien?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wijndruifje schreef:
19-05-2024 21:27
Getest op epstein barr virus? Dat bleek bij mij het geval. Ijzertekort, vitamine D en B12 is al nagegaan met je bloedtest neem ik aan.
Overgang kan ook zeker of stress.
Welke bloedtest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Iedere jaar krijg ik een complete check up
Ze controleren mijn bloed (prikken ).
Urine bloeddruk ,maar dat is voor de erfelijk hartziekte die bij mij in de familie zit
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan ook jodium tekort zijn. Zou even naar de huisarts gaan, vermoeidheid op deze manier is nooit ok.
Alle reacties Link kopieren Quote
Autumnmoon schreef:
19-05-2024 21:45
Kan ook jodium tekort zijn. Zou even naar de huisarts gaan, vermoeidheid op deze manier is nooit ok.
Ja ik kan inderdaad terug gaan
Ben al geweest ,maar kon niks vinden .
Maar Jah mischien terug gaan
Alle reacties Link kopieren Quote
Creachick36 schreef:
19-05-2024 21:19
Als ik tegenwoordig even in de stad ben maximaal 3 uurtjes ben ik doodmoe en moet ik serieus bijkomen ervan
Dat vind ik niet raar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waya schreef:
19-05-2024 21:47
Dat vind ik niet raar.
Hoezo niet ,,?.
Ik vind dat wel raar voor iemand van.mijn leeftijd zeker gezien ik altijd actief geweest ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Raar dat de huisarts dat zegt eigenlijk. Zeg niet dat je in de overgang bent, maar dit vond ik:


Wat is een normale leeftijd voor de overgang?
De meeste vrouwen krijgen hun laatste menstruatie tussen hun 40e en 60e jaar; de gemiddelde leeftijd is 51 jaar. Dit wordt ook wel menopauze genoemd. Voor en na de menopauze is er een periode van enkele jaren waarin de hormonen een nieuw evenwicht zoeken. Deze periode wordt de overgang, het climacterium, genoemd.
De overgang kan beginnen als je tussen de 40 en 60 jaar oud bent. 1 op de 100 vrouwen komt te vroeg in de overgang, voor ze 40 jaar zijn.

De overgang begint bij vrouwen meestal als ze tussen de 40 en 45 jaar oud zijn. Dat is dus al best snel. Het vrouwelijke hormoon oestrogeen daalt als je ongeveer 35 jaar oud bent. En dan begint een paar jaar later de overgang.

Wat zijn vaak voorkomende klachten?
Opvliegers of vapeurs: plots gevoel van intense warmte gepaard met roodheid, zweten en hartkloppingen.
Nachtzweten: 'opvliegers' die 's nachts voorkomen.
Slapeloosheid en vermoeidheid.

Dus de overgang zou best kunnen.
lookie wijzigde dit bericht op 19-05-2024 22:39
1.09% gewijzigd
It is
what it is.
Accept it
and move on!
Alle reacties Link kopieren Quote
Overgang was ook het eerste waar ik aan moest denken. En ja, soms bestaat er ook onder huisartsen het idee dat begin 40 'te vroeg' is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
19-05-2024 22:19
Overgang was ook het eerste waar ik aan moest denken. En ja, soms bestaat er ook onder huisartsen het idee dat begin 40 'te vroeg' is.
Dit is een vrouwelijke huisarts. Ongelooflijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
19-05-2024 22:19
Overgang was ook het eerste waar ik aan moest denken. En ja, soms bestaat er ook onder huisartsen het idee dat begin 40 'te vroeg' is.
Is er een manier om het vast te stellen ?
Mischien dome vraag heb geen idee namelijk .
Alle reacties Link kopieren Quote
Google maar op Perimenopauze!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven