Geld & Recht alle pijlers

Buurman vraagt me iets aan de tuin te doen.

15-04-2017 18:28 2934 berichten
Ik ben even op zoek naar wat advies.



Ik woon sinds kort in een dorp. De mensen hier houden keurig hun tuintjes bij en trekken elk stukje onkruid eruit zodra het de kop opsteekt.



Ik heb chronische rugklachten en moet mijn energie verdelen. Er is nog veel te doen in de woning zelf. Daar ben ik me nu vooral op aan het richten. Als dat richting afronden gaat, wil ik de tuin aanpakken. Alles gaat dan op de schop. De paden en terrassen worden anders gelegd etc. Ik had ook bedacht om dan de tuin af te laten graven en de onnodige beplanting mee te laten nemen. Dit ga ik wel grotendeels uitbesteden.



Nu heb ik een buurman die mij heel af en toe een handje helpt met klussen. Heel fijn, maar hij is ook iemand die altijd wat te zeggen heeft over anderen en zich irriteert als iemand in de buurt eens een kliko in het gangpad laat staan. Hij is ook het type dat in actie komt en bijvoorbeeld al een buurtonderzoek heeft gestart om buren uitgezet te krijgen (buren waren drugsdealers en bedreigen zo'n beetje de hele buurt dus dat was ook niet zomaar)



Ik ga zo af en toe eens wat drinken bij hem om het burencontact goed te houden. Vandaag was ik daar en toen sprak hij me aan op het volgende:



Hij zei dat ik een contract heb getekend toen ik hier kwam wonen waarin staat dat ik de tuin zou bijhouden. Hij vertelde ook het verhaal van iemand waarvan de tuin helemaal verwilderd was en helemaal afgegraven is door een tuinman van de woningbouw waarvan de bewoners vervolgens de kosten moesten betalen. Hij waarschuwde mij het niet zover te laten komen. Nu ben ik een newbie op tuin gebied en vroeg ik hem wat er dan aan onkruid staat. Er staan paardebloemen in het gras en er groeien wat wilde aardbeien. Het kwam erop neer dat dat hem een doorn in het oog is en hij bang is dat het straks zijn tuin in waait en hij meer last van onkruid krijgt. Toen ik hem vroeg of hij daar nu al last van heeft, was het antwoord nee. Ik vind de paardebloemen in het gras eigenlijk wel mooi.



Mijn vraag is nu. Is zijn bemoeienis terecht en moet ik nu de paardebloemen tussen het gras vandaan gaan halen en het onkruid tussen de tegels om hem tevreden te stellen of moet ik juist een grens trekken, om duidelijk te maken dat ik niet wil dat hij zich met mijn tuin bemoeit?



Ik wil hem graag te vriend houden, maar wil ook niet dat hij gaat denken dat hij mij straks precies kan gaan vertellen wat ik wanneer in mijn eigen tuin doe.
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je veel succes paardenbloem :rose:
Alle reacties Link kopieren
Paardenbloempjes schreef:
27-07-2018 12:42
Hallo lieverds,
Bedankt voor alle steun.

Ik mis het ontzettend om in dit topic van me af te kunnen schrijven.
Ik heb zoveel gehad aan alle tips, steun en zowel juridische als praktische adviezen..

Helaas ben ik niet meer anoniem.

Ik ga niet zomaar verdwijnen, want dat zou zijn alsof ik een stel lieve vrienden opeens niets meer van me laat horen en dat voelt niet goed. Ik vind dat ik het jullie verplicht ben om jullie dit wel te laten weten: Ik teken vandaag een mediationcontract waarin staat dat 'we elkaar niet meer zwart zullen maken bij buurtbewoners of op social media'

Dit forum valt dus onder social media. Omdat ik niet wil dat hier schrijven geintepreteerd wordt als de afspraak verbreken, heb ik besloten hier voor nu niet meer te schrijven.

Ik hoop dat deze en andere afspraken die zijn gemaakt gaan zorgen voor rust.

Ik ga jullie vreselijk missen. Via pb en prive zal ik hopelijk wel in contact blijven met sommigen van jullie.
Ik hoop dat je verhuurder ook wijzer wordt en er naar handelt.
Begrijpelijk dat je hier niet verder reageert, ik wens jou en je -toekomstige gezin en je familie het allerbeste.
Goed van je dat je nooit je OP hebt verwijderd, hieruit blijkt dat - oorspronkelijk- geen sprake is van zwart maken door jou. Het vervolg was een vrij gedetailleerde beschrijving van de gevolgen die ontstaan zijn door andermans handelingen.

Veel :loveys: :daisy: :redrose:
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Succes Paardebloempjes! Hoop je ooit weer te lezen onder fijnere omstandigheden.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Dag paardenbloempjes. Ik hoop dat je wat rust krijgt met de afspraken die gemaakt zijn!
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Fijn te lezen dat er stappen gemaakt zijn die je verder kunnen helpen. Ik wil je (en jouw gezinnetje) veel succes wensen.

:hug:
Sterkte, ik hoop dat het gaat werken.

Heel veel succes en ik wens je al het goeds met je zwangerschap en jullie gezinnetje.
Alle reacties Link kopieren
@paardenbloempjes, ik stel voor dat jij jezelf laat anonimiseren en een ander account aanmaakt. Dit aan de mensen via pb laat weten wie jij bent en gewoon mee komt schrijven op het forum. Dan weten de mensen die jij/jou zou missen gewoon wie jij bent :lol:
(Het is een idee, niet een must uiteraard ;) )

Ik hoop dat je veel woonplezier gaat krijgen en uiteraard wens ik dat de hele buurt. Zand erover en overnieuw beginnen (hoop ik).
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Paardenbloempjes, (of misschien kan iemand die contact met haar heeft dit als suggestie doorgeven): Via diverse gratis hosts kun je een eigen forumpje aanmaken waar je heel selectief en geheel besloten mensen in kunt toelaten zodat je toch die uitlaatklep houdt met vertrouwelingen waar echt verder niemand mee kan lezen. Ik ben zelf al 10 jaar beheerder van een klein zeer besloten lotgenotenforumpje via Forum2go. Niemand behalve de weinige vertrouwde leden weet dat het bestaat, niemand kan meelezen en zelfs geen DDOS aanvallen . En het is heerlijk je ei kwijt te kunnen zonder op je woorden te moeten letten wat voor mij ivm trauma's een hemel op aarde is al die 10 jaar en alleen aan te kleppen tegen mensen die je vertrouwt en vice versa, zo'n uitlaatklep heb jij nodig. Misschien de moeite van het overwegen waard.
Sterkte!
Sterkte! Als ik iets voor je kan doen, laat het dan weten :)
Geniet van je zwangerschap en straks van je kindje! Hopelijk keert de rust weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Heel begrijpelijk en wens je/jullie heel veel goeds.🌹
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad goed dat er stappen worden gemaakt paardenbloempjes.

Ik wens je alle goeds en hoop dat je je binnenkort prettig en veilig zult voelen in je eigen huis.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik hoop echt dat de rust weerkeert.
Fijn dat je nog een korte update hebt geplaatst.
Sterkte met alles!
Fijn dat je iets van je laat horen. Ik hoop dat het voortaan rustig blijft en dat je er in vrede met elkaar mag leven. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Meelezer hier: heel veel succes! Hopelijk wordt het uiteindelijk echt een fijn thuis.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
27-07-2018 13:39
Succes Paardenbloem, ik hoop dat jullie in vrede naast elkaar kunnen leven.

Vraag de Moderator om dit topic te verwijderen, dan kan het zeker niet tegen je gebruikt worden.
Dit laatste juist niet want het vormt bewijs voor het geval buurman toch weer uit zijn vel springt. Bovendien is buurman hier anoniem: hij kan iedereen zijn.
Echt heel erg dat je je verhaal hier niet meer kwijt kunt :(
Als je ergens hulp bij nodig hebt vraag het gerust via een pb al gaat het maar om onderhoud van je tuin o.i.d.

Ik wens je het allerbeste, hoop dat deze kwestie nu eindelijk wel serieus wordt genomen door alle instanties.

Heel veel geluk voor de toekomst! :rose:
Heel veel geluk Paardenbloempjes. Ik hoop oprecht dat je nu in vrede kunt leven daar en dat je je geen zorgen hoeft te maken over het opvoeden van je kindje in je huis en je wijk en dat het allemaal ontspannen mag gaan.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte er mee.

Btw ik denk niet dat dit onder social media valt omdat je lid moet zijn. Maar vooral doen waar jij je het veiligst bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
29-07-2018 21:11
Btw ik denk niet dat dit onder social media valt omdat je lid moet zijn.
En van Facebook, Twitter en alle andere sociale media hoef je geen lid te zijn? Iedereen kan dit toch lezen, ook zonder account? Een forum valt wel degelijk onder de sociale media.
Alle reacties Link kopieren
Hamer ik heb je een pb gestuurd.
Hopelijk komt er eindelijk rust voor je!
Veel sterkte en geluk met de komende baby! X
Alle reacties Link kopieren
Succes Paardebloempjes!! Ik hoop dat het nu rustig is en dat je nog even lekker kan genieten van het mooie weer!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de update, Paardenbloempjes. Ik heb je topic stil gevolgd en hoop dat je in rust en vrede verder kunt wonen in je huisje :heart:
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Vivasam schreef:
30-07-2018 20:37
Hamer ik heb je een pb gestuurd.

Pb terug
Hamer, ik dacht dat ik je gepebeed had, maar ik twijfel of het verstuurd is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven