Geld & Recht alle pijlers

Boete weghalen omgevallen boom op fietspad

03-01-2018 14:30 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Een juridische kwestie. Mijn zoon heeft vanmiddag een boom weggehaald en aan stukken gezaagd. Deze was omgewaaid en lag over het fietspad. Hij heeft de boom dus weggehaald en in stukken gezaagd en de stukken heeft die op ons erf neergelegd. Wij kregen tijdje later politie aan de deur en nu hebben we dus een proces verbaal wegens diefstal, werkt dit echt zo?
Een proces verbaal wordt opgestuurd ter beoordeling van en door een officier van justitie.

Dat hout zou ik nog even bewaren of weer terugleggen bij het fietspad en de gemeente bellen dat ze het moeten ophalen.
Ik neem aan dat je zoon afgelopen donderdag overal af is gebleven? ;-)
LizBakker schreef:
20-01-2018 01:37
Ik neem aan dat je zoon afgelopen donderdag overal af is gebleven? ;-)
.
:bigkiss:
Oudblond schreef:
03-01-2018 14:36
Dat is totaal niet relevant. Die boom is niet van de zoon van TO. Of hij die zelf heeft omgezaagd of dat de boom omgewaaid was; het is diefstal.
Is dit serieus? Wat een achterlijke samenleving. Denk je goed te doen en te helpen.
ñuca schreef:
03-01-2018 14:41
TO, was het de bedoeling dat jullie dat hout ergens voor gingen gebruiken?
Wat???? Natuurlijk niet wat een rare aanname
pipootje schreef:
20-01-2018 09:10
Wat???? Natuurlijk niet wat een rare aanname
Ja want TO zegt zelf dat ze het in de kachel wilde doen. Echt super vreemd :geek:
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
03-01-2018 20:45
Maar wat ga je nu doen aan zoon? Want hij heeft toch iets meegenomen dat niet van hem was.
Hou toch op zeg. Man, man, man.
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Zo gek is het toch niet dat je niet vanalles van de openbare weg mee mag nemen voor eigen gebruik?
Als belastingen worden verhoogd om het weer aan te vullen, hoor je niemand zeker, want we moeten niet zeuren?
Hout voor de open haard is duur. Ook de overheid heeft daar dus nog wat opbrengst aan en niet alleen kosten.
pipootje schreef:
20-01-2018 09:08
Is dit serieus? Wat een achterlijke samenleving. Denk je goed te doen en te helpen.


Om goed te doen en te helpen was het genoeg als hij de boom aan de kant zou leggen. Hij helpt de samenleving niet door het hout in de eigen kachel te gooien he.
Ik vind het ook wel wat ver gaan van de gemeente. Misschien kan de zoon nog een factuur sturen voor het vrijmaken van het fietspad? Iedereen neemt toch wel eens takken mee uit het bos? Is dat dan ook diefstal?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
20-01-2018 11:46
Ik vind het ook wel wat ver gaan van de gemeente. Misschien kan de zoon nog een factuur sturen voor het vrijmaken van het fietspad? Iedereen neemt toch wel eens takken mee uit het bos? Is dat dan ook diefstal?
Ja, dat mag dus idd niet.
Kijk als je hond met een tak loopt zal er niets van gezegd worden maar als je hele stronken meeneemt om op te stoken dan kun je een boete krijgen dus.

Btw als het hout er gewoon nog is en de gemeente kan het op komen halen zal er niet zoveel aan de hand zijn hoor. Maar denk zomaar dat het niet om een flinke tak oid ging maar dat zoon echt de hele boom mee heeft gesleept.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
20-01-2018 11:46
Ik vind het ook wel wat ver gaan van de gemeente. Misschien kan de zoon nog een factuur sturen voor het vrijmaken van het fietspad? Iedereen neemt toch wel eens takken mee uit het bos? Is dat dan ook diefstal?
Yep.
Alle reacties Link kopieren
Een volgende keer eerst de gemeente bellen dat je de weg vrij maakt, en het hout even op een veilige plaats neer legt. Dat gaat het over het algemeen wel goed. En de naam van de medewerker even noteren, zodat je daar later op terug kunt komen.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Marana-- schreef:
20-01-2018 10:56
Om goed te doen en te helpen was het genoeg als hij de boom aan de kant zou leggen. Hij helpt de samenleving niet door het hout in de eigen kachel te gooien he.
Dit is waar.
Belachelijk. Ze hadden ook gewoon een waarschuwing kunnen geven.

Zo fietste mijn zoon van de week naar school, het schemerde nog. En werden we later door de politie gebeld: uw zoon heeft een kapot fietslampje of een fietslampje wat niet goed aanstond, daarom hebben we zijn naam genoteerd en moet hij zich binnen 48 uur melden om te laten zien dat het weer werkt.

Bij navraag bleek dat de fietslampje het wel deed maar uit stond. Ze hebben echt niets beters te doen! >:-(
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
20-01-2018 12:58
Belachelijk. Ze hadden ook gewoon een waarschuwing kunnen geven.

Zo fietste mijn zoon van de week naar school, het schemerde nog. En werden we later door de politie gebeld: uw zoon heeft een kapot fietslampje of een fietslampje wat niet goed aanstond, daarom hebben we zijn naam genoteerd en moet hij zich binnen 48 uur melden om te laten zien dat het weer werkt.

Bij navraag bleek dat de fietslampje het wel deed maar uit stond. Ze hebben echt niets beters te doen! >:-(
Ik hoop dat je hier anders over gaat denken wanneer je zoon wordt aangereden omdat hij voor automobilisten slecht zichtbaar is...
Koffielepel schreef:
20-01-2018 13:21
Ik hoop dat je hier anders over gaat denken wanneer je zoon wordt aangereden omdat hij voor automobilisten slecht zichtbaar is...
Nou inderdaad. Ik zit bijna elke dag zelf op de fiets, en zie elke keer weer zeker 5 medefietsers zonder licht. Vooral scholieren. Het interesseert ze gewoon niet, maar ze zijn zo ontzettend slecht zichtbaar dat ze echt geluk hebben als ze weer zonder ongelukken thuiskomen.
Want ondertussen nemen ze ook gewoon aan dat ze overal voorrang krijgen...
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
20-01-2018 12:58
Belachelijk. Ze hadden ook gewoon een waarschuwing kunnen geven.

Zo fietste mijn zoon van de week naar school, het schemerde nog. En werden we later door de politie gebeld: uw zoon heeft een kapot fietslampje of een fietslampje wat niet goed aanstond, daarom hebben we zijn naam genoteerd en moet hij zich binnen 48 uur melden om te laten zien dat het weer werkt.

Bij navraag bleek dat de fietslampje het wel deed maar uit stond. Ze hebben echt niets beters te doen! >:-(

Euh ... sorry hoor. Je zoon moet gewoon zorgen dat hij zichtbaar is in het verkeer. Ik als automobilist erger me groen en geel aan fietsers die zonder licht fietsen. Moet je ineens weer op de rem omdat er vanuit het ‘niets’ een fietser zonder licht opdoemt. En als ik hem aanrij is het verdorie mijn schuld ook nog.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
20-01-2018 11:46
Ik vind het ook wel wat ver gaan van de gemeente. Misschien kan de zoon nog een factuur sturen voor het vrijmaken van het fietspad? Iedereen neemt toch wel eens takken mee uit het bos? Is dat dan ook diefstal?
Ja, dat is officieel diefstal. Er geldt een sprokkelverbod.

Ik vind het ook een beetje lullig dat je een boete krijgt terwijl je de gemeente ook weer helpt door die boom weg te halen.
Marana-- schreef:
20-01-2018 10:56
Om goed te doen en te helpen was het genoeg als hij de boom aan de kant zou leggen. Hij helpt de samenleving niet door het hout in de eigen kachel te gooien he.
Als die boom nog 100 jaar was blijven staan had hij toch ook niets opgeleverd? En anders gaat hij deels naar de milieustraat.
Mag je ook geen losliggende blaadjes meer meenemen dan?
Paardebloemen plukken ook diefstal?
Alle reacties Link kopieren
Stoeptegels meenemen mag ook al niet?
Koffielepel schreef:
20-01-2018 13:21
Ik hoop dat je hier anders over gaat denken wanneer je zoon wordt aangereden omdat hij voor automobilisten slecht zichtbaar is...
De verlichting deed het gewoon. Ze hadden ook kunnen zeggen dat hij aan moet zijn nij schemer. Om iemand smiddags terug te laten komen vind ik kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
20-01-2018 15:05
De verlichting deed het gewoon. Ze hadden ook kunnen zeggen dat hij aan moet zijn nij schemer. Om iemand smiddags terug te laten komen vind ik kinderachtig.
Mwah, naar het ziekenhuis rijden omdat hij halfdood is is minder leuk... Wees blij dat hem niks is overkomen en dat hij geen boete heeft gehad, wat ik overigens helemaal terecht had gevonden. Daarbij trek ik nu jouw opvoedkundige kwaliteiten in twijfel. Ik mag hopen dat je je knul een stevige preek hebt gegeven waarom hij NOOIT zonder licht mag fietsen in het donker?
sushilala schreef:
20-01-2018 15:05
De verlichting deed het gewoon. Ze hadden ook kunnen zeggen dat hij aan moet zijn nij schemer. Om iemand smiddags terug te laten komen vind ik kinderachtig.
Ze wilden hem gewoon een lesje leren, dat het goed blijft hangen.
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
20-01-2018 15:05
De verlichting deed het gewoon. Ze hadden ook kunnen zeggen dat hij aan moet zijn nij schemer. Om iemand smiddags terug te laten komen vind ik kinderachtig.
Och toch... hebben ze je prinsje lastig gevallen? Das toch zielig....

Ik sta echt met mijn oren te klapperen wat hier weer allemaal rechtgepraat wordt.

Als je iets kapot maakt moet je het vergoeden. Wie denk je dat anders die kapotte lichtmast, vangrail of verkeersinstallatie gaat vergoeden. En maar mauwen als er belasting betaald moet worden. Hoe blond ben je als dat verband niet ziet. En, ja, ook bomen kosten geld. Om te plaatsen en te onderhouden. Wat dat betreft kun je beter een lichtmast omver rijden dan een boom.

En ja, die boom heeft ook een restwaarde. En die is voor de eigenaar. Niet voor een toevallige passant die denkt: Ah kachelhout!

Super asociaal wat zoon van TO heeft gedaan. Aan de kant leggen was voldoende geweest. Geheel terecht dat hier een boete voor uitgedeeld is.
lelietje-van-dalen wijzigde dit bericht op 20-01-2018 15:41
Reden: Ach laat maar... waar is TO?
1.62% gewijzigd
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven