Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Ik heb de 50 nu ook afgestreept
Dan heb ik nu de hoogste 3 meteen al afgestreept! Begint lekker dit nieuwe jaar
Ik heb inmiddels een inhaalslag gemaakt en vijf vakjes weggestreept. Kom nu op €54,00 totaal. Nu ik bij ben wil ik ook zsm de grote bedragen wegstrepen. Hoe is het bij jullie?
Ik zit nu op € 156 na 5 weken. Zo uit mijn hoofd: in elk geval 52, 51 en 30 en nog 2 kleinere bedragen.
Ik heb de 1, 2, 16, 20, 25, 48 en 52 afgestreept! Nu mag ik even rustig aan doen van mezelf :P
Don't waste your time or time will waste you.
ik heb nu 3, 10, 12, 15, 20, 31, 49, 51 en 52 weggestreept. Aankomende maand moeten we nog wel zuinig aandoen vanwege verjaardag zoon en kinderfeestje. Ook moet er weer een nieuwe zwemleskaart betaald worden wat ook €220,- is. Dus moet echt doen met geld wat overblijft van de boodschappen. Waarschijnlijk heb ik wel weer een vol koopzegelboekje dus kan er toch 1 hogere weg.
vraagje ; hebben jullie een vooropgesteld doel?
Ik niet echt nog.
Plus ik ben zo'n persoon die, als ik het nodig heb, het geld net zo makkelijk er weer uithaalt... beetje jammer.. zal eens kijken bij de marskramer of hema naar een goede spaarpot die niet open kan.
Heb tot nu toe weggestreept: 48, 49, 50, 51, 52, 2, 3 en 5. Kon het missen dus gekozen voor hoge cijfers! Tot nu toe gaat het dus goed! :)
anoniem_63b9f4c22450c wijzigde dit bericht op 04-02-2018 16:16
Reden: typfoutje
1.04% gewijzigd
Gaat lekker bij jou Sheela. Ik had afgelopen week €27,75 over, dus 25 en 2 weggestreept en 0,75ct extra. Over jouw eerdere vraag, wij sparen voor vakanties en probeer hem 2x vol te krijgen. Wat we het eerste half jaar sparen is ons zakcentje voor de vakantie, en het 2e halfjaar is voor de aanbetaling van volgend jaar.
Ik doe ook weer een poging.. Kijken hoe ver ik kom. door scheiding zijn de financie
financiën een beetje onduidelijk.
@ah31: wat een goed idee om het zo te doen!
@marjolein: succes!
Deze week hadden we €30,25 over dus de 30 weggestreept. We zitten nu in week 6 en heb 12 bedragen weggestreept dus zit mooi op schema.
Aiii van vorige week en deze week nog niets in het potje.
Als ik er vandaag eindelijk aan denk, dan pin ik 50 euro. Dan streep ik 49 en 1 af.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-02-2018 09:55
Reden: Spam
98.87% gewijzigd
Ik ga niet zo hard met mn dubbeltjes maar heb toch al €6,20 bij elkaar gespaard. Klinkt niet als veel, maar geeft me wel voldoening wetende dat er gewoon niet meer in zit maar ik probeer het💪🏻
Deze week had ik €5,- over en een vol koopzegelboekje dus €52,- gespaard. Ik heb €50,- en €7,- weggestreept
4 koopzegelboekje ingeleverd : 4x6 euro. Plus losse euro's uit mijn portemonnee gehaald.
Hoppa weer 29 in het potje.
Nu loop ik weer precies goed, alleen van deze week moet er nog geld in
deze week had ik 11 euro over, dus heb ik 5 en 6 weggestreept. Volgende week hoop ik 2 hoge weg te kunnen strepen.
Ik heb 38 en 12 afgestreept. Hoppa weer 50 euro erbij!
Ik zit nu op €174. Al een aantal hoge, maar ook een aantal lage bedragen weggestreept. Het gaat goed tot nu toe..
Lukt het nog een beetje bij iedereen?
deze week konden we wat meer missen dus 100 euro gespaard. Daarvoor heb ik 48, 24 en 28 weggestreept.
Hoe gaat het bij jullie?

Het eerste kwartaal zit erop en ik heb ongeveer 1/4 van het jaarbedrag gespaard, lig dus mooi op schema.
Hier gaat het ook goed. Ik heb nu 28 bedragen weggestreept. Ik merk nu wel dat het lastiger wordt om elke week 2 bedragen weg te strepen omdat er al een hoop lage weg zijn. En ik wil eerst 1 kaart vol voordat ik aan de 2e begin. Afgelopen week hadden we nog 129 euro terug van kinderopvangtoeslag 2017, dus toen heb ik 151 euro in de challenge gedaan en 4 bedragen weggestreept namelijk 21, 37, 46 en 47
Ik heb van de week al mn €0,05, €0,10 en €0,20 centen ingewisseld bij de supermarkt. Dat was 5 euro. Dit zal al in de spaarpot, heb er alleen voor gezorgt dat ie niet te zwaar wordt. In totaal nu bijna €25,- gespaard. Gaat de goede kant op met mn dubbeltjes spaarplan😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven