Geld & Recht alle pijlers

Buurvrouw wil haar pakket niet aannemen

05-08-2026 16:26 156 berichten
Sinds een jaar woon ik in een klein appartementen complex.
Naast mij woont een Turkse, oudere,,vrouw. Toen ik sleutel had gekregen even kort kennisgemaakt. Ze spreekt eigenlijk nauwelijks Nederlands. Dat contact verliep opzich prima.

Maar sinds ik er woon went ze letterlijk haar gezicht af als ik haar groet.

Nu heb ik een maandje geleden een pakket voor haar aangenomen . Geen probleem opzich. Buurvrouw bleek op vakantie en pakket staat hier nog steeds , pakket ter grote van een verhuisdoos.

Ik zag vanmiddag dat buurvrouw weer op balkon zat dus ik wil haar het pakket overhandigen. Met moeite kwam ze naar mij toe en ze bevestigde dat ze idd zo heet als op de doos vermeld.

Maar ze wil pakket niet aannemen . Uitleg begrijp ik niets van behalve dat ze no pakket steeds herhaald.

Uiteindelijk maar weer mee naar binnen genomen . Gekeken wie de afzender is.
Naam en adres is van een apotheek / medisch materiaal. Via Google niets over te vinden op dat adres.

En nu ?
Ik heb geen idee wat er in de doos zit. Buurvrouw wil pakket niet en afzender is niet te vinden .

Wie heeft er betere google skills dan ik ?

Alcura ( verpakt door CF Pharmacie)
Kempkens 2600
5465 PR Veghel.

Ik heb dus GEEN probleem met bovenstaande verzender!

En wie heeft dat ook wel eens gehad? Bewaar je een pakket en dan wil geadresseerde pakket niet ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begrijp het probleem niet helemaal. Stuur het retour afzender. Of bel ze even om het te melden/af te stemmen.
https://www.alcura-health.nl/contact
boudica wijzigde dit bericht op 05-08-2026 16:31
18.73% gewijzigd
Het is wat het is.
ik denk misschien te simpel?

https://www.alcura-health.nl/
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Gewoon voor haar deur zetten en het haar zelf maar laten uitzoeken met dat pakket?
Stuur het terug naar dat adres. Beetje no brainer toch?
Everything is possible for the one who believes.
Molshoop schreef:
05-08-2026 16:31
Gewoon voor haar deur zetten en het haar zelf maar laten uitzoeken met dat pakket?
Deze optie is nog het beste denk ik.
Het is wat het is.
Als ik Alcura Veghel Google is de eerste hit een site met een 088 telefoonnummer.
Molshoop schreef:
05-08-2026 16:31
Dit, ik ga echt geen pakket retour afzender sturen voor een ander hoor, of bellen. Dit is echt haar probleem.
Dan zet je het voor de deur, flikker je het in een kliko, geef je het af bij een pakketpunt met doorgestreept adres en retour afzender erop gekalkt.
Opties, opties.
Voor haar deur zetten en nooit meer een pakket aannemen voor haar.
Mighty_Macaw schreef:
05-08-2026 16:34
Dit, ik ga echt geen pakket retour afzender sturen voor een ander hoor, of bellen. Dit is echt haar probleem.
Eens. Neerzetten en succes ermee.
Oké,

Duidelijk ik denk veel te ingewikkeld. Retour zenden heb ik niet heel veel zin in. De doos is groot en dan moet ik er een flink eind mee sjouwen. En eerlijk gezegd weet ik niet meer welke bezorgdienst het bij mij gebracht heeft.

Ik ga ff kijken of ik bedrijf te pakken krijg.

Voor haar deur, ze gaat echt nooit de deur uit. Een zoon brengt af en toe boodschappen.
Almostdone schreef:
05-08-2026 16:45
Oké,

Duidelijk ik denk veel te ingewikkeld. Retour zenden heb ik niet heel veel zin in. De doos is groot en dan moet ik er een flink eind mee sjouwen. En eerlijk gezegd weet ik niet meer welke bezorgdienst het bij mij gebracht heeft.

Voor haar deur, ze gaat echt nooit de deur uit. Een zoon brengt af en toe boodschappen.
Dan kan zoon het binnenzetten als ie er over struikelt. Ik zou er verder geen tijd meer aan verspillen in elk geval.
Nou prima dan toch voor haar deur. Komt zoon het vanzelf tegen. Of je spreekt hem aan. Hij spreekt vast wel iets beter Nederlands?
Almostdone schreef:
Oké,

Nou, dan kan die zoon mooi het pakket wat voor de deur staat mee naar binnen nemen. Maak er niet zo'n probleem van.
Almostdone schreef:

Prima toch? Waarom is dat jouw probleem? Je hebt het aangenomen met de beste bedoelingen om het aan haar te geven. Dat is niet gelukt. Dat is niet jouw schuld en niet jouw probleem. Als ze de taal absoluut onmachtig is, had ze in die maand ook wel met haar zoon kunnen overleggen, en dan was vast wel boven water gekomen wat er aan de hand was. Misschien hebben ze het inmiddels allang opnieuw besteld en ontvangen.
Maak er niet jouw probleem van joh.
Almostdone schreef:
Oké,

Dan kan hij het mooi mee naar binnen nemen. Niet jouw problem.
Met die apotheker werken ook zorgverzekeraars voor o.a. de levering van incontinentieluiers. Misschien heeft haar zoon dat wel via de huisarts geregeld voor haar en weet zij nergens van.
Carola_456 schreef:
05-08-2026 16:52
Met die apotheker werken ook zorgverzekeraars voor o.a. de levering van incontinentieluiers. Misschien heeft haar zoon dat wel via de huisarts geregeld voor haar en weet zij nergens van.
Dat zou kunnen. Niet erg handig van de zoon in dit geval dan, om iets bij haar huis te laten komen en haar er niet van op de hoogte brengen.
Dit scenario zou de reactie van buurvrouw misschien iets begrijpelijker kunnen maken. Maar dan nog is het niet de verantwoordelijkheid van to, dus ik zou nog steeds kiezen voor: gewoon neerzetten.
Voor de deur is in die zin lastig dat het dan ook voor de liftdeur staat.

Maar goed, mijn Google kwam niet met juiste bedrijf maar de eerste link van jullie wel.
Gesproken, ze gaan uitzoeken voor wie get is , blijkbaar was naam en adres niet voldoende maar moet er perse een geboorte datum bij.

En dan bellen ze terug om , waarschijnlijk, ophaalafspraak te maken .

En ja ik ben suf.. sorry! Veel medicatie gehad gisteren en die werkt nog na.
Meestal ben ik ook wel wat scherper.
Wat een onzinnige moeite. Zet het voor de deur of gooi het op haar balkon.
Everything is possible for the one who believes.
Waarom neem je in je overwegingen mee dat ze nooit de deur uit gaat? Nou en?
Overigens is ze op vakantie geweest en weer thuisgekomen, dus ze moet ooit buiten zijn geweest.
Maar dan nog, je hoeft niet voor haar te bedenken dat ze het pakket vast niet zal zien staan. Nee hoor, gewoon neerzetten pal voor de voordeur.
Het is wat het is.
Als je er bij kan over het balkonhek kieperen.
Wat een asociale buur zeg. Ik neem zelf eigenlijk bijna nooit meer pakketten aan voor buren. Ze gaan maar naar een afhaalpunt.

Tegenwoordig gebeurt er helaas ook veel pakketfraude (bijvoorbeeld met achteraf betalen of pakketjes met een vreemde inhoud), dus sowieso goed om voorzichtig te zijn met het aannemen van pakketten.

Wel lief dat je wilde helpen, hoor! Hopelijk ben je snel verlost van de verhuisdoos. 😅
Of gewoon bij de brievenbussen in de hal.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven