Geld & Recht alle pijlers

Contract getekend, opgezegd. geld afgeschreven terecht?

04-03-2020 12:46 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil jullie graag iets voorleggen.

Ik moest switchen van KDV omdat ze geen plek hadden op de donderdag.

Ik heb het contract voor een andere KDV getekend op 11 februari, een machtiging afgegeven etc etc.. Met als startdatum 9 maart op het nieuwe KDV.

21 februari heb ik weer opgezegd. (want oude KDV had weer plek)

ze hebben nu 600 euro afgeschreven

Hun berekening: Bedrag maand Maart vanaf 9 maart is 900 euro.
21ste opgezegd.. Dus hebben ze de dagen van 9 maart tot 21 maart berekend. Dat zijn 2 weken = 600 euro. ( Volgens de voorwaarden heb ik een maand opzegtermijn, )


Is dit terecht? Ik denk helaas van wel, schoonvader niet en vindt dat ik het terug moet boeken. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Lelietje-van-Dalen schreef:
04-03-2020 13:51
En dan zegt TO: ik review jullie helemaal kapot.

Maar serieus, ik zou ook bellen en het uitleggen. Dit is wel heel zuur en ook een beetje flauw.
Je gaat je kind ook echt niet brengen tot 21 maart. Dat zouden zij waarschijnlijk ook niet willen want het is best wel bewerkelijk zo’n nieuw kindje. Daar zou een compromis in moeten zitten.

Je tekent zelf een contract, gaat daarmee dus willens en wetens een financiële verplichting aan, en als de wederpartij je dan vraagt om dat contract gewoon netjes na te komen dan “review je ze helemaal kapot”? Echt te asociaal voor woorden!
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
04-03-2020 13:12
Zou ik ook doen.
In alle redelijkheid, ze hebben niks hoeven doen voor dat geld.
Zal wettelijk wel mogen, maar leuk is het allerminst.
Dat is niet waar natuurlijk. Ze hebben hun planning gemaakt op dit extra kind, dus wellicht zelfs al leidsters ingeschakeld, die nu weer afgebeld moeten worden.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
04-03-2020 13:56
Dat is niet waar natuurlijk. Ze hebben hun planning gemaakt op dit extra kind, dus wellicht zelfs al leidsters ingeschakeld, die nu weer afgebeld moeten worden.
Of betaald.

Admin is er mee bezig geweest ect.

Ik snap echt niet dat TO dit doet en dan denkt dat schoonpa wel eens gelijk kan hebben. Nee natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee ze moet gewoon betalen, dat wel.
Maar 600 euro voor de administratie is dan wel erg duur, dat bedoel ik.
Jammer van het geld. Snel verdiend voor de opvang.
justagirly schreef:
04-03-2020 14:19
Nee ze moet gewoon betalen, dat wel.
Maar 600 euro voor de administratie is dan wel erg duur, dat bedoel ik.
Jammer van het geld. Snel verdiend voor de opvang.
Ze hebben plek vrijgehouden. Ze moet ook nog betalen alsof kind er wel was geweest en een ander kind/inkomsten dus niet.
En vooral jammer dat mensen zich niet realiseren wat ze tekenen.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Lelietje-van-Dalen post_id=31052928 time=1583326309 user_id=213035]
En dan zegt TO: ik review jullie helemaal kapot.

/quote]

alsof iemand zich daar druk om maakt. reviews van iemand die geen recht heeft en dat zo probeert af te dwingen :whip:
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel betalen maar ik zou toch even contact opnemen met het kdv en de situatie uitleggen, misschien zijn ze coulant.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
04-03-2020 13:55
Je tekent zelf een contract, gaat daarmee dus willens en wetens een financiële verplichting aan, en als de wederpartij je dan vraagt om dat contract gewoon netjes na te komen dan “review je ze helemaal kapot”? Echt te asociaal voor woorden!
dit dus!
betaal gewoon wat je wettelijk verschuldigd bent en denk voortaan ff na voordat je een contract tekent
justagirly schreef:
04-03-2020 14:19
Nee ze moet gewoon betalen, dat wel.
Maar 600 euro voor de administratie is dan wel erg duur, dat bedoel ik.
Jammer van het geld. Snel verdiend voor de opvang.

Misschien wel, misschien niet. Het zou best kunnen dat ze een ander kind hebben moeten weigeren omdat er geen plek was. Die inkomsten missen ze nu.
Alle reacties Link kopieren
Het is al mazzel dat je niet een contract hebt met een kalendermaand opzegtermijn. Wel balen van de extra kosten natuurlijk, maar dat was een risico wat je nam. Gelukkig dat er nu wel plek is op het eerste KDV.
Alle reacties Link kopieren
Waar zegt TO dat van die slechte reviews?

En ja als ze idd een kind zouden hebben geweigerd om het plekje van TO... zou ik er beter mee kunnen leven.

Tuurlijk ze heeft zelf getekend, maar ik zou er toch wel van balen. Zonde. Maar ja, pech gehad. Toch zou ik wel even contact opnemen en hopen op coulance inderdaad. Een deel betalen misschien? Je kunt het altijd proberen, nee heb je al.
justagirly schreef:
04-03-2020 14:46
Waar zegt TO dat van die slechte reviews?

En ja als ze idd een kind zouden hebben geweigerd om het plekje van TO... zou ik er beter mee kunnen leven.

Tuurlijk ze heeft zelf getekend, maar ik zou er toch wel van balen. Zonde. Maar ja, pech gehad. Toch zou ik wel even contact opnemen en hopen op coulance inderdaad. Een deel betalen misschien? Je kunt het altijd proberen, nee heb je al.

Maar TO heeft dit zelf gedaan hè. Ze heeft een contract ondertekend met o.a. deze voorwaarde. Toen ze ging opzeggen, wist ze dat ze een deel moest betalen (tenminste, ik ga ervan uit dat ze de voorwaarden gelezen heeft). Als je zoiets zonde vindt, moet je niet opzeggen.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
04-03-2020 14:42
Het is al mazzel dat je niet een contract hebt met een kalendermaand opzegtermijn. Wel balen van de extra kosten natuurlijk, maar dat was een risico wat je nam. Gelukkig dat er nu wel plek is op het eerste KDV.
Ja dat dus. Het is een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling, waarmee je contract hebt getekend en die houdt je daar nu aan.
Geld die twee weken bedenktijd niet dan?
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
04-03-2020 15:16
Geld die twee weken bedenktijd niet dan?

Die vraag is in dit topic al beantwoord.
strings-attached schreef:
04-03-2020 15:16
Geld die twee weken bedenktijd niet dan?

Nee, want het is geen koop of afstand, colportage of een huis.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend voor je TO, maar je zal gewoon moeten betalen. Al zou ik er persoonlijk wel een telefoontje aan wagen of ze je ergens tegemoet kunnen komen. Niet geschoten is altijd mis. Als ze nee zeggen zou ik daar dus ook niet moeilijk over doen, maar wel ontzettend van balen.
Maar als je toch al betaald hebt, kun je dan niet gewoon kind tot en met opzegdatum daar heen brengen en na de opzegdatum aanmelden voor de donderdag bij de huidige? Lijkt me best de moeite waard als dat voor kind ook haalbaar is? Anders betaal je nu dus een maand dubbel?
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
04-03-2020 14:57
Maar TO heeft dit zelf gedaan hè. Ze heeft een contract ondertekend met o.a. deze voorwaarde. Toen ze ging opzeggen, wist ze dat ze een deel moest betalen (tenminste, ik ga ervan uit dat ze de voorwaarden gelezen heeft). Als je zoiets zonde vindt, moet je niet opzeggen.
Dat is zo, ik zeg ook nergens dat dat niet zo is.
Alle reacties Link kopieren
Viel er ineens een dag weg op het oude kdv? Want dan zou ik met hen in gesprek gaan over de extra kosten waar je daardoor mee zit.
Als in het contract staat dat je op donderdag opvang zou krijgen, dan heb je wel grond om dit niet te hoeven betalen.
Ze staan in hun recht.

Maar jij staat volgens mij ook gewoon in je recht om een kind te brengen die weken. Zou ik doen ook. Misschien is er wel een moeder in je omgeving ziek, die best een paar dagen de handen vrij kan gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
04-03-2020 16:17
Als in het contract staat dat je op donderdag opvang zou krijgen, dan heb je wel grond om dit niet te hoeven betalen.

Hoe kom je daar nou bij? TO ziet toch zelf af van de opvanguren op donderdag? Dat ontslaat haar niet van de verplichting om de uren van de opzegtermijn te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
04-03-2020 13:53
Ja hoor.

Waarom moet er compromis zijn?
Omdat de kinderopvang ook vast niet zit te wachten op een kind dat 3 weken komt en daarna niet meer.
Dat is heel bewerkelijk voor ze.

Dus wellicht dat ze het daar nog eens over zouden kunnen hebben.

Dus TO: bellen is zo gebeurd. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Natuurlijk staan ze in hun recht. Nu heel vervelend voor jou, maar als ze dit zouden accepteren dan schrijft voortaan iedereen zich in bij verschillende kinderdagverblijven om op het laatste moment de beste uit te kiezen.
Het zou zakelijk gezien dus erg ongunstig zijn voor kinderdagverblijven in het algemeen om kosteloos op te kunnen zeggen tot aan de startdatum.

Volgens mij heb je het recht tot opzeggen alleen als blijkt dat het betreffende kinderdagverblijf toch niet de gewenste dagen vrij heeft, waarvoor je wel hebt getekend.

In dit geval is er geen reden om op te zeggen. Want ze bieden jou aan wat je nodig hebt. Opvang op de juiste dagen. Ze bieden waarschijnlijk dezelfde service en zorg. Jullie reden om toch te switchen is niet relevant voor de zakelijke overeenkomst. Dus alle voorwaarden blijven van kracht, incl het opzegtermijn.

Dus ja, jij hebt gelijk dat ze in hun recht staan dit geld af te schrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven