Geld & Recht alle pijlers

Alleenstaande moeder en dakloos?

30-06-2012 01:29 306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lange tijd heb ik getwijfeld een account aan te maken. Ik lees al jaren mee, maar erger me soms kapot aan de afkrakerij op bijvoorbeeld spelling of het afzeiken van mensen. Aan de andere kant is er niets meer te verliezen voor mij en heb ik gewoon advies nodig, dus let´s give it a shot. Ik zal proberen het zo kort mogelijk te houden.

Begin vorig jaar ben ik na huiselijk geweld bij mijn man weggegaan. Onze koopwoning ging in de verkoop (nog steeds niet verkocht) en hij is hier blijven wonen. Ik kon in het huis van een vriendin van mij. Voor de kids spraken we een co-ouderschap af. Ondanks alle spanningen bleef ik doorwerken, maar helaas raakte ik mijn baan kwijt wegens ‘tekort presteren’. Daarop volgden een periode van ellende. Met mijn uitkering kon ik financieel absoluut niet meer rondkomen. Met én de huur van mijn nieuwe woning, én de vele kosten voor de koopwoning met mijn ex bleef er geen geld over voor andere dingen. Maanden heb ik op het randje geleefd, waarbij ik er altijd wel voor zorgde dat mijn kinderen het goed hadden.

Na keihard knokken voor mezelf heb ik gelukkig wel weer een tijdelijke baan, maar het mag niet meer baten. Het huis waar ik nu in woon wordt binnenkort verkocht en ik moet eruit. Ik kan met geen mogelijkheid een vervangende woning krijgen. De wachtlijst voor huurwoningen via de woningbouw is gemiddeld 8 jaar. Een urgentieverklaring krijg ik niet, daarvoor moet ik blijkbaar uit de gevangenis komen ofzo. Huren via een makelaar kan niet, daarvoor heb ik een vast inkomen nodig. Anti-kraak kan ook niet, dat mag niet met kinderen. Ik heb verder geen familie waar ik terecht kan, en ook bij mijn vrienden is onmogelijk, met name omdat ik twee kinderen heb en al mijn vrienden klein behuisd zijn. Ik heb sinds kort een nieuwe relatie, maar mijn huidige vriend is er ook nog niet aan toe om mij met mijn kids in huis te nemen, en daar heb ik eerlijk gezegd gewoon alle begrip voor.

De wanhoop staat me nabij. Het kan toch niet zo zijn dat ik op straat kom te staan met mijn kids? Er moet toch een mogelijkheid zijn in dit land? Ik heb toch niet zo hard geknokt om op straat te gaan leven?

Wie heeft er goede raad? Ik zit niet te wachten op kritiek op de door mij gemaakte keuzes (zoals bijvoorbeeld nog meebetalen aan de woning van mijn ex). De dingen zijn zoals ze zijn. Ik schreeuw nu gewoon om hulp…
Denk eerder dat TO niet bij haar ex wil intrekken vanwege dat fijne vriendje van haar. Zoals ze zelf zegt, ze wil absoluut niet dat de relatie eronder lijdt. Want het gaat zo leuk en goed.........
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me best wel voorstellen dat TO niet bij haar ex in wil wonen. Maar dan zouden de kinderen daar wel kunnen wonen en zou zij iets anders kunnen zoeken.



(oh, dat had ik een paar berichten hier boven ook al gezegd )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En, Ducata, nog iets wijzer geworden vandaag? Wanneer moet je trouwens het huis uit? Ik bedoel, hoeveel tijd heb je nog om een oplossing te zoeken?
Zei je nou dat je 650 euro te besteden hebt?



Studio Haarlem:

http://www.homehuur.nl/huurwoning.aspx? ... l=5105x143



Studio Ijmuiden:

450 euro op marktplaats



Funda huren:

3 kamer appt Beverwijk voor 650 euro



Maar, ik zou je aanraden even op de borden bij de supermarkten te kijken, de regionale krant en huis aan huis bladen. Je zou iets beters moeten kunnen vinden voor 650 euro.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan TO zelf wel vinden, dat ze dat te besteden heeft, maar veel verhuurders eisen vaak doodleuk 4,5 keer de huur als inkomen. Zou TO 2925 per maand verdienen? Kan natuurlijk, maar ik betwijfel het...
Alle reacties Link kopieren
Ducata, hoe is het nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven