Geld & Recht alle pijlers

Buurvrouw geeft bootcamples in de tuin

05-02-2018 16:16 281 berichten
*update beschikbaar*

Gemeente zegt; gymles in de tuin geven mag niet
Overige buurtbewoners ook geklaagd bij buuf; niet gediend van 'gegluur in hun slaapkamer op een zondag, beraden zich op stappen'

Zie mijn post verderop

*Laat OP in tact ter leringe ende vermaeck*

Onze buren zijn vorig jaar gescheiden en zij is met de kinderen in het huis achtergebleven. We hebben een 'normaal'contact met elkaar, letten op elkaars huis als we op vakantie zijn, zeggen normaal gedag en houden een praatje zo nu en dan, maar we komen niet bij elkaar over de vloer/op de koffie/op de verjaardag.

Tot de scheiding stond er een loei van een trampoline in de tuin (destijds ook zonder overleg met ons geplaatst al hadden wij wel het gegil geschreeuw en de hoofdjes-boven-het-hek iedere zomer.)

Ineens was het ding weg. Boedelscheiding of wat ook, ik was blij.

Maar op een donderdag avond in november hoorde ik ineens hoop geklets gelach en daarna gesteun en gekreun in de tuin, ze bleken in de tuin te bootcampen met een man of 5.

ik heb het even gelaten voor wat het was, maar inmiddels worden er twee avonden per week les gegeven (van 20:00- 21:00) en in het weekend op zondag om 9:00. het groepje is nu ook rond een man of 8-10.

Mijn kinderen klaagden dat ze tijdens de avondlessen niet kunnen slapen door het geluid uit de tuin (ramen nog dicht ivm winter) en ik vind de zondagochtend niet zo geslaagd om met gehijg en gesteun wakker te worden.

Ik heb de buuf aangesproken en gevraagd of dit een permanent iets is, of dat ze gaat verkassen naar een park/bos/strand; iets wat geen tuin is in een drukke woonwijk.

Ze geeft aan dat dat niet kan ivm haar eigen kinderen en dat ze dit inkomen nodig heeft, het is ondertussen een officieel bedrijf (met website en al). Ik heb gezegd dat ik er zelf wel een beetje last van heb op zondag en dat de kinderen doordeweeks daardoor niet in slaap kunnen komen.

'Tja het is mijn tuin, en vorig jaar hadden we een trampoline dus burengeluiden hou je toch wel. Wij hebben ook wel eens last van jullie BBQ's met vrienden gehad'

ik BBQ echter geen 3 keer per week, 50 weken per jaar dus dit is geen argument maar aan haar hele houding merk ik al dat dit geen geen makkelijke gaat worden.

Ik wil het echter gewoon niet naast me, ga het lekker elders doen!

Hoe pak ik dit aan zonder de boel op scherp te zetten?
anoniem_355099 wijzigde dit bericht op 13-03-2018 13:18
Reden: Update
6.11% gewijzigd
En wat vinden de buren aan de andere kant van de woning ervan?
Pientjexxxx schreef:
05-02-2018 19:59
Als je al last hebt van een trampoline dan kan dat wel een indicatie zijn dat de tolerantiegrens niet erg hoog is.
O, dan kan je van de zomer hier je lol op over overlast van trampolines bij de buren.
Dat zijn vast allemaal zeikerds.
Pientjexxxx schreef:
05-02-2018 20:02
En wat vinden de buren aan de andere kant van de woning ervan?
Die mijnheer is er bijna nooit, die is veel voor werk weg heeft ze al neer gezet.
8102 schreef:
05-02-2018 20:04
Die mijnheer is er bijna nooit, die is veel voor werk weg heeft ze al neer gezet.
Erg grappig is dat PientjeX net iemand de les leest.. over begrijpend lezen.. maar lezen kan ze zelf al niet. :rofl:
Lucifermiauww schreef:
05-02-2018 20:06
Erg grappig is dat PientjeX net iemand de les leest.. over begrijpend lezen.. maar lezen kan ze zelf al niet. :rofl:
Werkt die mijnheer dan ook op zondagmorgen om negen uur? Dat lijkt mij stug.
Cinderella76 schreef:
05-02-2018 16:25
Gevalletje rijdende rechter. Ik zou er ook niet blij mee zijn.
Ik heb me altijd afgevraagd of de sneuneuzen in De Rijdende Rechter echt bestaan.
Ja dus...
Wees blij dat je een paar uurtjes per week -op vantevoren bekende tijden- een paar mensen in de tuin hoort sporten en thats it.
De BBQ is dus gezeur las ik al, dat moet kunnen m.a.w. wat jij doet is niet zo erg?? En 'wakker worden van gehijg en gesteun naast je' :facepalm:

Dat klinkt als mijn vorige huis waar de buuf op zondagochtend niet besefte dat het écht heel gehorig was, ook niet toen ik haar heel beleefd had verteld dat ik haar telefoongesprekken die ze in de slaapkamer voerde letterlijk kon verstaan. Ook andere geluiden; en zei meteen dat ik blij was dat ze een leuke vriend had sinds een paar maanden. Duidelijk, toch? Leek me wel zo netjes omdat ze met haar lover belde die ze alleen in het weekend zag. Dan wist ze dat. Kon haar niet schelen nou mij ook niet, dan maar oordopjes in.

TO wees wijs en zeur niet zo, als je je al ergert aan een trampoline of een uurtje sport, o sorry 3 uur per week sport in de tuin naast je ga je het nog heel moeilijk krijgen in je leven.

Al woon je in een hutje op de hei: je zult zien dat er dan weer vogels achterlijk vroeg beginnen te zingen/schreeuwen en weleens een bronstig hert horen brullen? Waar moet je dan klagen... afschieten mag nog niet eens. Trouwens, dan heeft een ander weer last van jouw geknal.
Koop oordoppen. Opgelost.
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 20:11
Reden: typfout
1.22% gewijzigd
MrBurns schreef:
05-02-2018 16:41
E

Echt kut van dat sluimerende gedoe met je buren. Ik zal ook eens bij de rest van de omwonenden polsen wat zij vinden. Het is een rijtjes woning, haar andere buurman is er zelden, is een man alleen die als en of ander engineer veel en vaak in het buitenland is.
Dit gaat over de buren.
8102 schreef:
05-02-2018 20:03
O, dan kan je van de zomer hier je lol op over overlast van trampolines bij de buren.
Dat zijn vast allemaal zeikerds.
Als ze allemaal trampolines hebben, zullen ze vast niet over die van de buren klagen. Je woont wel in een gezellige buurt zo te lezen.
Pientjexxxx schreef:
05-02-2018 20:09
Als ze allemaal trampolines hebben, zullen ze vast niet over die van de buren klagen. Je woont wel in een gezellige buurt zo te lezen.
Ja in een 10 hoog flat, weinig kans op trampolines vrees ik heb wel mooi uitzicht, dat wel.
Met hier bedoelde ik dus de viva topics.
Pientjexxxx schreef:
05-02-2018 20:09
Als ze allemaal trampolines hebben, zullen ze vast niet over die van de buren klagen. Je woont wel in een gezellige buurt zo te lezen.
Ze bedoelt 'hier op het forum', niet 'bij mij in de buurt'.

Overigens laden mensen die zaniken over trampolines en springende kinderkoppies bij mij ook al heel snel de verdenking op zich intolerante zeikerts te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Poeh poeh 2 hele uren per week waarvan ze waarschijnlijk ook nog een stuk hardlopen. Het is maar tot 21 uur! dat valt wel mee toch? Als ze het zo druk krijgt dat het vaker word zal ze heus wel in een park gaan staan oid. Waar je je al druk om kan maken.
nina1966 schreef:
05-02-2018 20:14
Poeh poeh 2 hele uren per week waarvan ze waarschijnlijk ook nog een stuk hardlopen. Het is maar tot 21 uur! dat valt wel mee toch? Als ze het zo druk krijgt dat het vaker word zal ze heus wel in een park gaan staan oid. Waar je je al druk om kan maken.
'Dit staat er hoor.
MrBurns schreef:
05-02-2018 16:48
Oh over de term bootcamp, ik ben niet echt thuis in het type sporten dus misschien valt het niet onder pure definitie van bootcamp maar denk aan dingen als; pushups, sit ups , squats, ze heeft ook een paar kettlebells (of hoe t heet) springtouw, soort elastische banden, dat werk.
En het gaat over twee avonden én de zondagochtend negen uur.
Waarom lezen sommige niet wat er echt staat?
Pientjexxxx schreef:
05-02-2018 19:39
Nou het zou wel iets kunnen zeggen over de klager over trampolines. Ik begrijp niet dat je een trampoline in de tuin van de buren een probleem vindt als je zelf ook kinderen hebt. Daarom vraag ik mij af of de kinderen van TO wel een trampoline zouden mogen.

Als je al over een trampoline valt, dan lijkt mij dat je tolerantiegrens sowieso vrij laag ligt.
Wat heeft of iemand zelf wel of niet kinderen heeft hier nou mee te maken? Elk gezin is toch anders? In sommige gezinnen mag niet worden geschreeuwd, in andere is het geen issue.

Het gaat om of er al dan niet overlast is, kinderen of niet doet er niet toe.

En als iemand over een trampoline had gezeurd zonder kinderen, dan wordt dat vaak als juist als intolerant ervaren.
Op basis van het bestemmingsplan en/of de APV in je gemeente is dit waarschijnlijk helemaal niet toegestaan.

Een kapster of belastingadviseur aan huis mag wel; dat veroorzaakt geen geluidsoverlast, geen parkeeroverlast etc. Maar bedrijfsmatig structureel sportlessen in de achtertuin, dat geeft geluidsoverlast en mogelijk ook oarkeeroverlast waar de straat niet op is ingericht.

Ik zou een melding doen bij de gemeente. En zo nodig een handhavingsverzoek.
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 05-02-2018 20:27
1.55% gewijzigd
8102 schreef:
05-02-2018 20:18
Waarom lezen sommige niet wat er echt staat?
Alsof je met jonge kinderen op zondag om 9.00 nog niet wakker bent. Kom nou toch!
Pientjexxxx schreef:
05-02-2018 20:22
Alsof je met jonge kinderen op zondag om 9.00 nog niet wakker bent. Kom nou toch!
Wat doet dat er allemaal toe!!!
To mag zelf beslissen waar ze wel of geen last van heeft.
8102 schreef:
05-02-2018 16:57
Nou als je volwassenen hoort kreunen en steunen achter in de tuin geef ik voorkeur aan vier kinderen.
:rofl: Wel geruisloos verwekken dan, die vier kinderen.

Overigens vraag ik me af hoeveel herrie de kinderen van To veroorzaken, hoeveel het er zijn en of die met een strook duct-tape op hun mond in de tuin spelen in de zomer. Naast de rokende BBQ. O jee moet toch die tape van die monden af om te gillen: ik wil die, en die, en dat niet meh...

To hou jij je kinderen wel binnen? Hebben de buren geen last van ze, heb je ze het huilen afgeleerd direct na hun geboorte?
Als je zelf 0,0 geluid maakt prima, maar dan nog hebben je buren het recht om wel te doen in hun tuin waar een tuin voor is: bewegen, spelen, praten, lachen, BBQ-en, een zwembadje of zandbak volgooien -ook voor de buurkinderen of vriendjes die komen spelen- en ga zo maar door.
Stel dat ze verhuisd en er komt een gezin met 5 kinderen naast je wonen. Kinderen die veel ruzie maken of allemaal meisjes met van die hoge stemmen die heeeeeel hard gillen als ze een spin zien. Of als iemand wat water naar ze gooit. Die dus 7x per jaar een verjaardag vieren.

Als ze dan ook nog net als wij vroeger 2 honden, een rits katten, konijnen, cavia's en vogels hebben zal je terugverlangen naar die 3 uur(!) bootcamp of wat het ook is p.w.
Niemand zal zeggen dat die kinderen niet in de tuin mogen spelen en niet mogen huilen als ze vallen. Of gillen als ze elkaar achternazitten..

Count your blessings!
En een deal sluiten? Een avond babyfoon bij jullie en zij het park in? 1 avond regelt ze oppas en de zondagochtend zet je de tv wat harder? Kom op zeg, als je zo dicht op elkaar woont moet je elkaar beetje helpen en tegemoet komen. De vrouw moet ook haar brood verdienen, ben blij dat ze dat doet. Hoe meer je nu steunt hoe sneller ze andere oplossingen kan betalen he
Pientjexxxx schreef:
05-02-2018 20:22
Alsof je met jonge kinderen op zondag om 9.00 nog niet wakker bent. Kom nou toch!
Lezen kan je niet. Drammen wel he?
Lucifermiauww schreef:
05-02-2018 20:33
Lezen kan je niet. Drammen wel he?
In ieder geval zeur ik niet!
Pientjexxxx schreef:
05-02-2018 20:36
In ieder geval zeur ik niet!
http://www.betekenis-definitie.nl/Drammen

Betekenis Drammen

Wat betekent Drammen? Hieronder vind je 2 betekenissen van het woord Drammen. Je kunt ook zelf een definitie van Drammen toevoegen.

1.
1 0
drammen
drammen ww. ‘aandringen, zeuren’ Mnl. dat dremde hem sere ‘dat bedrukte, beklemde hem zeer’ [14e eeuw; MNW], drammen ‘lawaai maken’ [1477; Teuth.]; nnl. drammen ‘dwingen van kinderen’ [1872; Dale], dremmen, drammen “In Oostelijke dialecten. Lastigvallen door drang, jachten; dreinen
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
05-02-2018 19:39
Nou het zou wel iets kunnen zeggen over de klager over trampolines. Ik begrijp niet dat je een trampoline in de tuin van de buren een probleem vindt als je zelf ook kinderen hebt. Daarom vraag ik mij af of de kinderen van TO wel een trampoline zouden mogen.

Als je al over een trampoline valt, dan lijkt mij dat je tolerantiegrens sowieso vrij laag ligt.
Ik heb zelf kinderen en geen trampoline en ja ik vind de trampoline bij de buren ook irritant.
Ik ga er niet over klagen want meestal is het maar een paar jaar leuk en hij staat er al 3 jaar dus ik hoop dat de lol er nu wel snel af is en de overlast is toch meestal alleen in de zomer.
Het springen en hoofdjes boven de schutting vind ik niet zo'n probleem, maar ik snap niet waarom er zo bij gekrijst en gegild moet worden als er meerdere kinderen tegelijk springen.

Nu vind je me vast heel zuur, maar ik houd niet van dat gegil nee.
Maar dat houd ik voor mezelf omdat ik weet dat het tijdelijk is.
maleficent wijzigde dit bericht op 05-02-2018 20:39
0.05% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
8102 schreef:
05-02-2018 20:28
Wat doet dat er allemaal toe!!!
To mag zelf beslissen waar ze wel of geen last van heeft.
Dat mag ze inderdaad zelf beslissen, maar dan wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat er sprake is van overlast.

Natuurlijk doet het er toe of je zelf al op bent om 9.00. Waarom zou je dan last hebben van een paar sportende buren in je tuin? Zijn haar eigen kinderen dan op zondag compleet geluidloos of zo?
Pientjexxxx schreef:
05-02-2018 19:52
En iemand die notabene zelf jonge kinderen heeft en klaagt over een trampoline, omdat er ‘s zomers “ hoofdjes-boven-het-hek” komen, vind ik een zeur.
Iemand die daarover klaagt zonder kinderen vind ik ook een zeurkont. Gewoon niet poedelnaakt op je gazon de liefde gaan liggen bedrijven, dan valt er voor die kinderhoofdjes niks geks te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven