Geld & Recht alle pijlers

Als je 5 jarige warmtepompboiler dikke lekkage veroorzaakt

12-03-2024 17:04 57 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We zitten er al weken mee. Plafond open. Niet kunnen douchen. Bedrijven bij geweest. Alles gedaan volgend het boekje.

Gevolgschade van schade wordt vergoed. Maar de veroorzaker dus niet. Nieuwe pomp in ons geval ia 3000 euro. Ik ben er ziek van.

Ik ben er niet in thuis, wie helpt mij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je al contact opgenomen met het bedrijf waar je hem gekocht hebt?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Een installateur
Alle reacties Link kopieren Quote
ninanoname schreef:
12-03-2024 17:14
Heb je al contact opgenomen met het bedrijf waar je hem gekocht hebt?
natuurlijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Mika2022 schreef:
12-03-2024 17:21
Een installateur
is ook allang geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
palmboom schreef:
12-03-2024 17:22
is ook allang geweest.
En daar kon je niets mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou voorlopig maar even wachten met dat kindje dan, als 3000 euro al een ziekmakend probleem is.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
palmboom schreef:
12-03-2024 17:22
is ook allang geweest.

Als je hulp wil, is het wel handig iets meer informatie te geven. Wat heb je al gedaan, wat zei het bedrijf dat de warmtepomp geïnstalleerd heeft, wat zei de installateur, etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
12-03-2024 17:30
Nou voorlopig maar even wachten met dat kindje dan, als 3000 euro al een ziekmakend probleem is.
Was dat alles maar, laatst repte ze nog dat ze een paar dure kronen moest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, dan maar een nieuwe kopen
Alle reacties Link kopieren Quote
noglangnietjarig schreef:
12-03-2024 17:44
Was dat alles maar, laatst repte ze nog dat ze een paar dure kronen moest.

Ook dat nog. Nou ja, gelukkig wordt ze toch minstens honderd jaar dus tijd zat nog voor dat kindje.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is het probleem dan? Verzekering heb je contact mee gehad en installateur ook. Nieuwe pomp is onderweg en de gevolgschade wordt vergoed. Klaar dan toch.
Alle reacties Link kopieren Quote
palmboom schreef:
12-03-2024 17:22
natuurlijk
En wat zeiden zij? Wilden ze je tegemoetkomen bij de aanschaf van een nieuwe? Of was het ‘ken gebeuruh mevrouwtje, maar onze naam is haas’?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Installateur is geweest en zegt: pomp vervangen. Maken is duurder. Lekkage op elke verdieping. Dat is zgn collatoral damage en wordt wel vergoed mits overal bonnen van ook van vloeren die er al 20 jaar inzitten maar goed. Hele plafond moet opnieuw. Er zijn bedrijven bij geweest die in mijn muren hebben gekeken wat de bron was. Na lang zoeken kwamen ze bij de warmtepompboiler uit maar toen was er al 150 liter in 24 uur naar beneden gesijpeld. Als ik de pomp zelf moet betalen plus installatie is dat ommenabij de 4000. Het is niet dat ik het niet heb maar ik vind dit echt ongelooflijk flauw. Je bent verzekerd maar niet heus....dat idee....hij is niet door ons toedoen kapot gegaan. Ook niet door die van hen. Het is gewoon pech.
Alle reacties Link kopieren Quote
ninanoname schreef:
12-03-2024 18:17
En wat zeiden zij? Wilden ze je tegemoetkomen bij de aanschaf van een nieuwe? Of was het ‘ken gebeuruh mevrouwtje, maar onze naam is haas’?
dat een beetje
Alle reacties Link kopieren Quote
palmboom schreef:
12-03-2024 18:27
Installateur is geweest en zegt: pomp vervangen. Maken is duurder. Lekkage op elke verdieping. Dat is zgn collatoral damage en wordt wel vergoed mits overal bonnen van ook van vloeren die er al 20 jaar inzitten maar goed. Hele plafond moet opnieuw. Er zijn bedrijven bij geweest die in mijn muren hebben gekeken wat de bron was. Na lang zoeken kwamen ze bij de warmtepompboiler uit maar toen was er al 150 liter in 24 uur naar beneden gesijpeld. Als ik de pomp zelf moet betalen plus installatie is dat ommenabij de 4000. Het is niet dat ik het niet heb maar ik vind dit echt ongelooflijk flauw. Je bent verzekerd maar niet heus....dat idee....hij is niet door ons toedoen kapot gegaan. Ook niet door die van hen. Het is gewoon pech.

Is die installateur ook degene die de pomp geplaatst en geleverd heeft? Zo'n pomp moet toch langer dan 5 jaar meegaan, dus ergens is er iets niet goed gegaan in dat ding. Het kan best zijn dat de fabrieksgarantie is afgelopen, er is ook nog zoiets als non-conformiteit. De pomp is niet conform wat je ervan mag verwachten. Dat zou ik neerleggen bij de installateur/leverancier. Dat betekent waarschijnlijk niet dat je nu gratis een nieuwe krijgt, maar misschien kunnen jullie de kosten delen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als zo’n duur apparaat binnen 5 jaar stuk zou gaan bij mij maak ik een mooie brief waarin ik allerlei leuke juridische termen gebruik die ik dan heb gepikt van de sites van consumenten organisaties en het juridisch loket.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
12-03-2024 17:30
Nou voorlopig maar even wachten met dat kindje dan, als 3000 euro al een ziekmakend probleem is.
Maar een kind heeft weinig nodig, tooooch?
Oh wacht, warm water is wel het minimale :A:
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
12-03-2024 18:41
Als zo’n duur apparaat binnen 5 jaar stuk zou gaan bij mij maak ik een mooie brief waarin ik allerlei leuke juridische termen gebruik die ik dan heb gepikt van de sites van consumenten organisaties en het juridisch loket.
Helemaal als de leverancier z’n handen ervan aftrekt. Kom op zeg, zo’n ding moet langer meegaan dan 5 jaar.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij_ schreef:
12-03-2024 18:42
Maar een kind heeft weinig nodig, tooooch?
Oh wacht, warm water is wel het minimale :A:
Als je toch zo oud bent heb je vast nog wel ergens een wasketel om boven het vuur te hangen. Komt goed.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er bestaat inderdaad een normale levensverwachting qua wettelijke garantie in Nederland. Dat is wat anders dan de fabrieksgarantie of verkoopgarantie, leuke bedachte termen waar je verder niets mee te maken hebt in NL.

Dus je hebt gewoon rechten bij zo'n apparaat, je mag verwachten dat een dure warmtepomp bij normaal gebruik 5e jaar haalt. Deugelijke product.

Je moet bij de partij zijn waar JIJ het hebt afgenomen, is dat bij de installateur, dan moet je daar zijn. Ook al heeft die het elders ingekocht.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-product
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik neem aan dat je op zo'n duur ding wat normaal gesproken heel lang mee moet kunnen gaan wel langer garantie hebt dan 2 jaar fabrieksgarantie. Het punt is alleen dat veel bedrijven er niet happig op zijn. Ik zou rechtsbijstand inschakelen als je niet kosteloos een nieuwe krijgt van de fabrikant of bij de winkel waar je dat ding gekocht hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
12-03-2024 19:01
Ik neem aan dat je op zo'n duur ding wat normaal gesproken heel lang mee moet kunnen gaan wel langer garantie hebt dan 2 jaar fabrieksgarantie. Het punt is alleen dat veel bedrijven er niet happig op zijn. Ik zou rechtsbijstand inschakelen als je niet kosteloos een nieuwe krijgt van de fabrikant of bij de winkel waar je dat ding gekocht hebt.
Ja wettelijke garantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij_ schreef:
12-03-2024 18:42
Maar een kind heeft weinig nodig, tooooch?
Oh wacht, warm water is wel het minimale :A:
Niet in Nederland.

Kraamvrouwen met financiële problemen laten ze rustig zonder water en elektriciteit liggen. Haal maar een emmertje bij de buren.

Soms kom je schrijnende situaties tegen...

Gelukkig kon de bewindvoerder direct actie ondernemen, al voordat de schuldsanering op papier stond.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Garantie krijg je van de fabrikant niet van je installateur.
Garantie voor warmtepompboilers ligt tussen de 3 en 5 jaar.
Maar als je de handleiding door leest kom je vast dit regeltje tegen “als er geen regelmatige inspecties van de anode zijn uitgevoerd, vervalt de garantie.” Met regelmatig bedoelen ze ieder jaar. Dat heb je dus niet laten doen waarom niet, omdat bijna niemand dat laat doen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven