Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 14 april 2017 @ 17:54:

Je NAW-gegevens +reden van aankoop opgeven?



WTF? Dan geef ik toch lekker het adres van die vervelende buurman op en als reden dat ik alle buurtkatten wil vergiftigen met ibuprofen.

Echt wat een kul....ik ga morgen misschien maar een kijken of ik paracetamol ga scoren daar



Ja moest NAW gegevens en reden aankoop opschrijven.

"maar we doen er niks mee hoor" zei de cassiere nog.

Waarom vragen ze het dan?



Ik ben er nog steeds sprakeloos van
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ik had 2 doosjes neusspray
Ab imo pectore
quote:emmylou schreef op 14 april 2017 @ 19:48:

Ik had 2 doosjes neusspray



Reden van aankoop?

Mijn kind heeft 3 neusgaten en dat spul vliegt erdoor ...



Als ze toch niets doen met dergelijke onzin.
quote:honingbijtje schreef op 14 april 2017 @ 18:24:

[...]





Ze moeten wel bij dingen waar je een bom van kunt maken je gegevens noteren. Aceton en dergelijke.



Ze hadden er van mij twee transacties van mogen maken.Met aceton kun je geen bom maken hoor. Hooguit de mooie zeilvloer van je buren oplossen
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt als een zeer geslaagde 1-april grap...
quote:Rusticaa_ schreef op 14 april 2017 @ 19:50:

[...]



Met aceton kun je geen bom maken hoor. Hooguit de mooie zeilvloer van je buren oplossen



Toch weL;



TATP



Werd o.a. gebruikt bij de aanslagen in Brussel vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond vandaag even in de Hunkemoller in mijn stad, moest wachten tot mijn telefoon klaar was bij de telefoonwinkel. Loop ik naar de paskamers met een BH, staan de 3 medewerksters zo druk met elkaar te beppen dat ze niet eens zagen dat er een klant (ik dus) naar de paskamers wilde. Ze stonden voor de doorgang. Ook toen ik daarna iets wilde vragen kwam ik er gewoon amper tussen, schijnbaar was het een erg interessant gesprek.



Nou goed, gepast en niet mijn smaak. Dus ik de paskamer uit, mezelf weer tussen hen door wurmend de winkel in. Hoor ik ineens 1 van die 3 meiden zeggen "ik kreeg echt een domme vraag van een klant". Andere dame: "wat dan?" Eerste dame: " waarom het zo druk was

Het is goede vrijdag duhh HIHIHI".



En ik had nog geen 5 minuten geleden aan een cassiere in het Kruidvat gevraagd waarom het zo stervens druk was.... was niet eens in me opgekomen dat het goede vrijdag was vandaag eigenlijk.



Maar goed, asociale boel daar dus. Totaal niet klantgericht op die specifieke locatie.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:honingbijtje schreef op 14 april 2017 @ 18:24:

[...]





Ze moeten wel bij dingen waar je een bom van kunt maken je gegevens noteren. Aceton en dergelijke.



Ze hadden er van mij twee transacties van mogen maken.

Nog nooit van gehoord. En ik koop toch regelmatig dingen als nagellakremover, bleekwater, schoonmaakmiddelen etc.



En dan nog....moet je je meteen legitimeren? Zo niet dan kan ik een willekeurige naam en adres opgeven.

Edit: en een winkeljuf kan geen legitimatie eisen. Dat is voorbehouden aan politie en justitie.
Nou wat een teleurstelling. Ik naar de kruidvat, wat gewone dingen (tandenstokers, wattenstaafjes) en een mooi assortiment paracetamol en ibuprofen (van alles de grootste verpakking en hoogste dosering om ze een beetje te triggeren), maar ik mocht het zo meenemen. Er werd niet eens gevraagd of ik bekend was met de werking van de producten .
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht een jaar of twee terug medicijnen niet meenemen bij het kruitvat.

Ik zou ehbo pakketjes maken voor de scouting. We hadden zo'n 6 of 7 groepen die op kamp gingen en ieder groep kreeg een pakketje mee met pleisters, verband, maar ook wat zelfzorg geneesmiddelen als pijnstillers en zo. Het personeel vond ook na uitleg dat ik niet zoveel medicijnen mocht kopen. Filiaalhoofd er nog bij enzo maar het mocht niet.

Ik heb die zooi daarna gewoon in de supermarkt gehaald en daar deed niemand moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 14 april 2017 @ 22:21:

[...]



Nog nooit van gehoord. En ik koop toch regelmatig dingen als nagellakremover, bleekwater, schoonmaakmiddelen etc.



En dan nog....moet je je meteen legitimeren? Zo niet dan kan ik een willekeurige naam en adres opgeven.

Edit: en een winkeljuf kan geen legitimatie eisen. Dat is voorbehouden aan politie en justitie.Een winkeljuf kan geen legitimatie eisen idd, maar mag er wel naar vragen en je het product weigeren als je je legitimiteit niet wilt laten zien. Gelukkig maar, anders konden er een hoop minderjarige zo naar buiten lopen met allerlei flessen drank . Zou wel debiel zijn als dit ook ineens een ding wordt voor dit soort (schoonmaak)producten.
Als ik niet eens meer groene zeep kan kopen zonder een vog te overleggen en mijn id te laten zien, dan haal ik het inderdaad ergens anders.

Ik he er echt nog nooit van gehoord dat je je NAW-gegevens achter moet laten omdat je bepaalde producten koopt.

En inderdaad. Bij de kruidvat vroeg niemand ergens om vanmiddag.

Ik denk dat het gewoon een maatregel is voor als je het hele schap pcm wil kopen en dat de kassiere een beetje overijverig was.
quote:Iloveyouso schreef op 15 april 2017 @ 13:56:

[...]





Een winkeljuf kan geen legitimatie eisen idd, maar mag er wel naar vragen en je het product weigeren als je je legitimiteit niet wilt laten zien. Gelukkig maar, anders konden er een hoop minderjarige zo naar buiten lopen met allerlei flessen drank . Zou wel debiel zijn als dit ook ineens een ding wordt voor dit soort (schoonmaak)producten.

Id laten zien voor leeftijdscontrole vind ik net even anders dan je gegevens moeten achterlaten omdat je ibuprofen koopt.

Wat moeten ze met die info?
Alle reacties Link kopieren
Laatst in de bioscoop. Ik zat in een zaal op de eerste verdieping en moest tijdens de film naar de wc. Dus ik loop de trap af naar de toiletten toe. Springt ineens de enige (erg jonge) medewerker voor mijn neus en zegt "dat is dan 50 cent". Ik zei "oh sinds wanneer is dat dan?". "Sinds altijd". Ik kom er al jaren en dat is nog nooit aan me gevraagd.



Inmiddels moest ik zo nodig en hij was druk bezig de weg te versperren naar het damestoilet. Dus ik zeg "nou dat is mooi balen dan want dat heb ik nu niet in mijn zak zitten". "Ja jammer voor je". Vraag ik of het in de pauze van de film ook 50 cent kost. Kijkt hij me zo aan . "Oh je zit hier in de film". Uh ja je zag me net de trap af komen en daarvoor heb je me geholpen bij de kassa en zoveel mensen zijn er niet op dit moment in deze bioscoop.



Misschien was ik ook een beetje bevooroordeeld want aan de kassa deed hij ook bot
quote:Iloveyouso schreef op 15 april 2017 @ 13:56:

Een winkeljuf kan geen legitimatie eisen idd, maar mag er wel naar vragen en je het product weigeren als je je legitimiteit niet wilt laten zien. Gelukkig maar, anders konden er een hoop minderjarige zo naar buiten lopen met allerlei flessen drank . Zou wel debiel zijn als dit ook ineens een ding wordt voor dit soort (schoonmaak)producten.Maar niet naar eigen inzicht. ID vragen is specifiek voor alcohol en sigaretten, dat mogen ze niet opeens ook vragen voor een pakje boter. Daarom ben ik benieuwd waar dit bij Kruidvat vandaan kwam.
quote:Bankkussen schreef op 15 april 2017 @ 14:48:

Laatst in de bioscoop. Ik zat in een zaal op de eerste verdieping en moest tijdens de film naar de wc. Dus ik loop de trap af naar de toiletten toe. Springt ineens de enige (erg jonge) medewerker voor mijn neus en zegt "dat is dan 50 cent". Ik zei "oh sinds wanneer is dat dan?". "Sinds altijd". Ik kom er al jaren en dat is nog nooit aan me gevraagd.



Inmiddels moest ik zo nodig en hij was druk bezig de weg te versperren naar het damestoilet. Dus ik zeg "nou dat is mooi balen dan want dat heb ik nu niet in mijn zak zitten". "Ja jammer voor je". Vraag ik of het in de pauze van de film ook 50 cent kost. Kijkt hij me zo aan . "Oh je zit hier in de film". Uh ja je zag me net de trap af komen en daarvoor heb je me geholpen bij de kassa en zoveel mensen zijn er niet op dit moment in deze bioscoop.



Misschien was ik ook een beetje bevooroordeeld want aan de kassa deed hij ook bot duidelijk een jonkie die nog heel veel moet leren
quote:Erizon schreef op 15 april 2017 @ 15:27:

[...]





Maar niet naar eigen inzicht. ID vragen is specifiek voor alcohol en sigaretten, dat mogen ze niet opeens ook vragen voor een pakje boter. Daarom ben ik benieuwd waar dit bij Kruidvat vandaan kwam.ID vragen moet ook bij messen en aanstekers. Toen ik jaren geleden nog in een winkel werkte, mochten wij geen messen en aanstekers (+ navulgas) verkopen aan mensen onder de 18.
quote:Rusticaa_ schreef op 15 april 2017 @ 15:53:

[...]



ID vragen moet ook bij messen en aanstekers. Toen ik jaren geleden nog in een winkel werkte, mochten wij geen messen en aanstekers (+ navulgas) verkopen aan mensen onder de 18.



Nee.



Wat was dat voor winkel?
Messen en aanstekers ook?

Heb ook werkelijk nooit vragen over gehad.

Wat voor messen? Zakmessen, koksmessen, aardappelschilmesjes van 5 voor een euro bij de action?



Er wordt behoorlijk doorgeslagen merk ik. Laatst lag de speeltuin hier vol ballonnen en gaspatronen voor slagroomspuiten. Blijkbaar laten ze dat gas in de ballon stromen en inhaleren het dan. Ook maar id vragen voor de aankoop van ballonnen dan? Die gaspatronen koop je immers zonder moeilijke vragen online.
quote:Starshine-2 schreef op 15 april 2017 @ 16:21:

Messen en aanstekers ook?

Heb ook werkelijk nooit vragen over gehad.

Wat voor messen? Zakmessen, koksmessen, aardappelschilmesjes van 5 voor een euro bij de action?



Er wordt behoorlijk doorgeslagen merk ik. Laatst lag de speeltuin hier vol ballonnen en gaspatronen voor slagroomspuiten. Blijkbaar laten ze dat gas in de ballon stromen en inhaleren het dan. Ook maar id vragen voor de aankoop van ballonnen dan? Die gaspatronen koop je immers zonder moeilijke vragen online.Ik werkte bij de action en daar was het beleid om ID te vragen bij aankoop van messen en aanstekers als er vermoeden was dat de kopers jonger waren dan 18.
quote:Lady_Voldemort schreef op 15 april 2017 @ 15:59:

[...]





Nee.



Wat was dat voor winkel?Action. Het is inmiddels wel al 10-8 jaar geleden.
quote:Rusticaa_ schreef op 15 april 2017 @ 16:22:

[...]



Ik werkte bij de action en daar was het beleid om ID te vragen bij aankoop van messen en aanstekers als er vermoeden was dat de kopers jonger waren dan 18.



Wat raar.



Mijn zoon koopt zo vaak een aansteker voor me, nooit gezeik over gehad.
Zou er ook id worden gevraagd voor de aankoop van lucifers?



Sorry maar, dan kun je overal wel moeilijk over gaan doen. Van de inhoud van je gootsteenkastje kun je gifgasbommen maken.

En allerlei gewone producten kun je voor kwade doelen inzetten. Maar id tonen of gegevens achterlaten lost echt niks op.

Straks moet je nog 18 zijn om suiker te mogen kopen....daar kun je immers zelf alcohol van maken. Ook maar meteen de verkoop van fruit en aardappels aan banden leggen, want daarmee kan het ook
laatst hier bij de aldi ook een jochie dat de aansteker voor zn moeder niet meekreeg, schat het jochie op een jaar of 6 a 7.
quote:Het-groepje schreef op 06 april 2017 @ 16:25:

Toen ik zwanger was, vroeg een dame van een babywinkel wanneer ik uit was gerekend.

Ze gilde letterlijk toen ik de maand noemde.

Andere collega ernaast, me allebei heel medelijdend aankijken.

Ze pakte mijn hand en zei heel ernstig: 'dan mis je nét de 9 maandenbeurs, echt jammer zeg. En de wintercollectie van dat en dat merk, want als je net bevallen bent ga je niet wekelijks even langs, en de leuke dingen komen soms met een late levering'

Er kwam een andere klant aan en die vroeg echt of er wat was, zo'n bedrukte stemming hing er ineens.Wat een giller. Letterlijk en figuurlijk in dit geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven