Geld & Recht alle pijlers

Albert Heijn salaris

25-05-2020 21:20 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ongeveer 3 maanden geleden heb ik ontslag genomen bij de albert heijn. Mijn laatste loon heb ik ontvangen, maar nu zie ik dat er vandaag salaris van de Albert Heijn is gestort terwijl ik daar niet meer werk. Ook 2 maanden terug heb ik hetzelfde bedrag ontvangen, toen dacht ik dacht het mijn laatst gewerkte dagen waren.
Dus kijk ik of ik contact kan nemen met het hoofdkantoor morgen. Dus mijn vraag is heeft iemand dit eerder gehad? En moet je het geld dat je teveel hebt ontvangen verplicht terugbetalen?
Alle reacties Link kopieren
Is dat niet het vakantiegeld, wat je gisteren hebt ontvangen?

Heb je er een loonstrook bij ontvangen? Daar zou het op moeten staan.
Anders even bellen inderdaad. Als het een foutje van hen is, zul je het waarschijnlijk terug moeten betalen (dus hou het bedrag even apart hiervoor, niet zomaar uitgeven!).
Het is mei, dus ik denk gelijk: vakantiegeld.

Sommige bedrijven betalen dat gelijk uit bij je laatste salaris anderen in mei. Ik heb wel eens in mei nog vakantiegeld gekregen van een werkgever waar ik sinds augustus niet meer werkte.
Ja teveel loon moet je terugbetalen tenzij je niet kon weten dat het niet klopte. Maar je hebt het over hetzelfde bedrag als 2 maanden geleden. En toen was je ook al uit dienst? Kan zijn dat ze toen bij de eindafrekening je opgebouwde vakantiegeld betaalde en dit nu dus per ongeluk nog een keer doen omdat het mei is en ze dan gewoonlijk vakantiegeld uitbetalen. Als je dus nu 2x vakantiegeld hebt gehad dan moet je het terugbetalen ja.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog bij AH werkte heb ik dit ook gehad. Toen bleek het winstdeling te zijn. Erg leuk.

Als ze een fout op de salarisadministratie hebben gemaakt zullen ze je verzoeken het bedrag terug te storten. Lijkt me logisch.
Ik heb, bij een andere werkgever, nog salaris ontvangen toen ik er niet meer werkte. Ik heb toen uitgezocht of er een kans was dat ik het mocht houden. Dat was niet zo. Toen heb ik het bij ze gemeld en terugbetaald. Foutje in de administratie.

Neem dus vooral contact op, dan weet je of je het terug moet storten voor je het uitgeeft.
Gewoon bellen, het kan vakantiegeld zijn of toch een allerlaatste eindafrekening van vakantieuren of winstdeling ect.

Mocht het een foutje zijn en toch loon waar je geen recht op hebt, zal het terug moeten. Ook al is het een fout. Betaal je het niet terug krijg je ws een incassobureau op je nek.

Dus bel gewoon even of wacht nog even op een loonstrookje in je mail/post. Ik neem toch aan dat je die wel krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel schattig dat je denkt dat je het zou mogen houden.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moet je dat terugbetalen als je er geen recht op hebt. Tenzij het een (nogal late) betaling van het vakantiegeld is (maar dan heb je er dus wél recht op. Zou wel raar zijn, overigens; doorgaans wordt dat verrekend / uitbetaald met de eindafrekening als je uit dienst gaat.)

Mocht je dit ontvangen hebben terwijl je er geen recht op hebt, dan geldt dit als een onverschuldigde betaling. Bel ze even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven