Geld & Recht alle pijlers

Buurman vraagt me iets aan de tuin te doen.

15-04-2017 18:28 2934 berichten
Ik ben even op zoek naar wat advies.



Ik woon sinds kort in een dorp. De mensen hier houden keurig hun tuintjes bij en trekken elk stukje onkruid eruit zodra het de kop opsteekt.



Ik heb chronische rugklachten en moet mijn energie verdelen. Er is nog veel te doen in de woning zelf. Daar ben ik me nu vooral op aan het richten. Als dat richting afronden gaat, wil ik de tuin aanpakken. Alles gaat dan op de schop. De paden en terrassen worden anders gelegd etc. Ik had ook bedacht om dan de tuin af te laten graven en de onnodige beplanting mee te laten nemen. Dit ga ik wel grotendeels uitbesteden.



Nu heb ik een buurman die mij heel af en toe een handje helpt met klussen. Heel fijn, maar hij is ook iemand die altijd wat te zeggen heeft over anderen en zich irriteert als iemand in de buurt eens een kliko in het gangpad laat staan. Hij is ook het type dat in actie komt en bijvoorbeeld al een buurtonderzoek heeft gestart om buren uitgezet te krijgen (buren waren drugsdealers en bedreigen zo'n beetje de hele buurt dus dat was ook niet zomaar)



Ik ga zo af en toe eens wat drinken bij hem om het burencontact goed te houden. Vandaag was ik daar en toen sprak hij me aan op het volgende:



Hij zei dat ik een contract heb getekend toen ik hier kwam wonen waarin staat dat ik de tuin zou bijhouden. Hij vertelde ook het verhaal van iemand waarvan de tuin helemaal verwilderd was en helemaal afgegraven is door een tuinman van de woningbouw waarvan de bewoners vervolgens de kosten moesten betalen. Hij waarschuwde mij het niet zover te laten komen. Nu ben ik een newbie op tuin gebied en vroeg ik hem wat er dan aan onkruid staat. Er staan paardebloemen in het gras en er groeien wat wilde aardbeien. Het kwam erop neer dat dat hem een doorn in het oog is en hij bang is dat het straks zijn tuin in waait en hij meer last van onkruid krijgt. Toen ik hem vroeg of hij daar nu al last van heeft, was het antwoord nee. Ik vind de paardebloemen in het gras eigenlijk wel mooi.



Mijn vraag is nu. Is zijn bemoeienis terecht en moet ik nu de paardebloemen tussen het gras vandaan gaan halen en het onkruid tussen de tegels om hem tevreden te stellen of moet ik juist een grens trekken, om duidelijk te maken dat ik niet wil dat hij zich met mijn tuin bemoeit?



Ik wil hem graag te vriend houden, maar wil ook niet dat hij gaat denken dat hij mij straks precies kan gaan vertellen wat ik wanneer in mijn eigen tuin doe.
Kennelijk wil TO niet vertellen hoe het nu gaat.
Misschien is het in belang van TO om nu niks op internet hierover te gooien. ;)
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
29-10-2017 16:15
Volgens mijn advocaat moet ik zelf brandschoon zijn in die dingen, dus als mijn poes bijvoorbeeld krols is en gaat janken schiet ik wel even in paniek.

Laat het beest castreren. Dan sla je 2 vliegen in 1 klap. A: het is beter/gezonder voor het beestje en B: het is beter voor je gemoedsrust wbt geluiden naar de buurman toe.
Poes die krols is laat je steriliseren :) Maar helemaal eens: poes heeft minder kans op kanker aan voortplantingsorganen, is rustiger en dat is niet alleen fijn voor de buren, maar ook voor TO en voor poes. En geen nestje en de buurkaters worden niet zo erg getriggerd om concerten onder het balkon van poes te komen geven :cat:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
06-12-2017 17:52
Poes die krols is laat je steriliseren :) Maar helemaal eens: poes heeft minder kans op kanker aan voortplantingsorganen, is rustiger en dat is niet alleen fijn voor de buren, maar ook voor TO en voor poes. En geen nestje en de buurkaters worden niet zo erg getriggerd om concerten onder het balkon van poes te komen geven :cat:
Nee hoor, het heet voor poezen én katten castreren.

Verschil castratie en sterilisatie
In de volksmond wordt het verwijderen van de teelballen bij de kater ‘castreren’ genoemd. Het weghalen van de eierstokken (en eventueel de baarmoeder) van de poes/kattin wordt aangeduid als ‘sterilisatie’. In de diergeneeskunde duiden ‘sterilisatie’ en ‘castratie’ echter niet op het geslacht van de dieren, maar op de operatie zelf. ‘Castratie’ is het weghalen van de geslachtsorganen, zowel bij mannelijke als bij vrouwelijke dieren. Onze huisdieren worden dus altijd ‘gecastreerd’, welk geslacht ze ook hebben. Worden de geslachtsorganen niet weggehaald, maar de eileiders of zaadleiders onderbroken, dan heet dat ‘sterilisatie’. De dieren zijn dan onvruchtbaar, maar hormonaal nog intact. Het gedrag blijft dus hetzelfde. Uiteraard is dat “lastige” gedrag net hetgeen we willen vermijden. Sterilisatie van huisdieren wordt daarom bijna nooit gedaan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
blue123 schreef:
06-12-2017 17:48
Misschien is het in belang van TO om nu niks op internet hierover te gooien. ;)
Nou dat is dan wel een beetje laat voor discretie.
Ben nog steeds heel benieuwd.. Houdt buurman zich koest inmiddels?
...geen tekst meer?
Ik ben ook erg benieuwd. Het blijft angstvallig stil.
Dat is alleen maar goed. In de winter zit er toch niemand in de tuin. Dus zie je minder van elkaar. En kun je ook elkaar minder irriteren. Want de overlast was alleen buiten, niet binnen.
Dus heb geduld tot de plantjes weer gaan groeien en de mensen weer in hun tuinen zitten.
Voorlopig lijkt dit me een gevalletje; geen nieuws is goed nieuws.
Ik hoop het, maar dat zou ook mooi om te horen zijn, dat TO nu weer rust heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Het spijt me dat ik niet eerder gereageerd heb. Ik heb veel steun gehad aan jullie reacties en mis het om hier vrijuit te kunnen spreken. Helaas word ik nu online gevolgd en weet ik niet of dit topic ontdekt is.

Het is niet rustig helaas. Ik kan bijvoorbeeld vertellen dat de buurman elke week bij de huiskamermuur gaat staan en dan keihard schreeuwt 'k-hoer, ga terug naar je eigen land (welk land dat is weet ik niet, maar goed)' of 'ik krijg je hier wel weg' Hij doet dit omdat hij weet dat ik het hoor. Het is hier heel gehorig en hij wil me angst aanjagen en dat werkt. Er zijn nog veel meer zaken voorgevallen, maar die durf ik hier niet op te schrijven.

Mijn buurman is bezig terug in de gratie te komen in de buurt. Veel mensen die getreiterd zijn, zijn blij dat ze nu met rust worden gelaten. Anderen worden voorgelogen met de wildste verhalen over mij (hij beschuldigd mij van alle dingen die hij doet, wij bemoeien ons niet met hem en reageren nergens op) en sommigen geloven het nog ook.

Mijn advocaat stuurt namelijk aan op een rechtszaak om de woningbouw te dwingen actie te ondernemen. Mijn buurman weet dit en het maakt hem woest.. en hij is bezig om er alles aan te doen om mij in diskrediet te brengen en daarin mensen mee te krijgen.

Er zijn heel heftige dingen gebeurd, maar ik kan er nu niets over loslaten.. nog niet.. Dat is in het belang van de zaak die er gaat komen.

Er zijn helaas zulke bizarre dingen voorgevallen en het gaat allemaal zo veel verder dan ik dacht dat ik bang ben dat jullie me niet eens geloven, mijn leven lijkt net een film, maar ik beloof dat ik, als ik kan en het veilig is, een uitgebreide update geef.
anoniem_351747 wijzigde dit bericht op 05-01-2018 01:54
5.82% gewijzigd
Si vis pacem, para bellum
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend rot om te horen. Ik had gehoopt dat geen bericht, goed bericht betekende. :hug:
Alle reacties Link kopieren
:hug: Niet eerder gereageerd hier, wel altijd meegelezen. :hug:

Ik wens voor jou dat 2018 je rust en geluk mag brengen in je leven. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat het nog steeds niet voorbij is.
Misschien toch maar eens een knokploeg inhuren? :D
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor je Paardenbloempjes, geen woorden voor deze nachtmerrie. Via PB kun je altijd stoom afblazen, van velen hier kun je zeker zijn dat die niks hiermee te maken hebben, omdat ze al sinds het begin meeschrijven. Blijf strijdbaar en laat je echt niet klein krijgen! Zet anders een goede oorbedekkende koptelefoon op of vraag anders geld voor je verjaardag voor eentje met noise cancellation, dan kun je rustig tv-kijken zonder dat die maniak je rust verstoort. Eventueel geluidswerend materiaal tegen de wand zetten?

Heel veel sterkte en houd ons als het kan op de hoogte van de rechtszaak.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Als hij dit topic gevonden zou hebben is het al niet handig om te schrijven wat je in je tweede alinea schrijft. Dan weet hij namelijk dat jij je ermee raakt, dus zal hij ermee doorgaan.
Sterkte!
Wat vreselijk zeg TO!
Ik dacht nog vaak aan dit topic en had het idee dat het rustig zou zijn,omdat we niks meer hoorden.
Ik hoop dat de rechtszaak snel komt en dat er fijne resultaten voor je uitkomen.
Blij dat je een advocaat hebt zeg..

:hug:
Wat naar Paardenbloempjes. Wat een nare strijd. Dit is die man z'n leven natuurlijk. Ik hoop dat het niet jouw leven wordt.

Heel veel sterkte met de rechtszaak, ik hoop dat die niet lang op zich laat wachten. Dank voor je update. Wees veilig :hug:
Wat verschrikkelijk Paardenbloempjes. Ik hoopte zo dat het nu rustig was geworden voor je. Ik schrik hiervan. Mocht je hulp kunnen gebruiken, laat je het ons weten, desnoods via een pb?
Wat vreselijk paardenbloempjes. Ik had zo gehoopt dat geen bericht, goed bericht zou zijn.

:hug:
Wat vreselijk om te lezen! Ongelooflijk waar mensen toe in staat kunnen zijn. Mochten we iets kunnen doen, laat het ons weten!
Ik schrik hiervan lieverd.
Overlast dagboek, noteren noteren noteren.

Maar de situatie is vrij onhoudbaar aan het worden. Een van jullie moet daar weg.
O Paardenbloempjes, deze update had ik liever niet gezien! Voor jou dan bedoel ik he! Echt wat rot zeg.

Kun je het geschreeuw van buurman opnemen met je telefoon ofzo? Meer zinnigs weet ik er ook niet over te zeggen.

Kunnen we geen gezellige Vivameet bij jou thuis organiseren? gewoon, om je een hart onder de riem te steken?
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach :( sterkte to.. ik hoop dat het snel is opgelost voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven