Op de hoogte van vreemdgaan - vertellen of niet?

17-05-2024 21:41 182 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit met een moreel dilemma en weet niet goed wat te doen. Ik heb een kennis, in het verleden is er regelmatig geflirt en kort gedate (>10 jaar geleden), maar nooit serieus. Door de jaren heen hebben we af en aan contact gehouden, veelal op zijn initiatief.

Sinds een aantal jaar heeft kennis een vriendin, maar sinds het begin gaat hij regelmatig vreemd (dit weet ik zeker, maar kan door herkenbaarheid geen details geven). Ik ben hiervan op de hoogte, maar omdat ik hem sporadisch spreek en vriendin verder niet ken, heb ik me hier nooit echt mee bezig gehouden.

De laatste tijd is er een ontwikkeling die me dwarszit. Sinds een jaar ben ik weer single en de avances van kennis zijn terug. Ik krijg regelmatig ongepaste seksueel expliciete berichten, die ik altijd afhoud en duidelijk maak dat ik geen interesse op die manier heb. Ook zoek ik geen contact meer vanuit mezelf en denk ik er zelfs over hem overal te blokkeren. Kennis vertelde me toen de avances weer begonnen, dat zijn relatie niet lekker liep en het hoogstwaarschijnlijk snel voorbij zou zijn. Voor mij maakte dat niet uit, omdat ik toch geen interesse in iets anders dan vriendschappelijk contact heb.

Maar nu ben ik er onlangs achter gekomen dat ze inmiddels verloofd zijn en bezig om zwanger te worden en nu begint er iets aan me te knagen. Als ik de verloofde zou zijn, zou ik absoluut willen weten dat mijn vriend zo vaak vreemd gaat, voordat ik een serieuze commitment als deze aan ga. Maar mijn vriendinnen zeggen allemaal dat ik me er niet in moet mengen.

Wat zouden jullie doen? Het haar vertellen, met bewijs en eventueel anoniem of kennis blokkeren en verder niet mengen in de relatie? En als ik het vertel, hoe pak ik dat dan het beste aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou er buiten blijven. Het klinkt alsof je het vet irritant vind, en zo’n vriendschap zou ik ook voor bedanken.

Straks ben jij de stoker, is het toch niet belangrijk genoeg voor als de vriendschap toch al doodbloedt.
Alle reacties Link kopieren Quote
En jij wil met die vent vriendschappelijk contact? Wat is er leuk aan een bezette man die je seksueel getinte berichten stuurt zelfs al heb je duidelijk laten dat niet te willen? Waarom heb je hem al niet lang geblokkeerd?
Nouja... niet mee bemoeien zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blokkeren die hap.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou me eerder bezig houden met waarom hij je nee niet accepteert en hem daar nog 1x heel duidelijk zou maken dat hij moet opbokken en dan hem blokkeren.

Of meteen alles blokken en ontvolgen. Geen mogelijkheid tot digitaal nog contact en hem in RL ook keihard duidelijk maken dat je er niet ven gediend ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Attraverso schreef:
18-05-2024 14:13
En jij wil met die vent vriendschappelijk contact? Wat is er leuk aan een bezette man die je seksueel getinte berichten stuurt zelfs al heb je duidelijk laten dat niet te willen? Waarom heb je hem al niet lang geblokkeerd?
Nouja... niet mee bemoeien zou ik zeggen.
Je hebt helemaal gelijk hoor, ik heb nog het contact wat aangehouden omdat het daarvoor gewoon gezellig was. Maar dit wil ik absoluut niet en hoe het vroeger was praat dit natuurlijk niet goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou als je haar nummer hebt de expliciete berichten zo doorsturen.
En hem blokkeren
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
18-05-2024 14:29
Ik zou als je haar nummer hebt de expliciete berichten zo doorsturen.
En hem blokkeren
Of dat. Ik zou ook zo'n trut zijn als iemand mijn nee niet begrijpt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
18-05-2024 14:25
Ik zou me eerder bezig houden met waarom hij je nee niet accepteert en hem daar nog 1x heel duidelijk zou maken dat hij moet opbokken en dan hem blokkeren.

Of meteen alles blokken en ontvolgen. Geen mogelijkheid tot digitaal nog contact en hem in RL ook keihard duidelijk maken dat je er niet ven gediend ben.
Het gaat me ook vooral om mezelf en ik ga hem blokkeren, dat is voor mij verder geen issue.

Maar zoals ik zie in m’n beginpost voelde ik ergens het dilemma of ik het niet tegen z’n vriendin moet zeggen. Ik heb vaker in m’n omgeving meegemaakt dat vrouwen achteraf zeiden “had iemand het maar tegen me gezegd”. Maar uit de meeste reacties nu al maak ik op dat alleen blokkeren en me er verder niet mee bemoeien het juiste is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou toch op.

Gewoon blokkeren die hap. That’s it.
Je maakt er een moreel dilemma van maar dat is helemaal niet nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
smorre schreef:
18-05-2024 14:35
Hou toch op.

Gewoon blokkeren die hap. That’s it.
Je maakt er een moreel dilemma van maar dat is helemaal niet nodig.
Duidelijk, dankjewel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad blokkeren. Dit geeft alleen maar negativiteit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lavidaloca89 schreef:
18-05-2024 14:32
Het gaat me ook vooral om mezelf en ik ga hem blokkeren, dat is voor mij verder geen issue.

Maar zoals ik zie in m’n beginpost voelde ik ergens het dilemma of ik het niet tegen z’n vriendin moet zeggen. Ik heb vaker in m’n omgeving meegemaakt dat vrouwen achteraf zeiden “had iemand het maar tegen me gezegd”. Maar uit de meeste reacties nu al maak ik op dat alleen blokkeren en me er verder niet mee bemoeien het juiste is.
Als je zo’n schokkende mededeling krijgt dan wil je dat van een vriendin, die je ook direct op kan vangen, niet van een vage kennis. Dat je vriendin je in het ongewisse heeft gelaten is heel iets anders dan wanneer jij niks zegt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk daar anders over.
Je hoeft geen heel verhaal tegen haar te houden alleen de berichten die je hebt te delen. Kan ze zelf nog kiezen of ze met die lamlul verder wil.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom in hemelsnaam zou je bevriend (willen) zijn met zo'n idioot?

Ik had dit echt afgekapt, zeker als iemand járen door blijft gaan, en hem geblokkeerd. Jij niet. Waarom je dat niet doet vind ik een interessantere vraag dan of je zijn partner in moet inlichten. Je kent haar immers niet toch?
jajaja wijzigde dit bericht op 18-05-2024 15:00
5.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Per direct blokkeren en je eigen grenzen aangeven. Als je z'n vriendin niet kent, niet mee bemoeien. Als je haar wel had gekend dan had ik het fijn gevonden als iemand het mij destijds verteld had.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jajaja schreef:
18-05-2024 14:55
Waarom in hemelsnaam zou je bevriend (willen) zijn met zo'n idioot?

Ik had dit echt afgekapt, zeker als iemand járen door blijft gaan, en hem geblokkeerd. Jij niet. Waarom je dat niet doet vind ik een interessantere vraag dan of je zijn partner in moet inlichten. Je kent haar immers niet toch?
Ik ken hem al jaren, de vreemde berichten zijn niet al jaren. We kennen elkaar uit de studententijd en toen kort gedate, contact is gebleven en zo vrienden geworden.

Omdat we elkaar al jaren kennen heb ik hem meer credit gegeven dan hij verdient, ik vind de opmerkingen daarover ook heel terecht hoor. Dit is in ieder geval een goede spiegel voor me.

Zijn vriendin ken ik verder niet goed nee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het haar wel vertellen als je bewijs hebt waar hij zich niet onderuit kan kletsen.

Ze proberen zwanger te worden.
Het lijkt mij afschuwelijk als je er achter komt dat je vriend vreemd gaat als je al zo lang zwanger bent dat je geen abortus meer kan laten uitvoeren.

Alleenstaande moeder zijn is zwaar en ze zit voor de rest van haar leven aan die lamlul vast.

Als jij dit kan voorkomen door haar te waarschuwen zou ik dat zeker doen. Wil ze je niet geloven en wordt ze boos op je. Nou en ze was toch al geen vriendin en als hij boos op je wordt met zo iemand moet je niet om willen gaan.

Jij hebt niets te verliezen en zij heel vel te winnen als je het verteld
Alle reacties Link kopieren Quote
blijfgewoonbianca schreef:
18-05-2024 14:46
Als je zo’n schokkende mededeling krijgt dan wil je dat van een vriendin, die je ook direct op kan vangen, niet van een vage kennis. Dat je vriendin je in het ongewisse heeft gelaten is heel iets anders dan wanneer jij niks zegt.
Liever nu liefdesverdriet dan aks alleenstaande moeder achter te blijven en voor de rest van je leven aan hem vast zitten.

Ze kan toch ook als ze het bericht van to gelezen heeft een vriendin bellen
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
18-05-2024 14:49
Ik denk daar anders over.
Je hoeft geen heel verhaal tegen haar te houden alleen de berichten die je hebt te delen. Kan ze zelf nog kiezen of ze met die lamlul verder wil.
Ik zou dat ook doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
18-05-2024 14:49
Ik denk daar anders over.
Je hoeft geen heel verhaal tegen haar te houden alleen de berichten die je hebt te delen. Kan ze zelf nog kiezen of ze met die lamlul verder wil.
Ja nu er bewijs is zou ik het wel zeggen. Het is niet meer woord tegen woord.
Alle reacties Link kopieren Quote
blijfgewoonbianca schreef:
18-05-2024 14:21
Blokkeren die hap.
Dit dus. Simpel, niet meer jouw probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het haar alleen vertellen als je haar persoonlijk kent, haar al eerder hebt gezien en gesproken, ...

Een wildvreemde die aanbelt en zegt dat mijn partner vreemd gaat ... zou ik toch echt moeilijk kunnen geloven. Als ik je al binnen laat.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het haar vertellen en dan hem blokkeren.

Ik ben nog altijd dankbaar dat een vrouw, waar mijn ex een affaire mee had( die overigens aanvankelijk niet wist van mijn bestaan), de correspondentie tussen hem en haar met een brief van haar aan mij met haar telefoonnummer er in, bij mij in de brievenbus heeft gedaan.

Mijn ex kon meteen vertrekken. Ik rook al langer onraad, kon de vinger er niet opleggen, maar het was in 1x duidelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
19-05-2024 00:19
Ik zou het haar wel vertellen als je bewijs hebt waar hij zich niet onderuit kan kletsen.

Ze proberen zwanger te worden.
Het lijkt mij afschuwelijk als je er achter komt dat je vriend vreemd gaat als je al zo lang zwanger bent dat je geen abortus meer kan laten uitvoeren.

Alleenstaande moeder zijn is zwaar en ze zit voor de rest van haar leven aan die lamlul vast.

Als jij dit kan voorkomen door haar te waarschuwen zou ik dat zeker doen. Wil ze je niet geloven en wordt ze boos op je. Nou en ze was toch al geen vriendin en als hij boos op je wordt met zo iemand moet je niet om willen gaan.

Jij hebt niets te verliezen en zij heel vel te winnen als je het verteld
Echt honderd procent dit. Mijn god, als mijn vent me zoiets zou flikken dan zou ik echt zo blij zijn om daarachter te komen vóórdat ik zwanger was. En natuurlijk is het niet leuk om die berichten onder ogen te krijgen, maar soms valt de realiteit gewoon rauw op je dak en dan moet je daarmee dealen.

TO, ik snap dat het echt een dilemma is maar ik zou bij dit soort dingen vooral naar je gevoel luisteren: wat zou jij willen als jij in haar schoenen staat? Durf op je morele kompas te vertrouwen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven