Geld & Recht alle pijlers

Boete weghalen omgevallen boom op fietspad

03-01-2018 14:30 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Een juridische kwestie. Mijn zoon heeft vanmiddag een boom weggehaald en aan stukken gezaagd. Deze was omgewaaid en lag over het fietspad. Hij heeft de boom dus weggehaald en in stukken gezaagd en de stukken heeft die op ons erf neergelegd. Wij kregen tijdje later politie aan de deur en nu hebben we dus een proces verbaal wegens diefstal, werkt dit echt zo?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefje_123 schreef:
03-01-2018 14:47
Maar oke als het zo werkt werk het zo dan is er nu niks meer aan te doen
Jawel, contact opnemen met de partij die de aangifte heeft gedaan en zorgen dat het hout daar terug komt!!

Wanneer je aansprakelijk wordt gesteld voor het ontvreemden van een boom, wordt er namelijk gekeken naar de economische waarde die de boom had (gebaseerd op soort boom, leeftijd enz.) en dan kan een boom zomaar een paar duizend euro waard zijn, wat je zoon/jullie (afhankelijk van leeftijd zoon) dan moet gaan vergoeden.
Alle reacties Link kopieren
Echt zelf even contact gaan opnemen, niet gaan zitten afwachten, dat kan je duur komen te staan.
miedo schreef:
03-01-2018 14:50
Heeft de politie niks beters te doen?
Wordt hier nog steeds vuurwerk geknald, doe daar eens wat aan!!
Wie weet woont to ergens in de polder zullen ze die politie dan naar jou toesturen?
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
03-01-2018 14:52
Wie weet woont to ergens in de polder zullen ze die politie dan naar jou toesturen?

Ik heb ook nog een door vuurwerk opgeblazen brievenbus, misschien kunnen ze even notities maken.
Ja in principe heb je je iets toegeëigend maar als je eerst had gebeld (gemeente/politie) zijn ze meestal heel coulant en allang blij dat je een weg of fietspad vrij maakt is onze ervaring. Ik zou de gemeente even bellen en uitleggen dat je de weg vrij wilde maken, de stukken hout uit de weg wilde leggen en ze aan hun wil overdragen maar dat dat blijkbaar niet goed is overgekomen. Zeg maar dat je het je burgerplicht vond en baalt dat het verkeerd is overgekomen. Nee heb je...ja kan je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niemand aan de telefoon kunnen krijgen.. Ze nemen het idd in beslag
Alle reacties Link kopieren
Hugh-Jazz schreef:
03-01-2018 14:40
Het kan relevant zijn als je, door het verwijderen van de boom, de situatie veiliger maakte.
Hij lag op een fietspad niet op het erf. En iets aan de kant liggen en meenemen zijn twee verschillende dingen.
Wat een land hè, Nederland. Een boete omdat je mensen wil helpen. :bonk:

Volgende keer die boom mooi laten liggen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
03-01-2018 15:07
Wat een land hè, Nederland. Een boete omdat je mensen wil helpen. :bonk:

Volgende keer die boom mooi laten liggen.

Precies.
Ik heb er last van als een boom op het fietspad ligt.Niet als hij in de kachel van de buurman loigt.
Volgende keer misschien eerst foto maken van omgevallen boom.
Alle reacties Link kopieren
Gaan we zeker doen
Straks zat er nog een uiterst zeldzame paarsgespikkelde kuifleeuwerik in die boom ook, ben je helemaal de lul.
Alle reacties Link kopieren
De gemeente had ook een bedankje kunnen doen voor het vrijmaken van het fietspad, maar ja....ambtenaren.....
Alle reacties Link kopieren
Ja agh er is helaas niks meer aan te doen
Zeg maar gedag tegen een vog met een pv voor diefdtal
Alle reacties Link kopieren
Een boete voor diefstal?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ja we zullen even kijken op welke naam we hem zetten ivm pv
Alle reacties Link kopieren
En ja een boete voor diefstal, we hebben aangeboden het terug te leggen maar het leed was al geschied
Alle reacties Link kopieren
Duur brandhout!
Alle reacties Link kopieren
Madeliefje_123 schreef:
03-01-2018 15:53
En ja een boete voor diefstal, we hebben aangeboden het terug te leggen maar het leed was al geschied
Ik sprak net buur- politieman. Die zei dat je nog blij moet zijn als het bij 'diefstal' blijft en er geen 'vernieling' bijkomt omdat het gestolen goed niet meer in dezelfde staat is.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Hoezo lijken.op welke naam
Je zoon heeft het gedaan en dat zal de.politie.inmiddels ook wel weten denk.ik toch
Pv op.je zoobs naam dus
Alle reacties Link kopieren
Nee ze wisten niet wie het gedaan had maar dat doet er ook niet toe. Dat over die diefstal en originele staat zal wel mee vallen. Dat zal bij goederen wel zo zijn maar bij een boom niet. Politie had ook zoiets van wat doen we hier en later heeft de boa gezegd te overdenken wat te doen met de boete
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
03-01-2018 14:50
Heeft de politie niks beters te doen?
Wordt hier nog steeds vuurwerk geknald, doe daar eens wat aan!!
Ben je weer aan het zeuren over vuurwerk?
Madeliefje_123 schreef:
03-01-2018 19:11
Nee ze wisten niet wie het gedaan had maar dat doet er ook niet toe. Dat over die diefstal en originele staat zal wel mee vallen. Dat zal bij goederen wel zo zijn maar bij een boom niet. Politie had ook zoiets van wat doen we hier en later heeft de boa gezegd te overdenken wat te doen met de boete
Ik heb wel een suggestie: :moon:
Dit zou ik zeker laten voorkomen. Gewoon bezwaar aantekenen (door niet op de transactievoorstellen in te gaan) en uiteindelijk komt het voor.

Maak vast voor jezelf een dossiertje van de weersomstandigheden en windsnelheden vandaag en misschien foto's van andere omgewaaide bomen in de buurt. Het moet voor de rechter duidelijk zijn dat dit niet een soort opportunistische houtkap was. Ik heb zelf een keer zoiets voor laten komen en toen bleek dat de rechter daara uiteindelijk best schappelijk in is. Het is wel een risico, want de boete kan ook hoger worden...
Hebben ze echt niets beters te doen?

Ze zouden net blij mogen zijn dat hij de boel heeft opgeruimd zodat niemand zijn benen erover brak.
En hij zou een factuurtje kunnen sturen voor het geleverde werk. Dat toevallig gelijk is aan het bedrag van de boete.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven