Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
quote:stefanie33 schreef op 05 januari 2016 @ 17:58:

Ja ik kan nu ook wel in een keer alle weken aftikken,maar dan is de lol er een beetje af van de 52 weken challenge toch?inderdaad. dit is extra. ik ben ervan overtuigd dat ook degenen die al flink sparen alsnog meer kunnen sparen op deze manier.
En doooooor!
Voor mij is het iig niet 'wie heeft het eerst een volle bingokaart?' Ik doe het gewoon wekelijks.
Ik doe het ook wekelijks, leuk!
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik doe het ook wekelijks, misschien als ik ooit een meevaller heb doe ik er meer tegelijk.. Maar momenteel heb ik het niet heel breed, dus begin gewoon met 1 euro!
quote:broadway schreef op 07 januari 2016 @ 16:24:

[...]

jep zo doe ik het ook anders kan ik net zo goed 1300 apart zetten..

daarnaast wil ik het een beetje groter maken. ik mág maar voor 1 week betalen. dus als ik volgende week geen 3 euro gepast heb maar wel een briefje van 5 dan doe ik er 5 euro in voor week 3. dan spaar je dus meer.

Ik streep dan óf week 5 af, óf ik leg de paar euro teveel apart voor als ik een keer een paar euro te weinig in mijn portemonnee heb.

Maar jij zult op een nog leuker bedrag uitkomen zo ja, dus dat is ook een idee.
quote:HappyOwl234 schreef op 05 januari 2016 @ 18:30:

Ik doe ook netjes elke week 1 bedrag, vind het leuker om dan ook echt 52 weken iets te doen. Anders lijkt het op mn gewone spaarrekening +1
quote:broadway schreef op 07 januari 2016 @ 16:24:

[...]

jep zo doe ik het ook anders kan ik net zo goed 1300 apart zetten.Niet iedereen heeft zomaar even 1300 euro hoor

*spaarsysteem: Ik spaar het bedrag van de maand, dus alle weken van januari is ¤1,00, februari ¤2,00, maart ¤3,00 enz. Zo heb ik aan het eind van het jaar ongeveer ¤340,00.

Nu totaal ¤ 11 in de spaarpot
quote:HelgaV schreef op 10 januari 2016 @ 10:50:

[afbeelding]

Nu totaal ¤ 11 in de spaarpot

Meid je loopt binnen

Of ik zie scheel want je hebt week 40 en week 1 weggestreept ipv week 10.
Ik zal mijn berichtje even aanpassen: ik ga namelijk voor het bedrag van het maandnummer.
quote:GateKeeper schreef op 10 januari 2016 @ 11:02:

[...]

Meid je loopt binnen

Of ik zie scheel want je hebt week 40 en week 1 weggestreept ipv week 10.Nou hè?
quote:HelgaV schreef op 10 januari 2016 @ 11:07:

Ik zal mijn berichtje even aanpassen: ik ga namelijk voor het bedrag van het maandnummer.Dus als ik het goed begrijp spaar je dan per week maximaal ¤12?
Wel grappig al die verschillende manieren. Maar het belangrijkste blijft gewoon het sparen, lijkt me. En goed om daar gewoon wekelijks even aandacht aan te besteden en elkaar te motiveren om te blijven sparen.
quote:Bumba1985 schreef op 10 januari 2016 @ 11:09:

[...]

Dus als ik het goed begrijp spaar je dan per week maximaal ¤12?

Ja.

Zo heb ik niet heel veel cash in huis, maar heb ik wel een lekker bedrag in december om uit te geven tijdens een stedentrip.
Ik heb ook nog gewoon spaargeld op de bank, maar dat vind ik anders sparen.
quote:HelgaV schreef op 10 januari 2016 @ 11:12:

Ik heb ook nog gewoon spaargeld op de bank, maar dat vind ik anders sparen.Wij hebben ook een aantal automatische spaar-opdrachten bij de bank staan. Deze challenge komt daar voor mij bovenop en we gebruiken het dan om de hypotheek extra versneld af te lossen.
Ik lees wel eens mee met dat topic. Ik ga me daar ook eens in verdiepen. Over 3 jaar komt er een enorm bedrag vrij, waar ik nog geen bestemming voor heb. Zoals ik er nu over denk, wil ik daar een vakantiehuisje (chalet in een bos) van kopen, maar dat weet ik nog niet zeker. Hypotheek aflossen is ook een mogelijkheid natuurlijk.
Ik denk dat er inderdaad meerdere zijn, die al 'gewoon' sparen (ik dus ook), maar dit een leuke manier vinden voor wat extra'!

Morgen ga ik week 49 wegstrepen. (ik tel terug)
quote:marjolein852 schreef op 10 januari 2016 @ 11:20:

Ik denk dat er inderdaad meerdere zijn, die al 'gewoon' sparen (ik dus ook), maar dit een leuke manier vinden voor wat extra'!

Morgen ga ik week 49 wegstrepen. (ik tel terug)Jij bent al eerder begonnen dan, neem ik aan? Ik ga zo mijn tweede 'storting' doen, hoeveel het wordt hangt af van wat er nog in mijn portemonnee zit (ik gebruik het bingosysteem en streep elke week een bedrag af).
Leuk idee! Ik doe ook mee met het bingosysteem. Afgelopen vrijdag een vreselijk roze blik met een chihuahua gekocht :-) week 12 en 8 zitten er nu in.
Wat leuk!

Ik doe ook mee. Maar dan wel op een andere manier die ik eerder al gehoord heb.

*ik ben mosterd zie ik* ga ook meedoen met het bingosparen, dan ben ik niet in een maand een hoog bedrag kwijt, maar is het beter verdeeld
quote:HelgaV schreef op 10 januari 2016 @ 10:50:

[afbeelding]

*spaarsysteem: Ik spaar het bedrag van de maand, dus alle weken van januari is ¤1,00, februari ¤2,00, maart ¤3,00 enz. Zo heb ik aan het eind van het jaar ongeveer ¤340,00.

Nu totaal ¤ 11 in de spaarpotGoed idee om het zo te doen! Die hogere bedragen sparen elke week zou voor mij totaal onhaalbaar zijn, maar dit moet wel lukken zo.
@Pinkink, ik ben idd eerder begonnen. Eerste storting op 21dec. gedaan
Ik heb nu de 52 afgestreept.

Volgende week één euro.

Zo probeer ik het een beetje af te wisselen want de hoge bedragen gaan lastig worden.

Tot een euro of 20 moet wel gaan lukken. De rest word moeilijk en moet ik van de extraatjes doen. ( als ik die heb)

De hoogtste is alvast afgestreept !

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Vorige week ¤52 en deze week ¤51.

Voor nu heb ik gelukkig al de hoogste bedragen afgestreept. Ben benieuwd wat ik volgende week weer opzij kan zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven