Geld & Recht alle pijlers

Auto voor de deur [Geen OP]

24-09-2020 09:07 91 berichten
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-09-2020 13:39
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
0.00% gewijzigd
Even langs gaan bij de buurman.
Alle reacties Link kopieren
Je eigen auto voor je eigen deur zetten.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Het is telkens dezelfde buurman die dat doet? Dan zou ik met verf op de grond een lijn tekenen vanaf je pad recht vooruit. Zodat duidelijk is hoeveel ruimte er is om te parkeren.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Als die auto daar mag staan dan kun je niet veel. Je hebt het gezegd en hij doet er niks mee.
Dan maar kinderachtig, maar ik zou mijn auto een paar keer voor zijn pad zetten zodat hij er moeilijk langs kan. Misschien snapt hij de hint dan.
Mijn eigen auto vaker toch voor de deur zetten.
Contact opnemen met de gemeente en navragen of er niet iets van zo;n opstaand randje kan worden geplaatst zodat het niet mogelijk is om de auto nog praktisch in jouw tuin te parkeren
Ik zou de volgende keer iemand inderdaad persoonlijk aanspreken en niet in de groepsapp. Liever helemaal niet per app maar gewoon even face to face. Je kunt ook aanbellen bij de buren en vragen of die auto van hun is, dan kan hij de auto direct goed neerzetten. Niet handig aangepakt.
En verder vind ik het gezeik. Die auto mag daar staan, zolang hij in het vak staat. Als deze buren er niet gaan staan, komt er wel een andere auto te staan. Jij kiest voor een huis met een parkeervak voor de deur en jij kiest ervoor om zelf achter te parkeren. Dan staat het iedereen vrij om voor jouw deur te parkeren.
Wees blij dat het auto is en geen busje of zo.
Alle reacties Link kopieren
Niks.

Ik zou me daar dus niet druk over maken. Maar als ik er met de container niet langs kan ff aanbellen en vragen of hij hem aan de kant wil zetten.

Ik snap wel dat hij geïrriteerd was dat je hem via de buurtapp benaderde. Want je wist eigenlijk best dat het zijn auto was. Had hem gewoon persoonlijk aangesproken. Het komt op mij wat passive-agressive over.
Doreia* schreef:
24-09-2020 09:10
Het is telkens dezelfde buurman die dat doet? Dan zou ik met verf op de grond een lijn tekenen vanaf je pad recht vooruit. Zodat duidelijk is hoeveel ruimte er is om te parkeren.


Huh? Waarom? Er staat toch een parkeervak? Gewoon aanbellen als buurman niet goed in het vak staat, en vragen of hij zijn auto goed wil zetten.
En blijkbaar is je punt niet duidelijk. Je kan ook aanbellen en vriendelijk er even proberen over te praten?

Of denk je dat dat niet lukt met die buurman? Dan zou ik mijn auto gewoon daar neer gaan zetten als de plek vrij is.
Hecamel schreef:
24-09-2020 09:13
Niks.

Ik zou me daar dus niet druk over maken. Maar als ik er met de container niet langs kan ff aanbellen en vragen of hij hem aan de kant wil zetten.

Ik snap wel dat hij geïrriteerd was dat je hem via de buurtapp benaderde. Want je wist eigenlijk best dat het zijn auto was. Had hem gewoon persoonlijk aangesproken. Het komt op mij wat passive-agressive over.
Ze zegt van niet, want nieuwe auto.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
24-09-2020 09:10
Als die auto daar mag staan dan kun je niet veel. Je hebt het gezegd en hij doet er niks mee.
Dan maar kinderachtig, maar ik zou mijn auto een paar keer voor zijn pad zetten zodat hij er moeilijk langs kan. Misschien snapt hij de hint dan.
Dit zou ik juist niet doen. Dan krijg je zo'n vreselijk kinderachtige burenruzie.

Eerlijk gezegd is het denk ik al fout gegaan door te beginnen in de whatsapp groep. Je bereikt meestal het meeste door met je meest vriendelijke gezicht even langs te gaan, een kort gesprekje over koetjes en kalfjes (''wat wonen we hier toch leuk he''), en vervolgens even : hee ik snap helemaal dat je de auto..... maar... Het zou ons heel erg helpen als....

Nou dan is het zo geregeld meestal.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
24-09-2020 09:13
Huh? Waarom? Er staat toch een parkeervak? Gewoon aanbellen als buurman niet goed in het vak staat, en vragen of hij zijn auto goed wil zetten.
Ik kan er niet uit opmaken of het vakken zijn of dat het een lange strook is, zonder afscheiding tussen de vakken.

Of inderdaad zelf je auto voor je eigen deur parkeren.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Met je container ertegenaan dan maar. Als hij zo zuinig is op zijn auto moet ie 'm beter parkeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel met je buurman eens dat je beter even bij hem had kunnen aanbellen om het aan te kaarten in plaats van het in de groepsapp te gooien. Ook al wist je niet zeker dat het zijn auto was, je had het even kunnen vragen. Zijn gedrag daarna vind ik nogal kinderachtig, dat wel. Ik weet niet of het normaal gesproken een schappelijke man is, maar in dat geval zou ik gewoon even aanbellen, zeggen dat je het achteraf gezien beter tegen hemzelf had kunnen zeggen maar dat je niet wist of het zijn auto was) en nogmaals vragen of hij wat meer rekening wil houden met jullie en of hij zijn auto gewoon in het vak wil zetten zodat jullie er langs kunnen. Doet hij dat niet, dan elke keer als je er niet lang kan, aanbellen en vragen of hij zijn auto wat naar achteren/opzij wil zetten.

Mocht dit niet helpen, dan zou ik toch mooi mijn eigen auto daar parkeren. En wat iemand zei: bij de gemeente aankloppen of er een randje oid te plaatsen is.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 24-09-2020 09:22
7.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
24-09-2020 09:14
Ze zegt van niet, want nieuwe auto.
Maar wel altijd dezelfde buurman die zijn auto altijd voor hun huis parkeert. Dus ze had ook hem kunnen vragen, hey buurman, nieuwe auto? Mooi hoor, maar hij staat in de weg!

(En ik lees het in de OP als excuus dat ze het niet kon weten, terwijl ze het eigenlijk wel wist, maar dat was mijn interpretatie)
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
24-09-2020 09:20
Maar wel altijd dezelfde buurman die zijn auto altijd voor hun huis parkeert. Dus ze had ook hem kunnen vragen, hey buurman, nieuwe auto? Mooi hoor, maar hij staat in de weg!

(En ik lees het in de OP als excuus dat ze het niet kon weten, terwijl ze het eigenlijk wel wist, maar dat was mijn interpretatie)
Ja, dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waar je je druk om maakt als het gaat om welke auto waar staat. Een parkeerplaats is een parkeerplaats en daar mag iedereen parkeren.

Dat het niet handig is als je je huis niet in of uit kan, snap ik maar daar had je die man zelf ook op aan kunnen spreken.
Die containers gaan er toch maar eens in de week uit en bezorgers komen ook niet iedere dag hoop ik.

Als je je aan deze dingen irriteert wordt het misschien tijd om te verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
You_gotta_be_tough schreef:
24-09-2020 09:15
Dit zou ik juist niet doen. Dan krijg je zo'n vreselijk kinderachtige burenruzie.

Eerlijk gezegd is het denk ik al fout gegaan door te beginnen in de whatsapp groep. Je bereikt meestal het meeste door met je meest vriendelijke gezicht even langs te gaan, een kort gesprekje over koetjes en kalfjes (''wat wonen we hier toch leuk he''), en vervolgens even : hee ik snap helemaal dat je de auto..... maar... Het zou ons heel erg helpen als....

Nou dan is het zo geregeld meestal.

Precies.
Hecamel schreef:
24-09-2020 09:20
Maar wel altijd dezelfde buurman die zijn auto altijd voor hun huis parkeert. Dus ze had ook hem kunnen vragen, hey buurman, nieuwe auto? Mooi hoor, maar hij staat in de weg!

(En ik lees het in de OP als excuus dat ze het niet kon weten, terwijl ze het eigenlijk wel wist, maar dat was mijn interpretatie)
Ik wist het niet zeker. Dus daarom gooide ik het in de groepsapp met de buren als een algemeen bericht 'Zouden jullie willen letten op iets meer loopruimte voor onze voordeur?'
Alle reacties Link kopieren
dit soort dingen doe je niet in een groepsapp, gewoon 1 op 1
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
24-09-2020 09:21
Ik snap niet waar je je druk om maakt als het gaat om welke auto waar staat. Een parkeerplaats is een parkeerplaats en daar mag iedereen parkeren.

Dat het niet handig is als je je huis niet in of uit kan, snap ik maar daar had je die man zelf ook op aan kunnen spreken.
Die containers gaan er toch maar eens in de week uit en bezorgers komen ook niet iedere dag hoop ik.

Als je je aan deze dingen irriteert wordt het misschien tijd om te verhuizen.
Blijkbaar staat hij niet goed in het vak, maar blokkeert hij het pad en staat hij zo ongeveer in de tuin van TO.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
24-09-2020 09:22
Ik wist het niet zeker. Dus daarom gooide ik het in de groepsapp met de buren als een algemeen bericht 'Zouden jullie willen letten op iets meer loopruimte voor onze voordeur?'
Maar je vermoedde het wel. Dus had je het de buurman even moeten vragen.
huisduif schreef:
24-09-2020 09:21
Ik snap niet waar je je druk om maakt als het gaat om welke auto waar staat. Een parkeerplaats is een parkeerplaats en daar mag iedereen parkeren.

Dat het niet handig is als je je huis niet in of uit kan, snap ik maar daar had je die man zelf ook op aan kunnen spreken.
Die containers gaan er toch maar eens in de week uit en bezorgers komen ook niet iedere dag hoop ik.

Als je je aan deze dingen irriteert wordt het misschien tijd om te verhuizen.
Dit is natuurlijk niet een reden voor mij om te verhuizen. Ik kon er op dat moment niet langs met de container, het was half 11 savonds. Dus ik dacht 'hey ik stuur gewoon een vriendelijk verzoek in de groepsapp'. En ik dacht eerder een reactie van 'Oh ja hoor, ik zal er op letten'. Meer niet. Lijkt me ook een kleine moeite. Alleen je auto iets verder van mijn voordeur af parkeren. Thats it. Had niet gedacht dat er zo'n gedoe van zou komen en dat ik beter langs kon gaan, etc. Op dat moment dacht ik er allemaal niet zo zwaar over. Zo heftig was het allemaal niet in mijn ogen. Dacht gewoon, vriendelijk berichtje en klaar. Achteraf had ik beter langs kunnen komen, maar ik wist natuurlijk niet dat hij het zo zwaar opvatte.
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 24-09-2020 09:27
6.22% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven