Geld & Recht
alle pijlers
Bestellen in het buitenland met creditcard
vrijdag 29 november 2024 om 12:46
Ik leef vast onder een steen want ik heb geen creditcard. Nooit gehad, nooit gewild, nooit nodig gehad.
Maar nu wil ik iets via een buitenlandse site kopen en dat kan alleen met een creditcard.
Wat nu?
Ik heb gegoogled en zie dat er ook prepaid en virtuele creditcards bestaan, maar welke is betrouwbaar?
Ik vind het nogal ondoorzichtig allemaal.
Help deze dombo even, alsjeblieft
Maar nu wil ik iets via een buitenlandse site kopen en dat kan alleen met een creditcard.
Wat nu?
Ik heb gegoogled en zie dat er ook prepaid en virtuele creditcards bestaan, maar welke is betrouwbaar?
Ik vind het nogal ondoorzichtig allemaal.
Help deze dombo even, alsjeblieft
vrijdag 29 november 2024 om 13:13
Het zou maar voor eenmalig gebruik zijn.
Ik vind het niet nodig dan een hele kaart aan te vragen.
Bij mijn bank kost het ook nog eens 35 euro per jaar terwijl die virtuele gratis of goedkoper zijn.
vrijdag 29 november 2024 om 13:36
Een vriend of familielid mét creditcard vragen om het voor jou te bestellen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 29 november 2024 om 14:26
Ik zou even rondvragen bij vrienden of familie of ze het voor je willen bestellen. ALs ze je van te voren al een tikkie sturen voor het bedrag, is dat toch geen probleem?
Als de website betrouwbaar is, zou ik daar geen problemen mee hebben.
Als de website betrouwbaar is, zou ik daar geen problemen mee hebben.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
vrijdag 29 november 2024 om 17:29
En toch ben ik altijd verbaasd wanneer ik volwassenen tegenkom die geen credit card hebben.
Bestel je dan nooit iets of vliegtickets of huurauto of andere dure zaken?
Ik was laatst in het buitenland met collega’s en we hadden een calamiteit waardoor we ineens met het vliegtuig naar huis moesten, (eerder dan gepland) dan ben ik altijd blij met een credit card en een groot limiet. Gelukkig heb ik genoeg spaargeld maar ik moest nu ook voor een collega betalen die niet genoeg spaargeld had + geen credit card.
Ik heb het met liefde betaald maar dat ik zou zelf niet in die situatie willen zitten, voor mij is het een stukje zekerheid in onvoorziene situaties
Ik was laatst in het buitenland met collega’s en we hadden een calamiteit waardoor we ineens met het vliegtuig naar huis moesten, (eerder dan gepland) dan ben ik altijd blij met een credit card en een groot limiet. Gelukkig heb ik genoeg spaargeld maar ik moest nu ook voor een collega betalen die niet genoeg spaargeld had + geen credit card.
Ik heb het met liefde betaald maar dat ik zou zelf niet in die situatie willen zitten, voor mij is het een stukje zekerheid in onvoorziene situaties
vrijdag 29 november 2024 om 17:34
Legio mensen die nooit vliegen en met hun eigen auto op vakantie gaan. Bij bijna alle nederlandse webshops kun je met ideal betalen, dus ik kan me goed voorstellen dat je er echt geen nodig hebt. Daar kan ik niet verbaasd over zijn.nieuwsbrief schreef: ↑29-11-2024 17:29En toch ben ik altijd verbaasd wanneer ik volwassenen tegenkom die geen credit card hebben.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
vrijdag 29 november 2024 om 17:41
Op zich ik ook niet, alleen een creditcard geeft wel betere veiligheid voor als iets niet aankomt of de webshop niet klopte.ninanoname schreef: ↑29-11-2024 17:34Legio mensen die nooit vliegen en met hun eigen auto op vakantie gaan. Bij bijna alle nederlandse webshops kun je met ideal betalen, dus ik kan me goed voorstellen dat je er echt geen nodig hebt. Daar kan ik niet verbaasd over zijn.
vrijdag 29 november 2024 om 18:03
Ik heb pas 1 x meegemaakt dat iets niet aankwam en toen is dat zonder credit card opgelost.
Ik bestel ook alleen bij bekende shops, geen vaag gedoe voor mij.
Bij mijn laatste buitenlandse vakantie gingen we met eigen auto en het hotel konden we ter plekke afrekenen.
Manlief heeft wel een creditcard, maar ik kan hem niet vragen te bestellen, want het is een cadeautje voor hem.
vrijdag 29 november 2024 om 18:34
Ik heb net op een paar sites voor vliegtickets gekeken, maar bij de meeste kun je met iDeal betalen en vaak ook met PayPal.nieuwsbrief schreef: ↑29-11-2024 17:29En toch ben ik altijd verbaasd wanneer ik volwassenen tegenkom die geen credit card hebben.
vrijdag 29 november 2024 om 19:22
Ik heb het meerdere keren gehad terwijl ik niet via vreemde websites bestel. En daarnaast heb ik via m’n debit kaart fraude gehad maar dat was niet in Nederland. Dus ik doe veel internet aankopen met creditcard.Franille schreef: ↑29-11-2024 18:03Ik heb pas 1 x meegemaakt dat iets niet aankwam en toen is dat zonder credit card opgelost.
Ik bestel ook alleen bij bekende shops, geen vaag gedoe voor mij.
Bij mijn laatste buitenlandse vakantie gingen we met eigen auto en het hotel konden we ter plekke afrekenen.
Manlief heeft wel een creditcard, maar ik kan hem niet vragen te bestellen, want het is een cadeautje voor hem.
Maar ik zou die van man gebruiken in jouw geval, ook al is het een cadeau. Misschien even zeggen dat er een aankoop aankomt zodat hij niet denkt dat er fraude is.
vrijdag 29 november 2024 om 20:40
Nee daarom zeg ik ook dat ik met liefde help/zou helpen alleen dat ik het niet begrijp omdat ik het fijn vind om die achtervang wel te hebben als het nodig isninanoname schreef: ↑29-11-2024 17:34Legio mensen die nooit vliegen en met hun eigen auto op vakantie gaan. Bij bijna alle nederlandse webshops kun je met ideal betalen, dus ik kan me goed voorstellen dat je er echt geen nodig hebt. Daar kan ik niet verbaasd over zijn.
vrijdag 29 november 2024 om 22:48
Inderdaad, ik reis veel alleen. Ik heb twee bankrekeningen bij verschillende banken, en twee creditcards, ik wil onder geen beding zonder betaalmethode zitten. Heb echt weleens gehad dat mijn ING het nergens deed, of juist mijn ABN, etc.nieuwsbrief schreef: ↑29-11-2024 20:40Nee daarom zeg ik ook dat ik met liefde help/zou helpen alleen dat ik het niet begrijp omdat ik het fijn vind om die achtervang wel te hebben als het nodig is
Ik zou prima wat voor iemand als TO bestellen, indien gevraagd. Heb op reis ook altijd één creditcard op een andere plek dan de rest van mijn pasjes.
vrijdag 29 november 2024 om 22:53
zaterdag 30 november 2024 om 00:30
nieuwsbrief schreef: ↑29-11-2024 17:29En toch ben ik altijd verbaasd wanneer ik volwassenen tegenkom die geen credit card hebben.
Ik begrijp dat ook nooit....
Alleen met m'n ING pas naar het buitenland vind ik echt niet handig. Vaak heb je idd een CC nodig voor autohuur, maar ik gebruik m eigenlijk overal als betaalmiddel. Het wordt overal geaccepteerd en je hebt nooit gedoe met een pinpas die het weer eens niet doet.
Daarnaast vind ik het sowieso fijn om een back up betaalmiddel te hebben.
Maar ook: als je bijv bij Zalando besteld met een creditcard ben je niet meteen dat geld kwijt (als in dat je het voor moet schieten, zoals met iDeal). Als ik dingen retourneer wordt dat gewoon weer op mn cc account gestort, en heb ik het geld dus nooit gemist.
Plus dat je spullen idd verzekerd zijn met een cc
zaterdag 30 november 2024 om 00:32
Lorem_Ipsum schreef: ↑29-11-2024 22:48Inderdaad, ik reis veel alleen. Ik heb twee bankrekeningen bij verschillende banken, en twee creditcards, ik wil onder geen beding zonder betaalmethode zitten. Heb echt weleens gehad dat mijn ING het nergens deed, of juist mijn ABN, etc.
Ik zou prima wat voor iemand als TO bestellen, indien gevraagd. Heb op reis ook altijd één creditcard op een andere plek dan de rest van mijn pasjes.
Ik laat op reis vaak 1 van mijn 2 creditcards op mn hotelkamer
Als ik dan onverhoopt beroofd wordt of mijn tas kwijtraak dan zit ik iig niet meteen in Mexico zonder enig betaalmiddel
zaterdag 30 november 2024 om 04:48
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in