Geld & Recht alle pijlers

Blokkade Klarna voor minderjarige

15-03-2024 14:16 66 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De laatste tijd heeft puberella de mogelijkheid ontdekt aankopen via Klarna te doen. Dit gaat op zijn zachtst gezegd niet soepel. Ik ontvang regelmatig aanmaningen of moet uiteindelijk de portemonnee zelf trekken om erger te voorkomen.

Klarna biedt via de app geen optie om haar te blokkeren -dochter is 16 jaar- ze kunnen wel het adres blokkeren, daar schiet ik echter mijzelf mee in de voeten omdat ik er weleens gebruik van maak met aankopen.

Wie weet of er andere opties zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je nu niet zoveel aan maar ik las dat ze de wetgeving wel willen aanpassen zodat je er echt alleen gebruik van kan maken als je 18 bent.
Mijn zoon deed dit ook (14) maar ik verrekende alles met zijn zakgeld en kleedgeld. Goed uitgelegd waarom hij dit niet moet doen. En nu gaat het goed.
Volgens mij kun je app technisch niet zo veel verder.
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze geeft dus een valse leeftijd op?
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou JIJ de portemonnee trekken om erger te voorkomen?
Daarmee leert ze dat er anderen zijn die haar uit de penarie halen.

Beter kun je haar aanleren hoe je
1. Kijkt hoeveel geld je hebt
2. De bestelling doet.
3. Het geld apart zet
4. de Klarna betalingen tijdig betaald
5. Hoe je kunt uitstellen van een betaling naar een geschikter moment.
6. Pas een nieuwe bestelling doet als de eerst is betaald.

Krijgt ze geld van jou voor zakgeld of iets dergelijks? Dan haar dat geld geven en erbij zitten dat ze er haar Klarna mee betaald.

En anders gewoon die deurwaarder maar eens aan de deur laten komen, met flinke verhoging. Eens kijken of dat jurkje dan nog zo leuk was.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit lijkt me vooral haar probleem.

Goed moment voor een lesje verantwoordelijkheid nemen?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
15-03-2024 14:23
Waarom zou JIJ de portemonnee trekken om erger te voorkomen?
Daarmee leert ze dat er anderen zijn die haar uit de penarie halen.

Beter kun je haar aanleren hoe je
1. Kijkt hoeveel geld je hebt
2. De bestelling doet.
3. Het geld apart zet
4. de Klarna betalingen tijdig betaald
5. Hoe je kunt uitstellen van een betaling naar een geschikter moment.
6. Pas een nieuwe bestelling doet als de eerst is betaald.

Krijgt ze geld van jou voor zakgeld of iets dergelijks? Dan haar dat geld geven en erbij zitten dat ze er haar Klarna mee betaald.

En anders gewoon die deurwaarder maar eens aan de deur laten komen, met flinke verhoging. Eens kijken of dat jurkje dan nog zo leuk was.
Ja en dochter kan het vervolgens niet betalen en dan komen ze het alsnog bij de ouders halen. Het boeit ze echt niet die willen gewoon hun geld zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
En wat zijn de gevolgen voor je dochter als jij de portemonnee trekt?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
NuEvenNiet schreef:
15-03-2024 14:31
Ja en dochter kan het vervolgens niet betalen en dan komen ze het alsnog bij de ouders halen. Het boeit ze echt niet die willen gewoon hun geld zien.
En dus laat je het dan maar?

Fijn! Heb ik weer werk later om deze jongeren te leren financieel zelfredzaam te worden. Kom maar door :)
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien heb je hier iets aan.

https://www.kliksafe.nl/apps-blokkeren/
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
15-03-2024 14:33
En wat zijn de gevolgen voor je dochter als jij de portemonnee trekt?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
15-03-2024 14:33
En wat zijn de gevolgen voor je dochter als jij de portemonnee trekt?
Niks. Ze is minderjarig dus ouders zijn financieel verantwoordelijk.

Ik zou gewoon klarna blokkeren. Ik betaal mijn bestellingen namelijk altijd direct.
Alle reacties Link kopieren Quote
En dat is precies wat klarna wil en doet, je afhankelijk maken.
Ik bestel niks meer met klarna al jaren niet meer. Grootste onzin die er is, en je raakt er flink door in de problemen als je er gevoelig voor bent. Betalingen uitstellen etc is helemaal niet nodig. Geen geld uitgeven als je het (nog) niet hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
15-03-2024 14:56
Niks. Ze is minderjarig dus ouders zijn financieel verantwoordelijk.
Dat snap ik. Maar krijg dochter straf, geen kleedgeld meer of wordt het een lening bij moeder?
Of betaalt ze en komt dochter er dan verder mee weg.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
15-03-2024 14:23
Waarom zou JIJ de portemonnee trekken om erger te voorkomen?
Daarmee leert ze dat er anderen zijn die haar uit de penarie halen.

Beter kun je haar aanleren hoe je
1. Kijkt hoeveel geld je hebt
2. De bestelling doet.
3. Het geld apart zet
4. de Klarna betalingen tijdig betaald
5. Hoe je kunt uitstellen van een betaling naar een geschikter moment.
6. Pas een nieuwe bestelling doet als de eerst is betaald.

Krijgt ze geld van jou voor zakgeld of iets dergelijks? Dan haar dat geld geven en erbij zitten dat ze er haar Klarna mee betaald.

En anders gewoon die deurwaarder maar eens aan de deur laten komen, met flinke verhoging. Eens kijken of dat jurkje dan nog zo leuk was.
Als je geen geld hebt moet je niks kopen, dat lijkt me het enige nuttige om haar aan te keren. En de deurwaarder? Daar gaat een heel incassotraject aan vooraf met torenhoge kosten, niet op te hoesten voor een puber. Als ouders ben je bovendien financieel verantwoordelijk voor je kind, dus je zult hoe dan ook zelf moeten dokken. Wát een slecht advies dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
oneenietweer schreef:
15-03-2024 15:06
Als je geen geld hebt moet je niks kopen, dat lijkt me het enige nuttige om haar aan te keren. En de deurwaarder? Daar gaat een heel incassotraject aan vooraf met torenhoge kosten, niet op te hoesten voor een puber. Als ouders ben je bovendien financieel verantwoordelijk voor je kind, dus je zult hoe dan ook zelf moeten dokken. Wát een slecht advies dit.
Dus je zegt exact wat ik ook zeg en dan noem je dat zélf een slecht advies ;)
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het adres blokkeren, voorleven (en dus niet zelf wel dingen op afbetaling kopen) lijkt me belangrijker dan het ongemak van zelf moeten wachten met iets
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk met mensen met schulden. Alsjeblieft voed haar nu financieel goed op. Dus als dat betekent dat Klarna voor nu geblokkeerd moet worden, doen! Zelf zal je dan ook vooraf moeten betalen maar dan laat je wel aan je kind zien dat je niks kan bestellen als je geen geld heb. Klarna rekent idioot hoge kosten als je niet betaald. En als je het haar nu niet leert heeft ze er later echt last van en problemen mee. Dus zelf ook niks kopen als het geld er niet is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klarna biedt via de app geen optie om haar te blokkeren -dochter is 16 jaar- ze kunnen wel het adres blokkeren, daar schiet ik echter mijzelf mee in de voeten omdat ik er weleens gebruik van maak met aankopen.

Het is nou ook weer geen eerste levensbehoefte dus ik zou gewoon je adres laten blokkeren. Dat is voor een jaar of twee wel te overzien toch?

En dochter leren dat er consequenties vastzitten aan haar gedrag. En liever nog: haar leren niet op de pof te kopen (en dat dan zelf ook voorleven).
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij staat mijn blokkade op mijn mailadres.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou er een mailtje aan wagen naar Klarna want volgens mij moet je wel je leeftijd opgeven. En anders alles retour afzender.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou echt mijn adres laten blokkeren, je hebt zelf Klarna ook niet nodig hoor
Alle reacties Link kopieren Quote
Als puber soort gelijke situatie geflikt maar dan met die 0900 telefoonnummers die geld kosten.

Ouders waren boos en kreeg geen zakgeld die paar weken. Flinke preek gehad en ze hebben alle 0900 nummers geblokkeerd.

Probleem heeft zich niet meer voorgedaan.
Als ouder zou ik hetgene wat je kind allemaal heeft gekocht met klarna afpakken of retour sturen. Mag ze eerst betalen voor ze het terug krijgt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan gebruik je zelf maar even geen klarna, blokkeer het adres gewoon. Laat je iets toch elders bezorgen met een nieuwe, eigen account?
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
15-03-2024 15:50
Ik zou er een mailtje aan wagen naar Klarna want volgens mij moet je wel je leeftijd opgeven. En anders alles retour afzender.
Dat zeker, puber heeft gefraudeerd en Klarna zegt daarvoor maatregelen te nemen. Tenminste in de pers zeggen ze dat, of ze het doen is een tweede.

Verder adres gewoon blokkeren, Klarna is echt overbodig wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
15-03-2024 14:56


Ik zou gewoon klarna blokkeren. Ik betaal mijn bestellingen namelijk altijd direct.
Dus omdat jij je bestellingen altijd direct betaald moet TO dat ook maar doen?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven