Buurvrouw wil haar pakket niet aannemen
woensdag 5 augustus 2026 om 16:26
Sinds een jaar woon ik in een klein appartementen complex.
Naast mij woont een Turkse, oudere,,vrouw. Toen ik sleutel had gekregen even kort kennisgemaakt. Ze spreekt eigenlijk nauwelijks Nederlands. Dat contact verliep opzich prima.
Maar sinds ik er woon went ze letterlijk haar gezicht af als ik haar groet.
Nu heb ik een maandje geleden een pakket voor haar aangenomen . Geen probleem opzich. Buurvrouw bleek op vakantie en pakket staat hier nog steeds , pakket ter grote van een verhuisdoos.
Ik zag vanmiddag dat buurvrouw weer op balkon zat dus ik wil haar het pakket overhandigen. Met moeite kwam ze naar mij toe en ze bevestigde dat ze idd zo heet als op de doos vermeld.
Maar ze wil pakket niet aannemen . Uitleg begrijp ik niets van behalve dat ze no pakket steeds herhaald.
Uiteindelijk maar weer mee naar binnen genomen . Gekeken wie de afzender is.
Naam en adres is van een apotheek / medisch materiaal. Via Google niets over te vinden op dat adres.
En nu ?
Ik heb geen idee wat er in de doos zit. Buurvrouw wil pakket niet en afzender is niet te vinden .
Wie heeft er betere google skills dan ik ?
Alcura ( verpakt door CF Pharmacie)
Kempkens 2600
5465 PR Veghel.
Ik heb dus GEEN probleem met bovenstaande verzender!
En wie heeft dat ook wel eens gehad? Bewaar je een pakket en dan wil geadresseerde pakket niet ?
Naast mij woont een Turkse, oudere,,vrouw. Toen ik sleutel had gekregen even kort kennisgemaakt. Ze spreekt eigenlijk nauwelijks Nederlands. Dat contact verliep opzich prima.
Maar sinds ik er woon went ze letterlijk haar gezicht af als ik haar groet.
Nu heb ik een maandje geleden een pakket voor haar aangenomen . Geen probleem opzich. Buurvrouw bleek op vakantie en pakket staat hier nog steeds , pakket ter grote van een verhuisdoos.
Ik zag vanmiddag dat buurvrouw weer op balkon zat dus ik wil haar het pakket overhandigen. Met moeite kwam ze naar mij toe en ze bevestigde dat ze idd zo heet als op de doos vermeld.
Maar ze wil pakket niet aannemen . Uitleg begrijp ik niets van behalve dat ze no pakket steeds herhaald.
Uiteindelijk maar weer mee naar binnen genomen . Gekeken wie de afzender is.
Naam en adres is van een apotheek / medisch materiaal. Via Google niets over te vinden op dat adres.
En nu ?
Ik heb geen idee wat er in de doos zit. Buurvrouw wil pakket niet en afzender is niet te vinden .
Wie heeft er betere google skills dan ik ?
Alcura ( verpakt door CF Pharmacie)
Kempkens 2600
5465 PR Veghel.
Ik heb dus GEEN probleem met bovenstaande verzender!
En wie heeft dat ook wel eens gehad? Bewaar je een pakket en dan wil geadresseerde pakket niet ?
woensdag 5 augustus 2026 om 20:24
woensdag 5 augustus 2026 om 20:46
T zal ms een beetje afhankelijk zijn van de buren dan. Heb eigenlijk altijd op plekken gewoond waar buren zelf ook wel oké mensen waren en dan doe je ook gewoon meer moeite, daarom kan ik me slecht anders voorstellen. Tuurlijk is buurvrouw in dit verhaal nogal onbeschoft en t is je goed recht om pakket gewoon voor de deur te zetten. Maar goed, blijft wel jammer dat veel mensen zulke matige ervaringen hebben met hun buren.
woensdag 5 augustus 2026 om 23:44
Almostdone schreef: ↑05-08-2026 19:14Nee hoor, ik kan het prima op haar balkon smijten. Zij smijt het weer terug. ..
Daar heb ik toch geen zin in?
En dat weet je omdat?
donderdag 6 augustus 2026 om 00:18
Ik neem alleen pakketjes aan voor bekende buren. Onbekenden doe ik dus niet. Ik weet immers niets van deze mensen of wat er mogelijk in zo'n pakket zit. Dat kunnen ook spullen zijn waar ik niet ok mee ben. Paketbezorgers zetten hier in de buurt ook wel eens spullen gewoon voor de deur neer als mensen niet thuis zijn.
In het geval van deze buurvrouw had ik het haar gewoon in de handen gedrukt en was vertrokken. Of inderdaad voor de deur gezet. Ook zou ik haar zoon aanspreken de eerstvolgende keer dat je gem ziet. En vragen of hij met zijn moeder wil praten over haar incontinentie materiaal en dat de buurt zorgen heeft omdat ze zaken niet lijkt te begrijpen.
In het geval van deze buurvrouw had ik het haar gewoon in de handen gedrukt en was vertrokken. Of inderdaad voor de deur gezet. Ook zou ik haar zoon aanspreken de eerstvolgende keer dat je gem ziet. En vragen of hij met zijn moeder wil praten over haar incontinentie materiaal en dat de buurt zorgen heeft omdat ze zaken niet lijkt te begrijpen.
donderdag 6 augustus 2026 om 08:18
Haha idd, ik woon in een dorpje, ken alle buren bij naam en we hebben goed contact. Lopen de deur niet bij elkaar plat, maar kunnen altijd bij elkaar terecht.Charlie591 schreef: ↑05-08-2026 17:53Ik vraag me wel af of de meeste mensen hier in grote steden wonen. Ik vind dat er veel nogal antwoorden nogal een individualistische insteek hebben. Ik ben misschien een provinciaaltje maar hier doen alle buren best moeite voor elkaar. Het wordt niet per se gezelliger van de “niet mijn probleem, doei” approach. Oké, buurvrouw zelf is niet heel gezellig, maar toch.
Heb ook ooit op kamers gewoond in een grote stad, in een flat, en daar was het inderdaad veel individualistische, geen idee wie m'n buren waren.
Maar dat is vast niet standaard voor dorp/stad. Maar toevallig wel mijn ervaring.
Bijzonder dat ze het pakket niet aan wil nemen. Ze zal idd wel niet begrijpen dat het voor haar is en misschien heeft ze het zelf niet besteld. Zou het voor haar deur zetten. Maar nog niet alle reacties gelezen dus misschien is dat geen optie.
donderdag 6 augustus 2026 om 08:24
Ik woon in een dorp en ken de buren in "mijn stukje" wel maar de buren van verderop niet allemaal (er loopt nog een straat tussendoor). Laatst had ik een pakje van 1 van die buren aangenomen, toen het na 1,5 week nog niet was opgehaald heb ik het voor de deur gezet, ik ben geen pakketpunt hoor.
Hemelsbreed 120 km ten Noordwesten van Zelhem en ca. 8 uur fietsen
donderdag 6 augustus 2026 om 08:30
Das wel handig in vakantietijd…AnnaNiem schreef: ↑06-08-2026 08:24Ik woon in een dorp en ken de buren in "mijn stukje" wel maar de buren van verderop niet allemaal (er loopt nog een straat tussendoor). Laatst had ik een pakje van 1 van die buren aangenomen, toen het na 1,5 week nog niet was opgehaald heb ik het voor de deur gezet, ik ben geen pakketpunt hoor.
donderdag 6 augustus 2026 om 08:56
Dank.SunShine35 schreef: ↑06-08-2026 07:42Netjes gedaan hoor, TO.
De irritatie naar jou is niet nodig vind ik, omdat jij iets goed wil oplossen.
Ik verbaas en vermaak met ook wel over de reacties.
Heb direct wat met tip en linkje gedaan en als het goed is is het opgelost. Maar blijven zeggen dat ik het voor de deur " moet" leggen incl zucht daar ben ik dan weer wat verbaasd over. Geen last van dus ga vooral door .
Ik heb reden gegeven waarom ik niet scherp was en niet op de voor de hand liggende oplossing kwam.
donderdag 6 augustus 2026 om 09:04
Ik heb haar gevraagd of haar naam de naam van geadresseerde is en dat is zo.Tulpje22 schreef: ↑06-08-2026 08:18Haha idd, ik woon in een dorpje, ken alle buren bij naam en we hebben goed contact. Lopen de deur niet bij elkaar plat, maar kunnen altijd bij elkaar terecht.
Heb ook ooit op kamers gewoond in een grote stad, in een flat, en daar was het inderdaad veel individualistische, geen idee wie m'n buren waren.
Maar dat is vast niet standaard voor dorp/stad. Maar toevallig wel mijn ervaring.
Bijzonder dat ze het pakket niet aan wil nemen. Ze zal idd wel niet begrijpen dat het voor haar is en misschien heeft ze het zelf niet besteld. Zou het voor haar deur zetten. Maar nog niet alle reacties gelezen dus misschien is dat geen optie.
Ik denk dat ze het idd niet begrijpt.
Haar proberen te overtuigen dat het echt voor haar is. Ze bleef nee schudden. Gevraagd wat ik er dan mee moest doen ? Bleef nee schudden.
Op mij komt ze over alsof ze het allemaal niet meer zo begrijpt. Alles wat Nederlands is weet ze niet goed op te reageren . Pure invulling dus kan er compleet naast zitten . Het is wat eigenaardig gedrag en zeker niet vriendelijk maar ik denk dat bovenstaande speelt.
donderdag 6 augustus 2026 om 09:51
Dat was idd een optie geweest. Niet in me opgekomen. Nogmaals ik was door medicatie alles behalve scherp. En dit is 1 van de opties die heel voor de hand liggend is.
Ik was ook beetje verbaasd dat ze pakket niet aan wilde nemen.
donderdag 6 augustus 2026 om 09:57
Ik vind het hartstikke lief dat je zo je best doet voor je buur ondanks dat zij jou niet heel vriendelijk behandelt. Dat siert je. Ik zat ook nog aan Google Translate te denken.
Ik ben benieuwd hoe het bedrijf dit gaat oplossen.
En eh, ben ik nou de enige die nu donders nieuwsgierig is naar wat er in dat pakket zit? Ik zou het niet open maken hoor want niet voor mij maar zou wel benieuwd zijn.
En eh, ben ik nou de enige die nu donders nieuwsgierig is naar wat er in dat pakket zit? Ik zou het niet open maken hoor want niet voor mij maar zou wel benieuwd zijn.
donderdag 6 augustus 2026 om 09:59
Dit! Jij hoeft toch geen moeite te doen omdat zij het niet wil aannemen? Dan stuurt ze het zelf maar terug. Waarom zou jij dat moeten doen? En in het vervolg dus niet weer een pakket voor haar aannemen. Dat weet je nu ook.
donderdag 6 augustus 2026 om 10:18
Ik moet niks, dat klopt.
En ik zal niet snel weer een pakket aannemen voor haar . Als ik haar zoon binnenkort tegenkom zal ik het benoemen zodat ze een andere oplossing kunnen bedenken.
Maar dat bedrijf het , waarschijnlijk, ik heb nog geen bevestiging, het pakket bij mij op komt halen is nou ook weer niet bizar veel moeite.
donderdag 6 augustus 2026 om 10:20
Ik verwacht dat het iets van incontinentie materiaal is. Het is geen pakket van easy toys maar van een apotheekSinneljocht schreef: ↑06-08-2026 09:57Ik vind het hartstikke lief dat je zo je best doet voor je buur ondanks dat zij jou niet heel vriendelijk behandelt. Dat siert je. Ik zat ook nog aan Google Translate te denken.
donderdag 6 augustus 2026 om 10:20
Het is me niet helemaal duidelijk of je haar het pakket ook hebt laten zien? Of alleen gezegd dat je een pakketje voor haar hebt?Almostdone schreef: ↑06-08-2026 09:04Ik heb haar gevraagd of haar naam de naam van geadresseerde is en dat is zo.
Ik denk dat ze het idd niet begrijpt.
Haar proberen te overtuigen dat het echt voor haar is. Ze bleef nee schudden. Gevraagd wat ik er dan mee moest doen ? Bleef nee schudden.
Op mij komt ze over alsof ze het allemaal niet meer zo begrijpt. Alles wat Nederlands is weet ze niet goed op te reageren . Pure invulling dus kan er compleet naast zitten . Het is wat eigenaardig gedrag en zeker niet vriendelijk maar ik denk dat bovenstaande speelt.
donderdag 6 augustus 2026 om 10:21
Netjes opgelost toch. Zeker omdat het bedrijf nu weet dat spullen niet aankomen.Almostdone schreef: ↑06-08-2026 10:18Ik moet niks, dat klopt.
En ik zal niet snel weer een pakket aannemen voor haar . Als ik haar zoon binnenkort tegenkom zal ik het benoemen zodat ze een andere oplossing kunnen bedenken.
Maar dat bedrijf het , waarschijnlijk, ik heb nog geen bevestiging, het pakket bij mij op komt halen is nou ook weer niet bizar veel moeite.
donderdag 6 augustus 2026 om 10:31
Saaie boelAlmostdone schreef: ↑06-08-2026 10:20Ik verwacht dat het iets van incontinentie materiaal is. Het is geen pakket van easy toys maar van een apotheek![]()
donderdag 6 augustus 2026 om 10:49
Dan had ik m gewoon voor haar neergezet en doei. Achterlijk gedoe.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in