Geld & Recht alle pijlers

Beginnen met beleggen (Degiro)

13-01-2021 10:18 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier mensen die ook nog gestart zijn met beleggen en die het leuk vinden om hier over t kletsen?

Voor mij is het nu meer voor de lol, met kleine bedragen het allemaal een beetje te kijken. Verder kijk ik youtube video's van oa het geldcollege om wat meer kennis op te doen.

Op den duur misschien meer beleggen in indexfondsen om daadwerkelijk over 1000 jaar een buffer op te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Naast mijn ETF beleggingen ook een kleine portefeuille aandelen
Vooral Europees georiënteerd.

Shell
Fugro
Pharming
Oci
Ahold (Delhaize)
Basic-fit
Bam
Heijmans

Gekozen voor een Iex premium lidmaatschap voor een jaar en dat bevalt tot nu toe prima.
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren
Foodisgood schreef:
16-01-2021 16:48
Ik heb nu 1.5 jaar een beleggingsrekening bij mijn bank die door hen wordt beheerd en heb zojuist een rekening geopend bij bux zero om het zelf te proberen.
Heb je je wel goed ingelezen in Bux Zero? Je betaalt alleen geen transactiekosten als je op een bepaalde manier aankoopt. Dwz dat doen zij voor je einde beursdag, je weet van te voren niet tegen welke prijs. Bux lijkt mooi met die reclame maar is het niet!
Alle reacties Link kopieren
Mystery schreef:
19-01-2021 04:38
Heb je je wel goed ingelezen in Bux Zero? Je betaalt alleen geen transactiekosten als je op een bepaalde manier aankoopt. Dwz dat doen zij voor je einde beursdag, je weet van te voren niet tegen welke prijs. Bux lijkt mooi met die reclame maar is het niet!
Een vriend van mij heeft Bux zero.
Ze kopen bij een zero order om 1600 uur op de markt. Plaats je de zero markt order rond 1545 dan zal de aankoopprijs niet heel veel verschillen ten opzichte van de order tijd.
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren
MidasWolf schreef:
18-01-2021 22:10
Naast mijn ETF beleggingen ook een kleine portefeuille aandelen
Vooral Europees georiënteerd.

Shell
Fugro
Pharming
Oci
Ahold (Delhaize)
Basic-fit
Bam
Heijmans

Gekozen voor een Iex premium lidmaatschap voor een jaar en dat bevalt tot nu toe prima.
Ik heb ook Shell en Ahold-Delhaize, daarnaast AkzoNobel, Unilever, Kendrion en zo nog wat min of meer Nederlandse bedrijven.
Alle reacties Link kopieren
aardbeitje8 schreef:
18-01-2021 15:15
VWRL (zie ticker VWRL.AS) en Northern Trust World ETF zijn allebei te verhandelen in euro's.
En het klopt dat er er in beide veel Amerikaanse bedrijven zitten.

Een groot verschil tussen beide is dat Northern Trust World ETF een ESG is: rekening houdend met Enviromental, Social, Governance. Dus geen aandelen bevat met tabak, olie etc. erin. Dus duurzamer is. Echter is deze volgens mij niet te koop via DeGiro.

Verder wordt er gesproken dat VWRL een 'kleine' dividendlekkage (vanwege de Amerikaanse belastingen) heeft en Northern Trust niet.
Ik krijg die ticker zo niet te zien in mijn app ;)

Ja dividend lekkage is er ook, zelfs volgens mij als je iShares uit Ierland aankoopt. Ook daarom zit ik in Northern Trust.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
19-01-2021 15:24
Ik krijg die ticker zo niet te zien in mijn app ;)

Ja dividend lekkage is er ook, zelfs volgens mij als je iShares uit Ierland aankoopt. Ook daarom zit ik in Northern Trust.
Welk nummer heeft die Northern Trust ETF?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om dit te lezen. Ik wil ook graag starten maar merk dat ik het toch wel spannend vind om nu in te stappen in de ETFs, ze staan allemaal zo hoog.

Wat denken jullie? Is het slim om er nu in te stappen, of beter even wachten?
Tomatenplukker schreef:
20-01-2021 09:19
Wat leuk om dit te lezen. Ik wil ook graag starten maar merk dat ik het toch wel spannend vind om nu in te stappen in de ETFs, ze staan allemaal zo hoog.

Wat denken jullie? Is het slim om er nu in te stappen, of beter even wachten?
Instappen met een klein bedrag, niet gelijk al je spaargeld. En dan gewoon maandelijks opbouwen. Ik zou zeker niet wachten tot een laag punt en dan ineens alles doen. Gewoon je risico spreiden over meerdere maanden bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Tomatenplukker schreef:
20-01-2021 09:19
Wat leuk om dit te lezen. Ik wil ook graag starten maar merk dat ik het toch wel spannend vind om nu in te stappen in de ETFs, ze staan allemaal zo hoog.

Wat denken jullie? Is het slim om er nu in te stappen, of beter even wachten?
dat weet je nooit. Als het voor de lange termijn is maakt het ook niet zo veel uit toch ? Statistisch gezien maak je op de lange termijn altijd wel winst... En het goede moment afwachten om in te stappen is niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ok, gewoon starten dus. Ik ga klein beginnen en wil elke maand gaan inleggen, dus dan spreid het vanzelf wel uit.
Ben me suf aan het lezen aan informatie, geloof dat ik er een nieuwe hobby bij ga krijgen zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik belegde al een tijdje in aandelen die ik leuk vond "Eurodisney" bijvoorbeeld. Niet echt serieus.
Sinds een paar maanden luister ik naar "Jong Beleggen de Podcast" een aanrader vind ik zelf. Veel uitleg en tips. Staat gewoon op spotify of te beluisteren via Apple of Google. Gratis.
Best interessant. Ik ben helemaal niet van de podcasts maar deze ben ik toch wel actief gaan volgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel beleggen jullie per maand? Ik ben begonnen vorige week met 250 euro, in ETF en losse aandelen. Wat losse aandelen betreft heb ik wereldhave. Geen idee waarom.

Nu wil ik maandelijks 100 euro beleggen, ik ben er nog niet uit of ik losse aandelen ga doen of ETF. Of om en om, de ene maand losse aandelen, de andere maand ETF.

Mijn strategie is nu: op het grafiekje naar 5 jaar kijken, en zit er stijging in dan koop ik :biggrin:

Wat beleggen jullie per maand? Ik heb nog wat op mijn spaarrekening staan, wat ik wel zou kunnen missen. Maar ik heb geen flauw idee wat handig is, ik neig naar losse aandelen, maar misschien is ETF beter. Mijn boek is binnen, dus daar ga ik eerst maar in beginnen, misschien wordt dan het e.e.a. duidelijk :cheer2:
het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Tomatenplukker schreef:
20-01-2021 09:38
Ok, gewoon starten dus. Ik ga klein beginnen en wil elke maand gaan inleggen, dus dan spreid het vanzelf wel uit.
Ben me suf aan het lezen aan informatie, geloof dat ik er een nieuwe hobby bij ga krijgen zo.
Ik ben ook net begonnen, elke maand 100euro! Maar ik zou blondjes beleggen beter lezen, heel makkelijk boek met goede informatie en tips.
Daarnaast youtube Hetgeldcollege en Langzaamrijker.
Alle reacties Link kopieren
dropsleutel schreef:
20-01-2021 13:50
Hoeveel beleggen jullie per maand? Ik ben begonnen vorige week met 250 euro, in ETF en losse aandelen. Wat losse aandelen betreft heb ik wereldhave. Geen idee waarom.

Nu wil ik maandelijks 100 euro beleggen, ik ben er nog niet uit of ik losse aandelen ga doen of ETF. Of om en om, de ene maand losse aandelen, de andere maand ETF.

Mijn strategie is nu: op het grafiekje naar 5 jaar kijken, en zit er stijging in dan koop ik :biggrin:

Wat beleggen jullie per maand? Ik heb nog wat op mijn spaarrekening staan, wat ik wel zou kunnen missen. Maar ik heb geen flauw idee wat handig is, ik neig naar losse aandelen, maar misschien is ETF beter. Mijn boek is binnen, dus daar ga ik eerst maar in beginnen, misschien wordt dan het e.e.a. duidelijk :cheer2:
Afhankelijk hoe de cashflow voor de maand eruit ziet rond de 1000. ETF's of losse aandelen? Ik beleg uitsluitend in losse aandelen, maar ik zou altijd adviseren om in ETF's te gaan. Die hebben een veiliger risicoprofiel. Ik zou me niet alleen blind staren op een boek, en al helemaal niet op blogs. Ga gewoon eens financieel nieuws lezen. Kijk hoe de aandelenwereld reageert op nieuwsevenementen. Ik volg oa IEX & DAH in het Nederlands en Yahoo Finance, Marketwatch, barron's & IBD in het Engels.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 400 ingelegd waarvan 250 in indexfondsen. Daarnaast wat aandelen maar dat is meer voor het proberen en het ''leuk'' maar doel is wel voornamelijk indexfondsen.

Heb begrepen dat je het beste een strategie kunt kiezen, ik heb adh van blondjes beleggen beter drie indexfondsen gekozen die ik maandelijks koop, mocht ik dan nog wat geld over hebben koop ik daar aandelen van. Ben van plan elke maand 100 - 150 te beleggen.
Alle reacties Link kopieren
En wel zojuist galapagos gekocht omdat ik het idee dat dat het een goede zet was. Maar ik ben een impulsaankoper wat geloof ik niet de beste strategie is ;)
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
19-01-2021 16:16
Welk nummer heeft die Northern Trust ETF?
NL0011515424 En NL0011225305
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk vind ik dat, nu is mijn potje met aandelen Sunpower bijna verzesvoudigd. Wellicht omdat Biden nu is aangetreden en de VS weer aan het Klimaatakkoord meedoet? Maar stiekem ook balen dat ik niet meer aandelen daarvan heb ;-)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee.
Ik ben begonnen in het boek blondjes beleggen beter. om mij er verder in te lezen nu en wil dan vanaf februari beginnen met beleggen.
Beleggen jullie allemaal bij de giro of ook een andere? Zelf zit ik te denken aan de Giro of aan centraal beheer omdat die nu een leuke actie hebben. Of kun je bij meerdere gaan beleggen wat is handig?
Ik ben afgelopen juni ook begonnen met beleggen bij degiro, ik leg elke maand € 150 in en dan vooral in etf's uit de kerngroep, zonder transactiekosten dus;). Vandaag toevallig voor het eerst aandelen gekocht, ik geloof wel dat je aandelen beter pas vanaf € 400 in een keer kunt kopen, dit heeft weer te maken met de transactiekosten. Maar ik heb de informatie ook uit blondjes beleggen beter en ytfilmpjes van de belegger.nl. Dus ik ben ook nog aan het puzzelen
Alle reacties Link kopieren
Mijn tips:

- lezen,lezen,lezen
- oefenen met een schaduwaccount of fictief beleggen.
- kopen wanneer het bloed door de straten vloeit
- op je handen blijven zitten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nu wel echt moeite doen om op mijn handen te blijven zitten. Zal ik mijn Sunpower-aandelen verkopen? Ik keek daarnet en ze zijn wéér fors gestegen. Het lijkt me dat dat niet door kan blijven gaan. Of misschien toch wel? Ach ja, ik heb maar een klein potje, misschien dus toch niet zinvol om te verkopen en voor de grap aan te kijken tot wie weet welke grote hoogte ze nog verder omhoog gaan. ;-)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook mensen die in crypto currency doen? Ik ga klein beginnen en kijken wat het doet. Dit doe ik naast beleggen in deGiro
het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
dropsleutel schreef:
24-01-2021 10:36
Zijn er ook mensen die in crypto currency doen? Ik ga klein beginnen en kijken wat het doet. Dit doe ik naast beleggen in deGiro
Ik niet. Ik vertrouw dat niet. Ik heb liever een aandeel in iets tastbaars.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
24-01-2021 10:52
Ik niet. Ik vertrouw dat niet. Ik heb liever een aandeel in iets tastbaars.
+ 1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven