Geld & Recht alle pijlers

Aantal scooters door de straat

23-04-2018 16:28 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon al 15 jaar in een toen nog rustige straat, wel in de stad, maar net buiten het centrum. De laatste jaren wordt mijn week steeds meer onderdeel van het centrum. Op zich niks mis mee.

Er wordt steeds meer ontwikkeld en ook bezorgdiensten in de buurt (pizzeria’s) komen steeds meer.

Ik heb een hoekhuis en kan alleen aan de straatzijde slapen. Dubbelglas heb ik ook.

De afgelopen jaren wordt t steeds drukker in de straat, ook vanwege bouwprojecten (voor studentenwoningen). Het aantal gillende mensen s nachts neemt dus ook enorm toe.

Maar ook het aantal scooters en brommers. En ik word er gek van. Voorheen was het nog soort van omgegevingsgeluid, tegenwoordig komt een in spits en pizzaberzorgpieken minstens 45 scooters in een uur langs. De rest van de dag minstens 15 en ook s nachts dendert er per uur nog genoeg doorheen. En dan woon ik ook op een t-splitsing, dus het is remmen en weer gas. En hoppa, weer zo’n fijnstofwolk...

Al met al zijn meer dan 400 scooters per etmaal behoorlijk veel. Zeker voor gewoon een woonwijkstraat wat steeds meer doorgaande fietsroute is geworden. Parallel aan mijn straat ligt de doorgaande weg, toch wordt er dan toch vaak gekozen om via “mijn” hoek te rijden. Maar mijn straat is ook een soort halve ontsluiting van de wijk ernaast, dus dat verkeer heb je sowieso.

Er zal wel niks aan te doen zijn, maar vroeg me af wat nou “acceptabel” is in een woonwijk qua verkeer. Ze rijden ook deels als idioten, maar handhaving draait z’n hoofd er niet voor om.

Heeft iemand ervaring met zo’n enorme toename van scooters en heeft iemand er iets mee gedaan? Het geeft me op dit moment zoveel stress steeds dat kutgeluid te horen, dat m’n gezondheid er ook niet beter van wordt. Persoonlijk snap ik niet dat nieuwe bezorgvestigingen nog allemaal vieze scooters mogen gebruiken, maar goed.
anoniem_129224 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 16:32
7.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gwenstar schreef:
23-04-2018 17:49
Er ligt een soort plateaudrempel hier voor de deur op de T-Splitsing. Extra gas geven is juist de sport hier....
Ik zou echt even contact zoeken met de plaatselijke GL-fractie en je verhaal uitleggen. Ze zijn onwijs gegroeid in Utrecht (dus weinig portefeuilles per raadslid) en dit is een typisch GL onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
bezorgdiensten in de buurt (pizzeria’s) komen steeds meer.
Precies.

Zoals gezegd: een groene/linkse partij stemmen in de hoop dat ze scooters verbieden.

Verder:
Je buren oproepen niks meer te kopen bij de bezorgdiensten die met ronkende scooter bezorgen
De bezorgdiensten oproepen om elektrische fietsen/scooters te gebruiken.
Een Internet/facebook-actie starten tegen ronkende bezorgscooters.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
23-04-2018 17:55
Werd trouwens ook wel eens wakker om 5 uur van een brommer die nogal wat herrie maakte. Die brommer was echter van de kranten bezorger en toen de krant was opgezegd was de herrie ook verdwenen.

Ik verbaas me er wel eens over hoe luidruchtig mensen zijn op straat 's avonds laat/snachts, ook al hebben ze dan niks gedronken. Omdat het zo stil is hoor je alles nog beter. Zo had een koppel een keer ruzie en werd de jongen gedumpt door zijn vriendin. Janken en smeken. Of die keer dat een koppel om iets onbenulligs ruzie had en ze niet in zijn auto wilde stappen. Hij liet haar dus staan en toen dus ook geschreeuw dat hij terug moest komen. Of die ene jongen die een meisje probeerde te versieren was gewoon zo lachwekkend (het was gewoon zo sneu wat hij allemaal voor onzin uitkraamde). Toen het irritant werd greep een andere voorbijganger in.
En een tijdje terug kon ik een heel pikant telefoon gesprek helemaal volgen want meneer stond gewoon onder mijn raam te bellen. Het begon met wat zullen we eten vanavond en eindigde in wat ze in bed wilden doen :rofl:
Hahaha, zulk soort dingen hier ook, want op een t-splitsing. Vrouwen over vreemdgaan, lichamelijke problemen etc.

En 12 jaar geleden had ik ook een brommerbezorger (zelf geen krant trouwens). Toen heel lang niet en nu opeens ook weer. En dat begint vroeg ja..
Alle reacties Link kopieren
evaq schreef:
23-04-2018 18:40
Precies.

Zoals gezegd: een groene/linkse partij stemmen in de hoop dat ze scooters verbieden.

Verder:
Je buren oproepen niks meer te kopen bij de bezorgdiensten die met ronkende scooter bezorgen
De bezorgdiensten oproepen om elektrische fietsen/scooters te gebruiken.
Een Internet/facebook-actie starten tegen ronkende bezorgscooters.
Het probleem is meer dat we een doorgaande route zijn: hier direct in de straat zie/hoor ik nooit bezorgscooters stoppen eigenlijk...

GL is hier vooral op fietsen gefocussed, maar zal eens gaan kijken.
Is het dan handig om een apecifiek raadslid/wethouder te benaderen of meer de algemene afdeling denk je?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
23-04-2018 17:57
Hoe vervelend ook, je kan hier echt 0,0 mee. Er zijn 2 opties, je erbij neerleggen en het accepteren, of verhuizen naar een rustiger plek.
Kon ik maar zo makkelijk verhuizen... maar dat is off-topic

Terwijl ik dit tik, komt er een elektrische scooter langs na de 15 gewone het afgelopen half uur. Dat is een verademing, dus daar moet iets mee kunnen.
0,0 geloof ik niet. Ook al is het niet meteen morgen opgelost, voorkomen dat deze route nog aantrekkelijker wordt voor doorgaand brommerverkeer, aangeven dat er een probleem is met geluid en lucht dat er eerst niet was, is ook al wat. Dus 0,1 minstens. :)
Alle reacties Link kopieren
gwenstar schreef:
23-04-2018 18:44
Het probleem is meer dat we een doorgaande route zijn: hier direct in de straat zie/hoor ik nooit bezorgscooters stoppen eigenlijk...

GL is hier vooral op fietsen gefocussed, maar zal eens gaan kijken.
Is het dan handig om een apecifiek raadslid/wethouder te benaderen of meer de algemene afdeling denk je?
Wethouder met verkeer in zijn portefeuille en een afschrift naar de gemeenteraad.
Alle reacties Link kopieren
gwenstar schreef:
23-04-2018 18:44

GL is hier vooral op fietsen gefocussed, maar zal eens gaan kijken.
Is het dan handig om een apecifiek raadslid/wethouder te benaderen of meer de algemene afdeling denk je?
Een wethouder nu benaderen is zinloos, want als er al nieuwe wethouders zijn dan zijn ze druk met kennismaken, etc. Als je een mail stuurt naar de fractie van GroenLinks dan zorgen zij dat het bij het juiste fractielid terechtkomt. Bericht sturen via Facebook werkt vaak ook. Als dat niet werkt zou ik partijen als D’66, VVD, PvdA, PvdD, ChristenUnie benaderen en evt. lokale partijen. Dit soort onderwerpen is bijna iedere partij gevoelig voor (behalve studentenpartijen). Voordeel bij GroenLinks is dat ze groot zijn en dus meer tijd hebben om zoiets op te pakken.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
23-04-2018 18:57
Wethouder met verkeer in zijn portefeuille en een afschrift naar de gemeenteraad.
Haar in dit geval :) Zij zal wel overstelpt worden met vanalles en nog wat ben ik bang.

Ik vond wel een raadslid ook van GL die zich bezighoudt met fietser en voetgangers en schone lucht en een ander raadslid voor mijn wijk.

Vraag me dus wat bij wie de kans groter is dat het überhaupt wordt gelezen....

Daarnaast is hier ook nog een ander probleem (namelijk fietsparkeren en verkeer tegen de rijrichting in) waarvoor ik met een aantal buurgenoten de wethouder wellicht al gaan aanschrijven. Dus ik zou t kunnen combineren, maar het kan ook te veel in 1x worden....

Sowieso bedankt voor het meedenken 😊
Alle reacties Link kopieren
gwenstar schreef:
23-04-2018 19:44
Haar in dit geval :) Zij zal wel overstelpt worden met vanalles en nog wat ben ik bang.

Ik vond wel een raadslid ook van GL die zich bezighoudt met fietser en voetgangers en schone lucht en een ander raadslid voor mijn wijk.

Vraag me dus wat bij wie de kans groter is dat het überhaupt wordt gelezen....

Daarnaast is hier ook nog een ander probleem (namelijk fietsparkeren en verkeer tegen de rijrichting in) waarvoor ik met een aantal buurgenoten de wethouder wellicht al gaan aanschrijven. Dus ik zou t kunnen combineren, maar het kan ook te veel in 1x worden....

Sowieso bedankt voor het meedenken 😊
Er is een algemeen mailadres en dan zorgt de fractieassistent dat het bij de juiste persoon terechtkomt.
Alle reacties Link kopieren
sophiax schreef:
23-04-2018 19:47
Er is een algemeen mailadres en dan zorgt de fractieassistent dat het bij de juiste persoon terechtkomt.
Oh, ik vond zo snel de adressen van de raadsleden, maar zal van de week eens zoeken op de site :)
Alle reacties Link kopieren
gwenstar schreef:
23-04-2018 21:07
Oh, ik vond zo snel de adressen van de raadsleden, maar zal van de week eens zoeken op de site :)
Groenlinks@utrecht.nl
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
23-04-2018 16:31
Koop een hutje op de hei of ga in een Gronings spookdorp wonen. Als je in de stad woont hoort dit er nou eenmaal bij. Er zijn geen regels voor een maximaal aantal scooters die per uur door je straat mogen rijden.

Er is nog wel een tussenweg hoor.

Ik heb een grondige hekel aan scooters. Ik zou verhuizen.
Denk niet dat er verder iets tegen te doen is.

Misschien een politieke partij zoeken/starten die de strijd wil aangaan?

Edit; mosterd dus wat betreft de politieke partij.
I wanna live my life with the volume full!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven