Geld & Recht alle pijlers

Buurvrouw wil haar pakket niet aannemen

05-08-2026 16:26 156 berichten
Sinds een jaar woon ik in een klein appartementen complex.
Naast mij woont een Turkse, oudere,,vrouw. Toen ik sleutel had gekregen even kort kennisgemaakt. Ze spreekt eigenlijk nauwelijks Nederlands. Dat contact verliep opzich prima.

Maar sinds ik er woon went ze letterlijk haar gezicht af als ik haar groet.

Nu heb ik een maandje geleden een pakket voor haar aangenomen . Geen probleem opzich. Buurvrouw bleek op vakantie en pakket staat hier nog steeds , pakket ter grote van een verhuisdoos.

Ik zag vanmiddag dat buurvrouw weer op balkon zat dus ik wil haar het pakket overhandigen. Met moeite kwam ze naar mij toe en ze bevestigde dat ze idd zo heet als op de doos vermeld.

Maar ze wil pakket niet aannemen . Uitleg begrijp ik niets van behalve dat ze no pakket steeds herhaald.

Uiteindelijk maar weer mee naar binnen genomen . Gekeken wie de afzender is.
Naam en adres is van een apotheek / medisch materiaal. Via Google niets over te vinden op dat adres.

En nu ?
Ik heb geen idee wat er in de doos zit. Buurvrouw wil pakket niet en afzender is niet te vinden .

Wie heeft er betere google skills dan ik ?

Alcura ( verpakt door CF Pharmacie)
Kempkens 2600
5465 PR Veghel.

Ik heb dus GEEN probleem met bovenstaande verzender!

En wie heeft dat ook wel eens gehad? Bewaar je een pakket en dan wil geadresseerde pakket niet ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Itsnojoke schreef:
05-08-2026 18:17
Het pakket staat al een maand bij to. Ze heeft diverse keren geprobeerd het af te geven. De mevrouw neemt het niet aan. Individualistisch? To heeft het ruim voldoende geprobeerd.
Moeite doen voor elkaar? Ja graag. Daar ben ik helemaal voor. Maar ik heb dan weer niet zo'n behoefte om andermans probleem op te lossen omdat zij het simpelweg zelf niet doen. Moeite doen voor elkaar? Zeker. En to heeft de moeite al gedaan.
Ze heeft het 1 keer geprobeerd. Via het balkon.
Ik zou geen zin hebben om ook nog eens een maand mijn benen te breken over dat ding in de gang.

Ze komen het dus maar ophalen vanuit het bedrijf.

Ofwel zie ik het ding als mijn eigendom, trek ik het open en gebruik het zelf.
Of breng het zonder doos naar een armoede-organisatie.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Charlie591 schreef:
05-08-2026 17:53
Ik vraag me wel af of de meeste mensen hier in grote steden wonen. Ik vind dat er veel nogal antwoorden nogal een individualistische insteek hebben. Ik ben misschien een provinciaaltje maar hier doen alle buren best moeite voor elkaar. Het wordt niet per se gezelliger van de “niet mijn probleem, doei” approach. Oké, buurvrouw zelf is niet heel gezellig, maar toch.
Niemand hoeft voor mij een pakket aan te nemen (liever niet zelfs) en ik neem voor niemand een pakket aan. Is nergens voor nodig, pakketpunten zitten hier op loopafstand. Bovendien heb ik geen flauw benul wanneer mijn buren op vakantie zijn enz. Als ik dan een pakket aan zou nemen zit ik a) wekenlang ermee in huis en b) kan het niet meer geretourneerd worden als de buren 3 weken of langer op vakantie zijn geweest.
Dorpeling hier. Wat een getut zeg. Pleur Zet die doos gewoon voor de deur en als dat brandveiligtechnisch niet verstandig is, naast de deur. Ik hoor vooral veel "nee" bij simpelere en logischere oplossingen en waarom jij moeite moet doen door contact op te nemen met het bedrijf.
Charlie591 schreef:
Ik vraag me wel af of de meeste mensen hier in grote steden wonen. Ik vind dat er veel nogal antwoorden nogal een individualistische insteek hebben. Ik ben misschien een provinciaaltje maar hier doen alle buren best moeite voor elkaar. Het wordt niet per se gezelliger van de “niet mijn probleem, doei” approach. Oké, buurvrouw zelf is niet heel gezellig, maar toch.
Ik woon in een dorp. Pakketpunt zit op steenworp afstand en ik heb genoeg gezeur gehad met buren die hun pakketjes niet kwamen halen en de druppel die alles liet overlopen: de bezorger die direct naar mijn woning liep met tig pakketjes ipv eerst bij het adres aan te bellen.

Ik neem geen pakketjes meer aan van anderen en laat al mijn pakketjes bij het pakketpunt bezorgen.
Alcura is een apotheek.
Vaak leveren ze medische hulpmiddelen.
Zoals incontinentie materiaal. Komt vaak in een grote doos.
Lastig.
Misschien schaamt de buurvrouw zich?
Hoe oud lijkt je buurvrouw?
kaartje1 schreef:
05-08-2026 18:51
Alcura is een apotheek.
Lastig.
Joh, meen je dat nou??????
Charlie591 schreef:
Het is graag of niet hoor. Die buuf heeft zich blijkbaar 0,0 ingezet om te integreren en gedraagt zich ronduit asociaal tegenover TO door haar eigen pakket te weigeren. Er dient wel wederkerigheid te zijn voor goed burencontact.
kaartje1 schreef:
05-08-2026 18:51
Alcura is een apotheek.
Lastig.
Qua,leeftijd zou incontinentiemateriaal prima kunnen. Het maakt me opzich helemaal niets uit wat er in de doos zit en ook geen behoefte het te weten.
Pelle schreef:
05-08-2026 18:23
Misschien te zwaar om over het balkonhek te gooien?
OhMellie schreef:
05-08-2026 19:02
Ik zeg ook niet dat ze het over het balkon moet gooien. Ik reageerde op iemand die zei dat TO meerdere keren heeft geprobeerd het pakketje af te geven. En toen zei ik: 1 keer, via het balkon. Ik zou de volgende keer dat buurvrouw op het balkon zit, even aanbellen en weglopen. Dan weet je dat ze thuis is.
OhMellie schreef:
05-08-2026 19:00
Het is graag of niet hoor. Die buuf heeft zich blijkbaar 0,0 ingezet om te integreren en gedraagt zich ronduit asociaal tegenover TO door haar eigen pakket te weigeren. Er dient wel wederkerigheid te zijn voor goed burencontact.
Wat heeft integreren er nu weer mee te maken. Buurvrouw heeft het misschien verkeerd begrepen.
Pelle schreef:
05-08-2026 18:23
Klopt.

Wel maand in huis maar al die tijd was ze afwezig. Exact een jaar geleden kwam ik in deze periode hier wonen en ook toen was ze weken afwezig.

Ik hou haar niet enorm in de gaten maar bij redelijk weer zitten we alletwee regelmatig op balkon. Nu weken niet dus op vakantie/ familiebezoek vul ik in.

Het is een ronduitonaardige buurvrouw dus ik ren niet heel hard voor haar maar een pakketje ofzo, goh waarom niet.
Ze is niet heel mobiel en dan is een pakketpunt, helemaal met zo n grote doos niet handig.
Of haar zoon in onze qoonplaqts woont weet ik niet.
Als je de doos op z’n kant zet, neemt het minder ruimte in? Ofzo?
Ik zou het anders gewoon weggooien.
Buiten. Bij het restafval.
Maar waarom vind je dat je contact met opnemen met de verzender en waarom vind je dat het voor de deur neerzetten echt niet kan?
Onkruit schreef:
05-08-2026 19:10
Als je de doos op z’n kant zet, neemt het minder ruimte in? Ofzo?
Ik zou het anders gewoon weggooien.
Buiten. Bij het restafval.
Als het verkeerd is geplaatst krijgt de buuf nog een boete ook van handhaving. :hyper:
OhMellie schreef:
05-08-2026 19:02
Nee hoor, ik kan het prima op haar balkon smijten. Zij smijt het weer terug. ..
Daar heb ik toch geen zin in?

Het is een behoorlijk oude bejaarde vrouw , beetje zorgen kan geen kwaad. Maar heb echt wel mijn grens hoor. Pakketjes regelen ze maar anders.

Ik zag suggestie in centrale hal. Dan kan ik het net zo goed direct in ondergrondse container kieperen . Al moet ik dan wel weten of het gft, plastic, of restafval is
Ushuaia schreef:
05-08-2026 19:12
Maar waarom vind je dat je contact met opnemen met de verzender en waarom vind je dat het voor de deur neerzetten echt niet kan?
Ik snap wel dat je geen zin hebt om zelf je benen een week tot een maand lang te breken elke keer als je naar de lift wil.
Nu staat het ding ten minste blijkbaar nog niet té extreem in de weg.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Almostdone schreef:
05-08-2026 19:14
Nee hoor, ik kan het prima op haar balkon smijten. Zij smijt het weer terug. ..
Daar heb ik toch geen zin in?

Het is een behoorlijk oude bejaarde vrouw , beetje zorgen kan geen kwaad. Maar heb echt wel mijn grens hoor. Pakketjes regelen ze maar anders.

Ik zag suggestie in centrale hal. Dan kan ik het net zo goed direct in ondergrondse container kieperen . Al moet ik dan wel weten of het gft, plastic, of restafval is
Dan gooi je het toch allemaal bij het restafval? Je maakt het jezelf wel heel moeilijk zo. Je hebt je best gedaan en zij wil het blijkbaar niet. Weg ermee
Ushuaia schreef:
05-08-2026 19:12
Omdat haar voordeur " onhandig is voor mensen die in/ uit de lift komen.

Omdat ik weggooien ook verspilling en gewoon niet netjes vind.
En zoveel moeite was het telefoontje plegen nou ook weer niet.

Ik was nog suf van medicatie dus kwam niet op al die voor de gand liggende oplossingen.

En had wat verhalen over mensen die het pakketje ook niet kwijt konden wel vermakelijk gevonden.
Ik kan me niet voorstellen dat als er een pakket op mijn naam is , alle gegevens kloppen dat ik het niet aan zou nemen. Veel te nieuwsgierig.
Bij incontinentie materiaal zou ik wel een beetje teleurgesteld zijn :rolling:
Alcura levert idd medisch hulpmiddel/materiaal en het retouradres is waarschijnlijk een distributiecentrum en daarom vind je niks op dat adres.

Het zou kunnen dat vervelende buurvrouw dondersgoed weet wat er in het pakket zit en het niet wil aannemen omdat de inhoud eigen risico kost.

Ik zou alcura chatten of mailen, telefonisch zijn ze waarschijnlijk slecht bereikbaar.
.
Het is geen wereldprobleem mensen.
Door medicatie was ik niet helder en scherp om zelf hele voor de handliggende oplossingen te bedenken.

Bedrijf is gebeld, halen het waarschijnlijk weer op. Prima opgelost toch?
Ik heb hier inderdaad ooit een enorm pakket aangepakt en dat bleek verkeerd geadresseerd te zijn. Niet voor de buren in mijn flat, maar voor een andere straat met eenzelfde huisnummer.

Ik heb een paar dagen gewacht tot iemand het op kwam halen, en toen ben ik gaan aanbellen. Na 3 pogingen deed die buur open, en toen bleek dat die buurvrouw inderdaad ook al bij mij aangebeld had maar dan net als ik ff boodschappen doen was ofzo, heel suf.

Ik had er wat stress van omdat mijn kat het pakket als kattenmand ging gebruiken, die lag er languit op te slapen en ik was bang dat ze een keer haar nagels in de verpakking zou slaan bij uitrekken. Het zat ook niet in karton maar in van dat dikke papier. Wat er in zat weet ik nog steeds niet, het leek wel een enorme gong ofzo.
Je weet niet of het kostbaar is of niet, dus contact opnemen met het bedrijf en vragen wat je ermee moet.vragen of ze t even via de mail op schrift willen zetten ,dan ben je ingedekt.
En dan doen wat zij aanraden.
Zomaar weggooien zou ik nooit doen, dan zou ik t nog een keer (iets stelliger) bij de buurvrouw aanbieden.
Itsnojoke schreef:
05-08-2026 18:19
To heeft die verantwoordelijkheid genomen: ze heeft het af willen geven. Dat die mevrouw het vervolgens niet aanneemt, tja, wat moet to daaraan doen? Ze heeft haar verantwoordelijkheid al genomen.
Ja ik snap het wel maar ergens zit er wel iets geks in natuurlijk. Tenminste...als het ongevraagd bij buren wordt afgegeven en die dat ongevraagd ( met goede intentie) aanpakken.
Als ik niks heb besteld en er wordt iets bij buren bezorgd op mijn naam en adres ben ik ook niet per se blij als buren dat aannemen en dus als bezorgd gemarkeerd staat terwijl ik het bv zelf dan wilde/ zou weigeren.
Natuurlijk is de kans dat het zon situatie betreft klein maar het kan wel.
Mn oma had toen eens zoiets. Een of ander bedrijf bleef dingen sturen en haar opzeggingen, aangetekende brieven werden genegeerd. En officieel mag je dingen gewoon houden als men die ongevraagd naar je stuurt maar ja als he "die troep" niet wil en ervan af wil zijn of denkt te zijn en buren nemen een pakket aan wat ze onverwacht weer sturen...
Ja.. ver gezocht.. maar ik denk dat veel mensen niet nadenken over wát ze aannemen en welk gedoe je ook kunt krijgen. Ook als je iets aanneemt wat beschadigd blijkt te zijn. Vaak neem je dingen snel snel aan en zet je het in de bijkeuken ofzo zonder goed te kijken. Maar wat als achteraf discussie komt over wie het beschadigd heeft of als er inhoud uit een niet direct opvallende opening is?
En behulpzaamheid en bemoeienis ligt soms ook naast elkaar. Ik had bv een keer de papier container niet aan de straat gezet. Bewust omdat ik iets kwijt was wat mogelijk in de container terecht was gekomen. Had mn buurvrouw mn container voor mij aan de straat gezet omdat ze dacht dat ik het vergeten was. Goed bedoeld maar wel ongewenst.
Dat kan met een pakket natuurlijk ook zijn. Dat je om welke reden dan ook afspreekt met verzender dat je het weigert en dan zit je niet te wachten op buren die het ongevraagd aannemen. En meestal kun je wel zien wanneet het pakket aankomt enof kun je directe buren inseinen maar soms lukt dat niet of probeert de postbode de buren 6 deuren verder omdat hij daar toch al ook iets moet afgeven.
(Ik zou het zelf dan niet op mn buren met goede intentie afschuiven maar het zelf dan maar proberen anders op te lossen)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven