Geld & Recht alle pijlers

Bezorger boodschappen fooi?

02-12-2019 17:54 55 berichten
Ik vroeg mij dit dus af. Geef je de bezorger van je boodschappen fooi? Ik heb het tot dusver nog niet gedaan en ben benieuwd of ik nu een gierigaard ben.
En hoeveel dan?

Fooi voor bezorger boodschappen?

Totaal aantal stemmen: 126

Ja (4%)
Nee (82%)
Met de feestdagen (8%)
Soms, als ik vind dat.... (6%)
Liliane13 schreef:
02-12-2019 18:07
Nee, ik geef de bezorger van de boodschappen geen fooi. Sommigen vragen wel “zal ik de boodschappen in de keuken neerzetten?”. Dat aanbod neem ik nooit aan. Ik neem mijn boodschappen aan bij de deur. Ik vraag me wel af of ze dat aanbieden in de hoop fooi te krijgen. Schijnbaar is het geen bedrijfspolicy (oeh, lelijk dat ik Nederlands en Engels aan elkaar plak) om aan te bieden de boodschappen naar de keuken te brengen, want slechts een enkele bezorger vraagt het.
Volgens mij wel bij picnic!
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
02-12-2019 17:59
Natuurlijk de perfecte smoes om nog wat online te winkelen :proud:
Haha, ik heb inderdaad wel eens wat extra online geshopt om de bezorger een cadeautje te geven. Ik wist dat zijn vrouw zwanger was, en omdat hij altijd netje alles aflevert en we tevreden over hem zijn vond ik het wel leuk om een cadeautje te geven.

(En nee, het cadeautje was niet besteld en door hem bezorgd, haha)
Alle reacties Link kopieren
Ik geef eigenlijk nooit fooi. Niet omdat ik er tegen ben maar puur omdat ik bijna nooit cash in huis heb. Ik bestel wel eens eten maar betaal dat altijd online via ideal.
Boodschappen van AH of Picnic worden altijd tot in de keuken gebracht. Nooit gemerkt dat ze fooi verwachten. Bij hitte of kou biedt ik ze wel altijd een passend drankje aan wat vaak graag wordt aangenomen. Dat doe ik overigens ook bij de pakjes bezorger.
ach.. ik doe ook maar wat..
Leuk topic. Ik vind zulke dingen ook lastig. De pizzabezorger (1x per jaar ofzo) krijgt altijd fooi, boodschappen laat ik nooit bezorgen, de DHL-er geen fooi, de Post.nl-er ook geen fooi.
Terras: wel fooi, Kapper: geen fooi. Straks de bezorger van de weekkrantjes: wel fooi.
Het ligt ook aan de leeftijd. Jonge gasten die als bijbaantje werken worden beter beloond. ;) , maar eigenlijk heeft die Post.nl-er natuurlijk een rotbaan met slechte verdiensten. Hmmmmmm........
Best willekeurig eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Niemand krijgt fooi, ook de horeca in Nederland niet. Maakt het lekker makkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven