Twee nachten alleen weg, klein budget

19-05-2024 16:02 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorige keer hadden jullie ook leuke ideeën.
Ik wilde wat vakantieuren laten uitkeren en mezelf van dat geld trakteren op twee nachtjes weg. Budget voor vervoer etc alles ongeveer 400 euro. 28-30 mei waarschijnlijk .
Ik zoek iets op 3-4 uur rijden van zuid Limburg. Als er iets is wil ik weer naar huis kunnen.
Ik ga alleen, de bedoeling is even weg van alles zijn. Echt alleen zijn.
Ik twijfel wat ik zal doen. Heb al zitten denken aan een stuk van een lange afstandswandeling. Maar ja, ga ik die ooit afmaken?
Of de fiets pakken en van stad naar stad fietsen maar ik heb niet echt de fiets ervoor. En als er iets is ben ik niet zomaar thuis.
Een stad? Zat al aan Lille te denken. Ben ik ooit een nacht geweest en was wel leuk. Parijs is heerlijk maar wordt op deze korte termijn te duur denk ik. Ik wil het gevoel hebben echt even eruit te zijn. Wellness voelt voor mij nu niet prettig. Lichamelijk kan ik sauna etc maar een paar uur aan.
Het moet geen stress geven, het moet ontspannen zijn. Iets makkelijks…
Iemand nog leuke ideeën?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je mag ook best een stukje van een langeafstandswandelpad doen zonder (het plan te hebben) het ooit af te maken. Dan noem je het ‘een dagje wandelen’.

En voor fietsen heb je een onkapotte fiets nodig, geen bijzondere. Dus ik zie allemaal hartstikke leuke ideeën!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanuit Haarlem kun je dit soort activiteiten combineren. Dan heb je Haarlem voor de stad, de Amsterdamse Waterleidingduinen voor het eenzame struinen en Zandvoort voor uitwaaien met een fijn terras erbij (als je zuid pakt is Tijn een aanrader)

Je zou een air bnb kunnen zoeken in Vogelenzang, Bloemendaal of Cruqius als je een auto hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom niet Luxemburg of Trier, Cochem of Koblenz. Relatief dicht bij Zuid Limburg.
Duitsland is vaak goedkoop met overnachtingen en voldoende moois daar te zien lijkt mij. Luxemburg kan natuurlijk ook en zeker om te wandelen zijn daar ruim voldoende mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
19-05-2024 16:02
Heb al zitten denken aan een stuk van een lange afstandswandeling. Maar ja, ga ik die ooit afmaken?
Er is geen wet die je verplicht een LAW helemaal af te maken. Mocht je je door deze fantastische oneliner laten overtuigen: het Noaberpad is echt heel leuk. Krijtlandpad ook, maar dat ligt bij jou om de hoek dus dat is misschien minder geschikt :proud:
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Parbleu schreef:
19-05-2024 16:24
Waarom niet Luxemburg of Trier, Cochem of Koblenz. Relatief dicht bij Zuid Limburg.
Duitsland is vaak goedkoop met overnachtingen en voldoende moois daar te zien lijkt mij. Luxemburg kan natuurlijk ook en zeker om te wandelen zijn daar ruim voldoende mogelijkheden.
Omdat ik met dochter komende zomer al die kant op ga.
Hoewel ik wel aan muellertahl heb zitten denken. Maar gek genoeg is dat iets wat ik liever een keer samen met iemand doe
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
19-05-2024 16:24
Er is geen wet die je verplicht een LAW helemaal af te maken. Mocht je je door deze fantastische oneliner laten overtuigen: het Noaberpad is echt heel leuk. Krijtlandpad ook, maar dat ligt bij jou om de hoek dus dat is misschien minder geschikt :proud:
Krijtlandpad is inderdaad bekend terrein.

Ik weet dat ik geen LAW hoef af te maken. Maar aan iets beginnen en niet afmaken voelt niet goed. Wordt ik voor behandeld zullen we maar zeggen
Alle reacties Link kopieren Quote
Leiden. Kun je naar het strand en naar de prachtige stad.
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
19-05-2024 16:28
Krijtlandpad is inderdaad bekend terrein.

Ik weet dat ik geen LAW hoef af te maken. Maar aan iets beginnen en niet afmaken voelt niet goed. Wordt ik voor behandeld zullen we maar zeggen
Zoiets dan?


https://www.wandelzoekpagina.nl/ns/tweedaagse
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat dacht je van bijvoorbeeld Schoorl en Castricum? Huur je daar een fiets. Wandelen is daar ook heel mooi en Alkmaar is ook niet ver weg.

Of bijvoorbeeld Koblenz, leuke stadje aan de Rijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Duitsland is leuk! En ook nog goedkoop dus dat zou ik doen. Gewoon een wandeltweedaagse in Duitsland. Als je over bent lekker een weizen drinken en een schnitzel eten :flirting:
Alle reacties Link kopieren Quote
https://nivon.nl/accommodaties/broamhut ... schrijving

Weet niet hoe luxe je het hebben wilt. Een boomhut van de Nivon in Twente, in Buurse, onder Enschede. Als je er echt even helemaal uit wil zijn. De data die je noemt is er plek.
hanke321 wijzigde dit bericht op 19-05-2024 16:57
4.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Fietsen kun je er huren. Supermarkt in Duitsland op 2 km met een imbiss. In het huis kun je zelf koken als je een kamer hebt binnen, niet als boomhutbewoner (dan ben je kampeerder en is er een buitenkeuken).
Alle reacties Link kopieren Quote
Low budget: ik ben een paar jaar geleden een paar nachten in een schattig natuurhuisje geweest:https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/41446.
De dagen die je noemt is er zo te zien geen plek, maar een week eerder wel.
Het is een leuk huisje, vooral rustig. In de omgeving kan je mooi wandelen.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren Quote
In coronatijd in een natuurhuisje in sevenum geweest. In die regio (noord limburg) kun je ook mooi wandelen. Natuurhuisje had eigen ingang en tuin. Dus kijk eens rond op natuurhuisje, vast iets leuks te vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien een tweedaagse wandeling van de Nivon met overnachting in een natuurvriendenhuis. Is niet duur, en je kunt er een nachtje aan vast plakken in een stadje of 2 nachten in het Nivon-huis doen en lekker gaan wandelen.

https://nivon.nl/trektochten/

Of gewoon in een van de huizen overnachten en zelf gaan wandelen.
https://nivon.nl/accommodaties/
Alle reacties Link kopieren Quote
Hotel Grossfeld in Bad Bentheim
Alle reacties Link kopieren Quote
En Straatsburg? Wij hebben vorig jaar een week in Zelhem gezeten en het was erg mooi. Op een park maar je zat midden in de natuur
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien is uitwaaien in Zeeland een idee, op het strand. Met een bezoekje aan bijvoorbeeld Zierikzee of een ander mooi oud stadje?

Of als je een lange wandeling wilt maken in een mooi gebied, dan zou je eens naar Klompenpaden kunnen kijken. Daar zitten veel mooie routes tussen van allerlei lengtes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een leuke air bnb in de bollenstreek vlakbij de Amsterdamse waterleidingduinen. Super mooi wandelen! Als het mooi weer is kun je ook lekker naar het strand

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven