Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoekbaars schreef op 21 april 2017 @ 14:37:

[...]





Oh dit... wat enorm irritant.. *facepalm*



Ik had zo'n huisarts.



Ik kwam daar voor een lichamelijke klacht. Ik had al weken enorm grote spontane blauwe plekken op mijn lichaam terwijl ik niet gevallen was/me gestoten had, en nooit snel blauwe plekken kreeg.



'slaat je man je?'

Ik: Nee.

'Ja maar echt niet?'

Ik: uuh.. nee? (dat zeg ik toch net?)

'ik denk dat hij je mishandelt'.

Ik: dat doet hij niet? Alles gaat prima?

'je zegt dat gewoon tegen jezelf omdat je niet onder ogen wilt zien dat je mishandelt wordt'

Ik: uuh... maar hij doet dat niet? =/

'ja dat kun je wel zeggen, maar dan lieg je tegen mij en jezelf'.

Ik: maar ik lieg niet, hij mishandelt me niet =/

'ja blijf dat maar volhouden en weglopen'

Ik: maar... ik loop niet weg? Ik heb een prima relatie met mijn man waarbij hij mij niet mishandelt?????

'Weet je, ik verwijs je wel door naar een stichting zodat je het probleem kan aanpakken waarvan we beiden stiekem wel weten dat je het hebt'

OMFGRRRMBL!!!!!!!!!!



Zien ze zelf niet in dat ze je dwingen om met hen mee te gaan? Want je kunt geen ander antwoord geven uiteindelijk dan *zuuuuuucht* jij je zin; ik wordt mishandelt en ja ik heb aambeien. Schiet nou maar op met je aambeiencrème achterlijke muts.



Overigens heb ik een week later een excuusbrief ontvangen. Ik had er zelf niet eens trammelant van gemaakt, maar zij zag zelf al kennelijk in dat dit niet juist was gegaan. Dat was wel fijn.Wow, dat is wel heel erg!!! Wat een rare huisarts! Overgestapt hoop ik? Zo een neem je toch niet meer serieus...
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen leiden wel een heel bijzonder leven als ik de verschillende posts moet geloven.
quote:pipootje schreef op 20 april 2017 @ 08:52:

[...]





Hoe kan een tosti nou "op" zijn? elk restaurant heeft toch gewoon ham. kaas en brood?Ooit kwam ik nog regelmatig in een sportgelegenheid, en daar bestond de menukaart uit broodje kroket en tosti ham-kaas. Aangezien ik geen vlees at en toch wel iets wilde eten bestelde ik een broodje kaas (ze hadden broodjes en ze hadden kaas, tenslotte), en toen waren de rapen gaar. Het arme kind achter de bar raakte helemaal van de rel, ook nadat ik haar het recept gaf van mijn broodje kaas, en mijn broodje kaas kreeg ik niet . Gelukkig ving de bedrijfsleider ons gesprek op, en toen heeft ie eigenhandig twee broodjes kaas voor me gemaakt. En een paar dagen later prijkte mijn culinaire noviteit op de menukaart, onder het broodje kroket en de tosti ham-kaas
quote:Lady_Voldemort schreef op 21 april 2017 @ 16:22:

[...]





Ooit kwam ik nog regelmatig in een sportgelegenheid, en daar bestond de menukaart uit broodje kroket en tosti ham-kaas. Aangezien ik geen vlees at en toch wel iets wilde eten bestelde ik een broodje kaas (ze hadden broodjes en ze hadden kaas, tenslotte), en toen waren de rapen gaar. Het arme kind achter de bar raakte helemaal van de rel, ook nadat ik haar het recept gaf van mijn broodje kaas, en mijn broodje kaas kreeg ik niet . Gelukkig ving de bedrijfsleider ons gesprek op, en toen heeft ie eigenhandig twee broodjes kaas voor me gemaakt. En een paar dagen later prijkte mijn culinaire noviteit op de menukaart, onder het broodje kroket en de tosti ham-kaas
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 21 april 2017 @ 16:22:

[...]





Ooit kwam ik nog regelmatig in een sportgelegenheid, en daar bestond de menukaart uit broodje kroket en tosti ham-kaas. Aangezien ik geen vlees at en toch wel iets wilde eten bestelde ik een broodje kaas (ze hadden broodjes en ze hadden kaas, tenslotte), en toen waren de rapen gaar. Het arme kind achter de bar raakte helemaal van de rel, ook nadat ik haar het recept gaf van mijn broodje kaas, en mijn broodje kaas kreeg ik niet . Gelukkig ving de bedrijfsleider ons gesprek op, en toen heeft ie eigenhandig twee broodjes kaas voor me gemaakt. En een paar dagen later prijkte mijn culinaire noviteit op de menukaart, onder het broodje kroket en de tosti ham-kaas
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 21 april 2017 @ 16:22:

[...]





Ooit kwam ik nog regelmatig in een sportgelegenheid, en daar bestond de menukaart uit broodje kroket en tosti ham-kaas. Aangezien ik geen vlees at en toch wel iets wilde eten bestelde ik een broodje kaas (ze hadden broodjes en ze hadden kaas, tenslotte), en toen waren de rapen gaar. Het arme kind achter de bar raakte helemaal van de rel, ook nadat ik haar het recept gaf van mijn broodje kaas, en mijn broodje kaas kreeg ik niet . Gelukkig ving de bedrijfsleider ons gesprek op, en toen heeft ie eigenhandig twee broodjes kaas voor me gemaakt. En een paar dagen later prijkte mijn culinaire noviteit op de menukaart, onder het broodje kroket en de tosti ham-kaas





En zo herkenbaar! Ham weglaten in een tosti is voor sommige echt een ingewikkelde opdracht.
Always believe that something wonderful is about to happen.
Alle reacties Link kopieren
Vaak gebruiken ze in dat soort gelegenheden voorverpakte tosti's met de kaas en ham er al tussen, die je zo de grill in kunt schuiven. Ik kan me dus voorstellen dat er geen losse kaas beschikbaar was om op een broodje te doen.

Hoe het die bedrijfsleider dan wel gelukt is weet ik ook niet. Misschien heeft die toch twee tosti's uit elkaar gepeuterd.
quote:Lariba schreef op 21 april 2017 @ 17:27:

Vaak gebruiken ze in dat soort gelegenheden voorverpakte tosti's met de kaas en ham er al tussen, die je zo de grill in kunt schuiven. Ik kan me dus voorstellen dat er geen losse kaas beschikbaar was om op een broodje te doen.

Hoe het die bedrijfsleider dan wel gelukt is weet ik ook niet. Misschien heeft die toch twee tosti's uit elkaar gepeuterd.Nee hoor. Ik praat over de grijze oudheid he. Er stond daar gewoon een Tefal tosti-apparaat en de kaas en de ham lagen in de koelkast. Daarom was het ook zo grappig.
quote:vienna29 schreef op 21 april 2017 @ 17:23:

[...]







En zo herkenbaar! Ham weglaten in een tosti is voor sommige echt een ingewikkelde opdracht.



Zo bestelde ik eens cheeseburgers bij McDonalds, voor m'n kinderen. 'Graag 2 cheeseburgers zonder saus en augurk'.

Antwoord: 'wilt u er wel kaas op?'
Alle reacties Link kopieren
Haha,dat herken ik wel. Ik wil in een eetgelegenheid ook vaak dingen net ff anders dan op het menu staat en dan vallen de "nietkeukenprins (ses)en "direct door de mand .

Onze shoarmaboer krijgt van mij een warme douche. Zelfs als mn man vergeet te melden dat op 1 broodje doner geen tomaat en ui moet denkt die beste man er wel aan. "Zonder tomaat en ui voor vrouw".
Alle reacties Link kopieren
Ik wees een teamleider bij de AH erop dat er een bonus kaartje op het schap hing die verlopen was (en de aanbieding dus niet meer geldig) en dat ik dit al vaker had gezien de afgelopen tijd (3 keer in afgelopen 2 weken) en had het kaartje van het schap gehaald om aan hem te geven. Zijn reactie: het is niet de bedoeling dat u aan de bonus kaartjes zit. Vond het een beetje lullig, probeerde alleen maar te helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:clueless17 schreef op 21 april 2017 @ 17:57:

Haha,dat herken ik wel. Ik wil in een eetgelegenheid ook vaak dingen net ff anders dan op het menu staat en dan vallen de "nietkeukenprins (ses)en "direct door de mand .

Nou maken wij het ze als klanten ook niet makkelijk hè?

Vriend en ik waren eens in een restaurant waar ze als dessertoptie 'koffie compleet' hadden: een kop koffie en een dienblaadje met wat bonbons, noga, etc. Ik wilde dat dienblaadje bestellen, maar dan met cappuccino ipv. koffie. (Ik hield natuurlijk rekening met iets bijbetalen.)

Nee, dat kon echt niet. Moeilijk, moeilijk. Nou vroeg ik ook wel erg veel natuurlijk.

Uiteindelijk heeft vriend de cappuccino besteld en ik de originele koffie compleet, en daarna hebben we van drankje geruild (en natuurlijk de bonbons gedeeld). Wat een onzin.
Niet helemaal on-topic maar ik kwam op Facebook deze vacature tegen en ik moest m even ergens delen: https://www.indeed.nl/m/viewjob?jk=d600df69d4978237



De functietitel is... hulpje! Daar zou ik ook spontaan klantonvriendelijk van worden als dat mijn baan was...
We waren in een strandtent waar je brood met kroketten kon krijgen of frikandellen met friet. Vriendin wilde graag kroket met friet maar dat kon niet want bij kroketten hoorde brood........
Alle reacties Link kopieren
quote:Invisible10 schreef op 21 april 2017 @ 17:50:

[...]





Zo bestelde ik eens cheeseburgers bij McDonalds, voor m'n kinderen. 'Graag 2 cheeseburgers zonder saus en augurk'.

Antwoord: 'wilt u er wel kaas op?'
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
quote:bucket- schreef op 21 april 2017 @ 21:31:

Ik wees een teamleider bij de AH erop dat er een bonus kaartje op het schap hing die verlopen was (en de aanbieding dus niet meer geldig) en dat ik dit al vaker had gezien de afgelopen tijd (3 keer in afgelopen 2 weken) en had het kaartje van het schap gehaald om aan hem te geven. Zijn reactie: het is niet de bedoeling dat u aan de bonus kaartjes zit. Vond het een beetje lullig, probeerde alleen maar te helpen. In zo'n geval vraag ik of de bonusprijs nog klopt en dan krijg ik het voor de bonusprijs. Een keer liep de teamleider zelf met het kaartje naar de kassa om het te laten zien. Bij meningsverschillen over aanbiedingen die echt nog lopen, laat ik het kaartje zien (gaat dus van schap naar kassa).



Soms blijken er produkten in de bonus te zijn, waarvan je niets in de folder of op het schap zag staan. Dat zal wel een eigen opruimingsactie van de winkel zijn.



En nu ik het toch over de supermarkt heb: soms wordt er gegrijnsd door een langere medewerker in de verte, die ziet dat ik een hulpmiddel gebruik om iets van de hoogste plank te tikken. Ja hoor, dan word ik ook meteen geholpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 22 april 2017 @ 17:54:

Niet helemaal on-topic maar ik kwam op Facebook deze vacature tegen en ik moest m even ergens delen: https://www.indeed.nl/m/viewjob?jk=d600df69d4978237



De functietitel is... hulpje! Daar zou ik ook spontaan klantonvriendelijk van worden als dat mijn baan was...Wat erg! Die past in het rijtje van 'de poets' ...
Knechtje......hulp.......poets.



Ik vermeldde ooit op dit forum dat ik een huishoudelijk mdw. geen poets wil noemen. Reden daarvoor is dat ik dat zelf zo neerbuigend vind klinken.



De reacties waren echter zeer verbouwereerd. Want was zou er mis zijn met de term poets.



Zo zie je, iedereen gaat daar anders mee om. Tot op de dag van vandaag zul je mij het woord poets niet horen zeggen wanneer ik daarmee een huishoudelijk mdw. bedoel.
quote:KyloRen schreef op 22 april 2017 @ 19:47:

[...]



Daarom vind ik het zo fijn dat onze Mac nu easy order heeft. Tegenwoordig kun je zelfs je hele burger aanpassen, echt superhandig!Klopt, mijn zoon heeft eens met vrienden bakjes met alleen zout, of saus o.i.d. besteld. Je betaald wel de volle mep maar ze hadden er wel lol van Het cheeseburger incident dateert alweer van een jaar 8 geleden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Invisible10 schreef op 21 april 2017 @ 17:50:

[...]





Zo bestelde ik eens cheeseburgers bij McDonalds, voor m'n kinderen. 'Graag 2 cheeseburgers zonder saus en augurk'.

Antwoord: 'wilt u er wel kaas op?'



Dat lijkt heel raar, maar je zou verbaasd zijn over het aantal mensen die dus serieus een cheeseburger zonder kaas wil. Een vriendin van mij werkte bij de Mac, en die had een overvloed aan voorbeelden. Zelfs als zij dan zei: maar dan hebt u gewoon een hamburger, dat is goedkoper. Waren er nog genoeg mensen die per se een cheeseburger zonder kaas wilden, want hamburgers vonden ze minder lekker.

Dus ik begrijp de vraag wel (maar snap ook wel dat het een beetje gek klinkt).
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 22 april 2017 @ 17:54:

Niet helemaal on-topic maar ik kwam op Facebook deze vacature tegen en ik moest m even ergens delen: https://www.indeed.nl/m/viewjob?jk=d600df69d4978237



De functietitel is... hulpje! Daar zou ik ook spontaan klantonvriendelijk van worden als dat mijn baan was...



Treurig...

Leuke werktijden ook. Fulltime, 38 uur, en dan van maandag t/m vrijdag van 8 tot 'ongeveer' 5 uur
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Laatst op een terras, eindelijk eens lekker zonnig weer, maar het grootste deel van het terras lag nog in de schaduw. Op één stukje lager gelegen terras al wel zon. Dus ik wilde daar gaan zitten. Er stond al een bord 'bestellen aan de bar', wat is dus al irritant vind, maar goed. Ik bestel bij de bar iets te drinken en een broodje. Dat laatste kon niet, want op dat deel van het terras werden geen broodjes geserveerd. Ik heb dus alleen maar wat gedronken, jammer, maar zo loop je dus als café wel extra omzet mis.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 23 april 2017 @ 14:30:

Laatst op een terras, eindelijk eens lekker zonnig weer, maar het grootste deel van het terras lag nog in de schaduw. Op één stukje lager gelegen terras al wel zon. Dus ik wilde daar gaan zitten. Er stond al een bord 'bestellen aan de bar', wat is dus al irritant vind, maar goed. Ik bestel bij de bar iets te drinken en een broodje. Dat laatste kon niet, want op dat deel van het terras werden geen broodjes geserveerd. Ik heb dus alleen maar wat gedronken, jammer, maar zo loop je dus als café wel extra omzet mis.



Oh wat raar. Bij een vakantiepark bedienden wij ook niet aan het zwembad en mochten mensen geen glazen meenemen, maar dat is nog best logisch.



Had je niet gevraagd waarom ze daar niet bedienden? Als dat stuk nog gewoon bij het terras hoort zouden ze toch een goede reden moeten hebben vind ik. Niet echt klantvriendelijk.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Bedienen en terras gaat soms wat moeizaam samen, zoals dat ene pannenkoekenrestaurant dat geen pannenkoeken serveerde op het terras, nou, die sloegen we dus voortaan over als we met de kinderen gingen fietsen.
quote:nausicaa schreef op 23 april 2017 @ 13:23:

[...]





Dat lijkt heel raar, maar je zou verbaasd zijn over het aantal mensen die dus serieus een cheeseburger zonder kaas wil. Een vriendin van mij werkte bij de Mac, en die had een overvloed aan voorbeelden. Zelfs als zij dan zei: maar dan hebt u gewoon een hamburger, dat is goedkoper. Waren er nog genoeg mensen die per se een cheeseburger zonder kaas wilden, want hamburgers vonden ze minder lekker.

Dus ik begrijp de vraag wel (maar snap ook wel dat het een beetje gek klinkt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven