Geld & Recht alle pijlers

1200 Per maand over om van te leven voldoende?

20-06-2019 10:29 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Graag zou ik even jullie mening hebben over het volgende :

Ik heb net samen met mijn partner een huis gekocht. We verdienen samen een 3650 euro (Vanaf volgend jaar maart komt er hier nog 150 euro bij omdat ik een weddeschaal omhoog ga). Onze vaste kosten zijn momenteel 2180 euro qua lening, verzekeringen, internet, gsm, auto ,gas, water, elektriciteit. (Waar momenteel nog de afbetaling van de auto inzit van 270 euro die binnen 2 jaar wegvalt). We proberen elke maand vast 200-250 euro te sparen (dit zit niet meegerekend in de 1250 euro dat we over hebben, dit is al apart ) + we zetten elke maand ook 50 euro aan de kant voor belastingen en onroerende voorheffing. Dat betekent dus dat we momenteel 1250 euro over hebben om van te leven en inkopen en bezine enz van te betalen. Lijkt dit voor jullie een realistisch/haabaar bedrag?

Alvast bedankt om jullie ervaring te delen!

Groetjes
Moet zeker wel lukken. Wij geven dit bedrag iig niet uit aan boodschappen en benzine in een maand. Het ligt er misschien aan wat je wensen zijn om opzij te zetten voor vakanties e.d. maar lukken zal het je zeker wel.
Alle reacties Link kopieren
tuurlijk lukt dat, maar daar denk je toch over na vóór je een huis koopt?!?

hou trouwens ook rekening met verzekeringen, gemeentelijke belastingen en wat je allemaal nog meer niet noemt.
-janna- wijzigde dit bericht op 20-06-2019 10:45
42.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Grapjas.

Er zijn bosjes mensen die per maand beduidend minder te besteden hebben en dan moeten daar ook de vaste lasten nog van betaald worden.
Niet geschoten is altijd mis
Gelukkig bestaat er thuisbezorgd, zelfs dán red je het met 1200 rondkomen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, hoeveel tanken jullie? Wat geef je per maand uit aan kleding? Ga je elke week uit eten?
Maat het moet te doen zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
Vd 1500 dat er vrij te besteden is maar €200-250 sparen is overigens erg mager.
Alle reacties Link kopieren
ligt aan je levensstijl hoor, 1200 voor een luxe levensstijl? Is wat karig
Gatekeeper* schreef:
20-06-2019 10:47
Vd 1500 dat er vrij te besteden is maar €200-250 sparen is overigens erg mager.
Ik zat te gieren van de lach. Vooral het proberen.
En hoe gaat het worden als er onverwachts 1 inkomen wegvalt?
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
20-06-2019 10:34
Dat is ongeveer €405,- per week. Wat denk je zelf?
Hoeveel weken zitten er in jouw maand?


TO, wat ga je doen als mensen nu roepen dat het niet kan? Zie je af van de aankoop van je huis?
Eze schreef:
20-06-2019 10:51
Hoeveel weken zitten er in jouw maand?
Er staat toch ongeveer :proud:
Gatekeeper* schreef:
20-06-2019 10:55
Er staat toch ongeveer :proud:
Nee hoor, ze houden zelfs meer over per maand.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 20-06-2019 10:57
20.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een kilo mosterd.
happy__ wijzigde dit bericht op 20-06-2019 10:59
86.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
20-06-2019 10:55
Er staat toch ongeveer :proud:
Oh, in dat geval: mag ik 405 euro van je lenen? Ik betaal het ongeveer terug :)
Alle reacties Link kopieren
Oooh.. ik kan me echt zo voorstellen dat je bij je vrienden gaan informeren en dat die dan zeggen "nou, het is wel krapjes aan hoor.. dat maandelijkse reisje naar Monaco zit er dan niet meer in, denk ik" en dat je dan denkt.. nouja, dan maar minder sparen, toch?

:cheers:

Of ook: hoe wereldvreemd ben je, hoe weinig heb je voor jezelf gezorgd als je niet weet wat leven kost. :blond:
Later is nu
Dreamer schreef:
20-06-2019 10:57
Oooh.. ik kan me echt zo voorstellen dat je bij je vrienden gaan informeren en dat die dan zeggen "nou, het is wel krapjes aan hoor.. dat maandelijkse reisje naar Monaco zit er dan niet meer in, denk ik" en dat je dan denkt.. nouja, dan maar minder sparen, toch?

:cheers:

Of ook: hoe wereldvreemd ben je, hoe weinig heb je voor jezelf gezorgd als je niet weet wat leven kost. :blond:
Denk dat de curlingouders het wat dat betreft ook aardig af hebben laten weten.
Alle reacties Link kopieren
Boodschappen ,tanken, er gaat weleens iet s kapot . Kleding het is maar net wat je allemaal ermee wilt doen.
Ik zou juichen als ik zoveel overhoud...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vooral dat jullie in verhouding weinig proberen te sparen. Maak van sparen een vaste maandelijkse last. EUR 50,00 per maand voor belastingen en voorheffingen (als in OZB en zuiveringsheffing) is wel wat weinig.

Als je niet weet of EUR 1200,00 voldoende is voor boodschappen, brandstof, kleding e.d. wil ik je adviseren om een kasboek bij te gaan houden. Je krijgt dan inzage duidelijk inzage in je uitgavepatroon, mits eerlijk ingevuld.
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet opgelet bij de hypotheekadviseur?
Alle reacties Link kopieren
Sproetjespost schreef:
20-06-2019 11:02
Ik zou juichen als ik zoveel overhoud...
ik zou vooral veel meer sparen
Alle reacties Link kopieren
Als dit serieus is, heb ik alvast een pak medelijden met je.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie en jullie wonen beiden nog thuis?

Dat is ruim voldoende als je geen buitensporige aankopen doet natuurlijk, maar waarom niet meer sparen? Of op het einde van de maand het geld dat nog op de zichtrekening staat, overschrijven naar de spaarrekening.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Van die 1200 euro er nog 400 euro overmaken naar de spaarrekening. En. Dan nog maken mijn man en ik dat niet op in een maand.

Maar goed, wij vervangen versleten kleding, versleten schoenen en koken liever een luxe pizza samen dan dat we uit eten gaan omdat ik dan met een astma aanval naar het ziekenhuis kan.
Vakantie doen we een natuurhuisje in the middle of nowhere met zonder buren binnen 500 meter zodat ik ook eens buiten kan zitten zonder stress en noodmedicatie.

Als je elk weekend drie keer uit eten wilt, gaat shoppen en naar de film of het theater gaat lukt het vast niet.
Maar goed. To, als je het echt niet weet, bereken je hele hebben en houden dan eens op de site van het Nibud, daar weten ze er alles van en dan kan je ook gelijk zien wat je kunt sparen elke maand en dat is beduidend meer dan wat je nu probeert te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven