Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Geld & Recht
Welkom op de pijler Geld en Recht. Op deze pijler vind je alles dat te maken heeft met geld- en juridische zaken.

Deel de beste tips over hoe je geld kunt besparen, stel je vragen over hoe iets juridisch in elkaar zit, hoe zit het met die duizend-en-één toeslagen, of bespreek welke verzekering écht noodzakelijk is. Er is altijd wel iemand die een antwoord op al dit soort vragen heeft.

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3079 berichten
Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.

Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.

Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).

De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...

We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet :facepalm:

En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.

Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.

Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Link kopieren
Had vandaag een brief van mijn apotheek. Ik kan er vanaf afgelopen dinsdag alleen maar terecht voor herhaalrecepten. Incidentele recepten moeten vanaf nu opgehaald worden bij een collega-apotheek, 4km verderop.

Het handige aan deze apotheek vond ik altijd dat ik vanaf mijn huisarts langs kwam op weg naar huis. Ik ga nu toch maar overstappen, hier heb ik allemaal geen zin in.
Link kopieren
Over apotheken gesproken, mijn man/ex/whatever had toen aambeien en vertikte het om er zelf iets voor te gaan kopen. Dus ik naar de apotheek terwijl ik 40 weken zwanger was en vroeg naar aambeiencreme. Er werden mij wat vragen erover gesteld dus ik zeg dat weet ik niet, ik heb zelf geen aambeien. Lachen joh die krengen daar want ik hoefde mij echt te schamen en alle klanten gezellig meelachen want meid je kan heus wel over je aambeien vertellen want als je zwanger bent heb je dat nou eenmaal. Uiteindelijk pissig de apotheek uitgelopen. Wat is er nou zo moeilijk aan om te begrijpen dat ik echt geen aambeien had?
Link kopieren
fietsertje schreef op 20 april 2017 @ 18:42:

Had vandaag een brief van mijn apotheek. Ik kan er vanaf afgelopen dinsdag alleen maar terecht voor herhaalrecepten. Incidentele recepten moeten vanaf nu opgehaald worden bij een collega-apotheek, 4km verderop.

Het handige aan deze apotheek vond ik altijd dat ik vanaf mijn huisarts langs kwam op weg naar huis. Ik ga nu toch maar overstappen, hier heb ik allemaal geen zin in.
En die hopen nog veel klanten te houden als die klanten voor de helft van hun medicatie 8 km (4 x 2) mag rijden?
Ik ben ik, dus wen er maar aan ... Een unicum, net als de zon en als de maan!
Link kopieren
TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 22:19:

[...]

En die hopen nog veel klanten te houden als die klanten voor de helft van hun medicatie 8 km (4 x 2) mag rijden?
Op de fiets 4 km, met auto nog veel verder, qua andere kant van het spoor.
Link kopieren
aquake82 schreef op 20 april 2017 @ 07:58:

[...]

Dit vind ik echt wel erg. Wat doet het nu ter zake of jullie een koppel waren of niet? Hij hoeft daar niet over te oordelen!
Omdat je gewoon onbeschoft mag/moet zijn tegen lesbo's?
Link kopieren
fietsertje schreef op 20 april 2017 @ 18:42:

En voor hetzelfde geld heb je geen vervoer of ben je niet mobiel genoeg of mag je niet zelf rijden met je medicijn of zo. Idioot gedoe! O_o
Link kopieren
Weet je wat ik niet snap? Ik was laatst bij een lunchroom en ik hoorde iemand iets bestellen waarin tomaat zat. Zegt de serveerster: ,,dat kan ik niet serveren, want de tomaten zijn op.'' Die zaak zit naast de Albert Heijn! Het grappige is: later zat ik bij de Bagels&Beans, een paar deuren verderop, dus ook vlak bij de AH. Ik bestel wortelsap, maar je raadt het al: wortels op! Mogen of kunnen die mensen niet even naar de AH? Hoe zit dat? Eigenlijk had ik het moeten vragen :)
'Can you think of anything worse?' 'Stonewashed jeans and a matching jacket!'
Link kopieren
Ohja apotheken.

Als ik daar kwam voor herhaalrecept anti conceptiepil hadden ze nooit. Vind dat zo slecht, zeker dat moet toch gewoon op voorraad zijn?
Link kopieren
Robinson schreef op 21 april 2017 @ 08:33:

Ohja apotheken.

Als ik daar kwam voor herhaalrecept anti conceptiepil hadden ze nooit. Vind dat zo slecht, zeker dat moet toch gewoon op voorraad zijn?
Dat heb ik ook wel eens gehad, ik ben vervolgens naar de apotheek van het ziekenhuis gegaan, want daar hadden ze wel altijd alles op voorraad. Kijk, als je iets bijzonders hebt zoals malariatabletten en het moet dan besteld worden, dat snap ik nog wel. Maar een generieke anticonceptiemiddel...
Link kopieren
Pingu schreef op 21 april 2017 @ 08:27:

Weet je wat ik niet snap? Ik was laatst bij een lunchroom en ik hoorde iemand iets bestellen waarin tomaat zat. Zegt de serveerster: ,,dat kan ik niet serveren, want de tomaten zijn op.'' Die zaak zit naast de Albert Heijn! Het grappige is: later zat ik bij de Bagels&Beans, een paar deuren verderop, dus ook vlak bij de AH. Ik bestel wortelsap, maar je raadt het al: wortels op! Mogen of kunnen die mensen niet even naar de AH? Hoe zit dat? Eigenlijk had ik het moeten vragen :)
Nu gaat het bij mij niet om een lunchroom maar om een kroeg maar als daar iets op was mochten we dat niet bij de slijter gaan halen. Staan hoge boetes op als we het niet bij de groothandel haalden.
Link kopieren
sueann schreef op 21 april 2017 @ 04:22:

[...]

Omdat je gewoon onbeschoft mag/moet zijn tegen lesbo's?
Waarschijnlijk omdat hij vanaf toen dacht te mogen flirten...
Bob didn't have anything interesting to say, so he joined Facebook.......... and told everyone there
Link kopieren
Pingu schreef op 21 april 2017 @ 08:27:

Heb ik ook eens meegemaakt, tijdens de weekmarkt groenten en fruit op de markt zitten. Vers sinaasappelsap bestellen, maar dat was er niet. Sinaasappels waren op. Ik zat zo ongeveer met mijn voeten in de kist sinaasappelen van de marktman. En ik was net terug van een vakantie in Mexico, waar je alles kon bestellen, zag je een knulletje naar de winkel lopen om een paar flesjes bier te kopen omdat jij daar zin in had.
Een goed geheugen weet wanneer het moet vergeten
Link kopieren
nlies schreef op 21 april 2017 @ 10:59:

[...]

Heb ik ook eens meegemaakt, tijdens de weekmarkt groenten en fruit op de markt zitten. Vers sinaasappelsap bestellen, maar dat was er niet. Sinaasappels waren op. Ik zat zo ongeveer met mijn voeten in de kist sinaasappelen van de marktman. En ik was net terug van een vakantie in Mexico, waar je alles kon bestellen, zag je een knulletje naar de winkel lopen om een paar flesjes bier te kopen omdat jij daar zin in had.
Dat was dan effe een cultuurshock toen je weer terug was. ;-)
Link kopieren
Pieps2016 schreef op 21 april 2017 @ 09:54:

[...]

Nu gaat het bij mij niet om een lunchroom maar om een kroeg maar als daar iets op was mochten we dat niet bij de slijter gaan halen. Staan hoge boetes op als we het niet bij de groothandel haalden.
Dit. Albert Heijn is ongelooflijk duur als je prijsafspraken hebt met een ander of het bij een groothandel haalt.
Link kopieren
dianaf schreef op 21 april 2017 @ 11:03:

[...]

Dat was dan effe een cultuurshock toen je weer terug was. ;-)
Nogal ja :-p
Link kopieren
nlies schreef op 21 april 2017 @ 10:59:

En ik was net terug van een vakantie in Mexico, waar je alles kon bestellen, zag je een knulletje naar de winkel lopen om een paar flesjes bier te kopen omdat jij daar zin in had.
Destijds aten ex en ik 's avonds altijd in Amsterdam, Frans restaurantje. Weinig klandizie. Bestelden we bv twee entrecotes, liep de serveester even de deur uit en kwam dan terug met een pakje vlees. Nice.
Link kopieren
Misschien waren dat niet de goede sinaasappels, dat had nog de reden kunnen zijn. ;-)
Link kopieren
Fluithaas schreef op 19 april 2017 @ 14:24:

Laatst kochten man en ik samen kaas bij de kaasboer. Ik pakte een stukje van een speciale kaas waar ik wel van houd, maar man niet. Dus hij zei er iets over, dat die kaas dan speciaal voor mij was want dat hij er niet zo dol op was oid.

Gaat die kaasboer helemaal los, over dat die kaas zo overschat en niet lekker was, en dat hij niet snapt wat mensen er lekker aan vinden....

Tja, smaken verschillen natuurlijk, maar om de smaak van een klant die op het punt staat iets te kopen zo af te kraken, vond ik toch een beetje bijzonder.....
In de winkelstraat vlak bij mij zit een schoenmaker waar ik een hele enkele keer kom om schoenen te laten repareren of op te laten rekken of zo. De man is erg kundig, maar ik kan mijn schoenen er altijd pas achterlaten nadat hij eerst een heel betoog heeft afgestoken over van wat een slechte kwaliteit ze zijn, wat een onmogelijke dingen ik vraag, enzovoort. Echt bizar. Het is dat hij dichtbij zit en goed is....
In vino libertas
Link kopieren
dianaf schreef op 21 april 2017 @ 11:22:

[...]

Misschien waren dat niet de goede sinaasappels, dat had nog de reden kunnen zijn. ;-)
bordje erbij: perssinaasappelen
Link kopieren
Awina schreef op 21 april 2017 @ 11:19:

Dit. Albert Heijn is ongelooflijk duur als je prijsafspraken hebt met een ander of het bij een groothandel haalt.

Je hebt gelijk.

Je kunt beter klanten hebben die nooit meer terug komen dan dat je iets meer voor een tomaat betaald en nog steeds winst maakt op dat broodje.
Niet geschoten is altijd mis
Link kopieren
Robinson schreef op 21 april 2017 @ 08:33:

Ohja apotheken.

Is bij mijn apotheek ook zo inderdaad. Mijn anti conceptiepil is werkelijk nooit op voorraad.

De laatste keer dat ik er was voor de pil, zei ze tegen mij dat ik in het vervolg beter even een dag van te voren mijn herhaal recept kon mailen, zodat ze konden het konden bestellen en zorgen dat het op voorraad was.
Link kopieren
nlies schreef op 21 april 2017 @ 11:51:

[...]

bordje erbij: perssinaasappelen

Oké, ik geef het op. ;-)

Duidelijk geval van weinig inzicht. Want misschien kosten ze iets meer, je hebt wel een klant die iets koopt en waarschijnlijk terugkomt.
Link kopieren
Bitje93 schreef op 21 april 2017 @ 11:54:

[...]

Je hebt gelijk.

Je kunt beter klanten hebben die nooit meer terug komen dan dat je iets meer voor een tomaat betaald en nog steeds winst maakt op dat broodje.

Ik snap wat je zegt alleen ik denk dat je je vergist als je ziet wat er van die winstmarge betaald moet worden: salaris, huur pand, servicekosten pand, licht, water, ...

Tja dan is het misschien niet winstgevend genoeg in de ogen van een ondernemer voor dat ene broodje om die tomaten bij de Ah te halen, terwijl hij een prima alternatief misschien kan aanbieden voor dat ene broodje (komkommer, ei... of in het voorbeeld van de tomatensap: jus d'orange, appelsap...). Misschien dat de tomatenlevering een dag verlaat is door de leverancier, weet jij veel. Het kan toch sporadisch voorkomen bij een cafetaria? Ik zou daar als klant niet al te moeilijk om doen en niet meteen voorgoed wegblijven nee.
Link kopieren
Ik heb daarnet me gelijk ingeschreven bij een andere apotheek. Ik was niet de eerste die deze week overgestapt was. Gelijk langs de huisarts om m'n herhaalreceptje door te laten faxen en het daar ook om te zetten. Assistente vertelde me dat ik m'n oude apotheek nog moest bellen want zij moeten een bepaalde code om zetten.

Ik bel dus naar m'n oude apotheek, proberen ze me over te halen om te blijven. No way!!!!
Link kopieren
Dymphnatam schreef op 21 april 2017 @ 11:45:

[...]

In de winkelstraat vlak bij mij zit een schoenmaker waar ik een hele enkele keer kom om schoenen te laten repareren of op te laten rekken of zo. De man is erg kundig, maar ik kan mijn schoenen er altijd pas achterlaten nadat hij eerst een heel betoog heeft afgestoken over van wat een slechte kwaliteit ze zijn, wat een onmogelijke dingen ik vraag, enzovoort. Echt bizar. Het is dat hij dichtbij zit en goed is....

Ik heb dat ook ooit bij een schoenmaker gehad. Goedkope laarsjes maar ze zaten zo ongelooflijk lekker en ik vond ze fantastisch. Vond de schoenmaker het geldverspilling om die te laten maken want ze waren het niet waard :facepalm:

Dat lijkt me toch echt mijn eigen beslissing....
Pivot! PIVOT!!!

Anonymous
Dit topic is vergrendeld, alleen moderators kunnen reageren

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven