Geld & Recht alle pijlers

Bestellen bij Amazon ervaringen?

28-01-2020 13:29 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva's

Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn bij het bestellen bij Amazon.
En hebben jullie dan ook duurdere producten daar besteld?

* kwaliteit was je tevreden of viel het tegen?
* hoe zit dat met retour moet je het zelf betalen of word het vergoed?

Ik zou graag ervaringen willen weten bij Amazon UK en de Duitse.

Ik weet dat je bij UK alleen kan betalen met een creditcard. Die heb ik niet maar wil eventueel wel een prepaid creditcard aanschaffen daarvoor.

En kan je je weer makkelijk afmelden voor de 30 dagen Prime die je uit kunt proberen?

Ik heb iets gezien wat ik erg interessant vind maar geen ervaring met Amazon vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen.

Bedankt voor de reacties.

Groetjes
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-01-2020 13:34
Pas als de Europese Amazon dezelfde producten gaat aanbieden als de Amerikaanse zou ik overwegen Prime te nemen. Ik loop nu best vaak tegen 'not shipped to the Netherlands' aan als ik iets google.
In de VS heeft denk ik iedereen prime, gratis boeken, film, series. Sinds kort moet je wel voor sommige films bij betalen. Sommige producten worden dezelfde dag bezorgd als je prime hebt. Eerlijk gezegd is bijna alles goedkoper bij Amazon.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
28-01-2020 14:36
Spullen komen ook vaak van een derde partij, kan het niet zijn dat je de tweede keer gewoon een andere leverancier ziet? Dat kan ook flink schelen.
Nee staat bij geleverd/verkoop door Amazon
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
28-01-2020 15:06
Nee staat bij geleverd/verkoop door Amazon
Bekijk het eens via een incognitovenster. Kan met je cookies te maken hebben.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Amazon moet je mijden als de pest.
Tenzij je graag ziet dat het Nederlandse detailhandellandschap volledig op zijn kop wordt gezet, inclusief de supermarkt-wereld.
Ik bestel daar al jaren dingen en het is nog nooit mis gegaan. Ik deed daar altijd mijn Harry Potter boeken preorder vanaf The Order of The Phoenix en het is nog nooit mis gegaan. Heb er ook wel eens dvd's en CD's besteld. Meestal vanuit de UK maar ook vanuit Amerika. Laatst wat besteld van de Duitse Amazon en dat was er binnen 3 dagen.

Je moet wel opletten of je het echt van Amazon koopt of van een derde partij. Dat laatste kan qua verzenden wat duurder zijn. Vond de tabellen altijd wel handig zodat ik precies kon kijken wat het met verzendkosten ging kosten. (Als je natuurlijk onder de 22 euro blijft)
Alle reacties Link kopieren
Wij willen niet meer zonder Amazon. We zijn recent verhuisd van Duitsland naar Nederland en hebben ons prime abo gewoon meegenomen.
Enige waar je voor moet oppassen, is dat bijvoorbeeld een kindercomputertje in het duits thuisgestuurd kunt krijgen, of een duits sprekende pop.

Daarnaast als je Prime hebt, hoef je alleen geen verzendkosten te betalen voor de produkten waar 'prime' bijstaat. Er zijn ook andere aanbieders.

De recencies zijn uiterst waardevol!

Ik zag al dat de Nederlandse vertaling vaak nogal belabberd is, maar dat zal langzaam ook wel beter worden.

Hier heel positief dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ik zet hier even een link neer maar dat lukt me helaas niet. (De Uk versie)

Het gaat om de Britax Römer dualfix R
En dan de kleur grijs voor 211 pond.

Als ik het goed heb word deze verkocht door Amazon zelf en ook verstuurd.

Zou iemand dit voor de zekerheid voor mij na kunnen kijken ?
Mocht ik de stoel bestellen zal ik de 30 dagen gratis Prime activeren om gratis te kunnen verzenden en dan binnen 30 dagen weer voor afmelden.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Vergeet overigens de invoerheffing niet. UK is geen EU meer.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
28-01-2020 18:23
Vergeet overigens de invoerheffing niet. UK is geen EU meer.
Is dat al rond dan? Volgens mij toch nog niet

Weer iets om uit te zoeken.
05-2019 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 18:29
7.42% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
28-01-2020 18:25
Is dat al rond dan? Volgens mij toch nog niet
Vanaf zaterdag.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
28-01-2020 18:23
Vergeet overigens de invoerheffing niet. UK is geen EU meer.
Volgende week pas
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de kwaliteit, prijs en snelheid uitstekend
Alleen altijd opblijven letten op 'verborgen kosten. Laatst had dochter iets op het oog, kwam 22 euro verzenkosten overheen. Toch maar niet besteld
Alle reacties Link kopieren
Pas heb ik Philips hue lampen besteld in Duitsland. Waren binnen twee dagen in huis.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-01-2020 13:30
Ik heb onlangs iets besteld via de Duitse Amazon. De kwaliteit was top en werd ook snel geleverd. Gewoon met m'n creditcard betaald.

Ik heb precies dezelfde ervaring.
Amazon prime heb ik niet.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-01-2020 18:28
Ik vind de kwaliteit, prijs en snelheid uitstekend
Alleen altijd opblijven letten op 'verborgen kosten. Laatst had dochter iets op het oog, kwam 22 euro verzenkosten overheen. Toch maar niet besteld
Dan zou ik het in principe nog net kunnen bestellen zonder invoerkosten te betalen.
Blijf in jezelf geloven !
Laatst moest ik de helpdesk bellen van amazon.de. Ik mijn beste Duits (niet zo best dus) paraat, kreeg ik tot mijn grote verbazing een Nederlander aan de lijn. Als je de Duitse site op de Nederlandse taal zet, krijg je ook de Nederlandse helpdesk. Makkelijker kan niet.

(Eerder gingen de mailtjes van de Duitse site naar een Engelse helpdesk. Heb ik nog heel gezellig gemaild met een Engelse studente die Duits studeerde.)
Alle reacties Link kopieren
Maar nu de vraag: waarom zou je bij Amazon kopen terwijl je weet dat het een heel agressief bedrijf is. Het verandert het retail-landschap nog veel meer dan dat de bol.com's gedaan hebben.
Ja, het is goedkoop. Maar hoe denk je dat dat kan dan? Of staan jullie daar nooit bij stil. Dat het binnenhalen van Amazon uiteindelijk ook de supermarktwereld zal veranderen.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
28-01-2020 18:59
Maar nu de vraag: waarom zou je bij Amazon kopen terwijl je weet dat het een heel agressief bedrijf is. Het verandert het retail-landschap nog veel meer dan dat de bol.com's gedaan hebben.
Ja, het is goedkoop. Maar hoe denk je dat dat kan dan? Of staan jullie daar nooit bij stil. Dat het binnenhalen van Amazon uiteindelijk ook de supermarktwereld zal veranderen.
de wereld verandert nou eenmaal
en nee, daar zit ik niet mee
Alle reacties Link kopieren
https://www.emerce.nl/nieuws/eu-start-o ... uik-amazon
Alle reacties Link kopieren
https://twinklemagazine.nl/2018/11/amaz ... /index.xml
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er echt niet veel van . Als ik het in het winkelmandje zet krijg ik ineens een veel hogere prijs te zien.
En ook nog steeds verzendkosten.

En ik heb prime 30 dagen uitproberen aan gezet .
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
28-01-2020 19:13
Ik snap er echt niet veel van . Als ik het in het winkelmandje zet krijg ik ineens een veel hogere prijs te zien.
En ook nog steeds verzendkosten.

En ik heb prime 30 dagen uitproberen aan gezet .
Britax Römer dualfix R is sowieso geen Prime product zo te zien. Dus die gratis verzending werkt dan niet.

Bij mij komt er ook 30 Pond bij zodra ik 'proceed to checkout' doe. Misschien kan je met ze chatten waarom dat is?
Alle reacties Link kopieren
Bestel je bij Amazon.com, Amazon.co.uk of Amazon.de? Mijn ervaring is dat de verzendkosten bij Amazon.de lager zijn dan bij de andere twee.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Er staat sowieso op de UK site dat items sold by amazon.co.uk naar internationale adressen niet in aanmerking komen voor gratis verzending. Dus dat zal inderdaad niet werken.

Ik heb op zich wel goede ervaringen met Amazon, behalve 1 keer toen ik een keer niet goed opgelet had, en er op een item van 2 euro 57 euro verzendkosten bij kwamen (vanuit Duitsland, en het kon gewoon in een envelop). Dus altijd heel goed checken voor je definitief bestelt. Ook als het niet zwaar is etc. Dit was overigens inderdaad wel van een derde partij, daar zitten wel vaker rare verzendkosten bij. Zeker nu er ook veel dropshipping gedaan wordt. Dan bestel je bij Amazon, maar komt het eigenlijk gewoon via Ali expresss. Als een verkoper een zeer suggestief Chinese naam heeft, en goedkope verzending een week of vier gaat duren, weet je bijna zeker dat het dit is. Ook als snelle bezorging ineens 80 euro kost oid. En dan betaal je dus een Amazon prijs voor AliExpress spullen.

Spullen via Amazon zelf, zijn altijd goed gegaan. Ik heb geen voorkeur voor de site, te veel irrelevante artikelen (gesponsord) tussen wat ik wel zoek, en te veel aliexpress zooi. Maar sommige dingen zijn in Nederland simpelweg niet te krijgen.
Ja die verschillende versies van amazon zijn wel irritant. Ik heb jaren geleden een cadeaubon gekregen van amazon van iemand. Ik wilde die inwisselen maar dat kon niet. Wat blijkt: Als je een cadeaubon koopt op amazon.com dan kun je die ook alleen op amazon.com inwisselen. Geen idee of ze de co.uk en .de ook zo gescheiden houden. Heb die bon nog steeds niet gebruikt omdat ik hem steeds vergeet tot het weer rond kerst is en dan wil ik juist niet uit Amerika bestellen i.v.m. hogere pakkans voor invoerrechten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven