Geld & Recht alle pijlers

Alles over Crypto

11-01-2024 06:08 50 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij loopt er geen draad meer over crypto. Gezien alle ontwikkelingen misschien weer interessant om hierover te praten. Wat zijn jullie verwachtingen?

De halving komt natuurlijk ook weer.
Merk aan mezelf dat ik weer meer actief ben, gezien alle schommelingen. Ook weer mooie winsten gemaakt op alts.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht, ik haak ff aan want 0,1 verstand van die dingen.
Heb ooit voor €200 aan Cardana s aangeschaft op Bitvavo én die zijn inmiddels weer gestegen tot €90,74 :high5:
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn verwachting. Geen belang bij crypto's dus ik heb de onbetrokken mening dat als iets gemaakt wordt van niets, er altijd iemand is die hiervoor moet gaan betalen.

Ik wil altijd graag een beeld hebben van de waarde van geld om er een gedachte aan te willen besteden en bij crypto's lukt dat niet.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in mei 2021voor 1200 euro gekocht
Dat zakte vrij snel daarna
Dat was op t diepte punt (november 22)514 euro waard
Nu sinds gisteravond voor t eerst in al die jaren weer boven mijn aankoopprijs
Alleen de ripple zit nog op 2/3van de aankoopprijs maar ik heb ook bitcoin en Ethereum en die zitten er wat boven dus die maken het totale verlies goed.
Nu denk ik:houden of verkopen?
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
11-01-2024 07:35
Mijn verwachting. Geen belang bij crypto's dus ik heb de onbetrokken mening dat als iets gemaakt wordt van niets, er altijd iemand is die hiervoor moet gaan betalen.

Ik wil altijd graag een beeld hebben van de waarde van geld om er een gedachte aan te willen besteden en bij crypto's lukt dat niet.
Tegenover waarde van geld staat ook allang geen goud meer.

Ohja pffff en crypto s zijn hardstikke milieuvervuilend :-$
Alle reacties Link kopieren Quote
noglangnietjarig schreef:
11-01-2024 07:45
Tegenover waarde van geld staat ook allang geen goud meer.

Ohja pffff en crypto s zijn hardstikke milieuvervuilend :-$
Geld is een ruilmiddel die de waarde van spullen en diensten vervangt. Bij crypto's stel ik me niets van werkelijke waarde voor, en het minen ervan kost een hoop energie die geen echte tastbare waarde toevoegt.

Zolang overheden geen paal en perk stellen moet iedereen maar zelf weten wat hij doet.

Oh ja en ik verwacht dat voordat de bomen de hemel ingegroeid zijn de bubble weer wordt doorgeprikt waarna er wel weer iemand is die slim de resten samenveegt en weer opnieuw begint.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ben ook gestopt met mijn crypto's, er kwamen er steeds meer bij en ik heb op drie crypto;s flink verdiend waardoor ik mijn geld eruit had met wat rendement. Nu toch gewoon veilig aan het indexbeleggen. Uiteindelijk bleek ik dus niet bestand tegen de hoge volatiliteit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds vandaag is het mogelijk om in EFT's met crypto's te handelen.

Tot nu toe heb ik geen crypto. Ik zit er wel serieus over te denken om een heel klein percentage van mijn geld in crypto te beleggen. Vooral om te kijken wat die markt doet. Maar ik moet me er wel wat meer in verdiepen.
Crypto’s zijn goed georganiseerde gebakken lucht zonder enige intrinsieke waarde. Je belegt in FOMO. Wat overigens een uitstekend rendement kan geven. Maar zoals we al sinds de tulpenbollengekte weten: zolang de FOMO regeert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit in crypto en heb aardig wat winst op dit moment in de bescheiden bedragen die ik erin gestopt heb. 280 euro in BTC dat nu 582 euro waard is en in ETH 260 euro dat nu 473 waard is. Voor "gebakken lucht" vind ik dat wel lekker winstjes! (Ja ik weet dat je normaal percentages moet benoemen, maar ach wie komt voor deze bedragen opzoeken als ze me al weten te vinden).
Winst heb je pas als je verkoopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier 2 gezinsleden die al jaren iets met crypto doen. Ik heb me er nooit in verdiept. Ik heb ooit 100 euro ergens ingestopt geloof ik. Ik wil graag volgen en leren ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor iedereen zonder verstand van Crypto. Ga eens op YouTube documentaires kijken. Zoek op plot11. Die heeft er een reeks opstaan.

Ons geldsysteem is fiat. De waarde smelt weg.
Zie Bitcoin als digitaal goud. Niemand kan er mee rommelen en de waarde neemt toe omdat het schaars is.
En het staat nog in kinderschoenen. Het internet werd ook bespot in het begin.

Maar mensen zeggen niet voor niets dat het een iq test is. Grootste gros van de mensen wijst het af zonder er iets van te begrijpen.

Ik ben miner en hodler. En de ETF goedkeuring is het startsignaal van institutionele beleggers die er eindelijk in kunnen beleggen.

Ik snap de angst goed hoor van mensen. Maar dat zijn vaak dezelfde mensen die niet snappen dat ons geldsysteem is ingericht op ontwaarding. En daarbij een steeds grotere kloof tussen arm en rijk.
Bitcoin is een tegen reactie op dat systeem.

Maar daarnaast heeft het zoveel potentiële kracht omdat er niets bij kan worden gecreëerd. Iets wat met onze loze fiat standaard is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Keskus schreef:
11-01-2024 09:55
Winst heb je pas als je verkoopt.
Klopt, ik heb vorig jaar december, wat klinkt dat lang geleden zeg zo, lekker 200 euro uitgehaald en dat was pure winst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh en ps nee Crypto is niet enorm milieu vervuilend. Wederom een reactie van mensen die de materie niet snappen. Ga de uitleg eens lezen bij bijvoorbeeld Ark invest.
Plus wat verbruikt het huidige geldsysteem denk je?
bluebutterfly88 wijzigde dit bericht op 11-01-2024 11:10
0.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 150k ermee verdiend.
Dus ik geloof er wel heilig in :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterflesje schreef:
11-01-2024 10:25
Hier 2 gezinsleden die al jaren iets met crypto doen. Ik heb me er nooit in verdiept. Ik heb ooit 100 euro ergens ingestopt geloof ik. Ik wil graag volgen en leren ;-)
Op tweakers is er een complete subforum gericht op crypto, misschien heb je daar wat aan...
Kipjezonderkopje schreef:
11-01-2024 08:52
Ik zit in crypto en heb aardig wat winst op dit moment in de bescheiden bedragen die ik erin gestopt heb. 280 euro in BTC dat nu 582 euro waard is en in ETH 260 euro dat nu 473 waard is. Voor "gebakken lucht" vind ik dat wel lekker winstjes! (Ja ik weet dat je normaal percentages moet benoemen, maar ach wie komt voor deze bedragen opzoeken als ze me al weten te vinden).
Dat het gebakken lucht is, is een feit. Veel mensen die geld in crypto steken reageren daarop alsof het een belediging is, maar het is gewoon wat het is. Dat betekent niet dat er iets mis mee is. Zolang er genoeg mensen geld in blijven steken, stijgt de waarde, ook als het gebakken lucht is.

Goud is ook in hoge mate gebakken lucht. Er is heel veel van, veel meer dan industrieel en/of voor sierraden nodig is. Door het grootste deel in kluizen op te slaan creëren we een laag aanbod. Maar de intrinsieke waarde is minimaal. Aandelen Tesla, ook voornamelijk gebakken lucht. Maar ze renderen bijzonder aardig. Omdat mensen nu eenmaal de hype niet willen missen: FOMO.

Crypto is alleen maar een extreme versie daarvan. Het is niks, het betekent niks, het heeft geen enkele intrinsieke waarde. Als de handel stopt is het letterlijk niets meer waard. Terwijl je met goud nog wel iets kan bijvoorbeeld.

Maar daar is niks mis mee, zolang je je maar realiseert dat je in een derivaat handelt dat geen derivaat is, omdat er geen onderliggende waarde is, met een volatiliteit die enorm is, waar een echt kolossaal witwas-probleem bij zit, en waar overheden en toezichthouders op den duur stevig zullen gaan reguleren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kipjezonderkopje schreef:
11-01-2024 11:13
Op tweakers is er een complete subforum gericht op crypto, misschien heb je daar wat aan...
Op wat? Wat is tweakers?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/129
Alle reacties Link kopieren Quote
oh ah dankjewel denk ik!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bluebutterfly88 schreef:
11-01-2024 11:09
Oh en ps nee Crypto is niet enorm milieu vervuilend. Wederom een reactie van mensen die de materie niet snappen. Ga de uitleg eens lezen bij bijvoorbeeld Ark invest.
Plus wat verbruikt het huidige geldsysteem denk je?
Dat was ik, zei de gek.
Ik ga het eens lezen, dankjewel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in 2020 mijn corona zorgbonus van EUR 1.000 ingelegd (voornamelijk BTC en ETH). Daarna begon alles zo te stijgen en was mijn zorgbonus ineens verdriedubbeld. Heb wat winst gecasht, in de dips weer wat ingelegd en het laten staan. Op dit moment is het resultaat +70%.

Ben ook benieuwd wat de halving doet, maar ben er niet meer zoveel mee bezig dan destijds.
Alle reacties Link kopieren Quote
ninon schreef:
11-01-2024 20:16
Ik heb in 2020 mijn corona zorgbonus van EUR 1.000 ingelegd (voornamelijk BTC en ETH). Daarna begon alles zo te stijgen en was mijn zorgbonus ineens verdriedubbeld. Heb wat winst gecasht, in de dips weer wat ingelegd en het laten staan. Op dit moment is het resultaat +70%.

Ben ook benieuwd wat de halving doet, maar ben er niet meer zoveel mee bezig dan destijds.
Zit je bij Bitvavo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kipjezonderkopje schreef:
11-01-2024 20:22
Zit je bij Bitvavo?
Ik zit bij Blox, vind het een handig appje. Destijds hadden ze een commercial, waardoor ik met crypto ben begonnen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven