Geld & Recht alle pijlers

Contract sportschool eerder opzeggen

27-11-2021 23:44 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi 😋

Sinds Corona heb ik bij Anytime constant mijn sportschool abbo door betaald zonder te kunnen sporten. Ik had gekozen voor 50;50 samen delen, maar heb inmiddels nog steeds geen vergoeding ontvangen die al sinds mei beloofd is.

Ik zie het niet zitten om me elke keer te laten testen om alleen te kunnen sporten. Ik heb in totaal al super veel betaald zonder ook maar te kunnen sporten en ben er nu eigenlijk wel klaar mee. Ik heb er ook geen vertrouwen meer in dat het er in de toekomst beter op gaat worden

Maar wat zijn mijn rechten nu ? Kan ik de incasso zomaar stopzetten ?

Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Staat dit niet in het contract?
En begrijp ik het goed dat je wel kan gaan, maar niet wil ivm testen?
Alle reacties Link kopieren
Niqqi schreef:
27-11-2021 23:45
Staat dit niet in het contract?
En begrijp ik het goed dat je wel kan gaan, maar niet wil ivm testen?
Ja ik heb er geen zin om elke keer te gaan testen. Daarom wil ik ermee stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al anderhalf jaar niet gesport dan?
Nu niet ivm de QR code denk ik dus.
Inderdaad in je contract kijken, of contact met ze opnemen.
Incasso stopzetten zonder verder iets door te geven zou ik zeker niet doen
Alle reacties Link kopieren
Nee, natuurlijk kun je niet zomaar je incasso stopzetten. Gewoon netjes opzeggen met inachtneming vd opzegtermijn. Of vragen of je het abonnement kunt bevriezen.
Je hebt toch vanaf het voorjaar gewoon kunnen sporten? Pas de laatste weken moet je voor sporten je qr laten zien….
Alle reacties Link kopieren
Hangt van de duur van je contact af. Als het een jaar was een je bent daar nu voorbij geldt er telkens een verlenging van een maand en een opzegtermijn van een maand:

https://www.anytimefitness.nl/algemenevoorwaarden/
Ik weet wel een manier waardoor je je niet meer hoeft te testen elke keer. :popcorn:
FeeLucifer01 schreef:
28-11-2021 00:39
Ik weet wel een manier waardoor je je niet meer hoeft te testen elke keer. :popcorn:

Exact, ik ook. Prikjes halen en over x weken krijg je gewoon gratis een QR.

Sport al sinds het voorjaar weer regelmatig. Eerst buiten met dikke trui aan, nu binnen met QR. En als ik iets van klachten heb, dan inderdaad even testen.

Labbekakkerigheid is geen geldige reden voor contractbreuk.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 28-11-2021 08:09
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van hoe lang je contract nog loopt ... Het op een akkoordje gooien met hun administratie dat zij die 50 % - die nog open staat - niet betalen én jij onmiddellijk kan opzeggen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik zal mijn reactie maar weghalen. Ongelooflijk dit!!

Druk maken om de sportschool!!!
Prikje zeker geen optie?
Haal een prikje en je kunt gaan sporten. Zo moeilijk is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Je kan prima sporten, je wil er alleen geen moeite voor doen om binnen te komen. Dat zijn 2 verschillende dingen. En lijkt me geen reden voor stopzetten van een contract dat nog loopt. Je hebt namelijk prima de mogelijkheid. Dat jij niet aan de toelatingseisen mee wil werken is je eigen schuld.
Alle reacties Link kopieren
Een brief sturen dat je je abonnement stoot zet met een datum erop van af wanneer.
Verder is wettelijk lastig om het reeds betaald geld terug te vorderen, kmdarcje de overeenkomst niet eerder stop hebt gezet.
Jammer dat je geen aanbod van de sportschool hebt ontvangen. Bij mij na overleg het abonnement bevoren tot een later tijdstip, maar daar waren veel opzeggingen.
Alle reacties Link kopieren
Voor je abonnement: kijk gewoon naar de opzegtermijn en zeg op per wanneer dat kan. Het lijkt mij dat wanneer je al minimaal anderhalf jaar een abonnement hebt (sowieso sinds corona zeg je) je gewoon per maand kunt opzeggen. Maar zoek dat even op of vraag het na.

De rest van je verhaal is uiteraard bullshit. Je hebt een groot deel van de tijd gewoon kunnen sporten, zeker de laatste tijd tot sporten met QR-code werd ingevoerd. En nu kun je het nog steeds, maar laat je dan gewoon even vaccineren. Heeft de samenleving ook nog wat aan.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
28-11-2021 00:39
Ik weet wel een manier waardoor je je niet meer hoeft te testen elke keer. :popcorn:
Inderdaad weer een gevalletje: ik maak een keuze en een ander moet ervoor betalen .
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan het dat je steeds niet hebt kunnen sporten? Ik doe aikido en ik heb periodes niet kunnen trainen in de dojo, dus trainden we als het was toegestaan buiten en op afstand. Toen een periode weer binnen, toen binnen en op afstand. Toen weer een periode niet, toen weer buiten en toen weer naar binnen en full contact. Het is nu sinds een paar weken met QR code en nu gaan we weer minder trainen, want de avondtrainingen vallen weer weg. Maar als zelfs mijn full contact sport grotendeels is doorgegaan, waarom heb jij dan niet kunnen trainen?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
28-11-2021 08:52
Voor je abonnement: kijk gewoon naar de opzegtermijn en zeg op per wanneer dat kan. Het lijkt mij dat wanneer je al minimaal anderhalf jaar een abonnement hebt (sowieso sinds corona zeg je) je gewoon per maand kunt opzeggen. Maar zoek dat even op of vraag het na.
Dit inderdaad.
Gewoon je contract opzeggen.
Laat me raden: je kunt je niet laten vaccineren vanwege een zelfverzonnen medische reden?
Alle reacties Link kopieren
Mijn sportschool heeft abonnementen van 2 jaar dus ik zou er niet zomaar op rekenen dat je nu maandelijks kunt opzeggen.

Incasso annuleren is in ieder geval niet de manier om een contract op te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
28-11-2021 00:14
Je hebt toch vanaf het voorjaar gewoon kunnen sporten? Pas de laatste weken moet je voor sporten je qr laten zien….
Ik hoef hem niet eens te laten zien.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
28-11-2021 00:39
Ik weet wel een manier waardoor je je niet meer hoeft te testen elke keer. :popcorn:
Exact!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt niet zomaar de incassoprocedure stopzetten, het is wel zo netjes om eerst het abonnement netjes te beëindigen indien mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
28-11-2021 10:06
Mijn sportschool heeft abonnementen van 2 jaar dus ik zou er niet zomaar op rekenen dat je nu maandelijks kunt opzeggen.

Incasso annuleren is in ieder geval niet de manier om een contract op te zeggen.
Anytime heeft 12 maanden of 6 maanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven