Geld & Recht alle pijlers

Buurvrouw wil haar pakket niet aannemen

05-08-2026 16:26 156 berichten
Sinds een jaar woon ik in een klein appartementen complex.
Naast mij woont een Turkse, oudere,,vrouw. Toen ik sleutel had gekregen even kort kennisgemaakt. Ze spreekt eigenlijk nauwelijks Nederlands. Dat contact verliep opzich prima.

Maar sinds ik er woon went ze letterlijk haar gezicht af als ik haar groet.

Nu heb ik een maandje geleden een pakket voor haar aangenomen . Geen probleem opzich. Buurvrouw bleek op vakantie en pakket staat hier nog steeds , pakket ter grote van een verhuisdoos.

Ik zag vanmiddag dat buurvrouw weer op balkon zat dus ik wil haar het pakket overhandigen. Met moeite kwam ze naar mij toe en ze bevestigde dat ze idd zo heet als op de doos vermeld.

Maar ze wil pakket niet aannemen . Uitleg begrijp ik niets van behalve dat ze no pakket steeds herhaald.

Uiteindelijk maar weer mee naar binnen genomen . Gekeken wie de afzender is.
Naam en adres is van een apotheek / medisch materiaal. Via Google niets over te vinden op dat adres.

En nu ?
Ik heb geen idee wat er in de doos zit. Buurvrouw wil pakket niet en afzender is niet te vinden .

Wie heeft er betere google skills dan ik ?

Alcura ( verpakt door CF Pharmacie)
Kempkens 2600
5465 PR Veghel.

Ik heb dus GEEN probleem met bovenstaande verzender!

En wie heeft dat ook wel eens gehad? Bewaar je een pakket en dan wil geadresseerde pakket niet ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Doos voor haar deur zetten, aanbellen en weglopen.
The ocean healed my soul
Zet het op de gang. Als mensen zich eraan ergeren, kijken ze op de doos en zien ze voor wie het is. En dat ben jij niet.
Ik zou inderdaad ook even contact gezocht hebben met het bedrijf.
*jaline schreef:
05-08-2026 20:15
Ja ik snap het wel maar ergens zit er wel iets geks in natuurlijk. Tenminste...als het ongevraagd bij buren wordt afgegeven en die dat ongevraagd ( met goede intentie) aanpakken.
Als ik niks heb besteld en er wordt iets bij buren bezorgd op mijn naam en adres ben ik ook niet per se blij als buren dat aannemen en dus als bezorgd gemarkeerd staat terwijl ik het bv zelf dan wilde/ zou weigeren.
Natuurlijk is de kans dat het zon situatie betreft klein maar het kan wel.
Mn oma had toen eens zoiets. Een of ander bedrijf bleef dingen sturen en haar opzeggingen, aangetekende brieven werden genegeerd. En officieel mag je dingen gewoon houden als men die ongevraagd naar je stuurt maar ja als he "die troep" niet wil en ervan af wil zijn of denkt te zijn en buren nemen een pakket aan wat ze onverwacht weer sturen...
Ja.. ver gezocht.. maar ik denk dat veel mensen niet nadenken over wát ze aannemen en welk gedoe je ook kunt krijgen.

I.d.d. heel ver gezocht. Wie gaat er uitzoeken wat er precies in het pakket zit als je bezorgen max 2 seconden voor je deur staat? meestal zitten ze alweer bijna in hun bestelbus als je het pakket nog moet oprapen en hebben ze dat gewoon voor je deur gezet en gaan ze er vliegensvlug vandaar.

En TO waarom zoveel moeite?! Zet die doos voor haar deur, dat het anderen misschien irriteert is niet jouw probleem maar de hare, zij moet haar shit gewoon aannemen/ naar binnen nemen. Ik zou dat pakket zo snel mogelijk mijn huis uitwerken. Zeker niet weggooien, dat is zonde, naar de apotheek, welke apotheek dan ook, want misschien zijn het wel incontinentie of stoma materialen, dat klinkt heel goed maar zou me te veel moeite zijn voor zo'n geweldige buurvrouw.
Echt niet dat ik moeite ging doen voor iemand die onvriendelijk doet. Ze zoekt het maar uit met die doos voor haar deur.
The ocean healed my soul
Almostdone schreef:
06-08-2026 09:04
Ik heb haar gevraagd of haar naam de naam van geadresseerde is en dat is zo.
Ik denk dat ze het idd niet begrijpt.
Haar proberen te overtuigen dat het echt voor haar is. Ze bleef nee schudden. Gevraagd wat ik er dan mee moest doen ? Bleef nee schudden.

Op mij komt ze over alsof ze het allemaal niet meer zo begrijpt. Alles wat Nederlands is weet ze niet goed op te reageren . Pure invulling dus kan er compleet naast zitten . Het is wat eigenaardig gedrag en zeker niet vriendelijk maar ik denk dat bovenstaande speelt.
Kaan ze wel lezen? Voor de oudere generatie is dat niet altijd vanzelfsprekend.
Sirena schreef:
06-08-2026 15:11
Echt niet dat ik moeite ging doen voor iemand die onvriendelijk doet. Ze zoekt het maar uit met die doos voor haar deur.
Dit. Ik had die doos al lang bij haar voor de deur gezet.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
To heeft het al opgelost.
Maar ben wel benieuwd hoeveel mensen hier nog aan toe gaan voegen dat ze de doos gewoon voor de deur zouden zetten :-D.
Redhead70* schreef:
06-08-2026 17:07
Kaan ze wel lezen? Voor de oudere generatie is dat niet altijd vanzelfsprekend.
Dat heb ik in een eerdere post ook genoemd, dat ik het vermoeden heb dat ze analfabeet is.
SunShine35 schreef:
06-08-2026 18:28
Maar ben wel benieuwd hoeveel mensen hier nog aan toe gaan voegen dat ze de doos gewoon voor de deur zouden zetten :-D.
Oeps, sorry dat heb ik dan even gemist :$
SunShine35 schreef:
06-08-2026 18:28
Haha. Nou zeg dat !

Het leek opgelost, het bedrijf zou mij vandaag terugbellen wanneer ze het pakket opgaan halen. Helaas geen telefoontje gehad.

Dus het voor de deur zetten is weer een optie :biggrin:
Almostdone schreef:
06-08-2026 18:31
Haha. Nou zeg dat !

Het leek opgelost, het bedrijf zou mij vandaag terugbellen wanneer ze het pakket opgaan halen. Helaas geen telefoontje gehad.

Dus het voor de deur zetten is weer een optie :biggrin:
:rofl:

Geen optie, doen! Haar pakket, haar probleem.
Almostdone schreef:
06-08-2026 18:29
Dat heb ik in een eerdere post ook genoemd, dat ik het vermoeden heb dat ze analfabeet is.
Toch schreef je eerder dat ze aan jou bevestigde dat het inderdaad haar naam is.
Bel het zorgteam van de gemeente. Ze kan zichzelf niet redden, is analfabeet en zit nu zonder luiers.
Star⁴ schreef:
06-08-2026 18:47
Toch schreef je eerder dat ze aan jou bevestigde dat het inderdaad haar naam is.
Een analfabeet kan vaak haar eigen naam herkennen. Dat is wat anders dan lezen.
evelien2010 schreef:
06-08-2026 18:59
Bel het zorgteam van de gemeente. Ze kan zichzelf niet redden, is analfabeet en zit nu zonder luiers.
Dat zijn nogal wat aannames

To vermoed dat ze analfabeet is en 4 post later is ze het, dat gaat snel zeg.
Wie zegt dat ze zich niet kan redden en dat ze incontinent is?
Sabine schreef:
06-08-2026 19:00
Een analfabeet kan vaak haar eigen naam herkennen. Dat is wat anders dan lezen.
Klopt. Maar buuf weet dus dondersgoed dat het pakket voor haar is.
Star⁴ schreef:
06-08-2026 18:47
Ja ik las voor wat er stond en ze beaamde dat het haar nam was.
Wat is daar gek aan ?

Ze herhaalde haar naam voor mij en die was hetzelfde als op de doos
Zet dat pakket gewoon bij haar voor de deur!
Smijt dat pakket gewoon bij haar voor de deur!
Smijt die doos gewoon bij haar voor de deur!
Smijt die doos meteen bij haar voor de deur!
Smijt die doos meteen bij die doos voor de deur!
Smijt die doos meteen bij die doos voor het huis!

Zo, dat lucht op :-D
SunShine35 schreef:
06-08-2026 19:05
Zet dat pakket gewoon bij haar voor de deur!
Smijt dat pakket gewoon bij haar voor de deur!
Smijt die doos gewoon bij haar voor de deur!
Smijt die doos meteen bij haar voor de deur!
Smijt die doos meteen bij die doos voor de deur!
Smijt die doos meteen bij die doos voor het huis!

Zo, dat lucht op :-D
Ben je nou van mijn probleem jouw probleem aan het maken ? :hihi:

Ik wacht morgen nog ff af of bedrijf nog wat van zich laat horen en hoor ik niets dan bel ik aan en neemt ze het niet aan dan zet ik het voor haar deur.

( en ga daarna aftellen hoe kort het duurt voor er een berichtje in de complex app staat :popcorn: )
Star⁴ schreef:
06-08-2026 19:04
Klopt. Maar buuf weet dus dondersgoed dat het pakket voor haar is.
Ze is wat " apart" en mij is niet duidelijk of ze onaardig en onvriendelijk is of dat ze het allemaal niet meer zo begrijpt. Ik handel naar de laatste optie maar daar zit echt wel een grens aan hoor.

Voor een flink aantal mensen hier is dat te lief . Dat kan,
evelien2010 schreef:
06-08-2026 18:59
Nou nou nou.
Je trekt wel wat voorbarige conclusies. Ik vermoed analfabetisme, gebaseerd op hoe ze reageerde dat is alles.
De doos komt van een apotheek. Incontinentie materiaal is een optie. Het is geen doosje paracetamol iig . En ze redt zich niet ? Waar baseer je dat op ?
Gisselle schreef:
06-08-2026 13:32
I.d.d. heel ver gezocht. Wie gaat er uitzoeken wat er precies in het pakket zit als je bezorgen max 2 seconden voor je deur staat? meestal zitten ze alweer bijna in hun bestelbus als je het pakket nog moet oprapen en hebben ze dat gewoon
Ik heb het niet over uitzoeken WAT erin zit. Dat is nou prc totaal irrelevant in deze.

Ik moet denken aan een glazenwasser die erg vaak kwam. Duidelijk afgesproken pas over 8 weken te komen. Komt hij 3 weken later weer aan de deur. Hij had gisteren de ramen gelapt en ik was er niet. Het moest wel betaald worden. Ik ben niet gekke henkie. De afspraak was over 8 weken en niet over 3 weken. Hij stond erop dat het betaald moest worden want hij had wel gelapt. Niet betaald.

Dit is totaal anders maar ook weer niet
Jan en alleman kan wel iets naar mij sturen en bij de buren vragen het aan te nemen. Ik vraag daar niet om dan. Als je iets aanneemt neem je daar ook de verantwoordelijkheden bij mee aan. Best lullig als er dan problemen ontstaan omdat je het met goede intenties doet.
Maar iemand die hier zegt het pakket gewoon onbeheerd voor de deur de hebben gezet omdat ze geen pakketpunt is, vind ik heel asociaal. Als je geen pakketpunt bent neem dan niks aan. Betreffende buren zijn wellicht op vakantie terwijl het pakket onverwachts komt (mss nalevering, ernstige vertraging, foutje etc)
Toevallig heb ik een paar weken geleden een pakket van de buurman over de schutting gegooid. Buurman is amper thuis maar als hij thuis was deed hij de deur niet open (meerdere dagen/momenten toen zijn auto voor de deur stond aangebeld) en hij reageerde niet op mijn appjes en berichten via facebook en instagram. Na bijna een maand een groot pakket in mijn kleine halletje was ik het wel zat.
*jaline schreef:
06-08-2026 19:28

Ik moet denken aan een glazenwasser die erg vaak kwam. Duidelijk afgesproken pas over 8 weken te komen. Komt hij 3 weken later weer aan de deur. Hij had gisteren de ramen gelapt en ik was er niet. Het moest wel betaald worden. Ik ben niet gekke henkie. De afspraak was over 8 weken en niet over 3 weken. Hij stond erop dat het betaald moest worden want hij had wel gelapt.
Dit heeft hier echt niks mee te maken.
Waarom post je dit?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven