Geld & Recht alle pijlers

52 week money challenge 2019

26-12-2018 10:55 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
2019; Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je €1, in week 2 spaar je €2,..., in week 12 spaar je €12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer €1378 extra gespaard!

Wie doen er dit jaar weer mee :cheer:
Alle reacties Link kopieren
@perzikboom6: ik ben zo vrij geweest om je een PB te sturen
Alle reacties Link kopieren
Hee wat leuk dit, ik doe mee! Ga deze week een bingokaart maken en een spaardoel aanmaken. Super goed!

Dat roamler klinkt inderdaad best goed, hoe vaak kun je dan van die opdrachtjes doen?
Alle reacties Link kopieren
perzikboom6 schreef:
04-01-2019 18:51
Yellowlemontree, jeetje wat rot. Hopelijk zijn jullie snel weer thuis.

Sleutelhuis, ik weet niet of klezzer echt iets voor mij is. Ik neem aan dat je al die producten ook echt moet kopen? Dan ben je toch veel meer kwijt dan het je ooit oplevert? Of zie ik iets over het hoofd?

Sun.lover Mijn vriend heeft nog roamler invites. Als je mij je emailadres in een pb stuurt dan zorg ik dat hij je een invite stuurt
Super, ik ben inmiddels level 2 en heb mijn eerste betaalde onderzoek gedaan. Leuk 😃

Ik heb vandaag het bedrag van week 52 gestort. Ik wil steeds de eerste week en dan de laatste week doen en zo naar het midden toewerken.
Alle reacties Link kopieren
Bedank je vriend Perzikboompje; ik heb de uitnodiging gekregen en ben inmiddels al begonnen.
Iedereen 3 euro gespaard?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meedoen! Ik kan na heel veel jaren financieel te moeten betalen aan schulden, nu eindelijk weer sparen en dit lijkt me heel overzichtelijk.

Hoe doen jullie dat? ELke week overmaken?

Ik ga nu 3 euro overmaken op mijn spaarrekening :)
Alle reacties Link kopieren
Gelijk maar de 52 weggestreept, weinig boodschappen deze week en had nog veel kleingeld in mijn portemonnee.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het per maand omdat ik het met contant geld doen. Losse euro's pinnen is zo lastig, en zo kan ik in 1x 10 euro in het potje doen voor de hele maand.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
08-01-2019 14:26
Iedereen 3 euro gespaard?
Nee, want ik gebruik de ‘bingo methode’. Ik streep elke week een bedrag weg en houd dus niet de volgorde 1, 2, 3 etc aan

De hoge bedragen (41 t/m 52)verdeel ik over alle maanden en voor de rest kijk ik per week. Heb nu 52 en 10 afgestreept.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 19 en 20 afgestreept.
Het begin is er weer!
Ik wil het ook gaan proberen. Ondanks ik maandelijks een vast bedrag spaar lijkt mij dit mooi extra meegenomen. Ik ga ook willekeurig een bedrag kiezen afhankelijk wat haalbaar is die week.
Dat geld gaat goed van pas komen aangezien ik bezig ben met het zoeken naar een eigen huis.
Alle reacties Link kopieren
tot nu toe afgestreept: week 52, 1 en 2
Ik zie net dit topic, ik vind het een erg leuk idee en ik doe ook mee!
Ben wel een late instromer, is dat heel erg :$?

Deze week dan dus drie euro als ik het goed begrijp?
(Het is nog vroeg... ;) )
Alle reacties Link kopieren
Dat kan. Je kunt hetzelfde aantal Euro’s inleggen als het weeknummer, dan inderdaad 3 deze week van vorige week erbij.

Veel mensen schrijven de getallen 1-52 op of halen van internet een lijstje en pakken dan elke week een willekeurig getal.

Het is maar net wat je zelf fijn vindt.
girasole3 schreef:
09-01-2019 08:49
Dat kan. Je kunt hetzelfde aantal Euro’s inleggen als het weeknummer, dan inderdaad 3 deze week van vorige week erbij.

Veel mensen schrijven de getallen 1-52 op of halen van internet een lijstje en pakken dan elke week een willekeurig getal.

Het is maar net wat je zelf fijn vindt.
Ok thnx.
Het is in ieder geval een erg leuk en goed idee, kleine beetjes wegleggen.
(En op welke manier dat maakt idd niet zoveel uit)
Alle reacties Link kopieren
CoucherduSoleil schreef:
07-01-2019 14:05
Hee wat leuk dit, ik doe mee! Ga deze week een bingokaart maken en een spaardoel aanmaken. Super goed!

Dat roamler klinkt inderdaad best goed, hoe vaak kun je dan van die opdrachtjes doen?
Je kan de hele dag door opdrachtjes doen. Ieder opdrachtje staat wel bij een specifieke winkel open. Als je geluk hebt staan er 2 of 3 bij de zelfde winkel, maareestal is het er gewoon 1 per winkel.
Ik wil ook wel meedoen. Ik zal wat ik achterloop gaan inhalen 😉
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is dat in week 2 nog te overzien ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke challenge! Ik heb zelf een voorkeur voor de bingo versie, dan kun je al eerder of bij extra meevallers de extra hoge wegstrepen.
Doen de meesten van jullie het als algemene spaarpot of met een doel? Ik hoop zelf de pot voor een vakantie te kunnen gebruiken. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar sws elke maand tussen de 200 en 300 ik zet de kb en mijn vakantiegeld ook altijd op de spaar.

3 jaar geleden heb ik de bingo versie gedaan en daarvan ben ik een lang weekend naar Londen geweest met mijn kinderen.
Ik doe weer mee en het doel is iig een citytrip voor 2020.

Ik doe dit geld wekelijks in een doorzichtige spaarpot zodat we het bedrag zien "groeien ".

Wat ik ook wel een tijd gedaan heb naast het gewone sparen was mijn betaalrekening afromen naar een rond bedrag en dat op de spaar zetten tikte al met al ook wel aan je merkt het niet echt maar zo spaarde ik ook best een leuk extraatje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn doel is het zelfde als de andere jaren dat ik meedeed: Baby spullen voor gaan kopen.
Dit jaar gaat als alles goed gaat het geld ook eindelijk daaraan besteed worden! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
marjolein853 schreef:
09-01-2019 00:52
tot nu toe afgestreept: week 52, 1 en 2
Ik ook!

Deze challenge is trouwens een van mijn spaardoelen bij de ING (digitaal bankieren).
Leuk om te zien welk bedrag je tot nu toe voor welk doel hebt gespaard. Het motiveert om te sparen.
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen doen ook mee naar rato de oudste 2 hebben een baantje en de jongsten gaan er kleine klusjes voor doen.
Ik zorg voor het leeuwendeel natuurlijk maar ze waren heel enthousiast toen ik het voorstelde om samen de challenge te gaan volbrengen.

De eerste 20,- zit er al in.

Doel: cirty trip in Europa met zijn vijven ( ik heb 4 kinderen ) of we leggen het bij de gezinsvakantie om langer of verder weg te kunnen iig wordt het besteed aan een vakantie.
girasole3 schreef:
09-01-2019 13:27
Gelukkig is dat in week 2 nog te overzien ;-)
8-)
Ik doe ook mee.

En werk naar het midden toe .

Dat scheelt weer , week 1 €52,=
Week 2 €1,=
Week 3 € 51,=
Week 4 €2,=
Week 5 € 50,=
Week 6 € 3,=

Zo is het voor mij wat beter haalbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven