Werk & Studie alle pijlers

Interview transcriberen met F4

15-04-2014 12:24 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Ik ben bezig met mijn scriptie en ben aanbeland op het punt dat ik mag gaan transcriberen. Via een vriendin heb ik gehoord over het programma F4, waarmee je makkelijk kan transcriberen. Ik heb het programma gedownload, maar kan hiermee slechts 10 minuten afluisteren voordat ik moet betalen voor een serie nummer.



Heeft iemand van jullie ervaring met F4? Werkt het programma inderdaad alleen op een betaalde versie? Ik vind het namelijk jammer om geld te betalen voor een programma als het ook met een proefversie beschikbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat toch echt handmatig doen.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op dinsdag 15 april 2014 12:34 Ik zou dat toch echt handmatig doen.



Helemaal voor je scriptie.

Transcriberen is dan de belangrijkste stap tussen je resultaten en je conclusie / advies. Dat zou ik niet door een programma laten doen, kun je het nog zovaak controleren; die kaders kun jij alleen maken.
Geniet van elke dag!
F4 ìs handmatig, het is alleen makkelijker spoelen en pauzeren.



Ik heb destijds Xpress Scribe gebruikt, die was wel gratis.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat inderdaad om het gemak met beluisteren en pauzeren ;) Ik zal Xpress Scribe eens opzoeken, dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat ik mosterd ben, maar ik vond Express scribe ook erg handig. Je moet even de sneltoetsen doorhebben, maar als je die eenmaal onder knie hebt, gaat het veel sneller.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip dames! Het werkt super, het typen gaat een stuk sneller op deze manier;)
Fijn! Succes met transcriberen
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-10-2016 20:30
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had destijds f4 aangeschaft, was niet zo duur en werkte prima. Maar goed om te weten van Express scribe. Succes..het blijft een takkewerk ;)
Alle reacties Link kopieren
Trouwens ook een deel met Dragon gedaan, spraaksoftware die type wat je zegt. Je moet dan dus wel zelf het interview napraten want de software herkent alleen jouw stem. Ging niet per se sneller want je moet het toch altijd nog nalopen op fouten maar omdat ik echt veeel interviews moest transciberen vond ik het wel fijn om af te wisselen met het typen, daar kreeg ik soms rsi-achtige klachten mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven