Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
quote:Stokstaartjenl schreef op 20 november 2016 @ 18:26:

[...]





Ik heb ook bij een horecabedrijf gewerkt waar dit het geval was. Vond het zelf ook niet praktisch. Maar ik was niet van 'de bediening', dus ben wel eens gevraagd om bij te springen, maar dan krijg je geen portemonnee. O.a. met controle van waar het geld blijft en tellen later e.d. En ook collega's gehad die wel in de bediening werkte, maar ook geen geld mochten hanteren, omdat ze jatten.En die jattende collega's werden wel gewoon in dienst gehouden? Jezus
quote:pejeka schreef op 20 november 2016 @ 18:24:

[...]





Hoezo zure visgleuf? Je moet de ouders de kost geven die zelfs onder de kleinste dingetjes proberen uit te komen. Waarschijnlijk had "zure visgleuf" dat gewoon vaker meegemaakt en was ze het gewoon zat. Wat is er nou makkelijker dan je kind gewoon even een muntje van 50 cent mee te geven als het moet gaan plassen?



Hier in de stadsbus mogen kinderen onder een bepaalde leeftijd gratis mee. Nou, ik zie echt wel eens moeders binnen komen met kinderen waaraan zelfs ik al kan zien dat ze geen 5 of 6 meer zijn, maar die ouders houden dan stijf en strak vol dat ze pas 4 of 5 zijn... om één buskaartje te vermijden...



Dus je moet die toiletjuf niet kwaad aankijken, maar die ouders die er een slaatje uit probeerden te slaan. En dáárvan werd het kind dus het slachtoffer, niet van die toiletjuf.Als mijn dochter in de bioscoop naar de wc gaat, geef ik haar ook geen geld mee. Niet om een slaatje uit te slaan (wat ben je toch weer lekker positief ingesteld.. ), maar omdat ik niet verwacht dat je bij een bioscoop moet betalen voor de wc.
We zaten een paar jaar geleden op een terras van een groot hotel waar het enorm druk was. Het was mooi weer en we hadden dorst. We hadden al een paar keer de aandacht proberen te trekken van het personeel wat daar liep maar tevergeefs.

Aangezien ik toch naar het toilet moest dus naar binnen moest ben ik meteen naar de receptie gestapt en het probleem voorgelegd. Intussen zaten we daar al een half uur. Er zou direct iemand komen zei de receptioniste, ik had precies uitgelegd waar we zaten. Na 15 minuten nog niemand. Man pakt telefoon en belt hotel op of hij iets kan bestellen.

Ja, natuurlijk mijnheer, welke kamer? Man uitgelegd dat we al bijna 3 kwartier buiten zaten en dat niemand de moeite nam om, om zich heen te kijken en het ook niet lukte om iemands aandacht te trekken op een beschaafde manier. Dat er ook al iemand van ons gezelschap (ik dus) de receptie gewaarschuwd had maar er nog steeds niemand kwam. Man wilde de verantwoordelijke manager wel eens spreken.

Die verantwoordelijke manager kwam nog geen 5 minuten later en toen kon alles wel. We hebben alleen een drankje besteld en zijn ergens anders gaan eten. Te laat.

De drankjes hoefde we niet af te rekenen. Dat dan wel weer
Alle reacties Link kopieren
quote:yajes schreef op 20 november 2016 @ 18:30:

[...]



Als mijn dochter in de bioscoop naar de wc gaat, geef ik haar ook geen geld mee. Niet om een slaatje uit te slaan (wat ben je toch weer lekker positief ingesteld.. ), maar omdat ik niet verwacht dat je bij een bioscoop moet betalen voor de wc.Dat zou ik ook niet verwachten, maar als er tóch een WC zit waar je voor moet betalen, dan zou ik dus zorgen dat er wat kleingeld mee gaat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Leuk topic.

Zondagochtend, bakkerij opent om 6u30, dus direct volk dat bediend moet worden. Staat de eigenaar in een ruimte - grenzend aan de winkel - af te geven wat die klanten zo vroeg komen doen, en dat het steeds dezelfde zijn, gepensioneerden die toch gans de dag niets te doen hebben, ipv van zoals normale mensen rond een uur of negen te komen. Gestoord waren ze, en zijn vrouw maar lachen met de commentaar, dit alles goed hoorbaar in de winkel zelf. En het was niet zo dat hij een drukke nacht achter de rug had, hij was er hoogstens een half uurtje en was nog met zijn koffie bezig.

Zelfde zaak. Klant komt 's morgens binnen voor een brood en geeft aan dat de broodautomaat de vorige avond geblokkeerd zat terwijl ze wel betaald had. Eigenares: "Ja maar, jij kunt zoveel zeggen, dat kan ik niet controleren." Klant heeft opnieuw betaald en is niet wedergekeerd.

Het koppel heeft de zaak drie jaar geleden overgenomen, moet ik vermelden dat ze ons al klanten gekost hebben. Voordeel: het is nu wel lekker rustig tot een uur of acht.



Oh vorige week: ze waren de winkel nog in orde aan het brengen maar de deur was al los al was de zaak nog niet open. Klant komt binnen, eigenares: "Dat is er weer een die haar gleuf gesmeerd moet worden." Echt, soms sta je bij hen met je mond vol tanden.
Betalen voor toiletbezoek in de bios?

Verschil in betaling tussen kinderen en volwassenen?



Vreemde gang van zaken, dat al op de eerste plaats.



Daarnaast zou ik als medeklant van betreffende dame dame hebben aangesproken. En geregeld hebben dat kind eerst gaat plassen en na de film of in de filmpauze terug komt om te betalen samen met moeder. Of ik zou voor meisje betaald hebben. In ieder geval zou ik het er niet bij hebben laten zitten.
Overigens gisteravond een ober bijna door 't raam gekieperd.



Je zit met 6 personen aan een tafel.

5 volwassenen en 1 kind.



Je bestelt een fles cava en een glas fruitsap als aperitief.

Je vraagt 5 glazen bij die cava.

4 keer heeft ie gevraagd of we toch zeker waren dat we 5 glazen wilden!



Op de duur had ik écht zin om hem te zeggen "Weet je, breng er ineens maar 8."

(Lees: Oen, je ziet toch hoeveel volk er hier rond de tafel zit!)



De logica van 4 menukaarten voor 6 eters ontging mij ook een beetje overigens ...
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook zo onfatsoenlijk vind in de supermarkt zijn caisieres die terwijl je druk bezig bent met inpakken ineens de prijs gaan roepen omdat zij klaar zijn met scannen. Ja, dat is mooi voor je, maar ik ben nog niet klaar om te betalen. Ik doe dan ook net alsof ik ze niet hoor en vraag de prijs nogmaals als ik zover ben
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Bij Amsterdamse ijssalon van Ben & Jerry's wilde ik bekers ijs zonder ei erin kopen (i.v.m. dieet/allergie).

Ik vroeg aan de jongen aan de counter: "Welke soorten ijs zijn er waar geen ei inzit?"

B&J: "Als u de ingrediënten wilt weten, moet u de ingrediëntenlijsten op de verpakkingen maar lezen."

Ik ben er nooit meer geweest.
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden gingen toen nog vriend en ik eens kijken wat een trouwjurk kost, in het kader van een begroting voor de bruiloft.



We lopen een bruidszaak in, komt een übermodern hip meisje naar ons toe met de vraag 'kan ik u helpen?' dus wij uitleggen dat we ons aan het oriënteren zijn. Vraagt ze wanneer de bruiloft is, 'over twee jaar', zeiden wij. Dat meisje zei toen heel bot dat we dan wel erg vroeg waren en ging in een hoek verveeld en chagrijnig staan kijken. De jurken die ze hadden waren ook al niet onze smaak.



In een andere winkel werden we toen wel vriendelijk geholpen, die vrouw vond het juist leuk dat we zo vroeg waren. Daar vond ik ook bij het eerste bezoek mijn droomjurk.
Noem me lief nu ik nog leef!
Wat ik ook zo onfatsoenlijk vind in de supermarkt zijn caisieres die terwijl je druk bezig bent met inpakken ineens de prijs gaan roepen omdat zij klaar zijn met scannen. Ja, dat is mooi voor je, maar ik ben nog niet klaar om te betalen. Ik doe dan ook net alsof ik ze niet hoor en vraag de prijs nogmaals als ik zover ben





Schiet dan ook eens op met inpakken.
Alle reacties Link kopieren
Tvp..



Geen direct voorbeeld maar in mijn woonplaats zijn een paar hippe tenten waar je altijd blij moet zijn als je überhaupt te woord wordt gestaan. Laat staan vriendelijk. Wel eens naar de bar gelopen om iets te bestellen en mee te nemen naar mijn tafeltje. Mocht niet! Denk maar niet dat het er voor zorgde dat de bediening kwam. 10 minuten later zijn we zonder drankje weggegaan.
ach.. ik doe ook maar wat..
quote:pejeka schreef op 20 november 2016 @ 18:31:

[...]





Dat zou ik ook niet verwachten, maar als er tóch een WC zit waar je voor moet betalen, dan zou ik dus zorgen dat er wat kleingeld mee gaat.

Als je weet dat ervoor betaald moet worden, geef je inderdaad geld mee.

Alleen jij gaat er al vanuit dat dit meiske expres zonder geld naar de wc was gestuurd. Ik ga er vanuit dat moeder niet wist dat er betaald moest worden. Of niet wist dat dochterlief alweer een stukje gegroeid was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Caribic_ schreef op 20 november 2016 @ 18:32:

Wat ik ook zo onfatsoenlijk vind in de supermarkt zijn caisieres die terwijl je druk bezig bent met inpakken ineens de prijs gaan roepen omdat zij klaar zijn met scannen. Ja, dat is mooi voor je, maar ik ben nog niet klaar om te betalen. Ik doe dan ook net alsof ik ze niet hoor en vraag de prijs nogmaals als ik zover ben Waarom zou je zelf zo onfatsoenlijk zijn om niet eerste te betalen en dan verder te gaan met inpakken? Je bent niet de enige die boodschappen doet. Niemand zit er op te wachten tot jij eindelijk eens klaar bent met inpakken en dan een keertje gaat betalen.
She needed a hero. So that's what she became.
Overigens is het bij mijn vader altijd raak met zijn roodgebakken biefstukjes. Dat schijnt heel moeilijk te zijn.



Een jaar geleden waren wij in Zwitserland op skivakantie met het gezin en 2 familieleden. We zaten daar in een restaurant, en mijn vader had biefstuk besteld. Rood gebakken. Hij kreeg zijn biefstuk, deze was medium. Daarna kreeg hij een nieuwe, deze was rood maar koud. TOEN kreeg hij diezelfde die wel roodgebakken was, maar omdat deze opgewarmd was was ook deze weer getransformeerd in medium gebakken.



Ik vind het soms maar gezeur, maar als je een roodgebakken biefstuk wil en je krijgt dat niet (of een koude) sta je natuurlijk in je volste recht om daar wat van te zeggen.



Nou toen kwam de kok op hoge poten naar onze tafel, wat er in hemelsnaam mis was met die biefstuk. Dus mijn vader netjes uitleggen dat hij tot 3 keer toe niet goed was, en hij er nu onderhand wel klaar mee was. Wij waren namelijk al lang en breed uitgegeten terwijl hij nogsteeds op een fatsoenlijke biefstuk zat te wachten (wat je als chefkok gewoon moet kunnen. Zelfs mijn moeder kan een biefstuk roodgebakken én goed heet serveren).



Mijn vader heeft uiteindelijk wel gewoon betaald voor ons eten natuurlijk, maar man, wat een gedoe was dat. En dan ook nog een kok die op hoge poten naar je tafel toekomt.. sorry maar als je niet levert wat de klant vraagt, dan is het nogal logisch dat je het gerecht steeds terug krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 20 november 2016 @ 18:29:

[...]





Dat was bij Voila! damesmode in Rotterdam, maar ik dacht dat ze inmiddels niet meer specifiek in grote maten doen.

Welke maat heb je nodig? En echt gala of meer cocktail ofzo?

Dan kan ik met je mee denken Liefst een lange galajurk, maat 50. Ik woon in Rdam, dus als je in de buurt iets weet..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Beaufort schreef op 20 november 2016 @ 17:31:

Onlangs kwam ik voor het eerst bij onze nieuwe friettent. Had zin in een vette hap. Maar mijn eetlust was snel verdwenen toen de ene medewerker in z'n hand hoestte en toen diezelfde hand gebruikte om een frikandel te pakken en de andere blijkbaar neusverkouden was, met zijn hand helemaal langs zijn neus streek en vervolgend broodjes opentrok om er hamburgers in te leggen.

Blijkbaar geen team dat hygiene hoog in het vaandel heeft staan.

Was voor mij gelijk einde verhaal daar.ieeeeuwwww!
Bij hip vegetarisch restaurant (met vegetarische en veganistische gerechten) aan een Amsterdamse gracht vroeg ik aan de serveerster of ik geraspte kaas bij een gerecht kon krijgen.

Ze zei/schreeuwde: "Wat belachelijk! Dit is een veganistisch gerecht. Daar mag je geen kaas bij bestellen. Alle smaken en onderdelen zijn op elkaar afgestemd door onze kok. Dat ga jij niet door elkaar gooien."



Ik zat flabbergasted te kijken. Mijn vriendin (die in Limburg heel ander restaurant-personeel gewend is) wist niet wat ze hoorde.
quote:Caribic_ schreef op 20 november 2016 @ 18:32:

Wat ik ook zo onfatsoenlijk vind in de supermarkt zijn caisieres die terwijl je druk bezig bent met inpakken ineens de prijs gaan roepen omdat zij klaar zijn met scannen. Ja, dat is mooi voor je, maar ik ben nog niet klaar om te betalen. Ik doe dan ook net alsof ik ze niet hoor en vraag de prijs nogmaals als ik zover ben Dit vind ik eerlijk gezegd niets onfatsoenlijk aan. Je kan tussendoor betalen en daarna verder je boodschappen inpakken. Kan de caissière ook weer verder en wordt de volgende klant ook sneller geholpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 20 november 2016 @ 18:21:

[...]









Nou ik kan me best voorstellen dat ze daar geen poep in de wasbak willen.. of was het alleen urine? Dan vind ik dat alsnog niet echt een lekker idee trouwens, in een Rituals winkel Hahaha nee het was niet zo'n ongelukje! Ze was gevallen in een plas water met modder en ik had dus modderhanden haha
Alle reacties Link kopieren
quote:schorpioentje28 schreef op 20 november 2016 @ 18:36:

[...]





Liefst een lange galajurk, maat 50. Ik woon in Rdam, dus als je in de buurt iets weet..



Probeer Voila dan eens, op de Karel Doormanstraat.

En Peek & Cloppenburg heeft ook wel eens grote maten, ruime keuze ook



En anders eens op de Beijerlandselaan kijken? Daar stikt het van de Turkenwinkels die galajurken in alle mogelijke kleuren, soorten en maten hebben.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:JustcallmeTuT schreef op 20 november 2016 @ 18:33:

Wat ik ook zo onfatsoenlijk vind in de supermarkt zijn caisieres die terwijl je druk bezig bent met inpakken ineens de prijs gaan roepen omdat zij klaar zijn met scannen. Ja, dat is mooi voor je, maar ik ben nog niet klaar om te betalen. Ik doe dan ook net alsof ik ze niet hoor en vraag de prijs nogmaals als ik zover ben





Schiet dan ook eens op met inpakken.



Neem aan dat je het tegen mij hebt



Ik heb zelf ook achter de kassa gezeten en ik maakte er altijd een sport van alles zo snel mogelijk te scannen, daar kun je niet tegen inpakken. Ik niet in ieder geval met m'n tasjes. Ik wachtte altijd gewoon tot de mensen klaar waren met inpakken
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
quote:enchantedjewell schreef op 20 november 2016 @ 18:35:

[...]





Waarom zou je zelf zo onfatsoenlijk zijn om niet eerste te betalen en dan verder te gaan met inpakken? Je bent niet de enige die boodschappen doet. Niemand zit er op te wachten tot jij eindelijk eens klaar bent met inpakken en dan een keertje gaat betalen.Dit dus. Plus dat sommige mensen echt mega-langzaam zijn met inpakken. Pakken ze iets van de band, kijken ernaar, leggen het weer terug omdat ze opeens bedenken dat ze iets anders onder in hun tas willen hebben, enz. Ik zet zelf alles altijd op de band in de volgorde waarin ik het wil inpakken, en 9 van de 10 keer zit dan ook alles in mijn tas zodra men uitgescand is, maar er zijn zat mensen die dan de hele band nog vol hebben liggen en hooguit 3 van de 30 artikelen eindelijk een keer in hun tas hebben... Moet dan de hele rij gaan staan te wachten tot jij na veel prakkizeren en onhandig doen na 10 minuten eindelijk alles hebt ingepakt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Bakker Bart Hengelo.........loop met kind naar binnen, wil broodje voor kind lunch (droog broodje dat wel) bestellen. Kind vermeld jengelend dat het naar de WC moet. Ik loop eerst door naar toilet met kind om vervolgens opnieuw in de rij aan te sluiten.

Bestel het broodje voor in het vuistje (andere Bakker Bart ontvangen kinderen van medewerker een gratis broodje voor de trek, dit was een Bakker Bart in andere stad. Begrijp ook dat ik nu wel betalen moet want geen andere aankopen ditmaal) en wil betalen. Leg het geld gepast neer. Verkoper deelt mede dat daar een euro bovenop komt. Ik kijk hem verbaasd aan en vraag: hoe komt dat. Ik zie dat het broodje zo en zo veel kost. Klopt, echter het toilet is bezocht en dat kost 1 euro.

Mijn reactie dat ik inderdaad met kind toilet had bezocht, echter ook iets in hun bakkerij koop. Was niet voldoende. Toiletbezoek is 1 euro, tenzij ik uitgebreid iets van de kaart zou bestellen.



Heb aangegeven dat ze mij als klant nooit en te nimmer meer zullen zien en ben de winkel uitgebeend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 20 november 2016 @ 18:39:

[...]





Probeer Voila dan eens, op de Karel Doormanstraat.

En Peek & Cloppenburg heeft ook wel eens grote maten, ruime keuze ook



En anders eens op de Beijerlandselaan kijken? Daar stikt het van de Turkenwinkels die galajurken in alle mogelijke kleuren, soorten en maten hebben.



Ik ga Voilà proberen, bedankt! P&C gaat hem denk ik niet worden, die denken dat je ofwel klein en dik ofwel lang en slank bent.. 1.86 en maat 50 past daar niet in het systeem..



Leuk topic trouwens (zal stoppen met het off topic "vervuilen" )
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven