Geld & Recht alle pijlers

Bestellen in het buitenland met creditcard

29-11-2024 12:46 51 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik leef vast onder een steen want ik heb geen creditcard. Nooit gehad, nooit gewild, nooit nodig gehad.

Maar nu wil ik iets via een buitenlandse site kopen en dat kan alleen met een creditcard.
Wat nu?
Ik heb gegoogled en zie dat er ook prepaid en virtuele creditcards bestaan, maar welke is betrouwbaar?
Ik vind het nogal ondoorzichtig allemaal.

Help deze dombo even, alsjeblieft :@@:
Ik heb daarvoor een gratis Revolut genomen.
Man heeft ook revolut inderdaad. Maar sowieso vind ik een cc wel heel fijn, ook voor Nederlandse bestellingen of boeken van een vakantie ofzo. Als er dan wat mis gaat is het in ieder geval verzekerd.
Revolut is een goede optie inderdaad.
Maar waarom zou je een virtuele creditcard of zoiets willen, als je je afvraagt welke betrouwbaar is? Je eigen bank heeft toch ook een creditcard?
Ginevra schreef:
29-11-2024 13:04
Maar waarom zou je een virtuele creditcard of zoiets willen, als je je afvraagt welke betrouwbaar is? Je eigen bank heeft toch ook een creditcard?
Het zou maar voor eenmalig gebruik zijn.
Ik vind het niet nodig dan een hele kaart aan te vragen.
Bij mijn bank kost het ook nog eens 35 euro per jaar terwijl die virtuele gratis of goedkoper zijn.
Ah zo. Ik gebruik een creditcard vaker voor verschillende dingen, dus zo had ik het niet bekeken.
Franille schreef:
29-11-2024 13:13
Het zou maar voor eenmalig gebruik zijn.
Ik vind het niet nodig dan een hele kaart aan te vragen.
Bij mijn bank kost het ook nog eens 35 euro per jaar terwijl die virtuele gratis of goedkoper zijn.

Een vriend of familielid mét creditcard vragen om het voor jou te bestellen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
29-11-2024 13:36
Lijkt me de meest makkelijke oplossing idd.
Ik zou even rondvragen bij vrienden of familie of ze het voor je willen bestellen. ALs ze je van te voren al een tikkie sturen voor het bedrag, is dat toch geen probleem?
Als de website betrouwbaar is, zou ik daar geen problemen mee hebben.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
himalaya schreef:
29-11-2024 13:36
Goh niet eens aan gedacht. Ik zou ook niet weten wie er wel een creditcard heeft, daar hebben we het nooit over.
Heul veul mensen hebben er één hoor. Al is het maar om op vakantie een auto te kunnen huren.
En toch ben ik altijd verbaasd wanneer ik volwassenen tegenkom die geen credit card hebben.
Bestel je dan nooit iets of vliegtickets of huurauto of andere dure zaken?

Ik was laatst in het buitenland met collega’s en we hadden een calamiteit waardoor we ineens met het vliegtuig naar huis moesten, (eerder dan gepland) dan ben ik altijd blij met een credit card en een groot limiet. Gelukkig heb ik genoeg spaargeld maar ik moest nu ook voor een collega betalen die niet genoeg spaargeld had + geen credit card.
Ik heb het met liefde betaald maar dat ik zou zelf niet in die situatie willen zitten, voor mij is het een stukje zekerheid in onvoorziene situaties
Maar volgens mij zou ik in jouw situatie, als je het niet wil, gewoon even iemand in je omgeving vragen! :-) als je het meteen overmaakt is het geen probleem toch?
nieuwsbrief schreef:
29-11-2024 17:29
En toch ben ik altijd verbaasd wanneer ik volwassenen tegenkom die geen credit card hebben.

Legio mensen die nooit vliegen en met hun eigen auto op vakantie gaan. Bij bijna alle nederlandse webshops kun je met ideal betalen, dus ik kan me goed voorstellen dat je er echt geen nodig hebt. Daar kan ik niet verbaasd over zijn.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
29-11-2024 17:34
Legio mensen die nooit vliegen en met hun eigen auto op vakantie gaan. Bij bijna alle nederlandse webshops kun je met ideal betalen, dus ik kan me goed voorstellen dat je er echt geen nodig hebt. Daar kan ik niet verbaasd over zijn.
Op zich ik ook niet, alleen een creditcard geeft wel betere veiligheid voor als iets niet aankomt of de webshop niet klopte.
Elsy schreef:
29-11-2024 17:41
Op zich ik ook niet, alleen een creditcard geeft wel betere veiligheid voor als iets niet aankomt of de webshop niet klopte.
Ik heb pas 1 x meegemaakt dat iets niet aankwam en toen is dat zonder credit card opgelost.
Ik bestel ook alleen bij bekende shops, geen vaag gedoe voor mij.

Bij mijn laatste buitenlandse vakantie gingen we met eigen auto en het hotel konden we ter plekke afrekenen.

Manlief heeft wel een creditcard, maar ik kan hem niet vragen te bestellen, want het is een cadeautje voor hem.
nieuwsbrief schreef:
Ik heb net op een paar sites voor vliegtickets gekeken, maar bij de meeste kun je met iDeal betalen en vaak ook met PayPal.
Franille schreef:
29-11-2024 18:03
Ik heb pas 1 x meegemaakt dat iets niet aankwam en toen is dat zonder credit card opgelost.
Ik bestel ook alleen bij bekende shops, geen vaag gedoe voor mij.

Bij mijn laatste buitenlandse vakantie gingen we met eigen auto en het hotel konden we ter plekke afrekenen.

Manlief heeft wel een creditcard, maar ik kan hem niet vragen te bestellen, want het is een cadeautje voor hem.
Ik heb het meerdere keren gehad terwijl ik niet via vreemde websites bestel. En daarnaast heb ik via m’n debit kaart fraude gehad maar dat was niet in Nederland. Dus ik doe veel internet aankopen met creditcard.

Maar ik zou die van man gebruiken in jouw geval, ook al is het een cadeau. Misschien even zeggen dat er een aankoop aankomt zodat hij niet denkt dat er fraude is.
ninanoname schreef:
29-11-2024 17:34
Nee daarom zeg ik ook dat ik met liefde help/zou helpen alleen dat ik het niet begrijp omdat ik het fijn vind om die achtervang wel te hebben als het nodig is
nieuwsbrief schreef:
29-11-2024 20:40
Nee daarom zeg ik ook dat ik met liefde help/zou helpen alleen dat ik het niet begrijp omdat ik het fijn vind om die achtervang wel te hebben als het nodig is
Inderdaad, ik reis veel alleen. Ik heb twee bankrekeningen bij verschillende banken, en twee creditcards, ik wil onder geen beding zonder betaalmethode zitten. Heb echt weleens gehad dat mijn ING het nergens deed, of juist mijn ABN, etc.

Ik zou prima wat voor iemand als TO bestellen, indien gevraagd. Heb op reis ook altijd één creditcard op een andere plek dan de rest van mijn pasjes.
Is paypal ook niet mogelijk? Toen ik zelf geen creditcard had vroeg ik altijd aan mijn vader of hij even voor me wilde betalen. Zodra het van zijn creditcard was afgeschreven maakte ik het geld over naar zijn rekening.

Ik zou dus familie of vrienden vragen of ze je kunnen/willen helpen.
nieuwsbrief schreef:

Ik was laatst in het buitenland met collega’s en we hadden een calamiteit waardoor we ineens met het vliegtuig naar huis moesten, (eerder dan gepland) dan ben ik altijd blij met een credit card en een groot limiet. Gelukkig heb ik genoeg spaargeld maar ik moest nu ook voor een collega betalen die niet genoeg spaargeld had + geen credit card.
Ik heb het met liefde betaald maar dat ik zou zelf niet in die situatie willen zitten, voor mij is het een stukje zekerheid in onvoorziene situaties

Ik begrijp dat ook nooit....
Alleen met m'n ING pas naar het buitenland vind ik echt niet handig. Vaak heb je idd een CC nodig voor autohuur, maar ik gebruik m eigenlijk overal als betaalmiddel. Het wordt overal geaccepteerd en je hebt nooit gedoe met een pinpas die het weer eens niet doet.
Daarnaast vind ik het sowieso fijn om een back up betaalmiddel te hebben.

Maar ook: als je bijv bij Zalando besteld met een creditcard ben je niet meteen dat geld kwijt (als in dat je het voor moet schieten, zoals met iDeal). Als ik dingen retourneer wordt dat gewoon weer op mn cc account gestort, en heb ik het geld dus nooit gemist.
Plus dat je spullen idd verzekerd zijn met een cc
Lorem_Ipsum schreef:
29-11-2024 22:48
Inderdaad, ik reis veel alleen. Ik heb twee bankrekeningen bij verschillende banken, en twee creditcards, ik wil onder geen beding zonder betaalmethode zitten. Heb echt weleens gehad dat mijn ING het nergens deed, of juist mijn ABN, etc.

Ik zou prima wat voor iemand als TO bestellen, indien gevraagd. Heb op reis ook altijd één creditcard op een andere plek dan de rest van mijn pasjes.

Ik laat op reis vaak 1 van mijn 2 creditcards op mn hotelkamer
Als ik dan onverhoopt beroofd wordt of mijn tas kwijtraak dan zit ik iig niet meteen in Mexico zonder enig betaalmiddel :-D
Ik ga mijn creditcard juist opzeggen. De nieuwe bankpassen zijn Mastercard of Visa en worden wereldwijd geaccepteerd. Verder zie je steeds vaker in het buitenland dat je met Google Pay of Apple Pay kan betalen. Ik heb mijn creditcard de laatste jaren niet meer nodig, ook niet voor borg.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven