Geld & Recht alle pijlers

1200 Per maand over om van te leven voldoende?

20-06-2019 10:29 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Graag zou ik even jullie mening hebben over het volgende :

Ik heb net samen met mijn partner een huis gekocht. We verdienen samen een 3650 euro (Vanaf volgend jaar maart komt er hier nog 150 euro bij omdat ik een weddeschaal omhoog ga). Onze vaste kosten zijn momenteel 2180 euro qua lening, verzekeringen, internet, gsm, auto ,gas, water, elektriciteit. (Waar momenteel nog de afbetaling van de auto inzit van 270 euro die binnen 2 jaar wegvalt). We proberen elke maand vast 200-250 euro te sparen (dit zit niet meegerekend in de 1250 euro dat we over hebben, dit is al apart ) + we zetten elke maand ook 50 euro aan de kant voor belastingen en onroerende voorheffing. Dat betekent dus dat we momenteel 1250 euro over hebben om van te leven en inkopen en bezine enz van te betalen. Lijkt dit voor jullie een realistisch/haabaar bedrag?

Alvast bedankt om jullie ervaring te delen!

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Dat is een bedrag waar je zeker boodschappen,kleding, benzine en uitjes van kan doen. Ik kom zelf van €900 per maand rond alleen mijn huur e.d. is wel lager dan jullie kosten.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
20-06-2019 12:22
Nou gelukkig is het niet zoveel, 500-800 dat zou wel heel veel zijn.

Ik weet niet of ze dat zou noemen, wij weten haar kosten helemaal niet. Alleen iedereen zegt dat het makkelijk kan. Bij ons zou het dus niet kunnen. Boodschappen en brandstof (beide dus grote posten) reken ik onder de variabele kosten (van het geld wat dus over is).

Maar ik zie dat ze sparen er al af heeft getrokken. Ik heb sparen wel genoemd in mijn rijtje.
En wij hebben een kind (in de luiers) en die moet dus ook aangekleed worden van 'over'.
Vreemd. Gezinnen in de bijstand lukt het wel, dus waarom lukt het jullie niet?
Moet je kind goud dragen ofzo?
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
20-06-2019 12:45
ja en wat jij zei, die baby
dat scheelt bij ons ook wel een paar 100 euro
Een paar 100 euro (per maand??) voor een baby?
Voor wat luiers en wat melk?
Luiers kun je in de aanbieding kopen. Melk is gratis of kost misschien 40 euro per maand.
Na een paar maanden gaat een kindje wat eten: aardappelen, rijst, groenten, vlees, boterhammetje met beleg. Soms wat macaroni, vispannetje. Dat is mee-eten en die 1/10 aardappel mis je niet op je bord hoor. Je geeft wat thee, yoghurt, een banaan/stukje appel/ mango die je toch al hebt liggen...
Ze groeien wel snel, als je er goed voor zorgt, dus dat kost wel 20 euro aan kleertjes per maand. Maar dat zijn de kosten ook niet. Helemaal niet als je vooruit inkoopt en er geen merkje op hoeft te zitten.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Redhat schreef:
22-06-2019 03:41
Een paar 100 euro (per maand??) voor een baby?
Voor wat luiers en wat melk?
Luiers kun je in de aanbieding kopen. Melk is gratis of kost misschien 40 euro per maand.
Na een paar maanden gaat een kindje wat eten: aardappelen, rijst, groenten, vlees, boterhammetje met beleg. Soms wat macaroni, vispannetje. Dat is mee-eten en die 1/10 aardappel mis je niet op je bord hoor. Je geeft wat thee, yoghurt, een banaan/stukje appel/ mango die je toch al hebt liggen...
Ze groeien wel snel, als je er goed voor zorgt, dus dat kost wel 20 euro aan kleertjes per maand. Maar dat zijn de kosten ook niet. Helemaal niet als je vooruit inkoopt en er geen merkje op hoeft te zitten.
Wat denk je van de kinderopvang? Verder, 6 rompers kosten bij de Hema al 20 euro, maar dan wil je het kind ook nog bovenkleding aandoen. Mijn ervaring is dat de richtlijnen van het Nibud voor kleding (50 euro per maand) alleen haalbaar zijn voor kleine kinderen. Vanaf de kleuterleeftijd ben je nog meer kwijt. Dan verslijten ze het sneller dan dat ze eruit groeien.
CourtneyTT schreef:
20-06-2019 13:19
Bij de weg... had iemand John Williams al gebeld? Ze zoeken nog kandidaten voor het nieuwe seizoen van "een dubbeltje op zijn kant".

Afbeelding
Daar zaten een keer mensen met een inkomen van 5000 netto en die kregen het serieus niet rond.
Tamago schreef:
22-06-2019 12:56
Daar zaten een keer mensen met een inkomen van 5000 netto en die kregen het serieus niet rond.
Dat is natuurlijk het leukst aan dat programma. Het is een stuk lastiger om mensen te ‘redden’ die van een minimuminkomen moeten leven en nog niet aan de beurt zijn voor een sociale woning.
Redhat schreef:
22-06-2019 03:33
Vreemd. Gezinnen in de bijstand lukt het wel, dus waarom lukt het jullie niet?
Moet je kind goud dragen ofzo?
Gezinnen in de bijstand lukt het ook niet. Kinderen uit bijstandsgezinnen participeren vanwege geldgebrek minder op sociaal gebied waardoor het welbevinden minder is. Zeker als zij langdurig in armoede leven.
Alle reacties Link kopieren
Los die lening voor de auto eerst eens versneld af. Onnodig om die schuld langlopend te laten bestaan.
Tenminste, als je af mag lossen, dat is afhankelijk van je voorwaarden.
Geloof niet alles wat je denkt.
Maar 1200 euro over om van te leven ? Voor 2 personen ?

Da's niet best. Voelt als straatarm.
Star² schreef:
20-06-2019 10:37
Slechte poging.

Afbeelding

Nou zeg dat wel.
En ook niet de enige van vandaag.
Sukkels.
Alle reacties Link kopieren
:facepalm:

Wij (2 volw, 1 puber) houden 1000 euro over. Daar gaan dan nog brandstof en boodschappen vanaf. Dat is bij elkaar ong 6-700 euro (we moeten beiden helaas best ver reizen voor werk), dus dan nog 400 echt over voor dingen als kleding uitjes etc.
Nou, we komen er makkelijk mee uit.
Wat we overhouden gaat naar de spaar.
Mater tua tam obesa est ut cum Romae est urbs habet octo colles!
Alle reacties Link kopieren
Hangt helemaal van je levensstijl en je wensen af.
Ik red het er niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
22-06-2019 13:07
Gezinnen in de bijstand lukt het ook niet. Kinderen uit bijstandsgezinnen participeren vanwege geldgebrek minder op sociaal gebied waardoor het welbevinden minder is. Zeker als zij langdurig in armoede leven.
Vanwege geldgebrek minder op sociaal gebied zou ik niet zeggen want ouders krijgen hiervoor vergoeding.
kletspraat schreef:
22-06-2019 23:54
Vanwege geldgebrek minder op sociaal gebied zou ik niet zeggen want ouders krijgen hiervoor vergoeding.
Dat wordt helaas steeds minder. Het scheelt per gemeente, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Het is haalbaar, maar wij redden het er niet van. Maar goed wij hebben los van gezamenlijke dingen nog 700 euro “zakgeld” per maand voor uitjes met vrienden, lunch op werk en kleding etc. En nog circa 1200 euro voor de gezamenlijke dingen. We sparen eens redelijke bedrag (meer dan 1000 euro per maand).
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
23-06-2019 11:42
Het is haalbaar, maar wij redden het er niet van. Maar goed wij hebben los van gezamenlijke dingen nog 700 euro “zakgeld” per maand voor uitjes met vrienden, lunch op werk en kleding etc. En nog circa 1200 euro voor de gezamenlijke dingen. We sparen eens redelijke bedrag (meer dan 1000 euro per maand).
Dus 700 pp voor persoonlijke uitgaves en 1200 samen? Dus totaal 2600 vrij uit te geven ná vaste lasten?
En daar red je het niet mee?

Wauw.....hoe dan?
Mater tua tam obesa est ut cum Romae est urbs habet octo colles!
Alle reacties Link kopieren
Met 2600 redden wij het meer dan prima. Maar 1200 om alles te doen ook benzine zouden wij niet redden.

Keer op en neer naar mijn ouders = 50 euro aan benzine. Hobby man per maand = 100. Kapper = 50 euro per maand. 1x uit eten = 80 a 100 euro. Boodschappen met zijn tweeen is 400 a 500 euro per maand. Mijn hobby = 100 euro per maand en nog wat kleding. Dan is het op hoor die 1200. Nogmaals wij zouden het niet redden. To vraagt of het reeel is, mag ik toch een mening over hebben :)
swift98 schreef:
21-06-2019 20:35
O_O Van de ongeveer € 1200,= die jullie nog vrij te besteden hebben, moet ik alles betalen. Dat is wat ik ongeveer netto krijg
Same here, incl. toeslagen. 't Is te doen, al is het geen vetpot.

Maar ik begrijp dat het héél erg is, als je dat overhoudt als al je vaste lasten er wél van af zijn?
Alle reacties Link kopieren
Redhat schreef:
22-06-2019 03:41
Een paar 100 euro (per maand??) voor een baby?
Voor wat luiers en wat melk?
Luiers kun je in de aanbieding kopen. Melk is gratis of kost misschien 40 euro per maand.
Na een paar maanden gaat een kindje wat eten: aardappelen, rijst, groenten, vlees, boterhammetje met beleg. Soms wat macaroni, vispannetje. Dat is mee-eten en die 1/10 aardappel mis je niet op je bord hoor. Je geeft wat thee, yoghurt, een banaan/stukje appel/ mango die je toch al hebt liggen...
Ze groeien wel snel, als je er goed voor zorgt, dus dat kost wel 20 euro aan kleertjes per maand. Maar dat zijn de kosten ook niet. Helemaal niet als je vooruit inkoopt en er geen merkje op hoeft te zitten.
ehhhh kinderopvang?
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
23-06-2019 12:07
Met 2600 redden wij het meer dan prima. Maar 1200 om alles te doen ook benzine zouden wij niet redden.

Keer op en neer naar mijn ouders = 50 euro aan benzine. Hobby man per maand = 100. Kapper = 50 euro per maand. 1x uit eten = 80 a 100 euro. Boodschappen met zijn tweeen is 400 a 500 euro per maand. Mijn hobby = 100 euro per maand en nog wat kleding. Dan is het op hoor die 1200. Nogmaals wij zouden het niet redden. To vraagt of het reeel is, mag ik toch een mening over hebben :)
maar als het zou moeten, dan zouden jullie op een aantal dingen kunnen besparen en dan gaat het wel
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk...maar ze vraagt of het ruim is. Met zijn tweeen kan het, met kinderen zou ik het niet willen.
Alle reacties Link kopieren
SPQR schreef:
23-06-2019 11:52
Dus 700 pp voor persoonlijke uitgaves en 1200 samen? Dus totaal 2600 vrij uit te geven ná vaste lasten?
En daar red je het niet mee?

Wauw.....hoe dan?
Nou... als je elke dag flink aan de snuif wil loopt het best hard op hoor... :biggrin:
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
22-06-2019 12:56
Daar zaten een keer mensen met een inkomen van 5000 netto en die kregen het serieus niet rond.
Ja had ik gezien. En nog in de schulden zitten ook. Ongelooflijk. :biggrin:
We used to be friends...
Rondkomen moet prima lukken, maar ik vind het geen megabedrag voor boodschappen, benzine en alles wat daar nog bijkomt (kleding, verjaardagen, onderhoud auto?, kapper enz).
Dat jaag ik er alleen door op een maand, je komt tekort dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven