Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Als je chronische diarree hebt dan winkel je maar online.[/quote]



Spoor je wel?



Ook al heb je chronische diarree, je hebt het wel over mensen die net als jij graag eens zouden winkelen. Omdat het een sociale activiteit is.



Maar in jouw ogen zou deze groep mensen maar achter de geraniums moeten zitten? Hoop voor je dat je er zelf mee te maken krijgt.



Wel eens naar het toilet geweest in een ziekenhuis, een benzinestation, op school of misschien bij je eigen werkgever? Vaak genoeg meegemaakt dat de urine geur je tegemoet slaat als je deur opendoet. Lekker die openbare toiletten, zijn nog viezer. Ook al hebben ze toiletdames (of heren), vindt het niet echt fris........



Heb als tiener in de horeca gewerkt. Kwamen ook mensen alleen als toiletbezoeker.......... maak je ook het nodige mee om maar te zwijgen wat betalende gasten zien / horen / ruiken als zij rechtmatig van het toilet gebruik maken. Menig horecazaak ziet de niet consumerende toiletbezoeker liever gaan dan komen....... Niet alleen om zij geen geld in het laatje brengen maar ook omdat ze geld kosten............



Nu zal dat in de steden en grote dorpen met een gedegen (winkel) centrum wel los lopen en zijn (openbare) toiletten beter bereikbaar. Maar hoe doe je dat in kleine plaatsen of waar het echt niet mogelijk is? Pamper aan, bij een particulier aanbellen of bosjeswerk?



Maar effe serieus, zoals gehandicapten recht hebben op fatsoenlijke toegankelijkheid van overheidsgebouwen en winkels, er inmiddels wetgeving is die dit mogelijk maakt........... zo zou het ook moeten zijn voor toiletbezoek........... betaald dat wel. Dus wie weet?
Alle reacties Link kopieren
Kunnen we ophouden over die wc's.. het is nu wel duidelijk dat de meningen verschillen en het verpest het topic :')
Beetje off topic, maar van de week stond ik bij de kassa mijn boodschappen in te pakken. De vrouw na mij pakt mijn portomonee en stopt die in mijn tas. De portomonee lag gewoon naast mij, want ik moest nog pinnen. Ik vond dat wel beetje misplaatst. De caissière ook, want wij wisselden een opgetrokken wenkbrauwblik uit.
Alle reacties Link kopieren
Is die vrouw niet goed ofzo?
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 29 april 2017 @ 20:33:

Beetje off topic, maar van de week stond ik bij de kassa mijn boodschappen in te pakken. De vrouw na mij pakt mijn portomonee en stopt die in mijn tas. De portomonee lag gewoon naast mij, want ik moest nog pinnen. Ik vond dat wel beetje misplaatst. De caissière ook, want wij wisselden een opgetrokken wenkbrauwblik uit.Misschien was dit wel met de beste bedoeling, dat ze dacht dat je de portemonnee vergat?
If you can dream it, you can do it.
quote:mel.nl schreef op 29 april 2017 @ 22:39:

[...]





Misschien was dit wel met de beste bedoeling, dat ze dacht dat je de portemonnee vergat?Ja, dat bedoelde ze ook goed. Het was een lief oud vrouwtje. Maar toch is het raar dat een vreemde jouw portomonee pakt en in je tas stopt? Ik was ook nog lang niet klaar met inpakken en moest nog pinnen. De pinpas zat al in de automaat. En omdat m'n portomonee al in mijn tas zat, vergat ik dus wel mijn pinpas. Daar zei ze gelukkig wat van.
Alle reacties Link kopieren
Oepsssss, we zijn hopeloos overvol met dit topic!

Ik open een nieuwe!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet thuis dus linken mobiel lukt me niet. Kan iemand anders hier misschien een linkje plakken naar het nieuwe topic?
668, the neighbour of the Beast
Hèhè, eindelijk.
Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel #2
Alle reacties Link kopieren
sorry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven