Geld & Recht alle pijlers

Algemeen Belasting Teruggave Topic

02-05-2016 10:21 2546 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of iemand hier op het forum al belasting teruggave hebben ontvangen?



Ik krijg geld terug en zit erom te springen
Love yourself in all your way and stay who you are in all kinds of days
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurvrouw heeft het ook al, wij helaas nog geen bericht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maldiefje schreef op 02 mei 2016 @ 11:01:

[...]





Haha thanks! Volgend jaar zal nog erger worden, want dan moeten we voortaan vooruit gaan betalen, dus dan mogen we 2016 en 2017 betalen, huilen!als je dat nu al weet, kun je ook alvast een voorlopige aanslag vragen hoor. Kun je in elk geval in termijnen betalen en niet van die grote klappers in 1x.
..
Alle reacties Link kopieren
Voor diegene die het al hebben ontvangen ben ik benieuwd of je het digitaal of per post of beiden hebt ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Beide. Digitaal en per post. Had op 29 mrt aangifte gedaan en kort daarna teruggave. Krijg wel elke maand al terug. Vrij simpele aangifte. Die van mijn man is zelfde dag gedaan en daar nog niets van binnen. Komt vast goed. Belastingdienst geeft leuke rente. Beter dan een bank
Alle reacties Link kopieren
Op 1 maart aangifte gedaan en nog niets ontvangen. Kan het wel gebruiken, we krijgen een fors bedrag terug.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook snel, kan ik het gebruiken voor de verhuizing en de eindafrekening van de energie die ik terug moet betalen
Love yourself in all your way and stay who you are in all kinds of days
Alle reacties Link kopieren
quote:potsiedikkie schreef op 02 mei 2016 @ 12:08:

Beide. Digitaal en per post. Had op 29 mrt aangifte gedaan en kort daarna teruggave. Krijg wel elke maand al terug. Vrij simpele aangifte. Die van mijn man is zelfde dag gedaan en daar nog niets van binnen. Komt vast goed. Belastingdienst geeft leuke rente. Beter dan een bank Ik zou voor de zekerheid nakijken of je dan geen Vooropige Aanslag hebt aangevraagd. Die worden doorgaans binnen 6 weken opgelegd na het indienen.
Afgelopen twee jaar op 12 en 13 juni..
Alle reacties Link kopieren
quote:Maldiefje schreef op 02 mei 2016 @ 10:50:

Ik hoop dat ze ons vergeten dit jaar, we moeten € 9650 betalen.... Wow! Oprecht vraag; hoe kan dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het terug in termijnen, geen idee waarom? Maar maakt verder niet uit, elke maand wat extra is ook fijn. Heb al 2 maanden binnen, schrok ervan dat het zo snel ging. Normaal krijg ik het zoals velen ergens begin juni. Heb ook begin maart aangifte gedaan.
In termijnen? Dat is wel heel erg apart ja, of misschien heb je te weinig huur/zorg toeslag gekregen waardoor je elke maand een beetje meer krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat was daarvoor allemaal al verrekenend. Ik kreeg ook een brief dat ze in termijnen gingen betalen, ik krijg ietsje meer dan 2000 in totaal. Eind maart stond de eerste keer al op mn rekening, precies een tiende deel. Andere jaren kreeg ik het gewoon in een keer ergens in juni, maar dan was het wel wat minder, ongeveer de helft.

Als ik 10 maanden wat extra krijg vind ik het heerlijk, kan vaak net rondkomen en dit geeft wat meer ruimte. In juni gaat het al snel op de stapel vakantiegeld, dan heb ik in een keer heel erg veel. Hoe dan ook, het maakt me niet zo heel veel uit, als ik het maar krijg en dat is nu t geval
Alle reacties Link kopieren
In termijnen ontvangen is raar. Ook omdat je het al in maart ontving. Heb je goed gekeken op welk belastingjaar dit van toepassing is? En ook om welke teruggaaf dit gaat? Bekijk de kennisgeving nog eens goed .
Alle reacties Link kopieren
Normaal altijd in juni, vorig jaar al op 3 april! Dat was echt heel onverwacht.

Nu nog niets gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag voor het eerst in 15 jaar betalen! Uwv heeft vorig jaar fijn zitten kloten.



Weliswaar maar een paar honderd euro, maar toch.
Ik heb het nog nooit eerder dan juni, meestal pas juli gehad, dus ik wacht rustig af.



(zit eigenlijk veel meer te wachten op teruggave KOT, ben ervan overtuigd dat we daar nog wat tegoed hebben, maar dat komt nog onverwachter dan vorst in mei! )
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb het eind april gekregen! Had wel direct de eerste dag dat ik aangifte kon doen, aangifte gedaan. En er viel ook niet bijster veel in te vullen, dus misschien speelt dat ook mee...
Alle reacties Link kopieren
quote:HappyOwl234 schreef op 03 mei 2016 @ 08:05:

Nee, dat was daarvoor allemaal al verrekenend. Ik kreeg ook een brief dat ze in termijnen gingen betalen, ik krijg ietsje meer dan 2000 in totaal. Eind maart stond de eerste keer al op mn rekening, precies een tiende deel. Andere jaren kreeg ik het gewoon in een keer ergens in juni, maar dan was het wel wat minder, ongeveer de helft.

Als ik 10 maanden wat extra krijg vind ik het heerlijk, kan vaak net rondkomen en dit geeft wat meer ruimte. In juni gaat het al snel op de stapel vakantiegeld, dan heb ik in een keer heel erg veel. Hoe dan ook, het maakt me niet zo heel veel uit, als ik het maar krijg en dat is nu t geval Een uitbetaling van de aanslag gebeurt nooit in termijnen, dus altijd in 1 keer. Waarschijnlijk heb je een voorlopige aanslag aangevraagd. Kun je nakijken op je 'mijn belasting' portaal. Als je aangifteplichtig bent is dat dus het verkeerde programma en moet je nog steeds aangifte doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat raar, ik heb niets anders gedaan dan andere jaren. Tenminste dat denk ik dan..... zelfs nog iemand mee laten kijken. Maar zal t even nakijken, thanks!
Alle reacties Link kopieren
quote:potsiedikkie schreef op 02 mei 2016 @ 12:08:

Beide. Digitaal en per post. Had op 29 mrt aangifte gedaan en kort daarna teruggave. Krijg wel elke maand al terug. Vrij simpele aangifte. Die van mijn man is zelfde dag gedaan en daar nog niets van binnen. Komt vast goed. Belastingdienst geeft leuke rente. Beter dan een bank Die renteregeling is helaas niet meer zo gunstig als een paar jaar geleden. Toen kreeg je nog heffingsrente vergoed vanaf het moment dat je te veel belasting had betaald (daarom was het bijvoorbeeld gunstig om je maandelijkse hypotheeklasten bruto te voldoen, en de teruggave in juni/juli af te wachten. Tegenwoordig (vanaf 2012 vlgs mij) krijg je alleen nog maar rente vergoed voor zover de belastingdienst er langer dan drie maanden over doet om je teruggave uit te keren, nadat je aangifte over het afgelopen jaar hebt gedaan. (dus aangifte op 1 april 2016 = rente vanaf 1 juli 2016). Áls je rente vergoed krijgt, is het percentage dan wel weer gunstig, op dit moment 4%.
Alle reacties Link kopieren
Nou Tiepvaut, mijn dank is groot. Heb geen idee hoe dit fout kon gaan maar je had gelijk. Kon het gelukkig weer wijzigen en moet wat ik gehad heb wel terugbetalen. Maar krijg ook alsnog wel geld dus dat komt beetje op t zelfde neer. Ben blij dat ik het nog redelijk op tijd aan heb kunnen passen!



Ik hoop maar dat ik mijn teruggave niet heel laat krijg, aangezien ik nu pas de goede heb gestuurd. Was volgens de vrouw aan de telefoon geen probleem maar zal wel wat langer duren denk ik.....

Ach, vakantiegeld komt er gelukkig ook aan.
Alle reacties Link kopieren
Je ontvangt nu maandelijks geld, dat lijkt mij de voorlopige aangifte 2016. Heb je dit al gecontroleerd?



Het kan dat je per abuis voorlopige aangifte 2016 hebt gedaan ipv aangifte 2015.
Alle reacties Link kopieren
Klopt Dahlia, heb geen idee hoe dat fout kon gaan.... Maar het is aangepast, heb even gebeld en kon alles wijzigen naar 0, moet dan terugbetalen wat ik gehad heb. En via mijn goede aangifte krijg ik alsnog gewoon een gelijkwaardig bedrag terug en was geen probleem dat ik dat nu heb gedaan omdat ik geen verplichting had tot aangifte. Heb even met de belastingdienst gebeld. Goh, fijn dat ik er via dit topic zo even achter kom!
Alle reacties Link kopieren
Waar viva al niet goed voor is. Fijn dat het nu alsnog op tijd geregeld is.
Alle reacties Link kopieren
Zelf eerste week van maart ingediend. Aantal duizend euro krijgen we terug. Vorig jaar in mei ontvangen. Dus ben benieuwd wanneer nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven