Geld & Recht alle pijlers

Brief met antwoordnummer niet bezorgd?

22-10-2019 19:48 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Ik heb vorige week woensdag rond 17:00 een belangrijke brief op de post gedaan. Vandaag belt de instantie mij om te vragen waar mijn response blijft aangezien het belangrijk is.

Ik schrok hier wel van aangezien ik hem vorige week al op de post gedaan heb. En vandaag (dinsdag) hadden ze dus nog niets.. (was een brief met antwoordnummer dus geen postzegel)

Heeft iemand dit al eens eerder gehad met Post NL en zou mijn brief kwijt zijn of de bezorging traag zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat post via een antwoordnummer altijd iets langer duurt (omdat postnl daarvan moet bijhouden hoeveel er is en naar welk nr, om in rekening te kunnen brengen ofzo missch?)
Ik heb een paar maanden geleden een rouwkaart nooit gekregen. Ben gelukkig wel telefonisch en via WhatsApp op de hoogte gehouden. En ik was niet de enige die hem nooit heeft gekregen....
Alle reacties Link kopieren
Post via een postbus kan langer duren omdat men zelf die postbus moet gaan legen of de laat legen. Antwoordnummer duurt ook altijd langer dan reguliere post. Als klanten namelijk via het antwoordnummer stuurde duurde dat zeker 3-5 dagen langer.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
-jolijn- schreef:
23-10-2019 08:16
Ik heb een paar maanden geleden een rouwkaart nooit gekregen. Ben gelukkig wel telefonisch en via WhatsApp op de hoogte gehouden. En ik was niet de enige die hem nooit heeft gekregen....
Rouwpost moet apart aangeboden worden in een verzamelenvelop met scancode . Je zou toch mogen verwachten dat dat goed gaat . Erg vervelend dit soort dingen .
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
22-10-2019 21:17
Als je vrijdag voor 17:00 je brief op de post doet, wordt hij dinsdag bezorg. Dat is altijd al zo omdat er in het weekend en maandag geen post komt. Dus waarom zou je er niet op kunnen vertrouwen dan?
Op zaterdag wordt (of werd in elk geval) wel post bezorgd hoor. En vroeger kreeg ik ook gewoon post op maandag. De bus wordt op zondag namelijk wel leeggehaald.
Desperatewomen schreef:
22-10-2019 20:05
Gewoon weggooien dat is wel bizar zeg :o hoezo doen ze dat?
Omdat "u het naar de juiste afdeling moet sturen als u wilt dat het aankomt!"

Veel overheid werkt vanuit het principe dat de burger er is om de overheid van dienst te zijn, in plaats van omgekeerd.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
23-10-2019 15:44
Op zaterdag wordt (of werd in elk geval) wel post bezorgd hoor. En vroeger kreeg ik ook gewoon post op maandag. De bus wordt op zondag namelijk wel leeggehaald.
Zaterdag is gewoon een bezorgdag inderdaad. Hier worden de bussen maandag pas weer geleegd.
¡Apagando las luces!
dianaf schreef:
23-10-2019 08:22
Post via een postbus kan langer duren omdat men zelf die postbus moet gaan legen of de laat legen.
Voor particulieren wel, bedrijven niet. Wij krijgen de zakelijke post van de postbus smorgens altijd gebracht dit post nl.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger, toen ik bij de PTT werkte, was het proces als volgt:
Woensdag voor 17 uur bussenlichting. Daar zou je dus net te laat kunnen zijn geweest. In dat geval wordt de bus op donderdag 17 een gelicht. 's Nachts gaat de brief naar een sorteercentrum en vrijdagochtend arriveert hij op het postkantoor waar het antwoordnummer bij hoort. De brief wordt als het goed is dezelfde dag nog gesorteerd en op rekening van de ontvanger gezet. Dat wil nog wel eens een dag vertragen bij grote drukte. De brief wordt in de loop van de middag of zaterdagochtend vroeg in de postbus van de klant gelegd. Veel klanten hebben brengservice. In dat geval zou hij maandagochtend moeten arriveren.
Mocht hij nou op de antwoordnummerafdeling vertraagd zijn, dan wordt hij zaterdag gesorteerd en op rekening gezet. Maandag is er geen postbussensortering, dus dan wordt hij dinsdagochtend vroeg in de postbus van de klant gelegd.

Een groot aantal klanten haalt echter de post maar een paar keer per week op of laat het een paar keer per week brengen door de brengservice. In dat geval zou het dus ook woensdag of donderdag kunnen arriveren.

En daarna heb je het interne proces binnen het bedrijf waar de brief naar verstuurd was nog. Als de postverdeler een parttimer is, blijft de hele boel daar ook nog eens liggen.
blub

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven