Geld & Recht alle pijlers

betalen eigen risico in termijnen vooraf

19-01-2018 17:15 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg nu via Anderzorg het aanbod om in maandelijkse termijnen het Eigen Risico 2018 vooraf te betalen.
Ik zit nog te twijfelen wat ik zal doen.
(moet in ieder geval nog wel 1 keer rontgenfoto laten maken in het ziekenhuis. )

Wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je het niet doen? Ik neem aan dat je het terugkrijgt als je het achteraf niet gebruikt blijkt te hebben?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Het is helemaal niet gezegd dat je eigen risico op gaat, en dan kun je hopen dat je je geld vlot terugkrijgt. Intussen heeft Anderzorg een gratis lening als het ware. Ik zou dan nog eerder maandelijks zelf dat geld opzij zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dit al jaren zo. Maar ik weet dan ook al 100% zeker dat ik mijn eigen risico op ga maken. Ik vind het ideaal, er wordt nu gewoon een hoger bedrag per maand afgeschreven en dat voelt toch minder pijnlijk dat in een keer een rekening van €385. En mocht je het niet op maken is het een leuk extratje in dec/jan!
Hakuna matata!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je het vooraf betalen als het nog niet duidelijk is of je het gaat opmaken? Een foto is geen € 385,-

Zet zelf geld opzij.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fijn! Als ik het opmaak wordt het niet in een keer afgeschreven wat toch altijd een beetje pijn doet ;-)
En als ik het niet opgemaakt heb dan heb ik lekker een extra zakcentje aan het eind van het jaar!
Alle reacties Link kopieren
Je kan het ook zelf opzij zetten.
Kurk schreef:
19-01-2018 17:20
Ik vind het fijn! Als ik het opmaak wordt het niet in een keer afgeschreven wat toch altijd een beetje pijn doet ;-)
En als ik het niet opgemaakt heb dan heb ik lekker een extra zakcentje aan het eind van het jaar!

Als je het wel gebruikt kan het bij veel verzekeraars ook in termijnen achteraf.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt eraan hoe ruim je financieel zit. Is het voor jou een echt groot bedrag om in een keer op te hoesten of niet? Geeft het je een geruster gevoel?
Als je het op je spaarrekening zet, levert het nauwelijks iets extras op. Maar misschien dat je et financieel flexibeler bent als je dit bedrag op je eigen rekening houdt en bij tegenvallers makkelijk bij je potje wat je apart hield voor je eigen risico kan...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg handig.
OHeb je wat over van je eigen risico, dan krijg je dit aan het eind van het jaar terug.
Ik zet elke maand zelf 50 euro apart, voor eigen risico, medicijnen en tandarts.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
19-01-2018 17:23
Als je het wel gebruikt kan het bij veel verzekeraars ook in termijnen achteraf.
Dat kan natuurlijk ook! Het is maar nét wat je prettig vind!
Maak je elk jaar je eigen risico op? Dan in termijnen. Heb je het geld apart staan voor wanneer de rekening komt?
Zo ja, gewoon zo laten. Zo nee of wanneer je het eerder wil uitgeven, doe het in termijnen.
Als je genoeg spaarreserve hebt, is het niet nodig.
Mijn eigen risico is altijd in april al op, dit jaar laat ik het in 10 termijnen afschrijven. Heb ook al gemeentebelastingen en waterschap etc begin van het jaar dus liever niet alles tegelijk. Als je van je fiets valt en naar de EHBO word gebracht voor de zekerheid met een ambulance kan je in één keer aftikken. Toch best veel.
Maar ik ben mijn huis aan het opknappen en wil niet tot eind mei op vakantiegeld moeten wachten als zoiets gebeurd en blijf liever van spaargeld af voor dit soort dingen. DSW betaald wat je teveel hebt betaald pas in april '19 terug, iets om rekening mee te houden.. Maar ik gebruik al bijna 100,- p.m. alleen aan medicijnen dus het gaat altijd op dan kan je het rustig doen en vaak duurt het wel even voor de verzekeraar de rekening stuurt is mijn ervaring.
Hier is het goed bevallen, maar ik weet ook zeker dat ik mijn eigen risico opmaak.

Alleen houd er wel rekening mee dat een zorgverlener nog heel lang een bedrag kan claimen. Als je het in April 2019 terugkrijgt, dan betekent dat nog niet automatisch dat dit ook terecht was, Stel dat je in november 2018 een behandeling hebt dan kunnen ze zelfs in november 2019 dat bedrag alsnog opeens gaan claimen bij de zorgverzekering en moet je het alsnog betalen.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
19-01-2018 17:15
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik zou het doen!

Als je dit jaar medische kosten maakt, dan is je eigen risico al geregeld. Geen gevaar voor geldtekort.
En als je je eigen risico niet aanspreekt, dan heb je 31 december een extraatje.

Ik doe het zelf zo: ik betaal mijn hele jaarpremie vooraf in één keer.
Kunnen ze het restant doorschuiven naar volgend jaar als de boel niet op is?
Terugstorten zou ik redelijk zinloos vinden als ik in 2019 ook in schijven betaal.
Alle reacties Link kopieren
Waarom storten ze het eind van het jaar terug, en beginnen dan in ´t nieuwe jaar weer te innen?
Kunnen ze het toch beter laten staan?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier is "sparen" toch voor verzonnen? Waarom zou je een verzekeraar helpen met meer cash?
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
19-01-2018 18:31
Hier is "sparen" toch voor verzonnen? Waarom zou je een verzekeraar helpen met meer cash?
Dat is een goede.
Sparen kan, maar als je volgende maand je been breekt moet je wel in 1 keer 385 euro betalen. Dat gebeurde mij 3 jaar geleden, gelukkig had ik het geld op de rekening staan.
Doreia schreef:
19-01-2018 17:30
Maak je elk jaar je eigen risico op? Dan in termijnen. Heb je het geld apart staan voor wanneer de rekening komt?
Zo ja, gewoon zo laten. Zo nee of wanneer je het eerder wil uitgeven, doe het in termijnen.


Trap in die open deur.
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
19-01-2018 17:47
Hier is het goed bevallen, maar ik weet ook zeker dat ik mijn eigen risico opmaak.

Alleen houd er wel rekening mee dat een zorgverlener nog heel lang een bedrag kan claimen. Als je het in April 2019 terugkrijgt, dan betekent dat nog niet automatisch dat dit ook terecht was, Stel dat je in november 2018 een behandeling hebt dan kunnen ze zelfs in november 2019 dat bedrag alsnog opeens gaan claimen bij de zorgverzekering en moet je het alsnog betalen.
Dit idd, ik kreeg zelfs eens een rekening na 2 jaar.
Alle reacties Link kopieren
raindrop57 schreef:
19-01-2018 18:54
Sparen kan, maar als je volgende maand je been breekt moet je wel in 1 keer 385 euro betalen. Dat gebeurde mij 3 jaar geleden, gelukkig had ik het geld op de rekening staan.
Dan kun je een betalingsregeling aanvragen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven